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UCaaS(Unified Communication-as-a-Service) 시장 규모는 2025년 561억 4,000만 달러, 2030년 1,758억 3,000만 달러에 이를 것으로 예측되고, 예측 기간(2025-2030년) CAGR은 25.65%로 예상됩니다.
재택근무(WFH) 모델의 추세가 높아짐에 따라 UCaaS 솔루션의 이용을 고용주에게 촉구하고 있습니다. 기업의 경우 UCAaS 솔루션은 운영 비용을 검토하고 한계 수익 감소를 방지하는 데 도움이 되기 때문입니다.
주요 하이라이트
UCaaS(Unified Communication-as-a-Service)는 다양한 커뮤니케이션 용도과 협업 용도를 하나의 중앙 플랫폼으로 통합하는 클라우드 서비스입니다. UCaaS를 활용하면 기업은 커뮤니케이션 채널을 최적화하고 비용을 절감하며 효율성을 높일 수 있습니다.
UCaaS는 음성 및 화상 회의, 커뮤니케이션, 이메일, 협업 소프트웨어를 포함한 광범위한 커뮤니케이션 도구를 제공합니다. UCaaS는 인터넷 연결을 통해 사용자가 어디에 있든 어떤 장치에서나 이러한 도구에 액세스할 수 있는 플랫폼입니다. 모든 규모의 기업에 매력적인 옵션이며, 비싼 하드웨어, 소프트웨어, 유지 보수 비용을 부담할 필요가 없습니다. 예를 들어 인도 정부는 2023년 5월 웹 회의 회사인 Zoom Video Communications에 인도 전역, 국내 장거리(NLD) 및 국제 장거리(ILD)를 다루는 액세스 권한을 가진 통합 라이선스를 부여했습니다. 이를 통해 클라우드 기반 PBX 서비스인 Zoom Phone을 인도 국내 기업에 제공할 수 있습니다.
또한 5G 기술과 고속 인터넷의 채용은 예측 기간 동안 시장을 밀어 올릴 것으로 예상됩니다. 왜냐하면 5G 네트워크는 빠르고 최소한의 지연이 필요한 화상 회의나 음성 회의에 사용하기 쉽기 때문입니다. 5G Americas에 따르면 2023년까지 세계 5세대 가입자는 19억 명이 될 것으로 예상됩니다. 2024년에는 28억명, 2027년에는 59억명이 될 것으로 예측됩니다.
스마트 모바일 가젯의 도입이 진행되고 관련 툴이 개선됨으로써 원격 근무 및 분산 근무의 전술이 강화되고 있습니다. 마찬가지로 기업은 사업장 전체에서 'BYOD(Bring Your Device)' 규칙을 채택하고 있습니다. 이 접근법은 조직이 효율성을 높이고 내부 교류를 정교하게 하고 다른 가격을 근절하는 데 도움이 될 것입니다. 이는 예측 기간 동안 궁극적으로 서비스로서의 통합 커뮤니케이션 시장의 성장을 뒷받침할 것으로 예상됩니다.
디지털화에 대한 선호도가 높아지면 고객이 다양한 통신 수단을 계속 활용하면서 고객 서비스가 큰 과제로 부상할 것으로 예상됩니다.
또한 통합 커뮤니케이션(UC)에 대한 수요는 지난 10년간 확대되었습니다. 팬데믹(세계적 유행) 발생 후 통합 커뮤니케이션(UC) 수요는 예외적인 고조를 보였습니다. COVID-19의 출현으로 디지털 전환은 기업의 생존, 성장, 시장 리더십을 확보하기 위한 긴급 요건이 되었습니다. 언제 어디서나, 통일되고, 마찰이 없는 안전한 데이터나 용도에 대한 액세스의 필요성이 비약적으로 높아졌습니다.
UCaaS(Unified Communication-as-a-Service) 시장 동향
레거시 시스템에서 클라우드 기반 커뮤니케이션 서비스로의 전환이 성장을 견인
비즈니스 커뮤니케이션이 증가함에 따라 기업은 복잡성을 관리하고 비용을 절감하며 전반적인 생산성을 높이는 방법을 모색하고 있습니다. 이로 인해 클라우드 기반 개념인 서비스형 통합 커뮤니케이션의 사용이 증가하고 있습니다.
게다가 더 많은 기업들이 유연성과 하이브리드 작업 방식에 적응하고 클라우드 기반 솔루션을 채택함으로써 직원들이 디바이스, 부서, 시간대를 넘어 대응할 수 있게 되었습니다.
또한 통합 커뮤니케이션(UC) 클라우드 솔루션은 온사이트 호스팅 인프라를 필요로 하지 않고 확장이 쉽고 최신 기능과 보안을 제공하므로 일반적으로 비용 효율적입니다. 클라우드 보안이 모든 기업의 주요 우려 사항 중 하나가 되는 심각한 정보 유출 사건으로 인해 데이터센터 보안에 대한 투자가 증가하고 있습니다.
프라이빗 클라우드 서버는 단일 기업에 호스팅 서비스를 제공하는 인프라입니다. 높은 수준의 데이터 보안과 프라이버시 보호를 유지하면서 민첩성, 확장성, 복잡한 컴퓨팅 활동 및 운영을 위한 수많은 가상 머신 구축 능력을 비롯한 모든 이점을 설명합니다.
북미가 큰 시장 점유율을 차지할 전망
이 지역은 주로 최근 모빌리티의 급증과 IT 소비를 통한 5G 연결의 폭발적인 증가로 조사된 시장 성장에 크게 기여하고 있습니다.
미국에서는 소매, 은행 및 금융, 의료, IT, 통신 등 최종 사용자의 업종이 어디에 있어도 모든 통신, 음성, 비디오, 채팅을 보다 직접적이고 원활한 경험을 요구하고 있습니다. 이러한 요구를 충족시키기 위해 기업은 UCC의 요구 사항을 처리하기 위해 신뢰할 수 있는 단일 공급업체에 의한 통합된 배포 및 관리 솔루션을 요구하고 있습니다. 5G의 출현으로 원격 연결 도구를 단일 UCaaS 플랫폼에 통합할 수 있을 것으로 예상됩니다.
이 지역은 온라인 및 오프라인 채널을 효율적으로 통합하고 통합된 고객 경험을 제공함으로써 잘 평가됩니다. 일반적인 서비스는 온라인 쇼핑 플랫폼, 소셜 네트워크, 이동성 용도, 소매점, 고객 지원 채널 등 다양한 채널과 고객을 연결하는 것을 목표로 합니다.
게다가, UCaaS 수요는 이 부문에 있는 다수의 다국적 기업의 존재에 의해 견인되고 있습니다. 인공지능의 거점이 됨으로써, 조직은 최신 기술에 의해 진화하고 있으며, 세계 규모로 AI 관련 서비스를 제공하는 조직이 대폭 증가하고 있습니다.
UCaaS(Unified Communication-as-a-Service) 산업 개요
8x8 Inc., Mitel Networks, Verizon과 같은 대기업은 시장 진출기업간 경쟁 기업간 경쟁 관계를 높이고 UCAaS(Unified Communication-as-a-Service) 시장은 적당히 세분화되었습니다. 이러한 기업들은 R&D 활동에 엄청난 투자를 함으로써 혁신을 가져올 수 있는 능력을 갖고 있기 때문에 경쟁 우위를 확보할 수 있습니다. 전략적 파트너십, 합병 및 인수를 통해 이러한 기업은 상당한 시장 점유율을 차지하게 되었습니다.
2023년 10월, Mitel은 이전에 발표한 Atos Group 커뮤니케이션 및 협업 서비스(CCS) 및 통합 커뮤니케이션 및 협업(UCC) 사업을 포함한 Unify 인수를 공식적으로 완료했습니다. 이 인수로 회사는 고객 기반을 100개국 이상, 7,500만 명 이상으로 확대했습니다.
2023년 6월, Cisco는 AT&T-Mobile 네트워크와 제휴하여 Webex Calling을 네이티브로 통합했습니다. 이 파트너십은 단일 비즈니스 휴대폰 번호를 통해 모바일 퍼스트와 강력한 통합 협업 경험을 제공할 것으로 기대됩니다. 이러한 개발은 산업의 성장을 가속할 것으로 기대됩니다.
기타 혜택
엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
3개월간의 애널리스트 서포트
목차
제1장 서론
조사의 전제조건과 시장 정의
조사 범위
제2장 조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 시장 인사이트
시장 개요
산업 이해관계자 분석
산업의 매력 - Porter's Five Forces 분석
구매자의 협상력
공급기업의 협상력
신규 진입업자의 위협
대체품의 위협
경쟁 기업간 경쟁 관계의 강도
시장에 대한 COVID-19의 영향
제5장 시장 역학
시장 성장 촉진요인
기존의 UC 솔루션에 대한 수요를 촉진하는 종량 과금 모델의 출현
새로운 기업 협업의 출현으로 이어지는 노동 역학의 변화
레거시 시스템에서 클라우드 기반 커뮤니케이션 서비스로의 전환이 성장을 견인
시장의 과제
최신 통합 커뮤니케이션(UC)으로의 이행 준비 지연
UC 산업의 주요 비즈니스 모델
제6장 기술 개요
제7장 시장 세분화
기업 규모별
중소기업
대기업
최종 사용자 산업별
BFSI
소매
의료
정부·공공기관
IT 및 통신
기타 산업별
지역별
북미
유럽
아시아태평양
라틴아메리카
중동 및 아프리카
제8장 경쟁 구도
기업 프로파일
8X8 Inc.
Cisco Systems Inc.
Mitel Networks Corporation
Gamma Communication PLC
NTT Communication Corporation
Vodafone Group PLC
Telia Company AB
KPN NV
BT Group PLC
Verizon Communications Inc.
Nextiva
Soluno(Destiny NV)
VADS Berhad
Singapore Telecommunications Limited
PLDT Enterprise
Telstra Corporation Limited
PCCW Global
Maxis Communications
제9장 중요한 권고
주요 전략 제안
지역 수요와 포지셔닝에 관한 분석가의 견해
가장 채용된 전략의 분석
제10장 시장의 미래
JHS
영문 목차
영문목차
The Unified Communication-as-a-Service Market size is estimated at USD 56.14 billion in 2025, and is expected to reach USD 175.83 billion by 2030, at a CAGR of 25.65% during the forecast period (2025-2030).
The increasing trend of work from home (WFH) model is compelling employers to use UCaaS solutions as it's beneficial for companies to reevaluate their operational costs and save their marginal revenue from declining.
Key Highlights
Unified Communications as a Service is the cloud service that brings together different communication and collaboration applications in one central platform. UCaaS allows businesses to optimise their communication channels, reduce costs and improve efficiency.
UCaaS provides a wide range of communication tools, including voice and video conferencing, communications, email or collaborate software. The platform provides users with access to these tools through an Internet connection wherever they are, on any device. It's an appealing option for businesses of all sizes, eliminating the need to incur expensive hardware, software and maintenance costs. For instance, in May 2023, the Indian government granted Zoom Video Communications, a web conferencing company, a Unified License with access covering all of India, National Long Distance (NLD), and International Long Distance (ILD). This will allow it to offer Zoom Phone, a cloud-based private branch exchange (PBX) service, to enterprises in the country.
In addition, the introduction of 5G technology and high-speed internet is anticipated to boost the market in the forecasted period, Because the 5G network is easy to use for video and Audio Conferencing, which requires high speed and minimal latency. According to 5G Americas, there are expected to be 1.9 billion fifth generation subscribers in the world by 2023. By 2024 and by 2027, this number is projected to be 2.8 billion and 5.9 billion respectively.
The rising implementation of smart mobile gadgets and association tool improvements empower remote work and dispersed workforce tactics. Similarly, establishments employ a 'bring your device' (BYOD) rule across their business facilities. This approach will likely help organizations upsurge efficiency, refine internal interaction, and eradicate different prices. This is anticipated to eventually bolster the unified communication as a service market growth during the forecast period.
Considering the growing preference for digitization, customer service is expected to emerge as a major challenge as customers continue to use various modes of communication.
Moreover, the demand for Unified Communications has grown over the last decade. It witnessed an exceptional rise after the pandemic outbreak. With the emergence of COVID-19, digital transformation became an urgent requirement for businesses to ensure their survival, growth, and market leadership. The need for unified, frictionless, and secure access to data and applications anytime, anywhere exponentially increased.
Unified Communication as a Service (UCaaS) Market Trends
Migration from Legacy Systems to Cloud-Based Communication Services to Witness the Growth
As business communications increase, companies are looking for ways of managing complexity, cutting costs and boosting overall productivity. This has led to an increase in the use of unified communications as a service, a cloud based concept.
Furthermore, more companies are adapting to the flexibility and hybrid working practices as well as adopting cloud based solutions so that employees can be accommodated across devices, departments or timezones.
Moreover, because they do not need an on site hosting infrastructure and are easy to scale as well as have the latest features and security, cloud solutions for Unified Communications as a Service typically deliver greater cost effectiveness. Due to a series of major breaches that make the security of clouds one of the main concerns for all companies, there has been an increase in investment in data center security.
A private cloud server is an infrastructure that provides hosted services to a single enterprise. It provides all the advantages, such as agility, scalability, and ability to build many virtual machines for complicated computational activities and operations, while retaining a high level of data security and privacy protection.
North America Expected to Hold a Significant Market Share
The region is significantly contributing to the studied market growth, primarily due to the recent surge in mobility and the explosion of 5G connections due to the consumerization of I.T., which has aided enterprises in adopting I.P. telephony and UCaaS to allow remote employees to simulate in-office work experiences.
In the U.S., end-user verticals, such as retail, banking and finance, healthcare, information technology, and telecommunications, seek a more direct and seamless experience for all of their communications, audio, video, and chat, no matter where they are. To fulfill this need, enterprises are looking for a unified deployment and management solution from a single vendor they can rely on to handle their UCC requirements. They'll be able to integrate remote connectivity tools on a single UCaaS platform with the advent of 5G.
The region has a reputation for the efficient integration of online and offline channels, which results in an integrated customer experience. Prevailing services aim to connect customers with a variety of channels, including e.g. online shopping platforms, social networks, mobility applications, retail stores and customer assistance channels.
In addition, demand for UCaaS is driven by the presence of a number of multinational companies in this area. By becoming a hub for artificial intelligence, organizations are evolving through modern technology, and there is considerable growth in organizations providing AI related services at global scale.
Unified Communication as a Service (UCaaS) Industry Overview
The competitive rivalry between market players is high owing to some major players like 8x8 Inc., Mitel Networks, Verizon, and many others, and the Unified Communication-as-a-Service (UCaaS) Market is moderately fragmented. These companies can gain a competitive advantage due to their ability to bring about innovations by investing heavily in research and development activities. Strategic partnerships, mergers, and acquisitions have allowed these companies to occupy a substantial market share.
In October 2023, Mitel officially completed its previously announced acquisition of Unify, which includes Communication and Collaboration Services (CCS) and Unified Communications and Collaboration (UCC) businesses of the Atos group. With this acquisition, the company has now increased its customers base to more than 75 million users in over 100 countries.
In June 2023, Cisco partnered with AT&T mobile network to natively integrate Webex Calling. This partnership is expected to deliver a mobile-first, powerful, and unified collaboration experience via a single business mobile number. Such developments are expected to drive the industry growth.
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Stakeholder Analysis
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Bargaining Power of Buyers
4.3.2 Bargaining Power of Suppliers
4.3.3 Threat of New Entrants
4.3.4 Threat of Substitutes
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.4 Impact of COVID-19 on the Market
5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Emergence of Pay-as-you-go Model Driving Demand over Legacy UC Solutions
5.1.2 Changing Workforce Dynamics Leading to the Emergence of New Forms of Enterprise Collaboration
5.1.3 Migration from Legacy Systems to Cloud-Based Communication Services to Witness the Growth
5.2 Market Challenges
5.2.1 Low Readiness to Move to Modern Unified Communications
5.3 Key Business Models in the UC Industry
6 TECHNOLOGY OVERVIEW
7 MARKET SEGMENTATION
7.1 By Size of Enterprise
7.1.1 Small and Medium Enterprises
7.1.2 Large Enterprises
7.2 By End-user Vertical
7.2.1 BFSI
7.2.2 Retail
7.2.3 Healthcare
7.2.4 Government and Public Sector
7.2.5 IT and Telecom
7.2.6 Other End-user Verticals
7.3 By Geography
7.3.1 North America
7.3.2 Europe
7.3.3 Asia-Pacific
7.3.4 Latin America
7.3.5 Middle East and Africa
8 COMPETITIVE LANDSCAPE
8.1 Company Profiles
8.1.1 8X8 Inc.
8.1.2 Cisco Systems Inc.
8.1.3 Mitel Networks Corporation
8.1.4 Gamma Communication PLC
8.1.5 NTT Communication Corporation
8.1.6 Vodafone Group PLC
8.1.7 Telia Company AB
8.1.8 KPN NV
8.1.9 BT Group PLC
8.1.10 Verizon Communications Inc.
8.1.11 Nextiva
8.1.12 Soluno (Destiny NV)
8.1.13 VADS Berhad
8.1.14 Singapore Telecommunications Limited
8.1.15 PLDT Enterprise
8.1.16 Telstra Corporation Limited
8.1.17 PCCW Global
8.1.18 Maxis Communications
9 KEY RECOMMENDATIONS
9.1 Key Strategic Recommendations
9.2 Analyst's View on Regional Demand and Positioning