CPaaS 혁명 : API, AI, 그리고 커뮤니케이션의 새로운 시대
The CPaaS Revolution: APIs, AI, and the New Era of Communication
상품코드 : 1844037
리서치사 : Frost & Sullivan
발행일 : 2025년 08월
페이지 정보 : 영문 28 Pages
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한글목차

AI를 활용한 혁신이 차별화를 창출하고, 가치 제안을 강화합니다.

Frost & Sullivan의 2025 IT 의사결정자(ITDM) 설문조사는 다음과 같은 최종 사용자 조직의 우선순위에 대한 통찰력을 얻기 위해 실시되었습니다. 현재 커뮤니케이션 및 협업 기술 도입률과 향후 도입 계획 - CPaaS(Communication Platform as a Service) 및 유연한 API(Application Programming Interface)를 통한 커뮤니케이션 및 협업 기술 도입률 프로그래밍 가능한 커뮤니케이션 기능에 대한 수요 - 현재 CPaaS 솔루션에서 사용할 수 있는 다양한 커뮤니케이션 양식과 디지털 채널에 대한 수요.

통신사업자, 통합 커뮤니케이션(UCaaS) 서비스 제공업체, 통합 커뮤니케이션(UC) 기술 공급업체, 기타 에코시스템 파트너를 포함한 엔터프라이즈 커뮤니케이션 생태계 전반의 CPaaS 시장 성장 기회 성장 기회. -구매 선호도 및 도입 장애요인 - 업종별 CPaaS 도입 트렌드

2024년 Frost &Sullivan의 조사에 따르면, 조사 대상 기업의 84% 이상이 2026년 말까지 프로그래머블 커뮤니케이션을 도입할 것으로 예상하고 있어 CPaaS 제공업체에게 큰 성장 잠재력을 시사했습니다. 50% 이상의 조직이 API를 이용한 다양한 커뮤니케이션 수단(이메일, 메시징, 음성, 비디오 등)에서 향후 3년간 CPaaS에 대한 투자를 늘릴 가능성이 있습니다.

많은 조직이 기술 혁신을 추진하지만, 대부분 파편화된 시스템/플랫폼이 생산성을 가로막고 있다는 문제를 안고 있습니다. CPaaS는 초기에는 고객과의 상호작용을 강화하기 위해 도입되었지만, 현재는 주로 사내 생산성과 워크플로우 자동화를 촉진하기 위해 IT 의사결정권자들이 CPaaS를 평가했습니다. IT 의사결정권자의 약 35%는 이 기술의 이점을 이해하지 못해 도입에 걸림돌이 될 수 있으므로, 인지도 향상과 ROI에 대한 논의의 필요성을 강조하고 있습니다.

목차

조사 목적과 조사 방법

주요 조사 결과

산업 개요

CPaaS와 프로그래머블 통신 투자 전망 : ITDM 시점

성장 기회

CPaaS 시장 성장 기회

부록

다음 단계

LSH
영문 목차

영문목차

AI-Powered Innovation Creates Differentiation and Boosts Value Propositions

Frost & Sullivan's 2025 IT decision-maker (ITDM) survey was conducted to gain insights into the following end-user organizations' priorities: - Current communications and collaboration technology adoption rates and future adoption plans. - Demand for communications platform as a service (CPaaS) and programmable communications functionality through flexible application programming interfaces (APIs) - Demand for the various communications modalities or digital channels currently available in CPaaS solutions

The survey also aimed to understand: - Growth opportunities within the CPaaS market for the entire enterprise communications ecosystem, including telecommunication carriers, unified communications as a service (UCaaS) providers, unified communications (UC) technology vendors, and other ecosystem partners. - Buying preferences and obstacles to adoption - CPaaS adoption trends by vertical industry

The vast majority, more than 84%, of surveyed organizations in the 2024 Frost & Sullivan study expected to have adopted programmable communications by the end of 2026, suggesting significant growth potential for CPaaS providers. More than 50% of organizations are likely to increase their CPaaS investment over the next three years across various API-enabled communication modalities (e.g., email, messaging, voice, video).

Even when many organizations undergo technology transformation, the majority are challenged by their fragmented systems/ platforms as a productivity barrier. CPaaS, initially adopted to enhance customer interactions, is now primarily valued by IT decision-makers for driving internal productivity and workflow automation. About 35% of IT decision-makers lack understanding of the technology's benefits, potentially hindering adoption and highlighting the need for increased awareness and ROI discussion.

Table of Contents

Research Objectives and Methodology

Key Findings

Industry Overview

CPaaS and Programmable Communications Investment Outlook: the ITDM Perspective

Growth Opportunity

Growth Opportunity Universe in the CPaaS Market

Appendix

Next Steps

(주)글로벌인포메이션 02-2025-2992 kr-info@giikorea.co.kr
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