세계의 기내 컨텐츠 시장 분석 및 예측(-2034년) : 유형, 제품, 서비스, 기술, 컴포넌트, 용도, 기기, 배포, 최종 사용자, 솔루션별
In Flight Content Market Analysis and Forecast to 2034: Type, Product, Services, Technology, Component, Application, Device, Deployment, End User, Solutions
상품코드 : 1828860
리서치사 : Global Insight Services
발행일 : 2025년 10월
페이지 정보 : 영문 323 Pages
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한글목차

세계의 기내 컨텐츠 시장은 2024년 11억 1,690만 달러에서 2034년까지 19억 5,880만 달러로 확대되어 CAGR 약 5.8%를 보일 것으로 예측됩니다. 기내 컨텐츠 시장에는 비행 중 항공사 승객에게 제공되는 다양한 엔터테인먼트 및 정보 제공이 포함됩니다. 여기에는 영화, TV 프로그램, 음악, 게임, 디지털 잡지 등이 포함되어 있으며 개인 화면이나 개인 기기로 무선 스트리밍을 통해 제공됩니다. 이 시장을 견인하는 것은 승객의 경험을 향상시키고 서비스를 차별화하려는 항공사의 노력입니다. 커넥티비티와 컨텐츠 전달 시스템의 기술적 진보가 성장을 추진하고 있으며, 개인화된 컨텐츠의 동향이나 진화하는 소비자의 기호에 대응하기 위한 스트리밍 서비스와의 제휴가 진행되고 있습니다.

기내 컨텐츠 시장은 승객의 기대의 진화와 기술의 진보에 힘입어 강력한 성장을 이루고 있습니다. 하드웨어 부문이 주도권을 잡고 있으며, 시트백 스크린과 개인용 전자기기가 여객 체험을 향상시키는 데 매우 중요합니다. 컨텐츠 관리 시스템과 스트리밍 플랫폼을 포함한 소프트웨어 분야는 개인화된 온디맨드 컨텐츠 소비로의 전환을 반영하여 두 번째로 높은 실적을 올리고 있습니다. 컨텐츠의 유형에서는 영화와 TV 프로그램이 대부분을 차지해, 다양한 승객의 기호에 대응하고 있습니다. 음악과 오디오 엔터테인먼트가 이에 이어 노이즈 캔슬링 헤드폰과 몰입형 오디오 체험의 보급이 견인하고 있습니다. 인터랙티브 게임과 e-러닝 컨텐츠는 특히 기내에서 매력적인 활동을 추구하는 청소년들 사이에서 인기를 끌고 있습니다. 기내 엔터테인먼트 시스템의 무선화 동향은 주목할 만하며 승객은 자신의 기기에서 컨텐츠에 액세스할 수 있습니다. 이 시프트는 위성 및 연결 기술의 발전으로 대역폭을 향상시키고 지연을 줄임으로써 지원됩니다. 이러한 개발 동향은 시장의 역동적 인 성격과 유리한 비즈니스 기회의 가능성을 뒷받침합니다.

시장 세분화
유형 오디오 컨텐츠, 비디오 컨텐츠, 텍스트 컨텐츠, 인터랙티브 컨텐츠, 라이브 컨텐츠, 게임, 가상현실, 증강현실
제품 기내 엔터테인먼트 시스템, 휴대용 미디어 플레이어, 시트백 스크린, 오버헤드 스크린, 기내 잡지, 헤드폰, 컨텐츠 서버
서비스 컨텐츠 라이선싱, 컨텐츠 관리, 컨텐츠 전달 네트워크, 컨텐츠 개인화, 컨텐츠 보안, 컨텐츠 분석
기술 스트리밍 기술, 위성 통신, 무선 통신, 클라우드 컴퓨팅, 인공지능, 블록체인
구성요소 하드웨어, 소프트웨어, 네트워크 인프라
용도 민간항공, 비즈니스항공, 화물항공, 군사항공
장치 스마트폰, 태블릿, 노트북, 웨어러블 기기
배포 기내, 지상, 하이브리드
최종 사용자 항공사, 승객, 컨텐츠 제공업체
솔루션 여객 참여 솔루션, 업무 효율화 솔루션, 수익 창출 솔루션

시장 현황

기내 컨텐츠 시장 특징은 시장 점유율이 다양하게 분포되어 있다는 점이며 주요 기업들은 혁신과 전략적 파트너십에 주력하고 있습니다. 가격 전략은 다양하며 첨단 기술의 통합과 개인화된 경험을 추구하는 소비자 수요에 영향을 받습니다. 최근의 제품 발표에서는 진화하는 승객의 취향에 대응하기 위해 연결성 강화와 몰입형 엔터테인먼트 옵션이 강조되고 있습니다. 이 시장은 항공 산업에서 디지털 변환의 광범위한 추세에 맞추어 디지털 솔루션으로의 전환을 목표로하고 있습니다. 기내 컨텐츠 시장 내 경쟁은 치열하고, 대기업은 독자적인 제품이나 전략적 제휴를 통해 차별화를 도모하고 있습니다. 특히 북미와 유럽의 규제 틀은 시장 역학을 형성하는데 있어서 매우 중요한 역할을 하고 있습니다. 이러한 규제는 안전 및 컨텐츠 기준을 준수하며 새로운 기술의 배포에 영향을 미칩니다. 시장 분석에 따르면 소비자 수요와 기술 진보로 컨텐츠 개인화와 대화형 플랫폼에 대한 투자가 증가하는 추세가 밝혀졌습니다. 이 경쟁 구도은 혁신을 촉진하고 성장과 확장을 위한 유리한 기회를 제공합니다.

주요 동향 및 촉진요인:

기내 컨텐츠 시장은 기술의 진보와 소비자의 선호의 변화에 따라 빠르게 진화하고 있습니다. 주요 동향 중 하나는 승객이 비행 중에 맞춤형 경험을 요구하게 되어 개인화된 컨텐츠에 대한 수요가 높아지고 있다는 것입니다. 항공사는 맞춤형 엔터테인먼트 옵션을 제공하고 승객 만족도를 높이기 위해 고급 분석에 투자하고 있습니다. 또한 비행 중 고속 인터넷 연결의 보급은 컨텐츠 전달에 혁명을 일으키고 있습니다. 이제 승객은 지상에서 사용할 수 있는 원활한 스트리밍 서비스를 기대합니다. 그 결과 항공사는 하이테크 기업과 협력하여 강력한 Wi-Fi 솔루션을 제공합니다. 또 다른 큰 원동력은 브랜드 차별화의 중요성 증가입니다. 항공사는 경쟁이 치열한 시장에서 눈에 띄기 위해 자체 컨텐츠 제공을 활용합니다. 지속가능성도 중요한 초점이 되고 있습니다. 기업은 보다 광범위한 환경 목표를 충족시키기 위해 친환경 컨텐츠 솔루션을 찾고 있습니다. 마지막으로 항공사와 컨텐츠 제공업체 간의 파트너십이 확대되어 독점적인 컨텐츠 계약과 혁신적인 프로그램 제작 기회가 탄생했습니다. 이러한 동향은 지속적인 성장이 예상되는 역동적인 시장임을 뒷받침합니다.

억제와 도전:

기내 컨텐츠 시장은 몇 가지 임박한 억제요인과 문제에 직면하고 있습니다. 중요한 과제는 소비자 기술의 급속한 진화이며 항공사의 기내 시스템 업데이트 능력을 능가합니다. 승객은 뛰어난 기능을 가진 개인 소유의 기기를 반입하는 경우가 많아 기내 컨텐츠 제공의 매력이 떨어지고 있습니다. 게다가 기내 엔터테인먼트 시스템을 업그레이드하고 유지하는 데 드는 높은 비용은 특히 불황에 따라 항공사들에게 경제적 부담을 주게 됩니다. 또한 국제 노선의 다양한 컨텐츠에 대한 라이선스 계약은 복잡하고 비용이 많이 들기 때문에 사용 가능한 미디어 유형이 제한되어 있습니다. 다국어 컨텐츠의 필요성은 이러한 계약을 더욱 복잡하게 만들고 비용과 물류 문제를 증가시킵니다. 항공사는 원활한 연결성을 제공하는 한편, 기밀성이 높은 고객 데이터를 보호해야 하기 때문에 사이버 보안 위협도 크게 뻗어있습니다. 마지막으로, 변동하는 연료 가격과 환경 문제에 대한 우려는 항공사를 엔터테인먼트 투자보다 연료 효율을 우선시합니다. 이러한 요인은 일반적으로 시장의 성장을 제한합니다.

주요 기업

Global Eagle Entertainment, Thales Group, Panasonic Avionics Corporation, Viasat, Gogo, Lufthansa Systems, SITAONAIR, Bluebox Aviation Systems, Inflight Dublin, IMM International, Anuvu, Spafax, Aeroplay Entertainment, Media Carrier, Touch Inflight Solutions

목차

제1장 기내 컨텐츠 시장 개요

제2장 주요 요약

제3장 시장에 관한 중요 인사이트

제4장 기내 컨텐츠 시장 전망

제5장 기내 컨텐츠 시장 전략

제6장 기내 컨텐츠 시장 규모

제7장 기내 컨텐츠 시장 : 유형별

제8장 기내 컨텐츠 시장 : 제품별

제9장 기내 컨텐츠 시장 : 서비스별

제10장 기내 컨텐츠 시장 : 기술별

제11장 기내 컨텐츠 시장 : 컴포넌트별

제12장 기내 컨텐츠 시장 : 용도별

제13장 기내 컨텐츠 시장 : 기기별

제14장 기내 컨텐츠 시장 : 전개별

제15장 기내 컨텐츠 시장 : 최종 사용자별

제16장 기내 컨텐츠 시장 : 솔루션별

제17장 기내 컨텐츠 시장 : 지역별

제18장 경쟁 구도

제19장 기업 프로파일

JHS
영문 목차

영문목차

In Flight Content Market is anticipated to expand from $1,116.9 million in 2024 to $1,958.8 million by 2034, growing at a CAGR of approximately 5.8%. The In Flight Content Market encompasses a diverse range of entertainment and informational offerings provided to airline passengers during flights. This includes movies, TV shows, music, games, and digital magazines, delivered through personal screens or wireless streaming to personal devices. The market is driven by airlines' efforts to enhance passenger experience and differentiate their services. Technological advancements in connectivity and content delivery systems are fueling growth, with trends towards personalized content and partnerships with streaming services to cater to evolving consumer preferences.

The In-Flight Content Market is experiencing robust growth, fueled by evolving passenger expectations and technological advancements. The hardware segment leads the charge, with seatback screens and personal electronic devices being pivotal in enhancing passenger experience. The software segment, encompassing content management systems and streaming platforms, is the second highest performer, reflecting the shift towards personalized and on-demand content consumption. Among content types, movies and television shows dominate, catering to diverse passenger preferences. Music and audio entertainment follow, driven by the increasing adoption of noise-cancelling headphones and immersive audio experiences. Interactive gaming and e-learning content are gaining traction, particularly among younger demographics seeking engaging in-flight activities. The trend towards wireless in-flight entertainment systems is notable, allowing passengers to access content on their own devices. This shift is supported by advancements in satellite and connectivity technologies, enhancing bandwidth and reducing latency. These developments underscore the market's dynamic nature and potential for lucrative opportunities.

Market Segmentation
TypeAudio Content, Video Content, Textual Content, Interactive Content, Live Content, Gaming, Virtual Reality, Augmented Reality
ProductIn-flight Entertainment Systems, Portable Media Players, Seatback Screens, Overhead Screens, In-flight Magazines, Headphones, Content Servers
ServicesContent Licensing, Content Management, Content Delivery Network, Content Personalization, Content Security, Content Analytics
TechnologyStreaming Technology, Satellite Communication, Wireless Communication, Cloud Computing, Artificial Intelligence, Blockchain
ComponentHardware, Software, Network Infrastructure
ApplicationCommercial Aviation, Business Aviation, Cargo Aviation, Military Aviation
DeviceSmartphones, Tablets, Laptops, Wearables
DeploymentOnboard, Ground-based, Hybrid
End UserAirlines, Passengers, Content Providers
SolutionsPassenger Engagement Solutions, Operational Efficiency Solutions, Revenue Generation Solutions

Market Snapshot:

The In Flight Content Market is characterized by a diverse distribution of market share, with leading players focusing on innovation and strategic partnerships. Pricing strategies vary, influenced by the integration of advanced technologies and consumer demand for personalized experiences. Recent product launches emphasize enhanced connectivity and immersive entertainment options, catering to evolving passenger preferences. The market is witnessing a shift towards digital solutions, aligning with the broader trend of digital transformation in the aviation industry. Competition within the In Flight Content Market is intense, with major companies striving for differentiation through unique offerings and strategic collaborations. Regulatory frameworks, particularly in North America and Europe, play a pivotal role in shaping market dynamics. These regulations ensure compliance with safety and content standards, impacting the deployment of new technologies. The market analysis reveals a trend towards increased investment in content personalization and interactive platforms, driven by consumer demand and technological advancements. This competitive landscape fosters innovation, presenting lucrative opportunities for growth and expansion.

Geographical Overview:

The In Flight Content Market is witnessing substantial growth across key regions, each presenting unique opportunities. North America leads due to technological advancements and a high concentration of air traffic. The region's focus on enhancing passenger experience through personalized content is a significant driver. Europe is also a prominent player, with airlines investing in innovative content solutions to cater to diverse passenger demographics. Asia Pacific is emerging as a lucrative market, propelled by increasing air travel and rapid digitalization. Countries like China and India are at the forefront, investing heavily in in-flight entertainment systems. Meanwhile, the Middle East is gaining traction, driven by its strategic position as a global travel hub. Airlines in this region are adopting cutting-edge technologies to offer superior in-flight experiences. Latin America and Africa, though currently nascent, hold potential for growth as air travel demand rises and technological infrastructure improves.

Key Trends and Drivers:

The In Flight Content Market is evolving rapidly, driven by technological advancements and changing consumer preferences. One key trend is the increasing demand for personalized content, as passengers seek tailored experiences during flights. Airlines are investing in advanced analytics to deliver customized entertainment options, enhancing passenger satisfaction. Moreover, the proliferation of high-speed internet connectivity on flights is revolutionizing content delivery. Passengers now expect seamless streaming services akin to those available on the ground. Consequently, airlines are collaborating with tech companies to offer robust Wi-Fi solutions. Another significant driver is the growing importance of brand differentiation. Airlines are leveraging unique content offerings to stand out in a competitive market. Sustainability is also becoming a crucial focus. Companies are exploring eco-friendly content solutions to align with broader environmental goals. Lastly, partnerships between airlines and content providers are expanding, creating opportunities for exclusive content deals and innovative programming. These trends underscore a dynamic market poised for continued growth.

Restraints and Challenges:

The In-Flight Content Market faces several pressing restraints and challenges. A significant challenge is the rapid evolution of consumer technology, which outpaces the ability of airlines to update their in-flight systems. Passengers often bring personal devices with superior capabilities, diminishing the appeal of onboard content offerings. Additionally, the high cost of upgrading and maintaining in-flight entertainment systems poses a financial burden on airlines, especially during economic downturns. Moreover, licensing agreements for diverse content across international routes are complex and costly, limiting the variety of available media. The need for multilingual content further complicates these agreements, increasing costs and logistical challenges. Cybersecurity threats also loom large, as airlines must protect sensitive customer data while providing seamless connectivity. Lastly, fluctuating fuel prices and environmental concerns push airlines to prioritize fuel efficiency over entertainment investments. These factors collectively constrain the market's growth potential.

Key Players:

Global Eagle Entertainment, Thales Group, Panasonic Avionics Corporation, Viasat, Gogo, Lufthansa Systems, SITAONAIR, Bluebox Aviation Systems, Inflight Dublin, IMM International, Anuvu, Spafax, Aeroplay Entertainment, Media Carrier, Touch Inflight Solutions

Research Scope:

Our research scope provides comprehensive market data, insights, and analysis across a variety of critical areas. We cover Local Market Analysis, assessing consumer demographics, purchasing behaviors, and market size within specific regions to identify growth opportunities. Our Local Competition Review offers a detailed evaluation of competitors, including their strengths, weaknesses, and market positioning. We also conduct Local Regulatory Reviews to ensure businesses comply with relevant laws and regulations. Industry Analysis provides an in-depth look at market dynamics, key players, and trends. Additionally, we offer Cross-Segmental Analysis to identify synergies between different market segments, as well as Production-Consumption and Demand-Supply Analysis to optimize supply chain efficiency. Our Import-Export Analysis helps businesses navigate global trade environments by evaluating trade flows and policies. These insights empower clients to make informed strategic decisions, mitigate risks, and capitalize on market opportunities.

TABLE OF CONTENTS

1: In Flight Content Market Overview

2: Executive Summary

3: Premium Insights on the Market

4: In Flight Content Market Outlook

5: In Flight Content Market Strategy

6: In Flight Content Market Size

7: In Flight Content Market, by Type

8: In Flight Content Market, by Product

9: In Flight Content Market, by Services

10: In Flight Content Market, by Technology

11: In Flight Content Market, by Component

12: In Flight Content Market, by Application

13: In Flight Content Market, by Device

14: In Flight Content Market, by Deployment

15: In Flight Content Market, by End User

16: In Flight Content Market, by Solutions

17: In Flight Content Market, by Region

18: Competitive Landscape

19: Company Profiles

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