CPaaS(Communication Platform as a Service) 시장 보고서 : 구성요소별, 기업 규모별, 산업별, 지역별(2025-2033년)
Communication Platform as a Service Market Report by Component, Enterprise Size, Industry, and Region 2025-2033
상품코드 : 1754037
리서치사 : IMARC
발행일 : 2025년 06월
페이지 정보 : 영문 139 Pages
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한글목차

세계 CPaaS(Communication Platform as a Service) 시장 규모는 2024년 123억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 이 시장이 2033년까지 748억 달러에 달할 것으로 예상하며, 2025년부터 2033년까지 21.07%의 연평균 성장률(CAGR)을 기록할 것으로 전망하고 있습니다.

CPaaS(Communication Platform as a Service)은 개발자가 애플리케이션, 서비스, 비즈니스 프로세스에 음성, 비디오, 메시징 등 실시간 커뮤니케이션 기능을 추가할 수 있는 클라우드 기반 서비스입니다. 이를 통해 기업은 고객과의 커뮤니케이션 채널을 강화하고, 리마인더를 자동화하고, 약속을 관리하고, 인앱 통화 및 방송을 촉진할 수 있으며, CPaaS는 확장성, 멀티테넌시, 아웃리치 개선, 개발 시간 및 전체 비용 절감 등의 이점을 제공합니다. 절감 효과를 제공합니다. 그 결과, 의료, 호텔, 교육, 물류, 은행, 금융 서비스 및 보험(BFSI) 산업 등 다양한 분야에서 활용되고 있습니다.

CPaaS(Communication Platform as a Service) 시장 동향:

CPaaS를 통해 소매업체는 웹사이트, 모바일 애플리케이션, 소셜 미디어 채널에 음성, 비디오, SMS, 모바일 애플리케이션, 소셜 미디어 채널에 음성, 비디오, SMS를 통합하여 고객과의 소통을 강화할 수 있습니다. 커뮤니케이션을 통합하여 고객 참여를 강화할 수 있습니다. 이에 따라 모든 채널에서 쇼핑 및 서비스 경험을 향상시키는 개인화된 추천에 대한 수요가 증가하고 있으며, 이 또한 성장을 촉진하는 요인으로 작용하고 있습니다. 또한, 생산성과 효율성을 높이기 위한 가상 비서, 음성 비서, 챗봇의 광범위한 사용은 시장 성장에 상당한 탄력을 주고 있습니다. 또한, 음성 인식, 자동화, 에이전트 증강, 감정 분석, 통화 분석을 위한 인공지능(AI)과 머신러닝(ML)의 통합은 시장 성장에 탄력을 받고 있습니다. 또한, 화상 통화, 화면 공유, 통화 녹음을 통해 온라인 교육자를 지원하기 위해 교육 업계에서 디지털 커뮤니케이션의 채택이 증가하고 있는 것도 시장 성장에 긍정적인 영향을 미치고 있습니다. 이 외에도 첨단 기술 도입을 장려하는 다양한 정부 이니셔티브의 시행과 헬스케어 산업에서 예약 관리, 진료, 원격진료 등을 위한 비용 효율적인 클라우드 기반 솔루션에 대한 수요가 증가함에 따라 시장 성장을 촉진할 것으로 예상됩니다.

본 보고서에서 다루는 주요 질문

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 소개

제5장 세계의 CPaaS(Communication Platform as a Service) 시장

제6장 시장 내역 : 구성요소별

제7장 시장 내역 : 기업 규모별

제8장 시장 내역 : 산업별

제9장 시장 내역 : 지역별

제10장 SWOT 분석

제11장 밸류체인 분석

제12장 Porter's Five Forces 분석

제13장 가격 분석

제14장 경쟁 구도

ksm
영문 목차

영문목차

The global communication platform as a service (CPaaS) market size reached USD 12.3 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 74.8 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 21.07% during 2025-2033.

Communication platform as a service (CPaaS) is a cloud-based service that allows developers to add real-time communication capabilities, such as voice, video, and messaging, to their applications, services, and business processes. This, in turn, helps organizations enrich customer communication channels, automate reminders, manage appointments, and promote in-app calling and broadcast. CPaaS also offers enhanced scalability, multi-tenancy, improved outreach, and reduced development time and overall costs. As a result, it finds extensive applications across the healthcare, hospitality, education, logistics, and banking, financial services, and insurance (BFSI) industries.

CPaaS Market Trends:

The widespread adoption of the solution in the retail and e-commerce sectors across the globe is creating a positive outlook for the market. CPaaS allows retailers to integrate audio, video, and SMS communication to their websites, mobile application, and social media channels to enhance customer engagement. In line with this, the rising demand for personalized recommendations that enhance the shopping and service experience across all the channels is acting as another growth-inducing factor. Furthermore, the extensive utilization of virtual, voice assistants, and chatbots to increase productivity and efficiency is providing a considerable boost to the market growth. Additionally, the integration of artificial intelligence (AI) and machine learning (ML) for speech recognition, automation, agent augmentation, emotion analysis, and call analytics is providing an impetus to the market growth. Moreover, the increasing adoption of digital communication in the education industry to assist online educators with video calling, screen sharing, and call recording is favoring the market growth. Other factors, including the implementation of various government initiatives encouraging the adoption of advanced technologies and the increasing demand for cost-effective cloud-based solutions in the healthcare industry for managing appointments, consultations, and telehealth, are anticipated to drive the market toward growth.

Key Market Segmentation:

Breakup by Component:

Breakup by Enterprise Size:

Breakup by Industry:

Breakup by Region:

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being 8x8 Inc., Avaya Inc., Bandwidth Inc., Infobip, Intelepeer Cloud Communications LLC, Mavenir Systems Inc. (Mavenir plc), MessageBird B.V., Plivo Inc., Ringcentral Inc., Telnyx LLC, Twilio Inc., Vonage Holdings Corp. (Telefonaktiebolaget LM Ericsson) and Voxvalley Technologies Pvt. Ltd.

Key Questions Answered in This Report

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

5 Global Communications Platform-as-a-Service (CPaaS) Market

6 Market Breakup by Component

7 Market Breakup by Enterprise Size

8 Market Breakup by Industry

9 Market Breakup by Region

10 SWOT Analysis

11 Value Chain Analysis

12 Porters Five Forces Analysis

13 Price Analysis

14 Competitive Landscape

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