세계의 IP 텔레포니 및 Ucaas 시장 : 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)
Global IP Telephony & Ucaas - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)
상품코드:1692478
리서치사:Mordor Intelligence
발행일:2025년 03월
페이지 정보:영문
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한글목차
세계의 IP 텔레포니 및 Ucaas 시장 규모는 2025년 983억 8,000만 달러로 추정되며, 예측 기간 중(2025-2030년) CAGR 0.25%로 확대되고, 2030년에는 996억 1,000만 달러에 달할 것으로 예측됩니다.
2020년은 유행과 경기 감속의 해였기 때문에 벤더에 의한 IP 텔레포니 시장의 누적 매출 공헌은 감소했습니다. 나사를 제공하기 위한 초기 분기 부진은 시장에 부정적인 영향을 미쳤습니다.
주요 하이라이트
서비스형 통합 커뮤니케이션(UCaaS이란, 제공업체가 다양한 통신 및 커뮤니케이션 애플리케이션, 소프트웨어 제품, 프로세스를 일반적으로 웹상에서 제공하는 서비스 모델을 가리킵니다.
최근 몇 년 동안 IP 기술은 공중 교환 전화 네트워크에서 음성, 팩스 및 기타 형식을 교환하기 위해 다양한 프로토콜을 사용했습니다.
통합 커뮤니케이션은 더 관리하기 쉬운 비용 구조와 더 낮은 취득 비용을 제공합니다. 그러나, 종량 과금의 구독 모델은 고객에게 최적의 코스트 구조를 제공하기 위해, UCaaS나 IP 텔레포니 솔루션 전체의 동향이 되고 있습니다.
UC에 대한 지출이 늘어남에 따라 조직 내 구매력이 높아집니다.
현대의 직장은 디지털화되고 변화하고 있습니다. 원격으로 일하게 되고, 또 다른 직원이 기존의 사무실에서 일하게 되는 등, 직원의 분산화가 진행되는 가운데, 기업은 분산된 직원을 항상 접속해 두기 위한 적절한 툴이 필요합니다.
IP 텔레포니 및 UcaaS 시장 동향
BFSI 부문이 시장 성장을 이끌 것으로 예상
서비스로서의 통합 커뮤니케이션(UCaaS)은 BFSI 부문의 비용 효율적인 솔루션으로 등장했습니다.
UCaaS 서비스는 협업을 강화하면서 가용성과 확장성을 향상시키는 데 도움이 됩니다. UCaaS 서비스에는 대화형 음성 응답(IVR), 화상 회의, 실시간 채팅, 이메일, 통합 메시징, VoIP 서비스 및 기타 클라이언트 관리 기능이 포함되어 있습니다.
또한 BFSI 기업은 다양한 부서에 걸쳐 광범위한 협업을 필요로 합니다.
예를 들어, UCaaS를 사용하면 다양한 팀이 원활하게 협력하고 협업할 수 있습니다. 콜센터 수퍼바이저는 스마트폰으로 실시간으로 진행 상황을 모니터링할 수 있습니다.
기업은 비용을 절감하고 내부 수익을 창출할 수 있는 방법을 모색하고 있습니다.
북미가 가장 빠른 성장을 기록할 전망
북미의 우위성은 IT의 소비화에 의한 최근의 모빌리티의 급증과 5G 접속의 폭발적인 보급에 기인한다고 생각됩니다.
미국에서는 소매, 은행 및 금융, 헬스케어, 정보 기술, 통신 등의 최종 사용자가, 어디에 있어도, 음성, 비디오, 채팅 등, 모든 커뮤니케이션에 대해, 보다 직접적이고 원활한 경험을 요구하고 있습니다. 하기 위해 기업은 UCC의 요구사항을 처리하기 위해 신뢰할 수 있는 단일 벤더에 의한 통일된 배포 및 관리 솔루션을 요구하고 있습니다.
5G는 소비자에게도 유익하지만, 통합 커뮤니케이션에 의존하는 기업에게도 유익하고 귀중한 것이 될 것으로 보입니다. 5G의 결과, 인터넷의 속도는 초당 약 20GB로 증가합니다. 대역폭의 용량과 속도가 증가함에 따라 VoIP 업계도 발전합니다.
이에 따라 VoIP는 대규모로 이용할 수 있게 됩니다.
5G와 엣지 네트워킹의 등장으로 벤더는 실시간 통신 시장에 흥미로운 변화를 기대할 수 있을 것으로 보입니다.
미국은 5G 전개를 위한 투자가 증가하고 있기 때문에 5G시장의 주요 혁신기업이자 투자자 중 하나입니다.
IP 텔레포니 및 UcaaS 산업 개요
IP 텔레포니 및 UCaaS 시장은 경쟁이 치열합니다. 시장은 최근 몇 년 동안 경쟁력을 높이고 있습니다.
2022년 2월 - Vodafone과 Ring Central이 공동으로, 통합 클라우드 커뮤니케이션 플랫폼인 Vodafone Business UC with Ring Central을 영국에서 시작했습니다. Vodafone Business의 다국적 고객에게 새로운 서비스를 도입했습니다. 스페인, 독일, 이탈리아 등, 더 많은 나라가 계속될 예정이며, 플랫폼은 각각의 지역의 제공에 맞추어 조정됩니다.
기타 혜택:
엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
3개월간의 애널리스트·지원
목차
제1장 서론
조사의 전제조건과 시장의 정의
조사 범위
제2장 조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 시장 인사이트
시장 개요
Porter's Five Forces 분석
신규 참가업체의 위협
소비자의 협상력
공급기업의 협상력
대체품의 위협
경쟁 기업간 경쟁 관계의 강도
업계 이해관계자 분석
시장에 대한 COVID-19의 영향 평가
제5장 시장 역학
시장 성장 촉진요인
종량 과금 모델의 등장이 레거시 UC 솔루션에 대한 수요를 촉진
새로운 기업 콜라보레이션의 출현으로 이어지는 워크포스 다이나믹스의 변화
시장의 과제
최신 통합 커뮤니케이션으로의 전환 준비 지연
IP 텔레포니 시스템의 음성 품질이 낮음
제6장 시장 세분화
기업 규모별
중소기업(종업원 500명 이하)
대기업(종업원 500명 이상)
용도별
BFSI
소매
헬스케어
정부 및 공공기관
IT 및 전기통신
기타 최종 사용자 업계별
지역
북미
유럽
아시아태평양
라틴아메리카
중동 및 아프리카
제7장 경쟁 구도
기업 프로파일
Vodafone
Telia Company
Telefonica
KPN
BT
Orange Business Solutions
Verizon Communications Inc.
8X8 Inc.
Mitel Networks Corporation
Gamma Telecom
Nextiva
Soluno
Cisco Systems
VADS Berhad
Singapore Telecommunications Limited
PLDT Enterprise
NTT Communication Corporation
Telstra Corporation Limited
PCCW Global
Maxis Communications
제8장 투자 분석
제9장 향후의 동향
JHS
영문 목차
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The Global IP Telephony & Ucaas Market size is estimated at USD 98.38 billion in 2025, and is expected to reach USD 99.61 billion by 2030, at a CAGR of 0.25% during the forecast period (2025-2030).
As 2020 marked the whole year of pandemic and economic slowdown, the IP telephony market cumulative revenue contribution by vendors declined. The sharp decline in sales volume for IP phones coupled with a hiccup in initial quarters to provide seamless hosted VoIP service due to unprecedented pandemic affected the market negatively. While cloud-based UCaaS demand increased as employees resorted to remote work and used online mediums for official interactions.
Key Highlights
Unified communications-as-a-service (UCaaS) refers to a service model where the provider delivers different telecom or communications applications, software products, and processes generally over the web. Moreover, IP telephony refers to any phone system that uses an internet connection to send and receive voice data.
Recently, IP technology has used a variety of protocols to exchange voice, fax, and other forms over the public switched telephone network. The internet protocol became the transport for all data communication. The business telephone system is now able to deliver much more to enterprises. The IP technology has provided a complete communication package over a single network.
Unified communications provide a more manageable cost structure and a lower acquisition cost. While IP telephony and hardware phones may be required or desired, many businesses get started using a softphone or smartphone app that can replicate the functions of a desktop telephone. However, the pay-as-you-go subscription model is in trend across UCaaS and IP telephony solutions as it provides the best cost structure to customers.
As UC spending increases, the buying power within the organization rises. Traditionally, IT departments were handing the UC budgets, but the cloud has enabled lines of business to also invest in UC apps.
The modern workplace is digitizing and shifting. Employees expect more openness, improved collaboration, better technology, and higher flexibility in a workplace. As the workforce continues to become more distributed, with many employees going remote and others working from traditional offices, organizations need the right tools to keep their dispersed workforce always connected.
IP Telephony & UCaaS Market Trends
The BFSI Segment is Expected to Drive the Market Growth
Unified Communications as a Service (UCaaS) emerged as a cost-effective solution for the BFSI sector. Banks and financial sectors primarily invest in UCaaS to better understand customer communications across all channels to attain the scalability required for large-scale implementation.
UCaaS services help increase availability and scalability while enhancing collaboration. UCaaS solutions allow enterprises to focus on the growth of their business rather than their maintenance. Businesses need not pay for UC software with features that they will never use, thereby saving money. UCaaS services broadly incorporate interactive voice response (IVR), video conferencing, live chat, e-mails, unified messaging, VoIP services, and other client management capabilities.
Moreover, BFSI companies require extensive collaboration across a range of departments. For this, wealth and finance managers need to speak to analysts while customer support staff collaborate across time zones. This effective collaboration requires software solutions that eliminate friction.
For instance, UCaaS allows diverse teams to coordinate and collaborate seamlessly. However, UCaaS operates in the cloud, and team members can access information on any device at any location. Call center supervisors can monitor progress on a smartphone in real-time. Financial research analysts can analyze data without ever being in the same room. UCaaS helps financial services companies get the most out of their human capital.
Enterprises are searching for ways that cut down on expenses and have the potential to generate internal revenues. Making essential files and data accessible through the cloud was a feasible solution, which led to the proliferation of the BYOD (Bring Your Own Device) trend. Banks and financial institutions are quickly following suit, and given the globalized nature of their business, remote access to data becomes an essential feature for this industry.
North America is Expected to Register the Fastest Growth
The country's supremacy may be ascribed to the recent surge in mobility and explosion of 5G connection due to the consumerization of IT, which has aided enterprises in adopting IP telephony and UCaaS to allow remote employees to simulate in-office work experiences.
In the US, end-users such as retail, banking and finance, healthcare, information technology, and telecommunications seek a more direct and seamless experience for all oftheir communications-audio, video, and chat-no matter where they are. To fulfill this need, enterprises are looking for a unified deployment and management solution from a single vendor they can rely on to handle their UCC requirements. They'll be able to integrate remote connectivity tools on a single UCaaS platform with the advent of 5G.
5G will be advantageous to consumers, but it will also be beneficial and precious to enterprises that rely on Unified Communications. The internet's speed will alter as a result of 5G. The current average pace of 1GB per second will be increased to approximately 20GB per second. The VoIP industry will develop as bandwidth capacity and speed rise. The combination of 5G and VoIP will provide consumers with the equivalent of a fiber-optic broadband connection.
This will ensure that VoIP can be used on a massive scale. Companies with worldwide operations will benefit from VoIP combined with 5G since communication costs would be reduced.
As a result of the rise of 5G and edge networking, vendors could expect exciting changes in the real-time communication market. UCaaS provides a place for endless creative services and a collection of managed services tools that may help suppliers maximize revenue generation in the near years due to improved security, simpler provisioning, and a set of managed services tools.
The United States is one of the foremost innovators and investors in the 5G market due to increasing investment for 5G deployment. The telecom industry in the country accounts for a significant portion of the global consumption of 5G technology.
IP Telephony & UCaaS Industry Overview
The IP Telephony & Ucaas market is highly competitive. The market has gained a competitive edge in recent years. Additionally, the players are being taken to gain a competitive edge in this fast-growing market.
February 2022- Vodafone and Ring Central jointly launch Vodafone Business UC with Ring Central, a unified cloud communications platform, in the UK. In Initial, Vodafone Business and Ring Central has introduced new services to customers in the United Kingdom and Vodafone Business' multinational customers in Europe in 2021. More countries will follow, including Spain, Germany, and Italy, with the platform tailored to local delivery in each.
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definitions
1.2 Scope of the Study
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Porters Five Force Analysis
4.2.1 Threat of New Entrants
4.2.2 Bargaining Power of Consumers
4.2.3 Bargaining Power of Suppliers
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Industry Stakeholders Analysis
4.4 Assessment of the Impact of COVID -19 on the Market
5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Emergence of pay-as-you-go model Driving Demand Over Lagacy UC Solution
5.1.2 Changing Workforce Dynamics Leading to the Emergence of New Forms of enterprise Collaboration
5.2 Market Challenges
5.2.1 Low Readiness to Move to Modern Unified Communication
5.2.2 Poor Voice Quality in IP Telephony Systems
6 MARKET SEGMENTATION
6.1 By Size of Enterprise
6.1.1 Small and Medium Enterprises (Up to 500 Employees)