아시아태평양의 딜러 관리 시스템 시장은 2022년 20억 2,758만 달러에서 2030년 50억 3,580만 달러로 성장할 것으로 예상되며, 2022-2030년간 연평균 12.0%의 연평균 복합 성장률(CAGR)을 나타낼 전망입니다.
DMS와 다른 관리 시스템과의 통합 증가로 아시아태평양의 딜러 관리 시스템 시장 성장 촉진
직장, 개인 및 관리 센터 간의 동기화와 관련된 문제는 보고서 제출, 까다로운 고객 요구사항에 대한 대응, 재고 유지 등 여러 업무를 처리하는 데 있어 치명적일 수 있습니다. 고객과의 연결과 소통을 개선하는 것이 중요해지면서 여러 제조업체가 비즈니스를 관리할 수 있는 통합적인 방법을 모색하고 있습니다. 이에 따라 고객, 딜러, OEM 간의 상호 작용을 효율화할 수 있는 시스템의 필요성이 증가하고 있으며, CRM, 서비스 관리, 예비 부품 관리, 판매 추적, 재고 관리 기능 등 다양한 기능이 통합된 딜러 관리 시스템은 현대 제조업 증가하는 요구 사항을 충족하고 있습니다. 딜러 관리 시스템은 고객, 재고 및 제품에 대한 데이터를 수집하여 재고 관리를 효율화합니다. 이러한 시스템은 여러 국가에 걸친 딜러 운영의 가시성을 쉽게 파악할 수 있도록 돕습니다. 기업들은 향상된 고객 경험을 제공하기 위해 딜러 관리 시스템과 자사 서비스를 광범위하게 통합하고 있으며, 2022년 6월 ABCoA Inc.는 재고 관리를 위한 새롭고 혁신적인 DST 딜러 판매 툴을 발표했습니다. 이는 특히 소매 중고차 딜러를 위해 특별히 설계된 새로운 브라우저 기반 딜러 관리 소프트웨어(DMS)입니다. 이 소프트웨어는 딜러가 쉽게 재고를 관리하고, 웹 사이트에서 자동차를 홍보하고, 즉시 자금 조달 및 데스크 거래를 달성하고, 신용 거래를 인출하고, 계약서를 인쇄하는 데 도움이되며, DST는 많은 표준 통합을 무료로 제공합니다. 또한 이 소프트웨어는 자동차 딜러가 고객에게 완벽한 온라인 쇼핑 경험을 제공하는 데 도움이 되며, DST Dealership Sales Tools는 사용하기 쉽고 가격이 저렴하여 자동차 딜러의 초기 비용이 적게 들기 때문에 시장에서 수요가 증가하고 있습니다. 2022년 5월, 자동차 디지털 마케팅 전문 기업 신크로(Sincro)는 Tekion이 웹사이트와 기술 기능을 더욱 통합했다고 밝혔습니다. 자동차 딜러는 신크로의 개방형 플랫폼을 통해 소비자 참여, 상호 작용, 방문 및 재방문 데이터를 Tekion의 고객 관계 관리(CRM) 도구에 통합하여 Tekion의 딜러 관리 시스템(DMS) 데이터에 액세스할 수 있습니다. 다양한 관리 시스템과 통합된 강력한 딜러 관리 시스템을 통해 딜러는 재고 관리부터 고객, 제품 판매, 서비스까지 모든 업무를 관리할 수 있습니다. 이러한 요소가 이 지역의 딜러 관리 시스템 시장을 주도하고 있습니다.
아시아태평양의 딜러 관리 시스템 시장 개요/p>
아시아태평양의 딜러 관리 시스템 시장은 중국, 인도, 일본, 호주, 한국 및 기타 아시아태평양으로 분류됩니다. 아시아태평양은 2022-2030년간 딜러 관리 시스템 시장에서 가장 높은 CAGR을 나타낼 것으로 예상됩니다. 아시아태평양 시장 성장은 효율적인 업무 관리의 필요성이 증가하고 있기 때문입니다. 운송 및 물류, 건설, 농업 등 다양한 업종의 기업들은 통합, 관리, 운영이 용이한 딜러 관리 시스템을 선호하고 있습니다. 또한, 클라우드 기반 딜러 관리 시스템은 기업에게 이익이 되기 때문에 이 지역에서 인기를 끌고 있습니다. 예를 들어, 2022년 12월 Tata Motors는 딜러 관리 소프트웨어를 Oracle 클라우드 인프라(Oracle Cloud Infrastructure, OCI)로 전환했습니다. 클라우드 기반 시스템은 Tata Motors의 심층적인 비즈니스 통찰력을 통해 업무 효율성을 향상시키는 데 도움이 되고 있습니다. 이 시스템은 자동차 딜러의 보안을 강화하고, 유연성을 향상시키며, 고객에게 비용 효율적인 솔루션을 제공할 수 있도록 지원합니다. 또한, 이 시스템은 고객과의 접점을 기록하고 SMS, 소셜 미디어와 같은 채널을 통해 고객과의 소통을 강화하여 전반적인 생산성을 향상시키는 데 도움을 주고 있으며, Hinduja Tech Partners와 같은 일부 기업은 비즈니스 프로세스에 대한 실시간 관찰을 제공하기 위해 파트너십을 맺고 있습니다. 실시간 관찰을 제공하기 위해 파트너십을 맺고 있습니다. 이 기능은 자동차 제조업체가 고객 클레임이나 제품 취급 및 판매와 관련된 문제가 발생하면 경보를 발령합니다. 이 시스템은 고객 문의에 즉시 대응할 수 있도록 도와줍니다. 이처럼 다양한 산업에서 딜러 관리 시스템을 사용하는 이점은 아시아태평양의 딜러 관리 시스템 시장을 주도하고 있습니다.
아시아태평양의 딜러 관리 시스템 시장 매출 및 2030년까지의 예측(금액)
아시아태평양의 딜러 관리 시스템 시장 세분화
아시아태평양의 딜러 관리 시스템 시장은 배포, 장비 유형 및 국가별로 세분화됩니다.
전개에 따라 아시아태평양의 딜러 관리 시스템 시장은 온프레미스와 클라우드로 양분되며, 2022년 아시아태평양의 딜러 관리 시스템 시장에서 클라우드 부문이 큰 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다.
장비별로 아시아태평양의 딜러 관리 시스템 시장은 자동차, 농업 및 임업 기계, 건설 기계, 원예 기계, 대형 트럭, 자재 취급 및 리프팅 장비, 광산기계, 기타로 분류되며, 2022년 아시아태평양의 딜러 관리 시스템 시장에서 자동차 부문이 가장 큰 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. 아시아태평양의 딜러 관리 시스템 시장에서 가장 큰 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다.
국가별로 아시아태평양의 딜러 관리 시스템 시장은 호주, 중국, 인도, 일본, 한국, 기타 아시아태평양으로 구분되며, 2022년 아시아태평양의 딜러 관리 시스템 시장은 중국이 주도할 것입니다.
e-Emphasys Technologies Inc., ANNATA Ehf, DealerBox SAS, Hitachi Solutions Ltd, XAPT Software Consulting LLC, CDK Global Inc, Tekion Corp, Cox Automotive는 아시아태평양의 딜러 관리 시스템 시장에서 활동하는 주요 기업입니다.
The Asia Pacific dealer management system market is expected to grow from US$ 2027.58 million in 2022 to US$ 5035.80 million by 2030. It is estimated to record a CAGR of 12.0% from 2022 to 2030.
Increasing Integration of DMS with Different Management Systems Fuels Asia Pacific Dealer Management System Market
Challenges associated with synchronization among workplaces, individuals, and administrative centers can be devastating in handling multiple businesses such as filing reports and fulfilling the requirements of demanding customers, as well as maintaining an inventory. With increased focus on improved customer connection and communication, several manufacturers are looking for integrated ways to manage their business. This boosts the need to have systems that streamline enhanced interactions between customers, dealers, and OEMs. Dealer management systems integrated with various features-such as CRM, service management, spare part management, sales tracking, and inventory management features-meet the growing requirements of the modern manufacturing industry. Dealer management systems capture data about customers, inventory, and products and make inventory management more efficient. These systems facilitate the visibility of dealer operations across different countries. Companies are widely integrating their services with a dealer management system to offer enhanced customer experience. A few of such instances are mentioned as, In June 2022, ABCoA Inc. launched new and revolutionary DST Dealership Sales Tools for managing inventory. It is a new browser-based dealer management software (DMS) specifically designed for retail used car dealers. The software helps car dealers easily manage inventory and promote cars on websites, attain instant funding and desk deals, pull credit transactions, and print contracts. DST offers many standard integrations at no charge. Further, the software also helps car dealers to provide their customers with a complete online shopping experience. DST Dealership Sales Tools is easy to use and affordable, requiring less upfront cost to the car dealers, which increases its demand in the market. In May 2022, Leading Ansira firm Sincro, which specializes in automotive digital marketing, revealed that Tekion has further integrated its website technology capabilities. Auto dealers can access the data in the Tekion dealer management system (DMS) by integrating consumer engagement, interaction, visit, and return visit data into the Tekion customer relationship management (CRM) tool using the Sincro open platform. With a robust dealer management system integrated with different management systems, dealers can manage operations from inventory management to customers and product sales to services. This factor is driving the dealer management system market across the region.
Asia Pacific Dealer Management System Market Overview
The Asia Pacific dealer management system market is categorized into China, India, Japan, Australia, South Korea, and the Rest of Asia Pacific. Asia Pacific is anticipated to record the highest CAGR in the dealer management system market during 2022-2030. The market growth in Asia Pacific is attributed to the growing need to manage business operations effectively. Enterprises operating across industry vertical, including transport & logistics, construction, and agriculture, among others, prefer dealer management system that is easy to integrate, manage, and operate. Further, a cloud-based dealer management system is gaining popularity in the region as it is beneficial to enterprises. For instance, in December 2022, Tata Motors migrated a dealer management software to Oracle Cloud Infrastructure (OCI). The cloud-based system helps Tata Motors to boost its operational efficiency with detailed business insights. The system support auto dealer to enhance security, increase flexibility, and provide cost-effective solutions to the customers. Moreover, the system helped the company to record customer touch points and engage them through channels such as SMS and social media, thereby improving overall productivity. Several players such as Hinduja Tech Partners are entering into partnerships to provide real-time observation of operational processes. This feature issues an alert to automakers when they are receiving issues related to customer complaints and product handling and sales. The system helps them to respond immediately to customer's queries. Thus, the benefits of using a dealer management system in various industries drive the Asia Pacific dealer management system market.
Asia Pacific Dealer Management System Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
Asia Pacific Dealer Management System Market Segmentation
The Asia Pacific dealer management system market is segmented into deployment, equipment type, and country.
Based on deployment, the Asia Pacific dealer management system market is bifurcated into on-premise and cloud. The cloud segment held a larger share of the Asia Pacific dealer management system market in 2022.
In terms of equipment, the Asia Pacific dealer management system market is segmented into automobile, agricultural & forestry machinery, construction equipment, garden equipment, heavy trucks, material handling & lifting equipment, mining equipment, and others. The automobile segment held the largest share of the Asia Pacific dealer management system market in 2022.
Based on country, the Asia Pacific dealer management system market is segmented into Australia, China, India, Japan, South Korea, and the Rest of Asia Pacific. China dominated the Asia Pacific dealer management system market in 2022.
e-Emphasys Technologies Inc., ANNATA Ehf, DealerBox SAS, Hitachi Solutions Ltd, XAPT Software Consulting LLC, CDK Global Inc, Tekion Corp, and Cox Automotive are some of the leading companies operating in the Asia Pacific dealer management system market.