유럽의 민간 항공기 기내 엔터테인먼트 시스템 - 시장 점유율 분석, 산업 동향, 성장 예측(2025년-2030년)
Europe Commercial Aircraft In-Flight Entertainment System - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)
상품코드:1693711
리서치사:Mordor Intelligence
발행일:2025년 03월
페이지 정보:영문
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유럽의 민간 항공기 기내 엔터테인먼트 시스템 시장 규모는 2025년에 1억 4,740만 달러, 2030년에는 1억 8,030만 달러에 달할 것으로 예상되며, 예측 기간(2025-2030년) 동안 4.11%의 연평균 복합 성장률(CAGR)을 보일 것으로 예측됩니다.
유럽 항공사들은 장거리 노선에 협동체 항공기를 사용하는 경우가 많아지고 있으며, 협동체 항공기의 IFE 시스템 사용이 용이해지고 있습니다.
기내 엔터테인먼트는 객실 인테리어에 필수적인 요소로 승객의 전체 비행 경험을 결정합니다. 유럽 항공사들의 장거리 노선에 대한 협동체 항공기 채택이 증가하면서 협동체 항공기에 IFE 시스템 도입이 증가하고 있습니다. 루프트한자, 에어프랑스 등의 항공사는 IFE 시스템을 통해 비즈니스 클래스 좌석을 개선하고 고객 경험을 향상시키는 데 주력하고 있습니다.
이 지역에서 파나소닉은 Astrova, NEXT, X 시리즈 등 다양한 버전의 IFE 시스템을 제공하는 주요 OEM 중 하나입니다. 유럽의 여러 항공사는 객실 클래스에 따라 LED, QLED, 4K HDR 스크린 등 다양한 구성의 12인치에서 18인치 스크린을 사용하고 있습니다. 에어유럽, 튀르키예항공, TUI 에어웨이즈는 2017-2022년 협동체 항공기에 IFE 시스템을 제공한 지역 주요 항공사입니다. 반면, 에어프랑스, 영국항공 등 다른 주요 항공사들은 9-12인치 크기의 와이드바디 기종에도 IFE 시스템을 제공합니다. 유럽 미개척 시장에서의 신규 노선 추가에 따른 항공기 조달이 급증하면서 유럽 내 민간 항공기 및 관련 IFE 시스템 수요가 증가할 것으로 예측됩니다.
2017-2022년, 협동체 항공기가 전체 항공기 인도대수의 82%를 차지하여 대부분을 차지할 것으로 예측됩니다. 국내 수요 증가에 따라 협동체 시장의 성장률은 와이드바디 시장을 능가할 것으로 예상되며, 2022년 이 지역의 신규 항공기 조달은 2019년 대비 38% 증가하여 팬데믹 이전 수준을 상회할 것으로 예측됩니다.
유럽에서는 기내 연결성 강화에 대한 수요가 증가할 것으로 예상되며, 승객 경험 전반을 우선시하는 항공사에 도움이 될 것으로 예측됩니다.
기내 엔터테인먼트는 기내 인테리어의 필수적인 부분으로 최근 몇 년 동안 승객의 완전한 비행 경험을 정의하는 데 점점 더 중요한 역할을하고 있으며, IFE는 기내 인테리어의 필수적인 부분으로 승객의 완전한 비행 경험을 결정하는 데 중요한 역할을하고 있습니다. 관찰된 바와 같이, 항공사는 항공기 전체 무게를 줄이기 위해 더 가벼운 IFE 시스템으로 전환하고 있습니다. 캐빈 클래스, 이코노미 클래스, 프리미엄 이코노미 클래스의 경우, 2022년에는 캐빈 클래스가 전체 좌석 등받이 기내 엔터테인먼트 스크린의 약 90%를 차지할 것으로 예측됩니다.
유럽 항공사들은 주요 국가들의 항공 여객 수송량 증가에 대응하기 위해 기체 확장 계획을 시행하고 있으며, IFE 시스템의 중요성이 항공사의 부가적인 편의시설이 아닌 필수품으로 자리 잡으면서 이 지역의 IFE 시스템 수요를 촉진할 것으로 예측됩니다.
타레스, 사프란, 파나소닉은 유럽 시장에서 IFE 시스템을 제공하는 주요 기업입니다. 영국항공, 에어프랑스, 루프트한자 등 이 지역의 주요 항공사들은 4K 스크린과 OLED 디스플레이의 채택에 중점을 두고 이코노미석에서 IFE 시스템의 가용성을 높여 신규 고객의 관심을 끌고 기존 서비스를 개선하고 있습니다.
민간 항공기 제조의 주요 OEM인 Boeing과 Airbus는 유럽에서 많은 항공기를 납품할 것으로 예측됩니다. 예를 들어, 2023-2030년에 걸쳐 이 지역에서는 2,300대 이상의 협동체 항공기와 290대 이상의 와이드바디 항공기가 인도될 것으로 예측됩니다. 이러한 신규 항공기 인도 증가에 따라 유럽의 민간 항공기 기내 엔터테인먼트 시스템 시장은 예측 기간 동안 높은 성장을 달성할 것으로 예측됩니다.
유럽 민항기용 기내 엔터테인먼트 시스템 시장 동향
시장 성장의 주요 원인은 유럽 내 항공기 보유 대수 확대와 여객 항공 수요 증가에 따른 것입니다.
유럽은 2022년 항공 여객 수송량이 가장 많은 두 번째 지역이 되었습니다. 유럽의 항공 여객 수송량은 2022년 10억 5,000만 명으로 2017년 대비 11% 증가했습니다. 항공사는 항공 수요 증가에 대응하기 위해 항공기 대형화에 주력하고 있으며, 그 결과 유럽에서는 신규 항공기 수요가 크게 증가할 가능성이 있습니다.
2017-2022년 사이에 총 1,206대의 신규 항공기가 유럽에 인도되었고, 2023-2030년 사이에 2,647대의 신규 제트기가 추가로 인도될 것으로 예측됩니다. 그동안 유럽에서 인도된 신규 제트기는 전 세계 민간 항공기 인도량의 약 25%에 달했습니다. 예측 기간 중 항공기 인도 증가는 승객 탑승률을 높이고, 경쟁 비용을 절감하며, 제한된 예산의 여행자 수요를 충족시킬 수 있는 조직 구조를 구축하는 동시에 명확하고 저렴한 시장 기회를 창출하는 LCC의 사업 혁신 등 여러 가지 요인이 작용할 수 있습니다. 이 기간 동안 총 1,206대의 제트기가 인도되었으며, 그 중 990대가 협동체 항공기였습니다.
2023년 6월 기준 이 지역에는 약 3,000대 이상의 Airbus 항공기가 인도되었으며, Narrowbody 부문에서는 A320ceo, A320neo, A321ceo, A321neo, Widebody 부문에서는 A330-300, A350-900이 주요 인도 기종으로 사용되고 있습니다. 납품하고 있습니다. 라이언에어, 루프트한자, 위드에어, 에어로플로트 그룹, 에어프랑스-KLM, 이지젯 등 유럽 주요 항공사들은 협동체 및 와이드바디 혼합기를 포함하여 1,600대 이상의 항공기 수주잔량을 보유하고 있습니다. 이러한 요인들이 향후 민간 항공기 객실 내장재 시장의 성장을 견인할 것으로 예측됩니다.
항공 여객 수송량 증가는 국내 및 국제 항공 여행 수요 증가에 의해 뒷받침될 것으로 예측됩니다.
2022년 유럽 각국의 여행 제한이 점차 완화되면서 유럽 대륙 내 이동이 코로나19 사태 때보다 훨씬 쉬워졌습니다. 이로 인해 국제선 수요가 급증했고, 봉쇄 기간 동안 여행을 할 수 없었던 승객들은 국내에서 휴가를 보내는 대신 다시 해외로 나가기를 원했고, 2022년 유럽 전체 항공 승객 수는 13억 명에 달하고, 2021년 대비 8% 성장했습니다. 영국, 독일, 스페인은 유럽 전체 항공 여객 수송량의 36%를 차지하고 있어 향후 몇 년 동안 다른 유럽 국가에 비해 신형 항공기에 대한 더 많은 수요를 창출할 수 있습니다. 또한, 유럽 항공사는 전 세계 국제 항공 여객 수의 40%를 수송하고 있습니다.
2022년 1월부터 6월까지 유럽 공항 이용객은 2021년 대비 247% 증가하여 유럽 대륙 전체에서 6억 6,000만 명의 승객이 증가했습니다. 영국, 네덜란드, 튀르키예, 독일은 가장 이용객이 많은 공항을 보유하고 있으며 2022년 상반기 여객 수가 크게 증가했으며, 2022년 8월 유럽 상위 5개 공항의 여객 수송량은 68.1% 증가했지만, 주로 아시아 지역의 여행 제한이 지속되면서 전염병이 발생하기 전인 2019년 8월의 수준보다 17.5% 감소했습니다. 낮은 수준에 머물렀습니다. 다른 유럽 공항들도 2022년 8월에 비슷한 항공 여객 수송량 증가를 보였습니다. 우크라이나 공항의 상업용 항공 운송량은 감소했으며, 벨로루시와 러시아 공항에서도 러시아-우크라이나 전쟁이 시작된 이후 승객 수가 감소했으며, 2023-2030년에는 국내 및 국제 항공 수요 증가로 인해 항공 여객 운송량이 31% 급증할 것으로 예측됩니다.
유럽 민항기 기내 엔터테인먼트 시스템 산업 개요
유럽 민항기용 기내 엔터테인먼트 시스템 시장은 상당히 통합되어 있으며, 주요 5개 업체가 89.88%의 점유율을 차지하고 있습니다. 이 시장의 주요 기업은 Burrana, Latecoere, Northern Avionics srl, Panasonic Avionics Corporation, Thales Group 등입니다.
기타 혜택
엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
3개월 애널리스트 지원
목차
제1장 주요 요약과 주요 조사 결과
제2장 보고서 오퍼
제3장 서론
조사의 전제조건과 시장 정의
조사 범위
조사 방법
제4장 주요 산업 동향
항공 여객 운송량
신규 항공기 납입수
1인당 GDP(현행 가격)
항공기 제조업체의 판매량
항공기 수주잔
수주 총액
공항 건설 지출(지속 중)
항공사 연료비
규제 프레임워크
밸류체인과 유통 채널 분석
제5장 시장 세분화
항공기 유형
네로우 바디
와이드 바디
국가별
프랑스
독일
스페인
튀르키예
영국
기타 유럽
제6장 경쟁 구도
주요 전략 동향
시장 점유율 분석
기업 상황
기업 개요
Burrana
Donica Aviation Engineering Co., Ltd
IMAGIK International Corp.
Latecoere
Northern Avionics srl
Panasonic Avionics Corporation
Thales Group
제7장 CEO에 대한 주요 전략적 질문
제8장 부록
세계 개요
개요
Five Forces 분석 프레임워크
세계의 밸류체인 분석
시장 역학(DROs)
정보원과 참고 문헌
도표
주요 인사이트
데이터 팩
용어집
LSH
영문 목차
영문목차
The Europe Commercial Aircraft In-Flight Entertainment System Market size is estimated at 147.4 million USD in 2025, and is expected to reach 180.3 million USD by 2030, growing at a CAGR of 4.11% during the forecast period (2025-2030).
European airlines increasingly use narrowbody aircraft for long-haul flights, making it easier for them to use IFE systems on narrowbody aircraft
In-flight entertainment is integral to cabin interiors and defines a passenger's entire flight experience. The adoption of narrowbody aircraft in long-haul routes by European airlines has increased, aiding the deployment of IFE systems in narrowbody aircraft. Airlines such as Lufthansa and Air France focus on improving their business-class seats and enhancing the customer experience through IFE systems.
In the region, Panasonic is one of the major OEMs that offers many versions of the IFE system, including Astrova, NEXT, and X Series. Various airlines in Europe use screens ranging from 12 inches to 18 inches with different configurations, such as LED, QLED, and 4K HDR screens, according to cabin class. Air Europa, Turkish Airlines, and TUI Airways are the major airlines in the region that offered IFE systems in their narrowbody fleet during 2017-2022. In contrast, some of the other major carriers, such as Air France and British Airways, also offered IFE systems in their widebody fleet with a screen size ranging from 9 to 12 inches. The surge in aircraft procurement numbers due to the addition of new routes in the underserved markets of the region is expected to boost the demand for commercial aircraft and its associated IFE systems in Europe.
During 2017-2022, narrowbody aircraft accounted for the majority of deliveries, which accounted for 82% of the total aircraft delivered. As domestic demand has grown, the narrowbody market is expected to grow at a faster rate than the widebody market. In 2022, the procurement of new aircraft in the region has exceeded the pre-pandemic levels by 38% compared to 2019.
The demand for enhanced in-flight connectivity is expected to increase in Europe, benefiting airlines that prioritize the overall passenger experience
In-flight entertainment is an integral part of the cabin interior, playing an increasingly important role in defining the complete passenger flight experience in recent years. The IFE is an integral part of the cabin interior, playing a vital role in defining a passenger's complete flight experience. As observed, airlines are switching to lighter IFE systems to reduce the aircraft's overall weight. In terms of cabin class, economy, and premium economy, cabin class accounted for around 90% of the overall seatback in-flight entertainment screens in 2022.
Airline companies in Europe are implementing fleet expansion plans to cater to the growing air passenger traffic in the major countries. This is expected to aid the demand for IFE systems in the region, with the importance of the IFE systems making it a necessity for airlines rather than just an additional amenity.
Thales, Safran, and Panasonic are the major players that provide IFE systems in the European market. The major airlines in the region, such as British Airways, Air France, and Lufthansa, emphasize the adoption of 4K screens and OLED displays and increase the availability of IFE systems in their economy class to attract the attention of new customers and improve their existing services.
The major commercial aircraft manufacturing OEMs, Boeing and Airbus, are expected to deliver many aircraft in the European region. For instance, over 2300 narrowbody aircraft and 290+ widebody aircraft are expected to be delivered in the region during 2023-2030. Thus, with the increase in deliveries of new aircraft, the European commercial aircraft in-flight entertainment systems market is expected to achieve higher growth during the forecast period.
Europe Commercial Aircraft In-Flight Entertainment System Market Trends
The main reasons for market growth are the expansion of the fleet and the increased demand for passenger air travel in Europe
Europe was the second-largest region with the highest air passenger traffic in 2022. Air passenger traffic in Europe reached 1.05 billion in 2022, up by 11% from 2017. Airlines are concentrating on growing their fleet sizes to meet the rising demand for air travel, which may result in a significant increase in the demand for new aircraft in Europe.
Between 2017 and 2022, a total of 1,206 new aircraft were delivered to Europe, and another 2,647 new jets are anticipated to be delivered between 2023 and 2030. During the historic period, new jet deliveries in Europe amounted to around 25% of global commercial aircraft deliveries. A number of factors may contribute to the increasing number of deliveries during the forecast period, such as LCC's business innovation to increase passenger load factors, reduce competitive costs, and create an organizational structure that satisfies the demand for travelers with a limited budget while creating distinctly affordable market opportunities. On this note, a total of 1,206 jets were delivered during this period, of which 990 were narrowbody aircraft.
As of June 2023, around 3,000+ Airbus aircraft were delivered in the region, with major deliveries by A320ceo, A320neo, A321ceo, and A321neo aircraft in the narrowbody segment, and A330-300 and A350-900 in the widebody segment. Several major airlines in Europe, such as Ryanair, Lufthansa, Wizz Air, Aeroflot Group, Air France-KLM, and EasyJet, have a backlog of over 1,600 aircraft, including a mix of narrowbody and widebody jets. Such factors are expected to aid the growth of the commercial aircraft cabin interior market in the future.
The growth in air passenger traffic is expected to be supported by the increasing demand for domestic and international air travel
The gradual relaxation of travel restrictions in various European countries in 2022 made travel within the continent much easier than during the COVID-19 pandemic. Due to this trend, international demand soared, with passengers unable to travel during the lockdowns eager to fly abroad once again instead of taking domestic vacations. In 2022, air passenger traffic in the whole of Europe reached 1.3 billion, a growth of 8% compared to 2021. The United Kingdom, Germany, and Spain accounted for 36% of the total air passenger traffic in Europe and, hence, may generate more demand for new aircraft compared to other European countries over the coming years. European airlines have also been responsible for carrying almost 40% of global international air passengers.
European airport traffic grew by 247% in the first six months of 2022 compared to 2021, resulting in an additional 660 million passengers handled across the continent. The United Kingdom, the Netherlands, Turkey, and Germany, which have some of the countries with the busiest airports, recorded a significant rise in passenger traffic in H1 2022. In August 2022, passenger traffic in the top five European airports increased by 68.1% but remained -17.5% below pre-pandemic August 2019 levels, mainly due to continued travel restrictions in Asia. A similar increase in air passenger traffic was observed at airports in the Rest of Europe in August 2022. Commercial air traffic declined from Ukrainian airports, and airports in Belarus and Russia recorded declining passenger volumes as well since the beginning of the Russia-Ukraine War. The air passenger traffic is expected to surge by 31% during 2023-2030, with increased demand in domestic and international aviation.
Europe Commercial Aircraft In-Flight Entertainment System Industry Overview
The Europe Commercial Aircraft In-Flight Entertainment System Market is fairly consolidated, with the top five companies occupying 89.88%. The major players in this market are Burrana, Latecoere, Northern Avionics srl, Panasonic Avionics Corporation and Thales Group (sorted alphabetically).
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS
2 REPORT OFFERS
3 INTRODUCTION
3.1 Study Assumptions & Market Definition
3.2 Scope of the Study
3.3 Research Methodology
4 KEY INDUSTRY TRENDS
4.1 Air Passenger Traffic
4.2 New Aircraft Deliveries
4.3 GDP Per Capita (current Price)
4.4 Revenue Of Aircraft Manufacturers
4.5 Aircraft Backlog
4.6 Gross Orders
4.7 Expenditure On Airport Construction Projects (ongoing)
4.8 Expenditure Of Airlines On Fuel
4.9 Regulatory Framework
4.10 Value Chain & Distribution Channel Analysis
5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)
5.1 Aircraft Type
5.1.1 Narrowbody
5.1.2 Widebody
5.2 Country
5.2.1 France
5.2.2 Germany
5.2.3 Spain
5.2.4 Turkey
5.2.5 United Kingdom
5.2.6 Rest of Europe
6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Key Strategic Moves
6.2 Market Share Analysis
6.3 Company Landscape
6.4 Company Profiles
6.4.1 Burrana
6.4.2 Donica Aviation Engineering Co., Ltd
6.4.3 IMAGIK International Corp.
6.4.4 Latecoere
6.4.5 Northern Avionics srl
6.4.6 Panasonic Avionics Corporation
6.4.7 Thales Group
7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR COMMERCIAL AIRCRAFT CABIN INTERIOR CEOS