유럽의 IP 텔레포니와 UCAaS(통합커뮤니케이션서비스) 시장 전망 : 점유율 분석, 산업 동향, 성장 예측(2025-2030년)
Europe IP Telephony And Unified Communications As-a-service - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)
상품코드:1636619
리서치사:Mordor Intelligence
발행일:2025년 01월
페이지 정보:영문
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유럽의 IP 텔레포니와 UCAaS(Unified Communications-as-a-Service) 시장은 예측 기간 동안 연평균 성장율(CAGR) 8.5%를 기록할 전망입니다.
주요 하이라이트
유럽의 IP 텔레포니와 UCAaS(Unified Communications-as-a-Service) 시장은 급성장하고 있으며, 기업에 가치를, 서비스 제공업체에게 기회를 가져오고 있습니다. ISDN(통합서비스디지털네트워크)의 폐지에 의해 기업은 IP기반의 통신 솔루션(회선측 VoIP, SIP 트렁킹, 클라우드 PBX, UCaaS 등)로 이행할 기회가 탄생하고 있습니다.
VoIP는 지난 20년간 지속적으로 성장해 왔으며, 기술 발전과 업계의 지원, 광범위한 사용으로 인해 이 시장의 성장세는 당분간 둔화될 것 같지 않습니다. 점점 더 많은 사람과 조직이 VoIP를 사용하고 의존하고 있으므로 시장 동향을 조사하고 모니터링하여 귀사와 귀사가 이를 최대한 활용하고 있는지 확인하는 것이 중요합니다.
지난 몇 년 동안 커뮤니케이션 채널은 단일 서비스로 꾸준히 통합되어 왔습니다. 이러한 기술 덕분에 서비스형 통합 커뮤니케이션(UCaaS)이 탄생했습니다. VoIP가 기본 기술이지만 이러한 서비스는 단순한 전화 통화 이상의 기능을 제공합니다. 웹 및 화상 회의, 팩스, 인스턴트 메시징, 팀 협업 기능 등은 단일 서비스 플랫폼에 통합할 수 있는 다른 서비스 중 일부입니다.
UCaaS 활용의 가장 중요한 이점 중 하나는 별도의 비디오 및 오디오 장비, 인스턴트 메시징 소프트웨어, 전화 솔루션을 구매하여 설치할 필요가 없기 때문에 조직이 통신 네트워크를 설정할 때 시간과 비용을 절약할 수 있다는 것입니다.
UCaaS의 또 다른 주요 이점은 클라우드 기반이기 때문에 조직이 주목해야 하는 이유입니다. 즉, 고객은 인터넷에 액세스할 수 있는 곳이라면 어디에서나 접속하거나 로그인할 수 있으며, 5G가 바로 여기에 해당합니다. UCaaS는 클라우드 기반이기 때문에 다른 마케팅 도구와 연결하는 것도 간단합니다.
VoIP는 코로나19 감염의 증가를 막기 위해 많은 직원이 재택근무를 해야 하는 불확실한 시기에 기업들이 필요에 맞게 빠르게 적응할 수 있는 도구였습니다. 직원들은 동료들과 계속 연락하고 협업할 수 있는 기술이 필요했습니다. 직원들은 재택근무를 하면서 국내 인터넷 연결을 사용하여 동료에게 전화를 걸고 화상 회의에 참여하며, 인터넷을 통해 VoIP 통화가 이루어지기 때문에 연락이 가능한 상태를 유지할 수 있습니다. 많은 IT 및 통신 업계가 코로나19로 인한 봉쇄 기간 동안 회사 활동을 온라인으로 전환하여 운영을 지속함에 따라 클라우드 기반 UCC 솔루션에 대한 수요가 증가하고 있습니다. UCC, 엔터프라이즈 텔레포니 및 텔레프레즌스로 구성된 UCC 솔루션은 비용 효율적인 커뮤니티 플랫폼을 구현하고 비즈니스 비용을 절감하며 생산성을 높이기 위해 Google, Microsoft 및 Zoom을 포함한 대부분의 통신 제공업체에서 제공하고 있습니다.
유럽의 IP 텔레포니와 UcaaS 시장 동향
5G 도입이 시장을 주도
5세대 무선 네트워크 기술인 5G는 인터넷 연결에 혁명을 일으킬 것으로 예상됩니다. 5G의 주요 이점으로는 인터넷 속도 향상, 반응 시간 단축, 데이터 전송 중 패킷 손실 및 지터 제거 등이 있습니다. VoIP 사용자는 통화 품질이 개선되고, 전화를 걸고 받는 동안 연결 속도가 빨라지며, 용량이 커지는 등의 혜택을 누릴 수 있습니다.
유럽위원회는 5G 연구 및 개발 속도를 높이기 위해 2013년에 5G 민관 파트너십(5G-PPP)을 결성하여 5G의 가능성을 일찍이 인식했습니다. 유럽위원회는 Horizon 2020 프로그램에 따라 이 작업을 지원하기 위해 7억 유로 이상의 공공 자금을 할당했습니다.
O2라는 브랜드로 활동하는 텔레포니카 독일은 대규모 이벤트를 위한 용량을 늘리기 위해 기지국을 배치할 계획입니다. 각 모바일 장치에는 최대 30미터까지 확장할 수 있는 안테나가 있습니다. O2 고객은 3.6GHz 대역을 포함한 다양한 스펙트럼 대역을 사용하는 기지국에서 4G 및 5G 서비스를 받을 수 있습니다.
5G 환경에서는 4G보다 속도가 20배 빨라지고, 속도와 데이터 처리 능력이 향상됨에 따라 인공지능 기술이 거의 실시간으로 대량의 데이터를 처리할 수 있게 됩니다. 지연 시간이 짧고 연결이 빠른 더욱 강력한 온라인 협업 도구를 사용할 수 있게 될 것입니다. 5G 무선은 사무실, 집, 이동 중에도 더 빠른 속도를 제공하고 차세대 원격 협업 도구를 지원하여 인터넷 서비스를 새로운 차원으로 끌어올릴 것입니다.
5G가 발전함에 따라 UCaaS는 더욱 강력한 커뮤니케이션 및 협업 솔루션의 통합과 제공을 촉진할 것입니다.
인공지능의 통합이 시장을 주도
AI는 많은 분야에서 엄청난 발전을 이루었으며 VoIP 산업도 예외는 아닙니다. 예를 들어 사람이 전화를 걸고 선택하는 콜센터의 서비스 제공이 개선될 것입니다. 이는 소비자에게 AI가 지원하는 셀프 헬프 솔루션과 옵션을 제공하고 인간 상담원은 가장 어려운 문제만 처리하도록 함으로써 달성할 수 있습니다.
또한 AI는 상담원과 고객 간의 콜센터 상호작용을 평가하여 고객 행동과 가장 자주 묻는 질문을 예측할 수 있습니다. 인간 상담원은 이 데이터를 이해하기 쉬운 방식으로 추출한 후 고객에게 필요한 것이 무엇인지 예측하고 더 짧은 시간에 문제를 해결함으로써 고객에게 더 나은 서비스를 제공할 수 있습니다.
2022년 2월 유럽 클라우드와 EDGE 제공업체인 G-Core Labs는 유럽에서 새로운 공공 AI 클라우드 서비스를 발표했습니다. 이 회사는 강력하고 효율적이고 안전한 클라우드 기반 AI에 대한 수요 증가를 충족시키기 위해 IPU 시스템을 선택했다고 말합니다. 유럽 기업, 주요 연구소 및 연구 기관의 데이터 주권 요구를 충족하기 위해 지코어 랩스의 첫 번째 IPU 서비스는 룩셈부르크의 초기 IPU 클러스터에 구축될 예정이며, 중부 유럽에서 추가 개발이 예정되어 있습니다.
STARLIGHT는 EU가 지원하는 혁신 프로젝트로 법 집행기관(LEA)의 인공지능(AI) 부문에서 EU의 전략적 자율성을 높이기 위한 목적으로 2021년 10월 1일에 시작되었습니다. STARLIGHT는 CEA(프랑스 대체에너지·원자력위원회)가 주도하는 4년간의 협력 프로젝트로 법집행기관의 AI의 법적, 윤리적 사용에 대한 이해를 향상시켜 수사 및 사이버 보안 업무를 강화 그리고 AI가 지원하는 범죄와 테러의 악용에 대처할 수 있도록 지원하기 위해 마련되었습니다.
인공지능과 VoIP는 오늘날 인터넷전화 기술을 통해서만 얻을 수 있는 혜택과 비교했을 때, 특히 통신 분야에서 인공지능을 통해 소규모 기업부터 대기업에 이르기까지 더 많은 혜택과 효율성을 제공하는 인터넷전화 배송에 사용되는 등 기술에 큰 영향을 미쳤습니다.
유럽의 IP 텔레포니 및 UcaaS 산업 개요
유럽의 IP 텔레포니와 UCAaS(Unified Communications-as-a-Service) 시장은 다양한 지역 진출기업이 존재하기 때문에 세분화되어 있습니다. 또한 주요 기업은 타사보다 우위를 차지하기 위해 인수 합병 및 제품 혁신 등 여러 전략을 추진하고 있습니다.
2021년 9월 RingCentral은 통합 라이선스를 취득하여 회사의 UCAaS(Unified Communications-as-a-Service) 및 CCAaS(Contact Center-as-a-Service) 솔루션을 인도에서 제공할 수 있습니다. 이를 통해 RingCentral은 완벽하게 호환되는 음성 및 기타 통합 클라우드 커뮤니케이션을 인도에서 제공하는 최초의 세계 클라우드 제공업체가 됩니다. RingCentral은 모든 규모의 세계 기업이 인도를 포함한 전 세계에서 RingCentral의 메시지 비디오 전화(MVP) 솔루션에 대한 액세스를 제공하여 클라우드로의 전환을 속화할 수 있도록 지원할 것입니다.
2021년 11월, RingCentral, Inc.는 비즈니스 커뮤니케이션의 세계 선구자인 Mitel과의 전략적 합의를 발표하고, Mitel의 세계 고객 기반에 RingCentral의 클라우드 커뮤니케이션 플랫폼인 메시지 비디오 전화(MVP)에 대한 원활한 전환 경로를 제공한다고 발표했습니다.
기타 혜택
엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
3개월간의 애널리스트 지원
목차
제1장 서론
조사의 전제조건과 시장의 정의
제2장 조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 시장 인사이트
시장 개요
산업의 매력 - Porter's Five Forces 분석
공급기업의 협상력
구매자, 소비자의 협상력
신규 참가업체의 위협
대체품의 위협
경쟁 기업간 경쟁 관계의 강도
COVID-19가 국내 결제 시장에 미치는 영향
제5장 주요 시장 세분화
솔루션별
하드웨어
소프트웨어
유형별
통합 액세스/세션 시작 프로토콜(SIP) 트렁킹
매니지드 IP PBX
호스트형 IP PBX
조직 규모별
대기업
중소기업
최종 사용자별
BFSI
의료
소매
IT 및 통신
정부기관
제조업
기타
지역별
북미
유럽
아시아태평양
라틴아메리카
중동 및 아프리카
제6장 경쟁 구도
기업 프로파일
Freshworks Inc
Intermedia.net, Inc
Microsoft
Mitel Networks Corp.
Ooma, Inc
RingCentral MVP
Vonage
Ziff Davis, Inc.
8x8, Inc.
Ascom Holding AG
Cisco Systems, Inc.
Panasonic Corporation
NEC Corporation
Grandstream Networks, Inc.
DIALPAD, INC.
제7장 투자 분석
제8장 시장의 미래
HBR
영문 목차
영문목차
The Europe IP Telephony And Unified Communications As-a-service Market is expected to register a CAGR of 8.5% during the forecast period.
Key Highlights
The European market for IP telephony and unified communications as a service (UCaaS) is growing rapidly, generating value for enterprises and opportunities for service providers. Decommissioning of the Integrated Services Digital Network (ISDN) is creating chances for enterprises to migrate to Internet Protocol (IP)-based communications solutions, such as line-side voice over IP (VoIP), SIP trunking, cloud private branch exchange (PBX), and UCaaS.
VoIP has been increasing for the past two decades, and with technology advancements, industry support, and widespread use, it does not appear that this market will slow down anytime soon. As more people and organizations use and rely on VoIP, it's important to research and monitor market trends to ensure that you and your company are getting the most out of it.
Communication channels have been steadily consolidated into a single service during the last few years. Unified Communications as a Service was born due to this technique (UCaaS). Although VoIP is the underlying technology, these services provide much more than just phone calls. Web and video conferencing, faxing, instant messaging, and team collaboration features are some of the other services that can be integrated into a single service platform.
One of the most significant benefits of utilizing UCaaS is that it may save organizations time and money when setting up their communications networks because they won't have to buy and install separate video and audio equipment, instant messaging software, or phone solutions.
Another key benefit of UCaaS is that it is cloud-based, which is why organizations should keep an eye on it. This means that customers can access it or log in from wherever as long as they have access to the Internet, which is where 5G comes in. Because UCaaS is cloud-based, linking it with other marketing tools is simple.
VoIP was the tool that businesses quickly adapted to meet their needs in these uncertain times when a large portion of the working world was sent to work from home to help stem the rising tide of COVID infections. Employees needed technology to keep them connected to and collaborate with their coworkers. Employees might work from home and use their domestic Internet connections to call coworkers, participate in video conferences, and stay reachable because VoIP calling happens over the Internet. The demand for cloud-based UCC solutions is increasing due to many IT and telecom industries moving their company activities online to continue operations during the COVID-19-imposed lockdown. UCC solutions, comprising UCC, enterprise telephony, and telepresence, are being offered by the majority of telecom providers, including Google, Microsoft, and Zoom, to enable cost-effective communication platforms, lowering business costs, and boost productivity.
Europe IP Telephony and UCaaS Market Trends
Adoption of 5G will drive the Market
The fifth-generation wireless network technology, 5G, is expected to revolutionize internet connectivity. Its primary benefits include higher internet speeds, shorter reaction times, and eliminating packet loss and jitter during data transmission. VoIP users will benefit from improved call quality, faster connectivity while making and receiving calls, and higher capacity.
The European Commission recognized 5G prospects early on, forming a public-private partnership on 5G (5G-PPP) in 2013 to speed up 5G research and development. The European Commission has allocated more than EUR 700 million in public funds to support this work under the Horizon 2020 program.
Telefonica Germany, which goes by the brand name O2, intends to deploy the base stations to boost capacity for huge events. Each mobile device has an antenna that may be extended up to 30 meters. O2 customers can get 4G and 5G coverage from the base stations, which will use a range of spectrum bands, including the 3.6 GHz band.
With a 20-fold increase in speed over 4G in a 5G setting, Artificial intelligence technologies will be able to process large amounts of data in near real-time as speed and data processing capabilities increase. Using more powerful online collaboration tools with lower latency and faster connectivity will be possible. 5G wireless will catapult internet service to new heights, offering faster speeds in the office, at home, and on the go and supporting a new generation of remote collaboration tools.
As 5G evolves, UCaaS will facilitate the consolidation and delivery of even more robust communications and collaboration solutions.
Artificial Intelligence Integration will drive the Market
AI has made enormous strides in many areas, and the VoIP industry is no exception. Service delivery will improve at call centers that rely on humans to make and pick calls, for example. This can be accomplished by giving consumers AI-assisted self-help solutions and options, leaving human agents to handle only the most difficult issues.
AI can also evaluate call center interactions between agents and customers to forecast customer behavior and the most frequently asked questions. Human agents can better serve clients by predicting what they need and resolving their issues in less time once this data has been distilled into an understandable manner.
In February 2022 - G-Core Labs, a European cloud and EDGE provider, introduced a new public AI cloud service in Europe, which the company claims to use Graphcore Intelligence Processing Units. The company stated that it chose IPU systems to fulfill the growing demand for cloud-based AI that is powerful, efficient, and safe. To fulfill the data sovereignty demands of European corporations, major labs, and research institutions, G-Core Labs' first IPU service will be constructed on an initial IPU cluster in Luxembourg, with further development anticipated in Central Europe.
STARLIGHT, a European Union-backed innovation project aimed at increasing the EU's strategic autonomy in the field of artificial intelligence (AI) for law enforcement agencies (LEAs), began on October 1, 2021. STARLIGHT is a four-year collaborative innovation project led by CEA (the French Alternative Energies and Atomic Energy Commission) to improve law enforcement agencies' understanding of AI's legal and ethical use, bolstering their investigative and cybersecurity operations and assisting them in combating the misuse of AI-supported crime and terrorism.
Compared to today's benefits achieved only through VoIP technology, artificial intelligence and VoIP have significantly impacted technology, specifically in the telecommunications world where artificial intelligence is used for shipping VoIP delivering more benefits and increased efficiency for small businesses to large.
Europe IP Telephony and UCaaS Industry Overview
The Europe IP Telephony and Unified Communications as- a- service market is fragmented due to the presence of various regional players. In addition, key companies are involved in multiple strategies such as mergers & acquisitions and product innovation, among others, to gain a competitive edge over others.
In September 2021 - RingCentral received a Unified License, allowing it to offer its Unified Communications as a Service (UCaaS) and Contact Center as a Service (CCaaS) solutions in India. This makes RingCentral the first global cloud provider to offer fully compliant voice and other unified cloud communications in India. RingCentral will give global enterprises of all sizes access to RingCentral's Message Video Phone (MVP) solutions globally, including in India, to help them speed their journey to the cloud.
In November 2021 - RingCentral, Inc. announced a strategic agreement with Mitel, a global pioneer in business communications, to provide Mitel's global client base with a seamless migration route to RingCentral's Message Video Phone (MVP) cloud communications platform.
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definitions
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness-Porter's Five Forces Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Impact of COVID-19 on the payments market in the country