 
		세계 맥주 시장은 연평균 4.62% 성장하여 2025년 8,320억 1,200만 달러에서 2030년 1조 429억 3,000만 달러에 달할 것으로 추정됩니다.
맥주는 전 세계적으로 널리 마시는 알코올 음료입니다. 곡물, 물, 곡물, 효모를 일정 시간 동안 발효시켜 만들어집니다. 독특한 맛과 향을 내기 위해 허브와 과일이 자주 첨가됩니다. 맥주의 알코올 농도는 스타일과 원료에 따라 3% 미만에서 40%(ABV)까지 다양합니다. 적당량을 마시면 맥주는 동맥경화, 협심증, 뇌졸중, 심장마비 등 심장 및 순환계 질환을 줄이는 데 도움이 되는 것으로 입증되었습니다.
맥주는 다른 주류에 비해 시장 점유율이 높으며, 다양한 제형, 맛, 풍미로 인해 밀레니얼 세대와 Z세대 사이에서 인기를 끌고 있습니다. 초기에는 주로 유럽과 북미에서 향이 첨가된 맥주가 주로 소비되었으나, 최근 몇 년 동안 전 세계적으로 수요가 확대되어 맥주 산업 전체에 큰 이익을 가져다주었습니다. 개발도상국에서의 혁신적인 양조 기술 채택도 소비 습관에 긍정적인 영향을 미치고 있습니다. 또한, 소비자들은 참신하고 다양하며 맛있는 제품을 찾고 있으며, 이는 맥주 시장 확대에 힘을 실어주고 있습니다.
세계 맥주 시장은 세계 맥주 양조장의 증가와 세계 맥주 수요 증가 등 몇 가지 주요 이유가 세계 맥주 시장을 주도하고 있습니다. 또한, 저알코올 음료의 인기가 꾸준히 증가하고 있으며, 건강 지향적인 소비자의 수요 증가로 무알콜 맥주와 한정판 맥주의 판매도 증가하고 있습니다. 신제품 출시로 인한 소비자 선호도 변화도 예측 기간 동안 시장 확대에 힘을 실어줄 것으로 예상됩니다. 또한, 저알코올 맥주가 고알코올 맥주, 특히 2.8% 이하의 맥주보다 저렴해진 것도 시장 확대의 원동력이 되고 있습니다. 이러한 상황은 특히 스웨덴과 같은 유럽 국가들에서 두드러지며, 맥주 제조업체들은 저알코올 제품별 개선을 시도하고 있습니다. 그러나 맥주 홍보를 제한하는 주법이 전체 시장 확대에 걸림돌이 되고 있습니다.
세계 맥주 시장 활성화 요인
세계 맥주 양조장의 증가는 맥주 생산과 수요를 촉진할 것으로 예상됩니다. 양조장은 다양한 종류의 맥주를 생산하는 기업이나 사업체를 말하며, The Brewers Association of the USA는 보고서에서 지난 몇 년 동안 미국 내 양조장의 총 수가 증가했다고 밝혔습니다. 협회에 따르면 2021년 미국 전체 양조장 수는 약 9,384개, 그 중 약 9,210개가 수제 맥주 양조장이었고, 2022년에는 국내 총 양조장 수는 9,824개로 증가했으며, 그 중 약 9,675개가 수제 맥주 양조장이었습니다. 협회는 2023년 미국의 총 양조장 수는 전년 대비 약 0.8% 증가한 9,906개에 달할 것이며, 그 중 수제 맥주 양조장은 약 9,761개에 달할 것이라고 발표했습니다.
마찬가지로 Brewers of Europe은 보고서에서 이 지역의 활동 중인 양조장 수가 2022년에 12,879개로 2021년 12,738개에서 증가했다고 밝혔습니다. 이 기관은 또한 2022년 프랑스가 이 지역에서 가장 많은 양조장을 보유한 국가로 약 2,500개의 양조장이 활동하고 있으며, 영국과 독일이 각각 1,830개와 1,507개의 양조장을 보유하고 있다고 밝혔습니다.
세계 맥주 시장의 지리적 전망
가장 큰 비중을 차지하는 지역은 유럽이 될 것으로 예상됩니다. 많은 유럽 국가에서 맥주는 중요한 문화의 일부입니다. 유럽연합은 세계에서 가장 중요한 맥주 생산 지역 중 하나이며, Brewers of Europe에 따르면 2022년에는 4억 194만 5,000헥타르의 맥주가 생산되었습니다. 유럽은 맥주 및 기타 알코올 음료의 최대 생산국이자 소비국 중 하나입니다. 독일, 영국, 프랑스, 스페인과 같은 국가는 세계 최대 맥주 생산국의 본거지입니다.
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The global beer market is estimated to grow at a CAGR of 4.62%, from US$832.012 billion in 2025 to US$1,042.93 billion in 2030.
Beer is a widely consumed alcoholic beverage around the world. It's made by the fermentation of cereal, water, grains, and yeast for a specific amount of time. Herbs and fruits are frequently added to the drink to give it a distinctive taste and fragrance. Beer has an alcohol concentration that ranges from less than 3% to 40% by volume (ABV), depending on the style and ingredients used in the formulation. When consumed in moderation, beer has been demonstrated to help reduce heart and circulatory system diseases such as atherosclerosis, angina, stroke, and heart attack.
Beer, when compared to other alcoholic beverages, has a significant market share and is growing in popularity among millennials and Gen Z, thanks to its diverse formulations, flavors, and taste offerings. Initially, flavored beer was primarily consumed in Europe and North America, but its demand has been expanding worldwide in recent years, significantly benefiting the total beer industry. The introduction of innovative brewing technologies in developing nations has also positively impacted consumption habits. Furthermore, customers are increasingly seeking novel, varied, and delicious products, driving the beer market's expansion.
Several primary reasons, including an increase in breweries worldwide and the rising global beer demand, are driving the global beer market. Additionally, the popularity of low-alcohol beverages has risen steadily, and revenues of no-alcohol and limited beer have increased in conjunction with the growing demand from health-conscious consumers. Changing consumer tastes as a result of the new products are also predicted to boost market expansion over the forecast period. Another motivator is that low-alcohol beers are now less expensive than their high-alcohol counterparts, particularly those with an ABV of 2.8 percent or less. The situation is particularly prevalent in European countries such as Sweden, where brewers are attempting to improve the low alcohol by-product. However, provincial legislation restricting beer promotion stifles the entire market's expansion.
Global beer market drivers
The increase in the global breweries of beer is expected to propel the production and demand for beer. A brewery is a company or business which produces various types of beers. The Brewers Association of the USA, in its report, stated that the total count of breweries in the nation witnessed an increase over the past few years. The association stated that in 2021, the total brewery in the nation was recorded at about 9,384, of which about 9,210 were craft brewers. The total brewery count in the country increased to 9,824 in 2022, with about 9,675 craft breweries. In 2023, the association stated that in the USA, the total count of brewers reached 9,906, an increase of about 0.8% over the past year, which included about 9,761 craft breweries.
Similarly, in its report, the Brewers of Europe stated that the region's count of active breweries was recorded at 12,879 in 2022, which increased from 12,738 breweries in 2021. The agency further stated that in 2022, France had the highest number of brewers in the region, with about 2,500 active breweries, followed by the UK and Germany, having 1,830 and 1,507 breweries, respectively.
Global beer market geographical outlook
The largest proportion is projected to be held by Europe. Beer is an important part of the culture in many European countries. The European Union is one of the world's most important beer-producing regions. As per the Brewers of Europe, 401,945 thousand hectoliters of beer were produced in 2022. Europe is among the biggest producers and consumers of beer and other alcoholic beverages. Countries like Germany, the UK, France, and Spain are home to some of the world's biggest beer producers.
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