IDC PlanScape : 마케팅 최적화를 위한 CPaaS
IDC PlanScape: CPaaS to Optimize Marketing
상품코드 : 1502775
리서치사 : IDC
발행일 : 2024년 06월
페이지 정보 : 영문 8 Pages
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한글목차

기업은 잠재적 구매자에게 신속하게 대응하고, 타겟 고객에 어떻게 대응하고, 어떻게 그들을 만족시키고 충성도 높은 고객으로 유지할 수 있는지에 대해 현명하게 대처해야 합니다. 이를 위해서는 도입과 확장이 용이하고 (특히 계절적 요구사항이 있는 경우), 저렴한 가격의 기술이 필요합니다. 이러한 특징은 클라우드 기반 커뮤니케이션 서비스 및 솔루션, 일명 CPaaS의 특징입니다. IDC PlanScape는 CPaaS가 사용자 정의가 가능하고, 확장 가능하며, 저렴한 기술이기 때문에 프로모션, 뉴스, 신제품 출시 및 기타 관련 비즈니스 분야(영업, 재고, 물류, 고객관계관리, 컨택센터, 고객 서비스 등)에 이르기까지 다양한 마케팅 목적을 위한 매력적인 솔루션이라는 점을 강조하고 있습니다. 이 보고서는 CPaaS를 활용하는 방법과 마케팅 (및 영업) 임원 및 고객 성공 관리와 같은 고객 중심의 관련 부서의 역할을 위해 CPaaS의 잠재력을 최대한 활용하기 위해 조직이 취해야 할 조치에 대해 조언하고 있습니다. 또한 IT 부서, C-suite 임원, 기타 비즈니스 역할, (사내/외에서 조달한) 개발자 등 다양한 이해관계자들이 CPaaS에 대한 투자 결정에 중요한 역할을 담당하고 있음을 확인했습니다. IDC Europe Infrastructure and Communications의 선임 리서치 매니저인 Melissa Holtz-Fremeijer는 다음과 같이 말했습니다. "CPaaS는 브랜드가 잠재고객 및 기존 고객과의 관계를 보다 스마트하고 개인화하여 더 많은 상호 작용, 전환, 비즈니스 성장 및 충성고객을 창출할 수 있도록 돕습니다."

IDC PlanScape 도표

주요 요약

마케팅에서 CPaaS가 중요한 이유

마케팅을 위한 CPaaS란

주요 이해관계자는 누구인가?

우리 조직은 마케팅 CPaaS 솔루션을 활용할 수 있는가?

테크놀러지 구입자에 대한 어드바이스

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영문 목차

영문목차

In essence, businesses must be quick to respond to potential buyers and smart in how they address their target audiences and how they keep them as satisfied and loyal customers. This calls for technology that is also easy to implement and scale (especially in cases of seasonal requirements) as well as affordable. These are features that belong to cloud-enabled communication services and solutions, also referred to as CPaaS. This IDC PlanScape highlights that CPaaS is a customizable, scalable, and affordable technology, making it an attractive solution for marketing purposes ranging from promotions, news, new product rollouts, and other related business areas (sales, inventory, logistics, customer relations management, contact center, customer services, etc). It advises organizations on how to leverage CPaaS and what steps they need to take to deploy CPaaS to its full potential for marketing (and sales) executives and related customer-focusing departmental roles such as customer success management. The report also identifies a broad spectrum of stakeholders - IT departments, C-suite executives, other business roles, and (in-house/externally sourced) developers - all of whom play pivotal roles in influencing CPaaS investment decisions. "CPaaS is increasingly deployed by organizations of all sizes to improve their marketing activities and related customer-focusing processes, making engagement with prospects and existing customers smart and personal, which contributes to more interactions, conversions, business growth, and a brand that drives loyal customers," said Melissa Holtz-Fremeijer, senior research manager, IDC Europe Infrastructure and Communications.

IDC PlanScape Figure

Executive Summary

Why is CPaaS for Marketing Important?

What is CPaaS for Marketing

Who are the Key Stakeholders?

Can My Organization Take Advantage of Marketing CPaaS Solutions?

Advice for Technology Buyers

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