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한글목차
ITSM 시장 규모는 2025년 128억 4,000만 달러에 달하고, 2030년에는 278억 1,000만 달러에 이를 것으로 예상되며, 예측 기간(2025-2030년)의 CAGR은 16.72%를 나타낼 것으로 전망됩니다.
IT 서비스 관리(ITSM)는 IT 조직의 비즈니스 목표를 달성하기 위해 수행되는 맞춤형 솔루션의 작성, 제공, 지원 및 관리를 포함한 모든 IT 관련 활동을 정의합니다.
주요 하이라이트
IT 서비스 매니지먼트(ITSM)의 현재 상황은 변화하는 IT 분야에서 매우 중요합니다. ITSM은 이제 운영 우수성을 촉진하고 직원 지원과 경험을 향상시키고 단순한 지원 역할이 아닌 조직 전체의 성능에 직접 기여하는 전략적 요구 사항입니다.
2023년은 IT 서비스 데스크에서 매우 중요한 해이며, 이전에는 눈치채지 못했던 특정한 요구가 부각되었습니다. 새로운 동향이 주목되어 직원의 IT 서포트와 기술 지원에 있어서의 진전을 예감시킵니다.
AITSM의 동향은 GenAI와 최신 자동화로 인한 큰 변화를 보여줍니다. 주요 조직이 GenAI를 채용하고 있으며, ITSM에 큰 영향을 미치고 있습니다.
AITSM은 IT 지원의 효율성과 정확성을 높이고, 보다 신속하고 사전 활동적인 서비스 환경의 기반을 확립합니다. AI의 인지 능력을 활용할 수 있을지 어떨지에 의해 결정되어, 혁신성, 응답성, 효율성을 특징으로 하는 IT 서비스 매니지먼트의 새로운 시대를 개척할 수 있습니다.
COVID-19의 유행은 기술 업계에 큰 영향을 미치고 공급망의 밸류체인에 혼란을 가져 왔으며, 제품 인플레이션의 위협을 낳았습니다.
IT 서비스 경영 시장 동향
IT 및 통신 부문이 큰 시장 점유율을 차지할 전망
IT 및 통신 분야의 IT 서비스 관리의 현대화는 전통적인 온프레미스 IT 시스템과 클라우드 기반 IT 시스템 간의 격차를 메우는 것입니다.
급속한 기술진보에 따라 통신사업자는 끊임없이 혁신에 주력하고 있습니다.
또한 ITSM 솔루션을 도입함으로써 통신 사업자는 통신, 클라우드 및 소프트웨어 라이선스 포트폴리오 전반에 걸쳐 송장, 비용, 사용 현황 및 자산을 중앙에서 시각화할 수 있습니다. 그리고 전반적인 비용을 절감하고 생산성을 높일 수 있습니다. 또한 IT 기업은 클라우드 기반 모델에 대한 수요가 증가함에 따라 ITSM의 도입에 주력하고 있습니다.
게다가 IT 기업 전체의 컨텐츠 증가는 새로운 채널의 추가나 프로세스의 변경과 동기화하고 있습니다.
5G Americas에 의하면, 5G의 계약수의 성장은 당분간 계속되어, 2년 후에는 30억 계약에 이를 것으로 예상되고 있습니다.
북미가 시장에서 큰 점유율을 차지할 전망
이 지역에서는 조직의 효율성을 높이고 생산성을 유지하기 위한 IT 서비스 솔루션의 도입이 급증하고 있습니다.
디지털 성능 관리는 성능에 대한 인사이트를 제공하며 실시간 폐쇄 루프를 통한 문제 해결을 가능하게 합니다.
게다가 캐나다 정부는 클라우드 퍼스트 전략을 내걸어 IT에 대한 투자, 이니셔티브, 전략, 프로젝트를 시작할 때 주요 제공 옵션으로 클라우드 서비스를 식별하고 평가했습니다.
클라우드 인프라 강화, IoT 대응 에코시스템, 인지 컴퓨팅의 응용 증가와 같은 최근의 기술 동향은 미국의 IT 부문 전체에 새로운 비즈니스의 필요성을 창출할 기회를 제공했습니다.
생산성, 직원 만족도, 비용 효율성 향상을 목표로 한 BYOD 정책의 급속한 도입으로 클라우드 기반 ITSM 시장이 성장하고 있습니다.
COVID-19가 유행하는 동안 원격 근무이 진행되고 있기 때문에 대부분의 조직은 직원에게 제공하는 모바일 장치 및 장비를 보호하기 위한 예방 조치를 취하고 있습니다. 뮤니티, 특히 중요 인프라 네트워크 방어자에게 러시아 국가가 지원하는 사이버 위협에 대한 인식과 방어를 강화하도록 장려하고 있습니다.
IT 서비스 경영 업계 개요
ITSM 시장은 매우 단편화되어 있으며 IBM Corporation, ASG Technologies Group Inc.(Rocket Software), Atlassian Corporation PLC, Micro Focus International PLC(Open Text Corporation), Broadcom Inc.와 같은 대기업이 존재합니다.이 시장의 기업은 제품 라인업을 강화하고 지속 가능한 경쟁 우위를 얻기 위해 제휴 및 인수와 같은 전략을 채택합니다.
2023년 10월, EY와 IBM은 조직이 주요 인사무 프로세스에 인공지능(AI)을 통합할 수 있게 해주는 혁신적인 인사 솔루션인 EY.ai Workforce를 공동으로 발표했습니다.
2023년 11월, Jira, Confluence, Bitbucket 등의 인기 도구를 다루는 Atlassian Corporation은 IT 데이터 품질 관리 기술의 주요 기업인 AirTrack을 인수했습니다. 이 인수는 기업이 종합적인 자산 및 구성 관리 접근법을 채택하도록 지원하는 Atlassian의 지속적인 노력의 일환입니다. AirTrack과 Jira Service Management의 기능을 결합하면 기업이 모든 중요한 자산을 보다 효과적으로 추적할 수 있어 운영 위험, 비용 및 공격 대상이 줄어듭니다.
기타 혜택
엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
3개월의 애널리스트 서포트
목차
제1장 서론
조사의 전제조건과 시장 정의
조사 범위
제2장 조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 시장 인사이트
시장 개요
업계의 매력도 - Porter's Five Forces 분석
공급기업의 협상력
구매자의 협상력
신규 참가업체의 위협
대체품의 위협
경쟁 기업간 경쟁 관계의 강도
COVID-19 팬데믹 시장에 대한 영향 평가
제5장 시장 역학
시장 성장 촉진요인
최종 사용자 산업 전체에서 업데이트 IT 인프라 채용 증가
IT 인프라의 성능을 관리하고 모니터링하는 통합 플랫폼에 대한 수요 증가
시장 성장 억제요인
ITSM 도입에 있어서 과제와 서비스 레벨 계약에 있어서 품질 기준의 부족
제6장 시장 세분화
배포별
클라우드
온프레미스
용도별
구성 관리
성능 관리
네트워크 관리
데이터베이스 관리 시스템
기타
최종 사용자 산업별
BFSI
제조
정부 및 교육
IT 및 통신
소매
여행 및 접객
헬스케어
기타
지역별
북미
유럽
아시아태평양
라틴아메리카
중동 및 아프리카
제7장 경쟁 구도
기업 프로파일
IBM Corporation
ASG Technologies Group Inc.
Atlassian Corporation PLC
Micro Focus International PLC
Broadcom Inc.
Axios Systems
BMC Software Inc.(Kohlberg Kravis Roberts & Co. LP)
Freshworks Inc.
Ivanti Inc.
ServiceNow Inc.
제8장 벤더의 경쟁력
벤더 시장 수익(2023년)
벤더 비교 분석
제9장 투자 분석
제10장 투자 분석 시장의 미래성
KTH
영문 목차
영문목차
The ITSM Market size is estimated at USD 12.84 billion in 2025, and is expected to reach USD 27.81 billion by 2030, at a CAGR of 16.72% during the forecast period (2025-2030).
Information technology service management (ITSM) defines all IT-related activities that include creating, delivering, supporting, and managing the customized solutions executed to achieve the business goal of the IT organizations.
Key Highlights
The current state of IT service management (ITSM) is highly significant in the ever-changing field of information technology. It reflects a turning point in how businesses deliver and manage their IT support and services, owing to technological breakthroughs and shifting business dynamics. ITSM is now a strategic requirement that promotes operational excellence, improves employee support and experience, and directly contributes to overall organizational performance rather than just being a support role.
The year 2023 was crucial for the IT service desk as it highlighted specific needs that were previously unnoticed but now require attention. In 2024, the ITSM (information technology) scene is rapidly changing. Emerging trends in IT service management are gaining prominence and heralding a revolution in employee IT support and technical assistance. Therefore, it is essential for IT service desk managers to stay updated with the latest ITSM trends and their potential impacts.
The trend of AITSM represents a significant change brought about by Generative AI and modern automation. By utilizing GenAI, this innovative method can proactively and efficiently automate IT requests, actions, and tasks within the IT service desk. Nowadays, leading organizations are adopting GenAI, which has a significant impact on ITSM. When advanced Generative AI is integrated into IT service management operations, businesses can benefit from increased productivity and best practices for resolving various IT-related issues.
AITSM enhances the efficiency and accuracy of IT support and establishes a foundation for a more responsive and proactive service environment. It incorporates advanced features such as intelligent ticket routing and predictive issue resolution, significantly improving IT service management quality. The success of companies that utilize AITSM will be determined by their ability to leverage the cognitive powers of Generative AI, enabling them to usher in a new era of IT service management characterized by innovation, responsiveness, and efficiency.
The COVID-19 pandemic significantly impacted the technology industry, caused disruptions in the supply chain value chain, and created threats of commodity inflation. The pandemic also led to a surge in remote work and a heightened focus on evaluating and reducing risks in the end-to-end value chain, which, in turn, fueled the demand for IT service management.
Information Technology Service Management Market Trends
The IT and Telecommunication Segment is Expected to Hold a Significant Market Share
Modernizing IT service management for IT and telecom sectors is an evolved approach. This bridges the gap between traditional, on-premise, and cloud-based IT systems. It increases operational efficiency and effectiveness. Thus, consolidating how data is captured, analyzed, and shared across enterprises provides an improved experience for internal IT employees and external constituents.
With rapid technological advancements, telecom businesses are continually focusing on innovation. Thus, they focus on upgrading their infrastructure while developing state-of-the-art solutions to serve their customers, including innovation, customer service, infrastructure setup, and human resources.
Moreover, the implementation of ITSM solutions helps telecom enterprises gain unified visibility into invoices, expenses, usage, and assets across their entire communications, cloud, and software license portfolio. Thus, it reduces overall costs and enhances productivity, mainly by improving visibility, while providing a finely tuned set of processes to manage existing IT infrastructure. Moreover, IT companies are focusing on adopting ITSM with the increasing demand across the cloud-based models. With the growing adoption of cloud-based ecosystems, companies have expanded their partnership through new offerings across the cloud platform.
Furthermore, the increase in content across IT enterprises is synced with adding new channels and changing processes. The proliferation of ITSM solutions due to the emergence of social media and smart devices is expected to increase the need to handle transactional and business content and social content to enable content mobilization across different digital channels.
According to 5G Americas, growth in 5G subscriptions is expected to continue into the foreseeable future, reaching 3 billion subscriptions in two years. That includes 600 million subscriptions over the next two years.
North America is Expected to Hold a Significant Share in the Market
The region is witnessing an influx in the adoption of IT service solutions to increase efficiency and maintain the productivity of organizations.
Digital performance management provides performance insights and enables real-time, closed-loop problem-solving. It delivers one universal view of performance, communicated in understandable business metrics: hours. The metrics are easily understandable for frontline workers, managers, and executives and provide a foundation for an enterprise-scale solution.
Furthermore, the government of Canada has a 'cloud-first' strategy, where cloud services are identified and evaluated as the principal delivery option while initiating information technology investments, initiatives, strategies, and projects. The cloud is also expected to allow the government of Canada to harness the innovation of private-sector providers to make its information technology more agile.
The recent technological trends, such as enhanced cloud infrastructure, IoT-enabled ecosystem, and the rising application of cognitive computing, provided opportunities to create new business imperatives across the US IT sector.
The market is witnessing the growth of cloud-based ITSM, owing to the rapid adoption of BYOD policies for improved productivity, employee satisfaction, and cost-effectiveness. These policies require remote accessibility of information, which is facilitated by cloud-based ITSM solutions.
Owing to remote working practices during the COVID-19 pandemic, most organizations are also taking preventive measures to secure their mobile devices and equipment provided to the employees. The Canadian Centre for Cyber Security encourages the Canadian cybersecurity community, especially critical infrastructure network defenders, to bolster their awareness of and protection against Russian state-sponsored cyber threats. The Cyber Centre joins US and UK partners in recommending proactive network monitoring and mitigations.
Information Technology Service Management Industry Overview
The information technology service management market is highly fragmented, with the presence of major players like IBM Corporation, ASG Technologies Group Inc. (Rocket Software), Atlassian Corporation PLC, Micro Focus International PLC (Open Text Corporation), and Broadcom Inc. Players in the market are adopting strategies such as partnerships and acquisitions to enhance their product offerings and gain sustainable competitive advantage.
October 2023: EY and IBM jointly launched EY.ai Workforce, an innovative HR solution enabling organizations to integrate artificial intelligence (AI) into their key HR business processes. This collaboration between the companies is a significant milestone in the role of AI, which is aimed at increasing productivity within the HR function.
November 2023: Atlassian Corporation, the company behind popular tools like Jira, Confluence, and Bitbucket, acquired AirTrack, a leading IT data quality management technology provider. This acquisition is part of Atlassian's ongoing efforts to help businesses adopt a comprehensive asset and configuration management approach. By combining the capabilities of AirTrack and Jira Service Management, enterprises can keep track of all their critical assets more effectively, thereby reducing operational risks, costs, and attack surfaces.
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Assessment of the Impact of the COVID-19 Pandemic on the Market
5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Rising Adoption of Updated IT Infrastructure Across End-user Industries
5.1.2 Increasing Demand for a Unified Platform to Manage and Monitor IT Infrastructure Performance
5.2 Market Restraints
5.2.1 Issues in ITSM Implementation and Lack of Quality Standards in Service-level Agreement
6 MARKET SEGMENTATION
6.1 By Deployment
6.1.1 Cloud
6.1.2 On-premise
6.2 By Application
6.2.1 Configuration Management
6.2.2 Performance Management
6.2.3 Network Management
6.2.4 Database Management Systems
6.2.5 Other Applications
6.3 By End-user Industry
6.3.1 BFSI
6.3.2 Manufacturing
6.3.3 Government and Education
6.3.4 IT and Telecommunication
6.3.5 Retail
6.3.6 Travel and Hospitality
6.3.7 Healthcare
6.3.8 Other End-user Industries
6.4 By Geography
6.4.1 North America
6.4.2 Europe
6.4.3 Asia-Pacific
6.4.4 Latin America
6.4.5 Middle East and Africa
7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Company Profiles
7.1.1 IBM Corporation
7.1.2 ASG Technologies Group Inc.
7.1.3 Atlassian Corporation PLC
7.1.4 Micro Focus International PLC
7.1.5 Broadcom Inc.
7.1.6 Axios Systems
7.1.7 BMC Software Inc. (Kohlberg Kravis Roberts & Co. LP )