자율주행 소프트웨어 시장 예측(-2035년) : 자율주행 레벨별, 차종별, 추진력별, 소프트웨어 유형별, 지역별
Autonomous Driving Software Market by Level of Autonomy (L2+, L3, L4), Vehicle Type (Passenger Cars, Commercial Vehicles), Propulsion, Software Type (Perception & Planning, Chauffeur, Interior Sensing, Monitoring) - Global Forecast to 2035
상품코드 : 1540258
리서치사 : MarketsandMarkets
발행일 : 2024년 08월
페이지 정보 : 영문 360 Pages
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한글목차

세계의 자율주행 소프트웨어 시장 규모는 2024년 18억 달러에서 2035년에는 70억 달러로 성장하며, CAGR은 13.3%에 달할 것으로 예측됩니다.

조사 범위
조사 대상년 2020-2035년
기준년 2023년
예측 기간 2024-2035년
검토 단위 금액(10억 달러)
부문별 자율주행 레벨별, 차종별, 추진력별, 소프트웨어 유형별, 지역별
대상 지역 아시아태평양, 유럽, 북미

ADAS 기능의 진보와 채택이 증가함에 따라 이러한 차량에서 소프트웨어의 복잡성과 중요성은 지속적으로 주목받고 있습니다. 현재 승용차 부문은 L2/L2+ 부문에서 이미 45-60%의 보급률을 달성하고 있습니다. 자동차 산업이 L3 이상의 자율성 수준으로 이동함에 따라 차량내 소프트웨어 비용은 단기적으로 45%까지 상승할 것으로 예상되며, 2035년까지 감소할 것으로 예상됩니다. 또한 전기자동차와 공유 모빌리티 서비스의 확산은 자율주행 소프트웨어에 대한 수요를 증가시키고 있습니다. 수요를 촉진하기 위해 새로운 OEM들은 소프트웨어 중심의 차량 집중형 아키텍처로의 전환, 모듈형 차량 스케이트보드 개발, Al/Gen Al, 지능형 조종석, 높은 수준의 자동화와 같은 보완 기술에 대한 지출을 늘리기를 희망하고 있습니다.

L3 자율주행차는 최첨단 소프트웨어와 하드웨어 컴포넌트를 채택하여 차량 주변의 정확한 실시간 지도를 구축하여 시스템이 적절한 운전 판단을 내릴 수 있도록 돕습니다. 소프트웨어 알고리즘은 데이터를 처리하고, 잠재적 위협을 감지하고, 복잡한 주행 상황에 대응합니다. 이러한 기술들은 모두 교통안전에 대한 수요 증가에 부응하는 것으로, 자율주행 소프트웨어 분야에 활력을 불어넣고 있습니다. 최근 수년간 여러 레벨 3 자율주행차 모델이 출시되었습니다.

인식 및 계획 소프트웨어는 차량이 환경을 효과적으로 인식하고 경로를 계획할 수 있도록 합니다. 복잡한 프로그램을 실행하는 이 소프트웨어는 카메라, 레이더, 라이더 등 센서의 입력 데이터를 상세하고 정확한 환경 모델로 변환하여 다른 차량, 보행자, 교통 표지판, 장애물 등을 분류합니다. 이를 통해 자율주행차는 실시간으로 정보에 입각한 판단을 내릴 수 있습니다. 복잡한 알고리즘과 기법은 환경을 식별하고 물체를 구별하기 위한 평가와 같은 물체의 움직임을 예측하는 데 사용됩니다. 이는 다양한 주행 조건에서 충돌 없이 안전하게 주행하기 위한 중요한 요소입니다. 계획 소프트웨어는 차량에 가장 안전하고 효율적인 경로를 정의합니다. 안전하고 효율적인 라우팅은 실시간으로 수집된 환경 데이터와 교통 규칙을 결합하여 만들어집니다. 여기에는 교통량이 많은 도로에 합류하거나 예상치 못한 장애물을 피하는 등 역동적인 사건에 대한 실시간 분석도 포함됩니다. 계획 소프트웨어는 환경 변화에 따라 차량의 경로를 변경하여 원활하고 안전한 주행을 보장합니다. 예를 들어 혼잡한 고속도로에 합류하거나 예상치 못한 병목 현상을 피하는 등 동적 이벤트에 대한 실시간 분석이 포함됩니다. 계획 소프트웨어는 환경 변화에 따라 차량의 경로를 지속적으로 수정하여 원활하고 안전한 주행을 보장합니다.

세계의 자율주행 소프트웨어 시장에 대해 조사했으며, 자율주행 레벨별, 차종별, 추진력별, 소프트웨어 유형별, 지역별 동향 및 시장에 참여하는 기업의 개요 등을 정리하여 전해드립니다.

목차

제1장 서론

제2장 조사 방법

제3장 개요

제4장 주요 인사이트

제5장 시장 개요

제6장 자율주행 소프트웨어 시장, 자율주행 레벨별

제7장 자율주행 소프트웨어 시장, 차종별

제8장 자율주행 소프트웨어 시장, 추진력별

제9장 자율주행 소프트웨어 시장, 소프트웨어 유형별

제10장 자율주행 소프트웨어 시장, 지역별

제11장 경쟁 구도

제12장 기업 개요

제13장 부록

KSA
영문 목차

영문목차

The global autonomous driving software market is projected to grow from USD 1.8 billion in 2024 to USD 7.0 billion in 2035, at a CAGR of 13.3%.

Scope of the Report
Years Considered for the Study2020-2035
Base Year2023
Forecast Period2024-2035
Units ConsideredValue (USD Billion)
SegmentsBy Level of Autonomy, Vehicle Type, Propulsion, Software Type, and Region
Regions coveredAsia Pacific, Europe, and North America

With the growing advancement and adoption of ADAS features, the complexity and significance of software in these vehicles is gaining consistent traction. Today, the passenger cars segment has already achieved 45-60% penetration in the L2/L2+ segment. As the automotive industry moves towards L3 and above autonomy levels, the cost of software in the vehicle is expected to rise to as high as 45% in the short term and fall consequently by 2035. Furthermore, the proliferation of electric vehicles and shared mobility services is increasing the demand for autonomous driving software. To stimulate demand, the new OEM wants to convert to a software-driven vehicle centralized architecture, develop modular vehicle skateboards, and increase spending on complementary technologies such as Al/Gen Al, intelligent cockpits, and higher levels of automation.

"L3 segment is expected to hold a significant share of autonomous driving software market during the forecast period."

L3 autonomous vehicles employ cutting-edge software and hardware components that work together to build a precise, real-time map of the vehicle's surroundings, allowing the system to make sound driving decisions. The software algorithms process the data, detect potential threats, and handle complex driving conditions. All of these technologies respond to the growing need for road safety, propelling the autonomous driving software sector. Multiple level 3 autonomous car models have been released in recent years. Mercedes-Benz, for example, launched the L3 S-Class and EQS autonomous passenger vehicles in 2023. BMW also offers L3 autonomy in the 7 Series G70. On the other hand, Stellantis plans to launch its L3 vans in 2024. During the forecast period, Asia Pacific is expected to hold the largest market size of autonomous driving software solutions in L3 autonomy. Asia Pacific countries are actively working on the development of higher autonomy in vehicles. Further, OEMs and technology providers in the region are actively collaborating to stay competitive in this evolving technological landscape. China and Japan are a few countries that have provided a testing ground for L3 autonomy. For instance, in December 2023, IM Motors (China) got a permit to test L3 self-driving vehicles in Shanghai. Previously, in September 2023, the Japanese government aimed for nationwide autonomous driving lanes. This means that the automated system can drive the vehicle under certain conditions, such as when the vehicle is in congested traffic on an expressway.

"Perception and planning software to lead the development in fully autonomous vehicles"

Perception and planning software allow vehicles to effectively perceive and plan their way through the environment. Running a complex program, the software converts input data from an array of sensors-cameras, radar, and lidar-into a detailed and accurate model of the environment; thus, it classifies items like other vehicles, pedestrians, traffic signs, and obstructions by processing such data. All this allows a self-driven vehicle to make informed decisions in real time. Complex algorithms and methodologies are used for identification of environment and assessment for distinction between objects and forecasting the movement of the same. These are the key factors to stay collision-free and travel safely in a variety of driving conditions. Planning software defines the route that is safest and most efficient for the vehicle to follow. Safe and efficient routing is created by combining environmental data that is collected in real time with traffic rules. This includes real-time analysis of dynamic events, such as merging into a busy road or avoiding unexpected barriers. Planning software changes the path that the vehicle takes in response to changes in the environment to ensure that the ride is both smooth and safe. This includes real-time analysis of dynamic events, for example, merging into busy highways, and avoiding unexpected bottlenecks. The planning software continuously modifies the path of the vehicle according to environmental changes to ensure a smooth and safe ride.

Companies such as NVIDIA, Aurora Innovation Inc., Mobileye, PlusAl, and Waymo offer perception and planning software meant for autonomous driving. For instance, NVIDIA Drive is an end-to-end platform for autonomous vehicles, which consists of in-car computing hardware, including the Orin system-on-a-chip, while also including the complete software stack for AV and AI cockpit applications. It also provides PlusVision, which is an AI program for perception used in advanced safety systems and ADAS applications, with increased levels of autonomy. It leverages the strongest deep neural networks, including transformer-based models, for best-in-class perceptual capabilities. PlusAl's PlusDrive is also an advanced L2+ Driver Assist System utilizing Level 4 autonomous driving technologies. Plus Drive(R) permits supervised autonomy in order for the drivers to execute maneuvers appropriately and safely.

"Europe is expected to have significant growth during the forecast period."

According to experts, Europe's severe emission standards and zero-emission ambitions significantly impact passenger and commercial vehicle manufacturers. This led to most manufacturers working on ADAS and AD features for vehicles in the region. Countries such as Germany, France, and the UK have already allowed the use of autonomous vehicles on roads, with testing already being conducted over the years for the applicability of these vehicles on roads. Major automakers such as Audi, Volkswagen Group, Mercedes-Benz, Renault and BMW, provide these safety features in the region. The growth of the European autonomous driving software demand can be thus attributed to technological advancements in driver assistance features, and mandates for features such as traffic jam assist and blind-spot detection. Mandates for the adoption of features like as DMS, AEB, and LCW in passenger cars, which came into effect in July 2022, are expected to boost autonomous vehicle demand and, consequently, the European autonomous driving software sector. Since January 2023, the region has authorized Level 3 autonomous cars to travel at speeds of up to 130 km/h under specific traffic circumstances, including as on motorways and during lane changes.

In-depth interviews were conducted with CEOs, marketing directors, other innovation and technology directors, and executives from various key organizations operating in this market.

The autonomous driving software market is dominated by major players including Mobileye (Israel), NVIDIA Corporation (US), Qualcomm Technologies, Inc. (US), Huawei Technologies Co, Ltd (China), and Aurora Innovation Inc. (US). These companies are expanding their operations in self driving technologies to strengthen their software ecosystem.

Research Coverage:

The report covers the autonomous driving software market, in terms of Level of Autonomy (L2+, L3, L4), Vehicle Type (Passenger Cars, Commercial Vehicles), Propulsion Type (ICE, Electric), Software Type, and Region (Asia Pacific, Europe, and North America). It covers the competitive landscape and company profiles of the major players in the autonomous driving software market ecosystem.

The study also includes an in-depth competitive analysis of the key market players, along with their company profiles, key observations related to product and business offerings, recent developments, and key market strategies.

Key Benefits of Buying the Report:

The report provides insight on the following pointers:

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 PREMIUM INSIGHTS

5 MARKET OVERVIEW

6 AUTONOMOUS DRIVING SOFTWARE MARKET, BY LEVEL OF AUTONOMY

7 AUTONOMOUS DRIVING SOFTWARE MARKET, BY VEHICLE TYPE

8 AUTONOMOUS DRIVING SOFTWARE MARKET, BY PROPULSION

9 AUTONOMOUS DRIVING SOFTWARE MARKET, BY SOFTWARE TYPE

10 AUTONOMOUS DRIVING SOFTWARE MARKET, BY REGION

11 COMPETITIVE LANDSCAPE

12 COMPANY PROFILES

13 APPENDIX

(주)글로벌인포메이션 02-2025-2992 kr-info@giikorea.co.kr
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