세계의 자동차 딜러 관리 시스템 시장 : 시장 규모, 점유율, 동향 분석, 기회, 예측 보고서(2019-2030년)
Automotive Dealer Management System Market - Global Size, Share, Trend Analysis, Opportunity and Forecast Report, 2019-2030, Segmented By Component; By Deployment Mode; By Application; By End User; By Region
상품코드:1500675
리서치사:Blueweave Consulting
발행일:2024년 05월
페이지 정보:영문 400 Pages
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한글목차
세계의 자동차 딜러 관리 시스템 시장 규모는 CAGR 약 8%로 급성장이 전망되며, 2030년에는 85억 달러에 이를 것으로 예측됩니다.
세계의 자동차 딜러 관리 시스템 시장은 자동차 산업에서의 디지털 기술의 급속한 도입과 클라우드 기반 솔루션에 대한 수요가 증가함에 따라 활기를 띠고 있습니다.
전략 컨설팅 및 시장 조사의 선두 기업인 BlueWeave Consulting은 최근 조사에서 2023년 세계의 자동차 딜러 관리 시스템 시장 규모를 61억 달러로 평가했습니다. 2024년부터 2030년까지의 예측 기간 동안 BlueWeave는 세계의 자동차 딜러 관리 시스템 시장 규모가 CAGR 7.86%로 확대될 전망이며, 2030년에는 84억 7,000만 달러에 달할 것으로 예측했습니다. 클라우드 기반 관리 시스템 활용 확대, 세계 자동차 수요 증가, 인공지능(AI) 및 머신러닝(ML)과 같은 최첨단 기술의 통합 증가가 세계 자동차 딜러 관리 시스템 시장의 주요 성장 요인입니다.
기회 : 향상된 고객 관계 경험 제공에 대한 주목의 향상
세계의 자동차 딜러 관리 시스템 시장은 용도별로 고객 관계 관리, 딜러 추적, 재무 및 판매, 재고 등으로 구분됩니다. 고객 관계 관리 분야가 가장 높은 시장 점유율을 차지합니다. 자동차 회사는 신규 고객 획득과 기존 고객 유지를 통해 고객 경험 향상에 크게 주력하고 있습니다. 그 결과 자동차 회사의 고객 서비스, 판매, 마케팅을 지원하는 딜러 관리 시스템의 활용이 진행되고 있습니다.
지정학적 긴장 증가가 세계의 자동차 딜러 관리 시스템 시장에 미치는 영향
지정학적 긴장 증가는 세계의 자동차 딜러 관리 시스템 시장 성장에 부정적인 영향을 미칩니다. 러시아에 의한 우크라이나 침공과 같은 지정학적 사건은 러시아 제재의 결과로 화석 연료가 부족했고, 특히 유럽 연합에서 자동차 산업의 생산과 공급망을 혼란시켰습니다. 중국과 대만의 긴장 관계는 EV 생산과 배터리 시장에 직접적인 영향을 미치고, EV 생산량을 제한하며, 결국 시장 성장을 제한합니다. 또한 미국과 중국의 무역관계 악화로 인해 기술 및 데이터 공유에 대한 액세스가 제한되고 세계의 자동차 딜러 관리 시스템 시장이 제한될 수 있습니다.
세계의 자동차 딜러 관리 시스템 시장
부문별 커버리지
세계의 자동차 딜러 관리 시스템 시장 : 전개 모드별
전개 모드에 따라 세계의 자동차 딜러 관리 시스템 시장은 클라우드와 온프레미스 부문으로 나뉩니다. 세계의 자동차 딜러 관리 시스템 시장에서 클라우드 부문은 큰 점유율을 차지합니다. 클라우드 솔루션은 자동차 딜러가 업무를 효율화하면서 동시에 하나의 플랫폼을 통해 커뮤니케이션, 협업 및 주문 시각화를 원격으로 촉진합니다. 그러나 온프레미스 부문은 하드웨어, 보안 및 성능을 직접 관리할 수 있기 때문에 선도적인 자동차 제조업체들 사이에 강한 수요가 있습니다.
세계의 자동차 딜러 관리 시스템 시장 : 지역별
세계의 자동차 딜러 관리 시스템 시장에 대한 자세한 조사 보고서는 주요 5개 지역에 걸쳐 다수의 국가별 시장을 다룹니다: 북미, 유럽, 아시아태평양, 라틴아메리카, 중동 및 아프리카입니다. 북미는 세계의 자동차 딜러 관리 시스템 시장을 독점하고 있습니다. 포드모터스, 닛산자동차, 제너럴모터스 등의 주요 자동차 제조업체가 집중되고 있으며, 혁신을 위한 연구개발 투자가 증가하고 있는 것이 이 지역 시장 성장에 직접적인 영향을 미치고 있습니다. 미국에 기반을 둔 자동차 DMS 기업은 고객 경험을 향상시키기 위해 파트너십 및 협업과 같은 비즈니스 전략에 적극적으로 참여하고 있습니다.
경쟁 구도
세계의 자동차 딜러 관리 시스템 시장에서 사업을 전개하고 있는 주요 기업은 Irium Software, CDK Global LLC, The Reynolds and Reynolds Company, GaragePlug Inc, Autosoft Inc, Quorum Information Technologies Inc, Dealertrack, Inc사, Elva DMS사, Wipro사, Dominion Enterprises사, BE ONE SOLUTIONS사 등입니다.
시장 점유율을 더욱 높이기 위해 이러한 기업들은 M&A, 파트너십, 조인트 벤처, 라이선스 계약, 신제품 출시 등 다양한 전략을 채택하고 있습니다.
이 보고서의 상세한 분석은 성장 가능성, 미래 동향, 세계의 자동차 딜러 관리 시스템 시장에 대한 정보를 제공합니다. 또한 총 시장 규모 예측을 촉진하는 요인도 다루고 있습니다. 이 보고서는 세계 자동차 딜러 관리 시스템 시장의 최근 기술 동향과 의사 결정자가 적절한 전략적 의사 결정을 내리는 업계 인사이트를 제공할 것을 약속합니다. 또한 시장의 성장 촉진요인, 과제 및 경쟁력에 대해서도 분석했습니다.
목차
제1장 조사 프레임워크
제2장 주요 요약
제3장 세계의 자동차 딜러 관리 시스템 시장 인사이트
업계 벨류체인(10억 달러) 분석
DROC 분석
성장 촉진요인
자동차 산업의 디지털 기술의 상승
클라우드 기반 솔루션에 대한 수요 증가
자동차 판매 증가
억제요인
자동차 딜러 관리 시스템과 관련된 높은 비용
보안 우려 증가
기회
원격 근무 문화의 상승
AI 및 머신러닝의 통합
과제
사이버 보안 위협 증가
딜러 관리 시스템과의 통합 복잡성
기술 진보 및 최근 동향
규제 프레임워크
Porter's Five Forces 분석
제4장 세계의 자동차 딜러 관리 시스템 시장 : 마케팅 전략
제5장 세계의 자동차 딜러 관리 시스템 시장 : 가격 분석
제6장 세계의 자동차 딜러 관리 시스템 시장 : 지역 분석
세계의 자동차 딜러 관리 시스템 시장 : 지역 분석(2023년)
세계의 자동차 딜러 관리 시스템 : 시장 매력 분석(2024-2030년)
제7장 세계의 자동차 딜러 관리 시스템 시장 개요
시장 규모 및 예측(2019-2030년)
금액별
시장 점유율 및 예측
컴포넌트별
하드웨어
소프트웨어 및 서비스
전개 모드별
클라우드
온프레미스
용도별
고객관계관리
딜러 추적
재무 및 판매
재고
기타
최종 사용자별
자동차 딜러
자동차 렌탈 서비스
지역별
북미
유럽
아시아태평양
라틴아메리카
중동 및 아프리카
제8장 북미의 자동차 딜러 관리 시스템 시장
시장 규모 및 예측(2019-2030년)
금액별
시장 점유율 및 예측
컴포넌트별
전개 모드별
용도별
최종 사용자별
국가별
미국
캐나다
제9장 유럽의 자동차 딜러 관리 시스템 시장
시장 규모 및 예측(2019-2030년)
금액별
시장 점유율 및 예측
컴포넌트별
전개 모드별
용도별
최종 사용자별
국가별
독일
영국
이탈리아
프랑스
스페인
벨기에
러시아
네덜란드
기타 유럽
제10장 아시아태평양의 자동차 딜러 관리 시스템 시장
시장 규모 및 예측(2019-2030년)
금액별
시장 점유율 및 예측
컴포넌트별
전개 모드별
용도별
최종 사용자별
국가별
중국
인도
일본
한국
호주 및 뉴질랜드
인도네시아
말레이시아
싱가포르
베트남
기타 아시아태평양
제11장 라틴아메리카의 자동차 딜러 관리 시스템 시장
시장 규모 및 예측(2019-2030년)
금액별
시장 점유율 및 예측
컴포넌트별
전개 모드별
용도별
최종 사용자별
국가별
브라질
멕시코
아르헨티나
페루
기타 라틴아메리카
제12장 중동 및 아프리카의 자동차 딜러 관리 시스템 시장
시장 규모 및 예측(2019-2030년)
금액별
시장 점유율 및 예측
컴포넌트별
전개 모드별
용도별
최종 사용자별
국가별
사우디아라비아
아랍에미리트(UAE)
카타르
쿠웨이트
남아프리카
나이지리아
알제리
기타 중동 및 아프리카
제13장 경쟁 구도
주요 기업과 그 구성 요소 목록
세계의 자동차 딜러 관리 시스템 기업의 시장 점유율 분석(2023년)
경영 파라미터에 의한 경쟁 벤치마킹
주요 전략적 전개(합병, 인수 및 제휴 등)
제14장 증가하는 지정학적 긴장이 세계의 자동차 딜러 관리 시스템 시장에 미치는 영향
제15장 기업 프로파일(기업 개요, 재무 매트릭스, 경쟁 구도, 주요 인물, 주요 경쟁, 연락처, 전략 전망, SWOT 분석)
Irium Software
CDK Global LLC
The Reynolds and Reynolds Company
GaragePlug Inc,
Autosoft Inc,
Quorum Information Technologies Inc
Dealertrack, Inc
Elva DMS
Wipro
Dominion Enterprises
BE ONE SOLUTIONS
기타 주요 기업
제16장 주요 전략적 제안
제17장 조사 방법
AJY
영문 목차
영문목차
Global Automotive Dealer Management System Market Size Booming at Significant CAGR of almost 8% to Touch USD 8.5 Billion by 2030
Global Automotive Dealer Management System Market is flourishing because of the rapid adoption of digital technologies in the automotive industry and the growing demand for cloud-based solutions.
BlueWeave Consulting, a leading strategic consulting and market research firm, in its recent study, estimated the Global Automotive Dealer Management System Market size at USD 6.1 billion in 2023. During the forecast period between 2024 and 2030, BlueWeave expects the Global Automotive Dealer Management System Market size to expand at a CAGR of 7.86% reaching a value of USD 8.47 billion by 2030. The growing use of cloud-based management systems, the rising demand for automobiles worldwide, and the increasing integration of cutting-edge technologies like artificial intelligence (AI) and machine learning (ML) are the main growth factors for the Global Automotive Dealer Management System Market.
Opportunity: Increasing focus on providing improved customer relationship experience
The Global Automotive Dealer Management System Market is segmented into customer relationship management, dealer tracking, finance & sales, inventory, and others, based on application. The customer relationship management segment accounts for the highest market share. Automobile companies are significantly focusing on providing enhanced customer experience to attract new customers and retain their existing ones. As a result, they are leveraging the dealer management system that assists car companies with customer service, sales, and marketing.
Impact of Escalating Geopolitical Tensions on Global Automotive Dealer Management System Market
The escalating geopolitical tensions are negatively impacting the growth of the Global Automotive Dealer Management System Market. The geopolitical events, such as Russia's invasion of Ukraine, disrupted the production and supply chains of the automotive industry, particularly in the European Union, due to a shortage of fossil fuels as a result of sanctions imposed on Russia. Tension between China and Taiwan directly impacts the EV production and battery market and limits the EV output, ultimately restricting its market growth. Furthermore, poor trade relations between the United States and China result in restricted access to technology and data sharing that could limit the Global Automotive Dealer Management System Market.
Global Automotive Dealer Management System Market
Segmental Coverage
Global Automotive Dealer Management System Market - By Deployment Mode
Based on deployment mode, the Global Automotive Dealer Management System Market is split into cloud and on-premises segments. The cloud segment holds a larger share in the Global Automotive Dealer Management System Market. Cloud solutions allow automotive dealers to streamline their operations while simultaneously facilitating communication, collaboration, and visibility of orders through one platform and remotely. However, the on-premises segment has a strong demand among major automotive manufacturers as it provides direct control over hardware, security, and performance.
Global Automotive Dealer Management System Market - By Region
The in-depth research report on the Global Automotive Dealer Management System Market covers a number of country-specific markets across five major regions: North America, Europe, Asia Pacific (APAC), Latin America, and Middle East and Africa. North America dominates the global automotive dealer management system market. The high concentration of major automobile manufacturers, such as Ford Motors, Nissan, and General Motors, and rising investments in research and development for innovations are directly influencing market growth in the region. The US-based automotive DMS companies actively engage in business strategies, such as partnerships and collaboration, to enhance the customer experience.
Competitive Landscape
Major players operating in the Global Automotive Dealer Management System Market include Irium Software, CDK Global LLC, The Reynolds and Reynolds Company, GaragePlug Inc., Autosoft Inc., Quorum Information Technologies Inc., Dealertrack, Inc., Elva DMS, Wipro, Dominion Enterprises, and BE ONE SOLUTIONS.
To further enhance their market share, these companies employ various strategies, including mergers and acquisitions, partnerships, joint ventures, license agreements, and new product launches.
The in-depth analysis of the report provides information about growth potential, upcoming trends, and the Global Automotive Dealer Management System Market. It also highlights the factors driving forecasts of total market size. The report promises to provide recent technology trends in the Global Automotive Dealer Management System Market and industry insights to help decision-makers make sound strategic decisions. Furthermore, the report also analyzes the growth drivers, challenges, and competitive dynamics of the market.
Table of Contents
1. Research Framework
1.1. Research Objective
1.2. Product Overview
1.3. Market Segmentation
2. Executive Summary
3. Global Automotive Dealer Management System Market Insights
3.1. Industry Value (USD Billion) Chain Analysis
3.2. DROC Analysis
3.2.1. Growth Drivers
3.2.1.1. Rise of Digital Technologies in Automotive Industry
3.2.1.2. Growing Demand for Cloud-Based Solutions
3.2.1.3. Increasing Sales of Automobiles
3.2.2. Restraints
3.2.2.1. High Costs Associated with Automotive Dealer Management System
3.2.2.2. Increasing Security Concerns
3.2.3. Opportunities
3.2.3.1. Rise of Remote Working Culture
3.2.3.2. Integration of AI and Machine Learning
3.2.4. Challenges
3.2.4.1. Increasing Cybersecurity Threats
3.2.4.2. Integration Complexity with Dealer Management System