자율주행차에는 부분적인 운전 보조가 필요한 경우도 있고, 완전한 자율주행을 실현하는 경우도 있습니다. 이 차량은 인공지능(AI), 컴퓨터 비전, 레이더 시스템, 감시 장치, GPS를 통합하여 작동합니다.
중국의 자율주행 시장은 빠르게 성장하고 있으며, 시장 보급률은 세계 최고 수준입니다. 본 조사에서는 L0-L5 분류 시스템을 이용하여 중국 신차 승용차 시장에서의 자율주행 기술 보급률을 분석합니다.
중국의 신형 승용차 시장에서는 규제적 제약과 기술적 한계로 인해 L3 자율주행 기술이 상용화되지 못하고 있습니다. L4 자율주행 기능을 탑재한 차량은 여전히 드뭅니다. 따라서 본 조사에서는 주로 L3 이하의 자율주행 솔루션에 초점을 맞추었습니다.
본 조사에서는 중국 내 주요 주문자 상표 부착 제품 제조업체(OEM), EV OEM, 신생 기업, 국제 OEM이 제공하는 자율주행 솔루션을 살펴봅니다.
분석 범위
자율주행차는 부분적인 운전 보조가 필요하거나 완전 자율주행을 실현할 가능성이 있습니다. 이 차량은 인공지능(AI), 컴퓨터 비전, 레이더 시스템, 모니터링 장치, GPS를 통합적으로 통합하여 작동합니다.
중국의 자율주행 시장은 빠르게 성장하고 있으며, 중국 자율주행 시장 시장 보급률은 세계 최고 수준입니다. 이 조사는 L0-L5 분류 시스템을 이용하여 L0-L3의 자율주행차 시장에 대한 통찰력을 포함하여 중국 신형 승용차 시장에서의 자율주행 기술 보급 현황을 분석합니다.
규제적 제약과 기술적 한계로 인해 L3 자율주행 기술은 중국의 신형 승용차 시장에서 상용화되지 못하고 있습니다. L4 자율주행 기능을 탑재한 차량은 여전히 드뭅니다. 따라서 본 조사에서는 주로 L3 솔루션 이하의 자율주행 솔루션, 특히 중국의 OEM 자율주행 솔루션 시장 상황에 초점을 맞추었습니다.
본 조사에서는 특히 승용차 ADAS 시장에 중점을 두고 중국 내 주요 OEM, EV OEM, 스타트업, 국제 OEM이 제공하는 자율주행 솔루션을 살펴봅니다.
자율주행 산업에서 전략적 과제 톱3가 미치는 영향
혁신적인 비즈니스 모델
왜?
중국 승용차 시장은 전동화와 스마트 기술로 전환하고 있습니다. 이러한 전환에 대응하기 위해 기존 OEM은 수익원을 재정의해야 합니다. 중국의 자율주행 시장의 부상은 이러한 새로운 비즈니스 모델의 중요성을 강조하고 있습니다.
자율주행은 개인화된 서비스, 공유 모빌리티 등 소비자의 기대치를 재형성하고 승용차 ADAS 시장의 성장을 가속할 것으로 보입니다.
프로스트의 관점
공유 모빌리티는 중국의 일상 교통에서 중요한 역할을 하고 있습니다. 혁신적인 비즈니스 모델(자율주행 라이드 헤일링 서비스 등)을 통해 OEM은 공유경제, 특히 L0-L3 자율주행차 시장에서의 성장 기회를 얻을 수 있습니다.
자동차 제조업체는 운행 데이터를 활용하여 부가가치 서비스(실시간 내비게이션, 교통정보 등)를 제공하거나 정부와 협력하여 스마트시티 구상을 추진할 수 있습니다.
파괴적 기술
왜?
AI 알고리즘, 센싱 시스템, 고해상도 매핑 등의 파괴적 기술은 자동차 산업경쟁 구도를 바꾸고 있습니다. 이러한 기술은 자율주행 시스템의 안전성과 신뢰성을 크게 향상시켜 중국 승용차 시장에 널리 채택되어 중국 자율주행차 GMV 예측에 영향을 미칠 것입니다.
프로스트의 관점
Baidu, Huawei, Alibaba와 같은 중국 하이테크 대기업들이 자율주행 혁신의 주요 기업로 부상하며 중국 자율주행 시장의 발전을 주도하고 있습니다.
파괴적 기술의 발전은 빠르게 진화하는 규제 프레임워크와 조화를 이루어야 합니다.
지정학적 혼돈
왜?
미국과 중국의 무역 마찰과 반도체 규제를 포함한 지정학적 불확실성은 자동차 공급망에 심각한 도전을 가져옵니다. 하이엔드 칩과 센서는 특히 취약합니다.
프로스트의 견해
중국 자동차 OEM 및 기술 기업들은 지정학적 리스크를 줄이기 위해 공급망 다각화를 우선순위에 두어야 합니다. 해외 공급업체에 대한 의존도를 낮추고 장기적인 회복력을 확보하기 위해서는 국내 칩 생산에 대한 투자를 늘리는 것이 중요합니다.
성장 촉진요인
중국 정부는 강력한 정책적 지원과 규제 프레임워크를 통해 자율주행 개발을 추진하고 있습니다. 메이드 인 차이나 2025 계획과 같은 이니셔티브는 지능형 EV 분야, 특히 자율주행과 배터리 전기자동차(BEV)에 초점을 맞추었습니다. 이러한 이니셔티브는 산업 발전의 지침과 정책적 지원을 제공하고, 중국 자율주행 시장의 성장에 영향을 미칠 것으로 보입니다.
도시화와 환경 문제에 대한 관심이 높아지면서 중국에서는 스마트 모빌리티 솔루션에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 자율주행차는 대도시의 교통체증과 공해를 줄일 수 있는 잠재적인 솔루션입니다. 예를 들어, 바이두의 Apollo Go는 11개 도시에서 승객 테스트 및 운행 서비스를 시작했습니다. Apollo Go는 세계 최대의 자율주행 모빌리티 서비스 제공업체로 성장하고 있으며, L0-L3 자율주행차 시장에서의 역할을 확고히 하고 있습니다.
바이두, 화웨이, 알리바바, 텐센트 등 중국의 거대 IT기업들은 AI와 머신러닝에 많은 투자를 하고 있습니다. 이러한 투자는 자율주행 기술 개발을 가속화하고 자율주행 시스템의 안전성과 신뢰성을 높이고 있으며, 승용차 ADAS 시장에도 영향을 미칠 것으로 보입니다.
BYD, HIMA, NIO, Li Auto 등 국내 자동차 브랜드가 빠르게 부상하고 있습니다. 이들 브랜드는 ADAS(첨단운전자지원시스템)와 자율주행 시스템, 특히 레벨 2+ 운전의 통합에 집중하고 있습니다. 이들 자동차 브랜드는 일반적으로 강력한 사내 R&D 역량을 보유하고 있으며, 중국 OEM 자율주행 솔루션 시장에 매우 중요한 자율주행 기술의 데이터 축적과 지속적인 개선의 토대를 마련하고 있습니다.
성장 억제요인
정부의 적극적인 홍보에도 불구하고 시장은 여전히 일정한 규제와 안전 문제에 직면해 있습니다. 현재 중국에는 자율주행차 테스트 및 배치에 대한 전국적인 통일된 프레임워크가 없기 때문에 성별로 편차가 발생하여 중국 자율주행 시장에 영향을 미칠 수 있습니다.
AI 기술이 발전하고 있지만, 모든 조건에서 안전한 자율주행에 필요한 정확도와 신뢰성을 달성하는 것은 여전히 어렵습니다. 중국의 전체 도로 인프라, 특히 농촌 지역에서는 자율주행차를 완벽하게 지원할 수 있는 시설이 아직 갖추어져 있지 않습니다. 또한, 5G 네트워크와 V2X(Vehicle-to-Everything) 통신 기술 등 스마트 인프라의 보급은 아직 개발 중입니다. 이러한 요인들은 특히 중국의 자율주행차 GMV 예측에 비추어 볼 때, 도시 환경에서 레벨 2+ 이상의 자율주행 기능의 실현 난이도를 높이고 있습니다.
자율주행 솔루션의 개발 및 구현을 위해서는 OEM의 내부 업그레이드 및 R&D 노력의 강화뿐만 아니라 전동화 및 지능형 시스템을 지원하기 위한 교통 인프라의 현대화도 필요합니다. 이를 위해서는 OEM, 자율주행 서비스 제공업체, 정부기관, 교통기관, 관련 기업 간의 협력이 필요합니다. 그러나 이러한 협업에는 막대한 비용이 소요되어 자율주행 기술 보급, 특히 중국의 OEM 자율주행 솔루션 시장 성장에 걸림돌이 되고 있습니다.
데이터 보안법 및 데이터 보안 관리에 관한 잠정 규정의 시행으로 자율주행 관련 데이터의 수집, 저장, 사용에 대한 규제가 강화되고 있습니다. 이러한 규제로 인해 기업들은 위반 및 악용을 방지하기 위해 데이터 보안을 확보해야 하며, 이에 따른 컴플라이언스 비용이 증가하고 있습니다.
목차
조사 범위
분석 범위
자율주행 부문
성장 환경 자율주행 분야 변혁
왜 성장이 어려워지고 있는가?
The Strategic Imperative 8
자율주행 업계 전략적 필수 요건 TOP 3의 영향
자율주행 분야 에코시스템
경쟁 환경
주요 경쟁사
자율주행 분야 성장요인
성장 지표
성장 촉진요인
성장 억제요인
주요 조사 결과
의제
예측에 관한 인사이트
자율주행차 판매 대수 예측
가격 동향과 매출 예측 분석
자율주행차 매출과 출하대수 예측
매출과 예측 분석
자율주행 레벨별 보급률 예측
성장 제너레이터 : 주요 규제
중국 주요 자율주행 규제
성장 제너레이터 : 주요 동향
자율주행 산업을 주도하는 주요 트렌드
트렌드 1: 규제 및 의무화
트렌드 2: 도시 내 자율주행
트렌드 3: 산업 간 협력
트렌드 4: 로봇택시
트렌드 5: 전기/전자 아키텍처(EEA)
트렌드 6: 5G 기술
트렌드 7: 생체 인식
성장 제너레이터 : 주요 OEM 벤치마킹
주요 OEM 벤치마킹
사례 연구 : 도시형 NOA 주요 OEM
사례 연구 : 도시형 NOA 가속
성장 제너레이터 : 주요 OEM 전략
자율주행 카테고리
차량 부문별 자율주행 능력: 세단
차량 부문별 자율주행 능력: SUV
BYD 자율주행 적용 현황
GAC 그룹 자율주행 적용 현황
HIMA 자율주행 적용 현황
Li Auto 자율주행 적용 현황
NIO 자율주행 적용 현황
Geely 자율주행 적용 현황
Xiaomi 자율주행 적용 현황
FAW-VW 자율주행 적용 현황
SAIC 자율주행 적용 현황
BMW 자율주행 적용 현황
Mercedes-Benz 자율주행 적용 현황
Tesla 자율주행 적용 현황
자율주행 분야 성장 기회
성장 기회 1: 전기차(EV)에 자율주행 기능 통합
성장 기회 2: SUV 수요 증가
성장 기회 3: 정책 및 규제 가속화
부록과 다음 단계
성장 기회의 이점과 영향
다음 단계
별지 리스트
면책사항
저자 : Ming Lih Chan
조사 범위
분석 범위
자율주행 부문
성장 환경 : 자율주행 분야의 변혁
The Strategic Imperative 8
자율주행 업계에 대한 전략적 필수 요건 TOP 3의 영향
LSH
영문 목차
영문목차
Navigate on Autopilot Accelerates the Shift Towards Autonomous Driving
An autonomous vehicle requires either partial driver assistance or may achieve fully autonomous driving. These vehicles operate through the coordinated integration of artificial intelligence (AI), computer vision, radar systems, monitoring devices, and GPS.
The autonomous driving market in China is experiencing rapid growth, with market penetration rates ranking among the highest globally. This research utilizes the L0 to L5 classification system to analyze the penetration of autonomous driving technology in China's new passenger vehicle market.
Restrained by regulatory constraints and technological limitations, L3 autonomous driving technology has not been commercialized in China's new passenger vehicle market. Vehicles equipped with L4 autonomous driving capabilities remain rare. Therefore, this research primarily focuses on autonomous driving solutions below L3 solutions.
This study examines the autonomous driving solutions provided by the leading Chinese domestic original equipment manufacturers (OEMs), EV OEMs, start-ups, and international OEMs.
Scope of Analysis
An autonomous vehicle requires either partial driver assistance or may achieve fully autonomous driving. These vehicles operate through the coordinated integration of artificial intelligence (AI), computer vision, radar systems, monitoring devices, and GPS.
The autonomous driving market in China is experiencing rapid growth, with market penetration rates ranking among the highest globally in the China autonomous driving market. This research utilizes the L0 to L5 classification system to analyze the penetration of autonomous driving technology in China's new passenger vehicle market, including insights into the L0-L3 autonomous vehicle market.
Restrained by regulatory constraints and technological limitations, L3 autonomous driving technology has not been commercialized in China's new passenger vehicle market. Vehicles equipped with L4 autonomous driving capabilities remain rare. Therefore, this research primarily focuses on autonomous driving solutions below L3 solutions, particularly in the context of the Chinese OEM autonomous driving solutions market.
This study examines the autonomous driving solutions provided by the leading Chinese domestic original equipment manufacturers (OEMs), EV OEMs, start-ups, and international OEMs, with special emphasis on the passenger vehicle ADAS market.
The Impact of the Top 3 Strategic Imperatives on the Autonomous Driving Industry
Innovative Business Models
Why:
The Chinese passenger vehicle market is transitioning toward electrification and smart technology. In response to the transition, traditional OEMs must redefine their revenue streams. The rise of the China autonomous driving market emphasizes the importance of these new business models.
Autonomous driving will reshape consumer expectations, such as personalized service and shared mobility, fueling growth in the passenger vehicle ADAS market.
Frost Perspective:
Shared mobility plays a critical role in China's daily transportation. Innovative business models (e.g., autonomous ride-hailing services) will enable OEMs to capture growth opportunities in the share economy, particularly within the context of the L0-L3 autonomous vehicle market.
Automotive OEMs can leverage operational data to provide value-added services (e.g., real-time navigation, traffic updates) and collaborate with governments to advance smart city initiatives.
Disruptive Technologies
Why:
Disruptive technologies, including AI algorithms, sensing systems, and high-definition mapping, are altering the competitive landscape of the automotive industry. These technologies can significantly enhance the safety and reliability of autonomous systems, resulting in wider adoption in the Chinese passenger vehicle market, impacting the autonomous vehicle GMV forecast China.
Frost Perspective:
Chinese tech giants such as Baidu, Huawei, and Alibaba are emerging as key players in autonomous driving innovation, driving advancements in the China autonomous driving market.
The development of disruptive technologies must align with rapidly evolving regulatory frameworks.
Geopolitical Chaos
Why:
Geopolitical uncertainties, including US-China trade tensions and semiconductor restrictions, pose significant challenges to the automotive supply chain. High-end chips and sensors are particularly vulnerable.
Frost Perspective:
Chinese automotive OEMs and technology companies should prioritize supply chain diversification to mitigate geopolitical risks. Increasing investment in domestic chip production will be critical to reducing dependence on foreign suppliers and ensuring long-term resilience.
Growth Drivers
The Chinese government promotes the development of autonomous driving through strong policy support and regulatory frameworks. Initiatives such as the Made in China 2025 plan focus on the intelligent and EV sector, especially self-driving and battery electric vehicles (BEVs). These initiatives will provide guidance and policy support for industry development, impacting the growth of the autonomous driving market in China.
With increasing urbanization and environmental concerns, demand for smart mobility solutions in China is growing. Autonomous vehicles are potential solutions for reducing traffic congestion and pollution in major cities. For example, Baidu's Apollo Go has launched passenger testing and operational services in 11 cities. Apollo Go is becoming the world's largest autonomous driving mobility service provider, solidifying its role in the L0-L3 autonomous vehicle market.
Chinese tech giants such as Baidu, Huawei, Alibaba, and Tencent are heavily investing in AI and machine learning. These investments are accelerating the development of autonomous driving technologies, enhancing the safety and reliability of autonomous driving systems, which will impact the passenger vehicle ADAS market as well.
Domestic automotive brands such as BYD, HIMA, NIO, and Li Auto are rapidly emerging. These brands are focusing on integrating advanced driver assistance systems (ADAS) and autonomous driving systems, especially in Level 2+ driving. These auto brands usually possess strong in-house R&D capabilities, laying the foundation for data accumulation and continuous improvement of autonomous driving technologies, crucial for the Chinese OEM autonomous driving solutions market.
Growth Restraints
Despite the government's active propaganda, the market still faces certain regulatory and safety challenges. There is currently no unified national framework for the testing and deployment of autonomous driving vehicles in China, leading to variations across provinces that can affect the China autonomous driving market.
Although AI technology is advancing, achieving the precision and reliability required for safe autonomous driving under all conditions remains challenging. The overall road infrastructure in China, particularly in rural areas, is not yet equipped to support autonomous driving vehicles fully. Moreover, the widespread implementation of smart infrastructure, including 5G networks and vehicle-to-everything (V2X) communication technology, is still in development. These factors increase the difficulty of realizing Level 2+ and above autonomous driving functions in urban environments, particularly in the context of the autonomous vehicle GMV forecast China.
The development and implementation of autonomous driving solutions require not only internal upgrades and enhanced R&D efforts from OEMs, but also the modernization of transportation infrastructure to support electrification and intelligent systems. This requires coordinated collaboration among OEMs, autonomous driving service providers, government entities, transportation agencies, and related enterprises. However, these collaborative efforts involve substantial cost, posing challenges to the widespread adoption of autonomous driving technologies, especially relating to the growth of the Chinese OEM autonomous driving solutions market.
The implementation of data security law and provisional regulations on data security management has led to strict regulations on the collection, storage, and use of data related to autonomous driving. These regulations require companies to ensure data security to prevent breaches and misuse, thereby increasing compliance costs.
Table of Contents
Research Scope
Scope of Analysis
Autonomous Driving Segmentation
Growth Environment: Transformation in Autonomous Driving Sector
Why Is It Increasingly Difficult to Grow?
The Strategic Imperative 8
The Impact of the Top 3 Strategic Imperatives on the Autonomous Driving Industry
Ecosystem in Autonomous Driving Sector
Competitive Environment
Key Competitors
Growth Generator in Autonomous Driving Sector
Growth Metrics
Growth Drivers
Growth Restraints
Key Findings
Agenda
Forecast Considerations
Autonomous Driving Vehicle Sales Forecast
Pricing Trends and Revenue Forecast Analysis
Autonomous Driving Revenue and Unit Shipment Forecast
Revenue Forecast Analysis
Percent Penetration Forecast by Autonomous Driving Level
Growth Generator: Key Regulations
Key Autonomous Driving Regulations in China
Growth Generator: Key Trends
Top Trends Driving the Autonomous Driving Industry
Trend 1: Regulations and Mandates
Trend 2: Urban Navigate on Autopilot
Trend 3: Cross-Industry Cooperation
Trend 4: Robotaxi
Trend 5: Electrical/Electronic Architecture EEA
Trend 6: 5G Technology
Trend 7: Biometric Recognition
Growth Generator: Benchmarking of Key OEMs
Benchmarking of Key OEMs
Case Study: Key OEMs in Urban NOA
Case Study: Acceleration of Urban NOA
Growth Generator: Key OEM Strategies
Autonomous Driving Categories
Autonomous Driving Capability by Vehicle Segment: Sedans
Autonomous Driving Capability by Vehicle Segment: SUVs
BYD Autonomous Driving Availability
GAC Group Autonomous Driving Availability
HIMA Autonomous Driving Availability
Li Auto Autonomous Driving Availability
NIO Autonomous Driving Availability
Geely Autonomous Driving Availability
Xiaomi Autonomous Driving Availability
FAW-VW Autonomous Driving Availability
SAIC Autonomous Driving Availability
BMW Autonomous Driving Availability
Mercedes-Benz Autonomous Driving Availability
Tesla Autonomous Driving Availability
Growth Opportunity Universe in Autonomous Driving Sector
Growth Opportunity 1: Integration of Autonomous Features in EVs
Growth Opportunity 2: Growing Demand for SUVs
Growth Opportunity 3: Accelerated Advancement of Policies and Regulations
Appendix & Next Steps
Benefits and Impacts of Growth Opportunities
Next Steps
List of Exhibits
Legal Disclaimer
Author: Ming Lih Chan
Research Scope
Scope of Analysis
Autonomous Driving Segmentation
Growth Environment: Transformation in Autonomous Driving Sector
The Strategic Imperative 8
The Impact of the Top 3 Strategic Imperatives on the Autonomous Driving Industry