IT 서비스 관리 및 엔터프라이즈 서비스 관리의 가치와 성과 평가
Assessing the Value and Outcomes of IT Service Management and Enterprise Service Management
상품코드 : 1753509
리서치사 : IDC
발행일 : 2025년 06월
페이지 정보 : 영문 11 Pages
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한글목차

이 IDC Perspective에서는 조직이 IT 서비스 관리 및 엔터프라이즈 서비스 관리의 가치를 평가하는 방법을 살펴보고, 효율성 이상의 영향을 입증하기 위한 메트릭과 스토리텔링의 중요성을 강조합니다. 이 보고서는 가치 향상에 있어 AI의 역할을 탐구하고 조직이 최적의 결과를 위해 서비스 관리 전략을 보다 광범위한 목표에 맞춰 조정하도록 장려합니다. "IT 서비스 관리 및 엔터프라이즈 서비스 관리의 가치에는 효율성을 포함하며 보안, 고객 만족도, 인사이트 등의 영역으로 확장됩니다."라고 IDC의 IT 서비스 관리 연구 책임자인 Snow Tempest는 말합니다.

주요 요약

상황 개요

기술 구매자를 위한 조언

IDC의 관점

참고자료

ksm
영문 목차

영문목차

This IDC Perspective explores how organizations assess value of IT service management and enterprise service management, emphasizing the importance of metrics and storytelling to demonstrate impact beyond efficiency. It explores AI's role in enhancing value and encourages organizations to align service management strategies with broader goals for optimal outcomes."The value of IT service management and enterprise service management includes efficiency and extends beyond to areas such as security, customer satisfaction, and insights," said Snow Tempest, research manager for IT Service Management at IDC.

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