세계의 자동차 딜러용 소프트웨어 시장 규모 : 유형별, 용도별, 지역 범위별, 예측
Global Auto Dealer Software Market Size By Type (E-Commerce, Electronic Signature, Business Intelligence And Reporting), By Application (Web-based Software and Installed Software), By Geographic Scope And Forecast
상품코드 : 1733387
리서치사 : Verified Market Research
발행일 : 2025년 05월
페이지 정보 : 영문 202 Pages
 라이선스 & 가격 (부가세 별도)
US $ 3,950 ₩ 5,672,000
PDF (Single User License) help
PDF 보고서를 1명만 이용할 수 있는 라이선스입니다. 보고서의 다운로드와 인쇄가 가능합니다.
US $ 4,850 ₩ 6,965,000
PDF & Excel (5 User License) help
PDF 및 Excel 보고서를 동일 기업의 5명까지 이용할 수 있는 라이선스입니다. 보고서의 다운로드와 인쇄가 가능합니다.
US $ 7,550 ₩ 10,843,000
PDF & Excel (Enterprise User License) help
PDF 및 Excel 보고서를 동일기업내 모든 분들이 이용할 수 있는 라이선스입니다. 보고서의 다운로드와 인쇄가 가능합니다.


한글목차

자동차 딜러용 소프트웨어 시장 규모와 예측

자동차 딜러용 소프트웨어 시장 규모는 2024년에 52억 1,000만 달러로 평가되며, 2024-2032년 7.07%의 CAGR로 성장하며, 2032년까지 92억 9,000만 달러에 달할 것으로 예측됩니다.

세계 자동차 딜러 소프트웨어 시장의 성장을 가속할 것으로 예상되는 주요 요인은 판매 추적 증가, 재고 관리 개선, 고객 관계 관리 개선, 수수료 및 보험료 계산이 더 쉬워진 기술 발전으로 인한 기술 발전 증가입니다. 클라우드 기반 자동차 딜러 소프트웨어에 대한 수요는 운송 및 물류 분야에서 증가하고 있으며, 이러한 추세는 예측 기간 중 지속될 것으로 예측됩니다. 세계의 자동차 딜러용 소프트웨어 시장 보고서는 시장의 전반적인 평가를 담고 있습니다. 주요 부문, 동향, 시장 성장 촉진요인, 경쟁 구도 시장에서 중요한 역할을 하는 요인 등을 종합적으로 분석합니다.

세계 자동차 딜러용 소프트웨어 시장의 정의

수많은 딜러들이 판매 업무, 서비스 관련 활동, 재무 등과 관련된 일반적인 업무를 수행하는 데 도움이 되는 소프트웨어는 자동차 딜러용 소프트웨어로 알려져 있습니다. 이러한 기능들은 서로 의존적이기 때문에 소프트웨어는 작동 방식에 있으며, 정확하고 체계적이어야 합니다.

또한 온라인 플랫폼에서 판매 자회사 또는 때로는 자동차 제조업체와의 계약이나 계약을 통해 딜러의 프로세스는 자동차 딜러 관리 시스템으로 알려져 있습니다. 자동차 딜러 시스템은 다양한 자동차를 취급하고 다양한 인증 중고차를 보유하고 있습니다. 이 시스템에서는 자동차 정비사와 자동차 판매에 열성적인 세일즈맨이 인력을 구성하고 있습니다. 자동차 정비사는 보통 보증 및 클레임이 있는 부품뿐만 아니라 스페어 유형의 자동차를 구입하거나 판매하기도 합니다. 또한 자동차를 정비하고 서비스하는 능력을 기술하고 있습니다.

세계 자동차 딜러용 소프트웨어 시장 개요

자동차 딜러 소프트웨어의 도움으로 판매 관련 데이터를 추적할 수 있습니다. 자동차 딜러 소프트웨어를 채택함으로써 딜러는 비즈니스 프로세스를 강화할 수 있습니다. 다양한 유형의 자동차 딜러 소프트웨어를 사용할 수 있습니다. 고객 관계 관리(CRM) 소프트웨어는 고객의 연락처 정보, 계정 내역, 구매 내역을 관리하는 데 사용됩니다. 딜러는 차량 추적 소프트웨어를 사용하여 재고를 추적할 수 있으며, 자원을 보다 스마트하게 관리할 수 있습니다. 자동 견적 툴을 사용하면 딜러는 차량 구매 또는 리스를 원하는 고객에게 신속하게 견적을 작성하고 고객의 신용 점수 및 기타 매개 변수에 따라 월별 지불 금액을 추정 할 수 있습니다. 프랜차이즈, 딜러, 자동차 소매업체 증가는 자동차 딜러용 소프트웨어 시장을 주도할 것입니다.

2021년까지 신차의 80% 이상에 네트워크 기능이 탑재될 것입니다. 이 비율은 곧 100%에 도달할 것으로 추정됩니다. 이는 많은 차량이 원격으로 명령과 소프트웨어 업데이트를 받을 수 있고, 신차들은 차량과 운전자에 대한 데이터를 딜러와 쉽게 공유할 수 있다는 것을 의미합니다. 모든 OEM의 데이터센터와 딜러는 차량의 모든 연결을 수신합니다. 딜러는 커넥티드카 구현에 필수적인 역할을 하는 반면, OEM은 데이터 조치와 사용 조건에 따라 데이터와 명령을 관리하고, 딜러는 딜러의 잠재적 유용성을 최대한 발휘할 수 있도록 딜러 업무 개선을 위한 링크 서비스 개발에 대한 OEM의 지원을 주장해야 합니다. 주장해야 합니다.

적격 판매 및 보안 문제를 잘못 처리하면 시장 성장을 억제하는 요인으로 이어질 수 있습니다. 사용자 친화적인 소프트웨어, 모바일 플랫폼의 급속한 데이터 확산 및 딜러 기술 접근 방식의 구현은 미래 시장에 대한 수익성있는 기회를 드러내고 있습니다.

자동차 딜러용 소프트웨어는 역사적으로 자동차 딜러 기술의 표준이 되어 왔지만, 딜러가 인지하고 있든 그렇지 않든 딜러 기술 생태계 내에서 현재 딜러 소프트웨어의 위치는 변화하고 있으며, 현재 딜러가 가장 중요한 전략적 기술 투자 중 하나가 되고 있습니다. 중 하나가 되었습니다. 고객 경험을 극대화하고 데이터를 잘 활용하는 것의 중요성을 강조하면서 자동차 소매업에 영향을 미치는 몇 가지 주요 개발 사항을 살펴보자. 그 후, DMS를 검토하고, 딜러 테크 생태계에서 DMS의 역사적 기능이 어떻게 진화할 것인지에 대해 논의합니다. 업계가 걸어온 길과 최종사용자, 딜러, 딜러, 딜러 기술 프로바이더 및 OEM의 모든 구성원의 이익을 위해 더 건강한 생태계로 발전할 수 있는 가능성은 딜러 기술의 미래를 이끌고 정의하는 것이 업계 리더로서 저의 책임으로 여겨집니다.

목차

제1장 서론

제2장 조사 방법

제3장 개요

제4장 시장 전망

제5장 자동차 딜러용 소프트웨어 시장 : 유형별

제6장 자동차 딜러용 소프트웨어 시장, 용도별

제7장 지역별 시장

제8장 경쟁 구도

제9장 기업 개요

KSA
영문 목차

영문목차

Auto Dealer Software Market Size And Forecast

Auto Dealer Software Market size was valued at USD 5.21 Billion in 2024 and is projected to reach USD 9.29 Billion by 2032, growing at a CAGR of 7.07% from 2024 to 2032.

Key factors expected to drive the growth of the global Auto Dealer Software Market is rising technological advances along with increased sales tracking, improved inventory management, better customer relationship management and greater ease of calculations of commissions and insurances. Demand for cloud-based Auto Dealer Software has increased in transport and logistics, and it is expected that this trend will continue during the forecast period. The Global Auto Dealer Software Market report provides a holistic evaluation of the market. The report offers a comprehensive analysis of key segments, trends, drivers, restraints, competitive landscape, and factors that are playing a substantial role in the market.

Global Auto Dealer Software Market Definition

The software that helps in enabling numerous dealerships to carry out their regular duties in relation to sales operations, activities relating to service, as well as finance, and many more, is known as auto dealership software. The software must be correct and systematic in how it operates because these functions depend on one another.

Additionally, the process of a dealership based on agreements and contracts with a sales subsidiary or occasionally an automaker on an online platform is known as the system of auto dealership management. The system of auto dealerships deals with a range of automobiles and also stocks a range of certified pre-owned automobiles. Automotive mechanics and salespeople, who are eager to sell autos, make up the labor in this system. While auto mechanics typically stock or sell spare-type vehicles as well as their parts with warranties and claims. Additionally, it offers the ability to maintain and service automobiles.

Global Auto Dealer Software Market Overview

Data on sales can be tracked with the help of auto dealer software. By employing auto dealer software, dealers may enhance their business processes. Various types of auto dealer software are available. Customer relationship management (CRM) software is used to manage customers' contact details, account histories, and purchase histories. Dealers can keep track of their inventory with the use of vehicle tracking software, which will help them manage resources more wisely. Using automated quotation tools, dealers may quickly create estimates for clients wishing to buy or lease vehicles from them and estimate monthly payments depending on the client's credit score and other parameters. The rising number of franchises, dealerships, and automotive retailers will drive the auto dealer software market

More than 80% of all new vehicles will have networking features by 2021. Estimates state that percentage will soon hit 100%. This means that many vehicles may receive remote commands and software updates and that new vehicles can easily share data about the vehicle and its driver with the dealers. Every OEM's data center and dealer receive all connections from vehicles. Dealers are essential in enabling connected vehicles while OEMs control data and commands by their data policies and conditions of use and dealers should insist on OEM assistance for the development of linked services intended to improve dealer operations to enable them to attain their full potential utility.

The mishandling of qualified sales & security concerns leads to a restraining factor that is holding back the growth of the market. User-friendly software, mobile platforms rapid data proliferation and the implementation of dealer tech approach are revealing profitable opportunities for the market in the future

Although auto dealer software has historically become a standard part of auto dealership technology, whether the dealers are aware of it, its current position within the dealer tech ecosystem is changing, making it one of the most important strategic technology investments that they are currently making. Let's look at a few major developments affecting the retail automobile industry that highlight the significance of maximizing the customer experience and successfully utilizing data. The players will then examine the DMS and discuss how some companies see the DMS's historical function within the dealer tech ecosystem evolving. The path the industry is taking and its potential to develop into a healthier ecosystem for the benefit of all of its members end users, dealers, dealer tech providers, and OEMs seem to be my responsibility as a leader in the industry charged with guiding and defining the future of dealer technology.

Global Auto Dealer Software Market Segmentation Analysis

The Global Auto Dealer Software Market is segmented on the basis of Type, Application, And Geography.

Auto Dealer Software Market, By Type

Based on type analysis, the market is divided into Dealership Management System, CRM, ERP, E-Commerce, Call Center, HRMS, Business Intelligence and Reporting, Electronic Signature. Dealership Management System accounted for the largest market share of 28.30% in 2021, with a market value of USD 1,463.50 Million and is projected to grow at the highest CAGR of 7.65% during the forecast period. CRM was the second-largest market in 2021, valued at USD 1,242.77 Million in 2021; it is projected to grow at a CAGR of 7.45%.

Auto Dealer Software Market, By Application

Auto Dealer Software Market, By Geography

Based on Regional Analysis, The Global Auto Dealer Software Market is classified into North America, Europe, Asia Pacific, and Rest of the world. North America has been widely accepted in the market for Auto Dealer Software systems. The robust automobile industry in the United States is one of the main markets to the Global Auto Dealer Software Market and is dominated by key global players. In addition, there is increasing integration of the analysis of the management of vehicles in the American automotive industry, which drives the growth of the Auto Dealer Software Market in the region. However, the Asia-Pacific will occupy for more market share in following years, especially in China, also fast-growing India and Southeast Asia regions.

Key Players

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET OUTLOOK

5 AUTO DEALER SOFTWARE MARKET, BY TYPE

6 AUTO DEALER SOFTWARE MARKET, BY APPLICATION

7 MARKET, BY GEOGRAPHY

8 COMPETITIVE LANDSCAPE

9 COMPANY PROFILES

(주)글로벌인포메이션 02-2025-2992 kr-info@giikorea.co.kr
ⓒ Copyright Global Information, Inc. All rights reserved.
PC버전 보기