세계의 IT 서비스 매니지먼트(ITSM) 시장(2025-2029년)
Global IT Service Management (ITSM) Market 2025-2029
상품코드 : 1777136
리서치사 : TechNavio
발행일 : 2025년 07월
페이지 정보 : 영문 222 Pages
 라이선스 & 가격 (부가세 별도)
US $ 2,500 ₩ 3,612,000
PDF (Single User License) help
PDF 보고서를 1명만 이용할 수 있는 라이선스입니다. 인쇄 가능하며 인쇄물의 이용 범위는 PDF 이용 범위와 동일합니다.
US $ 4,000 ₩ 5,779,000
PDF (Enterprise License) help
PDF 보고서를 동일 기업의 모든 분이 이용할 수 있는 라이선스입니다. 인쇄는 가능하며 인쇄물의 이용 범위는 PDF 이용 범위와 동일합니다.


ㅁ Add-on 가능: 고객의 요청에 따라 일정한 범위 내에서 Customization이 가능합니다. 자세한 사항은 문의해 주시기 바랍니다.

한글목차

IT 서비스 매니지먼트(ITSM) 시장은 2024-2029년에 108억 4,350만 달러 증가하고, 예측기간 중 CAGR로 12.7%의 성장이 예측됩니다.

IT 서비스 매니지먼트(ITSM) 시장의 전체적인 분석, 시장 규모·예측, 동향, 성장 촉진요인, 과제, 약 25벤더를 다룬 벤더 분석등을 게재하고 있습니다.

현재의 시장 시나리오, 최신 동향 및 성장요인, 전체 시장 환경에 대한 최신 분석을 제공합니다. 서비스 중단의 영향을 최소화하여 고객 및 사용자 경험 향상, 효과적인 조직 변경 관리, 중요 프로세스에 대한 실시간 조직 투명성 확보가 시장 성장을 촉진하고 있습니다.

시장 범위
기준연도 2025
종료연도 2029
예측 기간 2025-2029
성장 모멘텀 가속
전년대비 11.4%
CAGR 12.7%
증가액 108억 4,350만 달러

본 조사는 업계 주요 참여자들의 의견을 포함하여 1차 정보와 2차 정보를 객관적으로 조합하여 실시되었습니다. 이 보고서에는 주요 기업 분석과 함께 종합적인 시장 규모 데이터, 지역별 분석에 따른 부문, 공급업체 현황이 포함되어 있습니다. 보고서에는 과거 데이터와 예측 데이터가 있습니다.

이 보고서는 AI와 ML을 IT 서비스 관리에 통합하는 것이 향후 수년간 IT 서비스 관리(ITSM) 시장의 성장을 가속하는 주요 이유 중 하나로 꼽았습니다. 또한 itil 4프레임 워크에 대한 관심 증가와 데브옵스 채택 증가는 시장의 큰 수요로 이어질 것입니다.

목차

제1장 개요

제2장 Technavio 분석

제3장 시장 구도

제4장 시장 규모

제5장 시장 규모 실적

제6장 정성 분석

제7장 Five Forces 분석

제8장 시장 세분화 : 애플리케이션별

제9장 시장 세분화 : 배포별

제10장 시장 세분화 : 부문별

제11장 고객 상황

제12장 지역별 상황

제13장 촉진요인·과제·기회·억제요인

제14장 경쟁 구도

제15장 경쟁 분석

제16장 부록

KSA
영문 목차

영문목차

The it service management (ITSM) market is forecasted to grow by USD 10,843.5 mn during 2024-2029, accelerating at a CAGR of 12.7% during the forecast period. The report on the it service management (ITSM) market provides a holistic analysis, market size and forecast, trends, growth drivers, and challenges, as well as vendor analysis covering around 25 vendors.

The report offers an up-to-date analysis regarding the current market scenario, the latest trends and drivers, and the overall market environment. The market is driven by enhanced customer and user experience by minimizing impact of service disruptions, effective organizational change management, and real-time organizational transparency into critical processes.

Market Scope
Base Year2025
End Year2029
Series Year2025-2029
Growth MomentumAccelerate
YOY 202511.4%
CAGR12.7%
Incremental Value$10,843.5 mn

The study was conducted using an objective combination of primary and secondary information including inputs from key participants in the industry. The report contains a comprehensive market size data, segment with regional analysis and vendor landscape in addition to an analysis of the key companies. Reports have historic and forecast data.

Technavio's it service management (ITSM) market is segmented as below:

By Application

By Deployment

By Sector

By Geographical Landscape

This study identifies the integration of ai and ml with it service management as one of the prime reasons driving the it service management (ITSM) market growth during the next few years. Also, growing focus on itil 4 framework and increasing adoption of devops will lead to sizable demand in the market.

The report on the it service management (ITSM) market covers the following areas:

The robust vendor analysis is designed to help clients improve their market position, and in line with this, this report provides a detailed analysis of several leading it service management (ITSM) market vendors that include Atlassian Corp., BMC Software Inc., Broadcom Inc., EasyVista SA, Freshworks Inc., Hewlett Packard Enterprise Co., Hornbill Corporate Ltd., IFS World Operations AB, Infosys Ltd., International Business Machines Corp., Ivanti Software Inc., Open Text Corp., ServiceNow Inc., SolarWinds Corp., SysAid Technologies Ltd, TOPdesk, Topicus.com Inc., Vivantio, Wipro Ltd., and Zoho Corp. Pvt. Ltd.. Also, the it service management (ITSM) market analysis report includes information on upcoming trends and challenges that will influence market growth. This is to help companies strategize and leverage all forthcoming growth opportunities.

The publisher presents a detailed picture of the market by the way of study, synthesis, and summation of data from multiple sources by an analysis of key parameters such as profit, pricing, competition, and promotions. It presents various market facets by identifying the key industry influencers. The data presented is comprehensive, reliable, and a result of extensive primary and secondary research. The market research reports provide a complete competitive landscape and an in-depth vendor selection methodology and analysis using qualitative and quantitative research to forecast accurate market growth.

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Technavio Analysis

3 Market Landscape

4 Market Sizing

5 Historic Market Size

6 Qualitative Analysis

7 Five Forces Analysis

8 Market Segmentation by Application

9 Market Segmentation by Deployment

10 Market Segmentation by Sector

11 Customer Landscape

12 Geographic Landscape

13 Drivers, Challenges, and Opportunity/Restraints

14 Competitive Landscape

15 Competitive Analysis

16 Appendix

(주)글로벌인포메이션 02-2025-2992 kr-info@giikorea.co.kr
ⓒ Copyright Global Information, Inc. All rights reserved.
PC버전 보기