아시아태평양의 민간 항공기 기내 엔터테인먼트 시스템 시장 : 점유율 분석, 산업 동향, 성장 예측(2025-2030년)
Asia-Pacific Commercial Aircraft In-Flight Entertainment System - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)
상품코드:1693707
리서치사:Mordor Intelligence
발행일:2025년 03월
페이지 정보:영문
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아시아태평양의 민간 항공기 기내 엔터테인먼트 시스템 시장 규모는 2025년에는 3억 7,460만 달러로 추정되며, 2030년에는 5억 8,900만 달러에 이를 것으로 예측되며, 예측 기간 중(2025-2030년) CAGR 9.48%로 성장할 것으로 예측됩니다.
아시아태평양 항공사의 장거리 노선에 협폭동체 채용 증가
납입 실적에서는 협폭동체가 아시아태평양 시장을 석권해 2017-2022년 사이에 80% 이상을 차지했습니다. 별도로 항공사에 의한 신기재 추가 지연에 따라 신기재 조달도 영향을 받았습니다.
아시아태평양 항공사의 장거리 노선에 대한 협폭동체의 도입은 증가하고 있으며, 그 결과 이러한 항공기에 IFE 시스템의 도입이 촉진되고 있습니다.
기내 엔터테인먼트는 객실 인테리어에 필수적이며, 승객의 비행 체험 전체를 결정하는 것입니다. IFE 시스템의 배치를 뒷받침하고 있습니다. Vistara와 Singapore 등의 항공사는 비즈니스 클래스의 좌석을 개선해, IFE 시스템을 통해 고객 경험을 높이는 것에 주력하고 있습니다.
2017-2022년간 China Southern과 ANA는 이 지역의 신형 협폭동체에 IFE 시스템을 제공하는 주요 항공사였습니다. 협폭동체와 광폭동체에 대한 거액의 항공기 발주를 통해, 이러한 항공사가 예측 기간중의 민간 항공기 IFE 시스템 시장의 성장을 견인할 가능성이 있습니다.
중국이 가장 높은 성장이 예상
아시아태평양은 예상 기간 동안 가장 급성장하는 시장 중 하나가 될 것으로 예측됩니다.
경제 인프라 개발의 진전에 의한 인구 1인당 소득 증가가 항공 여객수의 성장을 뒷받침해, 국내 항공사나 지역 항공사의 기재 확대 계획을 지지하고 있습니다.
지난 몇 년간 중국, 인도, 일본과 같은 이 지역의 주요 국가는 여객 운송량의 급격한 증가를 눈에 띄게 되었으며, 그 결과 이 지역에서 운항하는 항공사로부터 신형 항공기의 대량 발주를 받았습니다.
신형 민간 여객기의 납입수 증가는 이 지역의 민간 항공기 객실 좌석 시장의 성장을 적극적으로 견인했습니다.
Thales와 Panasonic은 이 지역에서 IFE 시스템을 제공하는 주요 기업입니다. IFE용 Optiq 디스플레이는 Samsung QLED 기술로 강화 된 4K 하이 다이내믹 레인지(HDR) 디스플레이를 제공합니다. 이 얇은 프레임에 의해 13.3인치의 화면은 12인치의 화면과 같은 스페이스에 들어갑니다.
아시아태평양 민간 항공기 기내 엔터테인먼트 시스템 시장 동향
장거리 협폭동체의 도입이 아시아태평양의 주요 시장 성장 촉진요인
아시아태평양의 신규 항공기 납품 수는 예측 기간 동안 CAGR 11%를 기록할 전망입니다. 항공사는 증대하는 항공 수요에 대응하기 위해 기체 규모의 확대를 도모하고 있으며, 이 지역에서는 신형기에 대한 큰 수요가 발생할 가능성이 있습니다.
2017-2022년까지 이 지역에서는 총 2,469기의 신규 제조 항공기가 납입되었습니다.
Air India, Singapore Airlines, China Southern Airlines, Qantas, Vistara, Korea Airlines 등 이 지역의 대형 항공사는 협폭동체 및 광폭동체 모두 제트기를 포함하여 3,500대 이상의 항공기를 주문하였습니다. 이익을 유지하기 위해 오래된 기종의 일부를 퇴역시키고 연비 효율이 좋은 신기종을 구입하기로 선택했습니다.
COVID-19 팬데믹 이후 국제 여객 수송량 증가가 시장 수요를 견인하고 있습니다.
COVID-19 팬데믹 이후 2022년 국경을 넘은 여행이 점차 회복됨에 따라 아시아태평양 항공사는 사람들의 여행 욕망과 2년 격리 기간에 축적된 저축의 현금화에 자극, 쇄도하는 수요에 부응하기 위해 증편을 서둘러 있습니다. 그 결과, 2022년에는 이 지역의 항공 여객 수송량은 다른 지역보다 급속하게 팬데믹으로부터 회복했습니다. 항공 여객 수는 19억명을 기록했으며, 2021년 대비 6%, 2020년 대비 151%의 성장세를 보였습니다. 화를 실시했습니다.중국, 인도, 일본, 인도네시아는 이 지역의 항공 여객 수송량 전체의 70%를 차지하고 있어, 다른 아시아태평양 제국에 비해 신조 항공기에 대한 높은 수요를 낳고 있습니다.
아시아태평양 항공사는 또한 세계적으로 경제 상황이 엄격해지고 있음에도 불구하고 여행 수요가 성장을 계속 추진했기 때문에 국제항공 여객 시장의 순조로운 회복을 목격했습니다. 2021년 8월과 비교하면 836%의 성장이 되었습니다.
아시아태평양 민간 항공기 기내 엔터테인먼트 시스템 산업 개요
아시아태평양 민간 항공기 기내 엔터테인먼트 시스템 시장은 상당히 통합되어 있으며 상위 5개 기업에서 74.87%를 차지하고 있습니다.
기타 혜택
엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
3개월의 애널리스트 서포트
목차
제1장 주요 요약과 주요 조사 결과
제2장 보고서 제안
제3장 소개
조사의 전제조건과 시장 정의
조사 범위
조사 방법
제4장 주요 산업 동향
항공 여객 수송량
신규 항공기 납품 수
1인당 GDP(현행 가격)
항공기 제조업체의 매출액
항공기 수주 잔
수주 총액
공항 건설 지출(계속 중)
항공사의 연료비
규제 프레임워크
밸류체인과 유통채널 분석
제5장 시장 세분화
항공기 유형
협폭동체
광폭동체
국가명
중국
인도
인도네시아
일본
싱가포르
한국
기타 아시아태평양
제6장 경쟁 구도
주요 전략 동향
시장 점유율 분석
기업 상황
기업 프로파일
Burrana
Donica Aviation Engineering Co., Ltd
IMAGIK International Corp.
Latecoere
Panasonic Avionics Corporation
Thales Group
제7장 CEO에 대한 주요 전략적 질문
제8장 부록
세계 개요
개요
Porter's Five Forces 분석 프레임워크
세계의 밸류체인 분석
시장 역학(DROs)
정보원과 참고문헌
도표 일람
주요 인사이트
데이터 팩
용어집
JHS
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The Asia-Pacific Commercial Aircraft In-Flight Entertainment System Market size is estimated at 374.6 million USD in 2025, and is expected to reach 589 million USD by 2030, growing at a CAGR of 9.48% during the forecast period (2025-2030).
The adoption of narrowbody aircraft for longer-haul routes by airlines in Asia-Pacific has increased
In terms of deliveries, narrowbody aircraft dominated the Asia-Pacific market, with over 80% of the deliveries during 2017-2022. In 2020, the overall passenger aircraft category, including narrowbody and widebody, witnessed a decline of 33% in the region. Apart from travel restrictions, new aircraft procurement was also impacted due to delays by airline companies in adding new aircraft to their fleets. In terms of cabin class, economy and premium economy together accounted for around 90% of the overall narrowbody aircraft delivered in the region in 2022.
The adoption of narrowbody aircraft on long-haul routes by airlines in Asia-Pacific has increased, thus aiding the deployment of IFE systems in these aircraft. Major carriers in the region, such as China Southern Airlines, Hainan Airlines, and All Nippon Airways (ANA), are providing IFE systems on their new narrowbody aircraft fleet.
In-flight entertainment is integral to cabin interiors and defines a passenger's entire flight experience. The adoption of narrowbody aircraft for long-haul routes by airlines has increased, aiding the deployment of IFE systems in narrowbody aircraft. Airlines such as Vistara and Singapore Airlines are focusing on improving their business-class seats and enhancing the customer experience through IFE systems.
During 2017-2022, China Southern and ANA were the major airlines offering IFE systems in their new narrowbody fleets in the region. Over 5,000 narrowbody aircraft are expected to be delivered in the region from 2022 to 2030. Through their huge aircraft orders for both narrowbody and widebody aircraft, these airlines may drive the growth of the commercial aircraft IFE system market during the forecast period.
China is expected to witness the highest growth
Asia-Pacific is expected to be one of the fastest-growing markets during the forecast period. Despite the impact of the COVID-19 pandemic on the Asia-Pacific aviation industry, domestic passenger traffic gradually witnessed growth in 2021. In 2021, the region accounted for 27.5% of the global air passenger traffic.
The rise in the per capita income of the population due to increased economic and infrastructure development has aided the growth of the number of air passengers and supported the fleet expansion plans of domestic and regional airlines.
During the past few years, major countries in the region, like China, India, and Japan, have witnessed a rapid increase in their passenger traffic, resulting in large orders for new aircraft from airlines operating in the region. China is driving the commercial aviation space in this region and is the largest aviation market globally. The country has developed the indigenous aircraft COMAC C919.
The growing number of deliveries of new commercial passenger aircraft positively drove the growth of the region's commercial aircraft cabin seating market. In 2021, Boeing delivered 91 aircraft in Asia-Pacific, while 30% of the aircraft deliveries of Airbus were in Asia-Pacific.
Thales and Panasonic are the major players that provide IFE systems in the region. Optiq displays for its AVANT IFE from Thales offer 4K high dynamic range (HDR) displays enhanced with Samsung QLED technology. Panasonic's Astrova is 7 mm thick, with a thinner frame. Due to the reduced frame, the 13.3-inch screen will be able to fit into the same space as a 12-inch screen. Thus, with the growth in deliveries of new aircraft, this segment will achieve higher growth during the forecast period.
Asia-Pacific Commercial Aircraft In-Flight Entertainment System Market Trends
The introduction of long-range narrowbody aircraft is the key market driver in Asia-Pacific
New aircraft deliveries in Asia-Pacific are expected to register a CAGR of 11% during the forecast period. Airlines are looking to expand their fleet sizes to cater to the growing demand for air travel, which may generate significant demand for new aircraft in the region. China accounted for 37% of the total air passenger traffic in Asia-Pacific. Hence, the country is anticipated to generate the highest demand for new aircraft compared to other Asia-Pacific countries.
During 2017-2022, a total of 2,469 new aircraft were delivered in the region. In addition, 6,000 new jets are expected to be delivered to the region between 2023 and 2030. The aircraft deliveries in the region during the historic period accounted for 42% of the total commercial aircraft deliveries worldwide. More deliveries are anticipated during the forecast period due to several factors, such as the preference for economical and smaller aircraft, the success of LCCs, and the introduction of long-range narrowbody aircraft.
Some major airlines in the region, such as Air India, Singapore Airlines, China Southern Airlines, Qantas, Vistara, and Korea Airlines, have a backlog of over 3,500 aircraft, including a mix of both narrowbody and widebody jets. These airlines, in order to stay profitable during the COVID-19 pandemic, opted to retire some of the old aircraft models and purchase new aircraft that are fuel-efficient. As the airlines may try to maintain a younger fleet, large orders for new aircraft are expected over the next three years across Asia-Pacific countries.
An increase in international passenger traffic post the COVID-19 pandemic is driving market demand
As cross-border travel was progressively restored in 2022 post the COVID-19 pandemic, the carriers in Asia-Pacific raced to increase their flights to meet runaway demand, stimulated by people's desire to travel and cash in on savings accumulated in the two years of isolation. As a result, in 2022, the air passenger traffic in the region recovered more rapidly from the pandemic than in the other regions. For instance, in 2022, air passenger traffic in the whole of Asia-Pacific was recorded at 1.9 billion, a growth of 6% compared to 2021 and 151% compared to 2020. Airline companies in the region are implementing fleet expansion plans to cater to the growing air passenger traffic in the major countries. China, India, Japan, and Indonesia accounted for 70% of the total air passenger traffic in the region, generating higher demand for new aircraft compared to other Asia-Pacific countries.
Airlines in Asia-Pacific also witnessed a good recovery in international air passenger markets as travel demand continued to fuel growth despite increasingly challenging global economic conditions. For instance, in August 2022, the region recorded 13.1 million international air passenger traffic, an 836% increase compared to August 2021, when it was recorded at 1.4 million. The healthy growth in international passenger traffic in the first eight months of the year showed strong travel demand from business and leisure consumers. The rapid increase in air passenger traffic in the region is expected to drive the air transport industry in the future.
Asia-Pacific Commercial Aircraft In-Flight Entertainment System Industry Overview
The Asia-Pacific Commercial Aircraft In-Flight Entertainment System Market is fairly consolidated, with the top five companies occupying 74.87%. The major players in this market are Burrana, IMAGIK International Corp., Latecoere, Panasonic Avionics Corporation and Thales Group (sorted alphabetically).
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS
2 REPORT OFFERS
3 INTRODUCTION
3.1 Study Assumptions & Market Definition
3.2 Scope of the Study
3.3 Research Methodology
4 KEY INDUSTRY TRENDS
4.1 Air Passenger Traffic
4.2 New Aircraft Deliveries
4.3 GDP Per Capita (current Price)
4.4 Revenue Of Aircraft Manufacturers
4.5 Aircraft Backlog
4.6 Gross Orders
4.7 Expenditure On Airport Construction Projects (ongoing)
4.8 Expenditure Of Airlines On Fuel
4.9 Regulatory Framework
4.10 Value Chain & Distribution Channel Analysis
5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)
5.1 Aircraft Type
5.1.1 Narrowbody
5.1.2 Widebody
5.2 Country
5.2.1 China
5.2.2 India
5.2.3 Indonesia
5.2.4 Japan
5.2.5 Singapore
5.2.6 South Korea
5.2.7 Rest of Asia-Pacific
6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Key Strategic Moves
6.2 Market Share Analysis
6.3 Company Landscape
6.4 Company Profiles
6.4.1 Burrana
6.4.2 Donica Aviation Engineering Co., Ltd
6.4.3 IMAGIK International Corp.
6.4.4 Latecoere
6.4.5 Panasonic Avionics Corporation
6.4.6 Thales Group
7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR COMMERCIAL AIRCRAFT CABIN INTERIOR CEOS