가상 인플루언서 시장 규모, 점유율, 동향 분석 리포트 : 유형별, 오퍼링별, 최종 용도별, 지역별, 부문 예측(2025-2030년)
Virtual Influencer Market Size, Share & Trends Analysis Report By Type (Non-human, Human Avatar), By Offering (Solution, Services), By End-use (Food & Entertainment, Sports & Fitness, Banking & Finance), By Region, And Segment Forecasts, 2025 - 2030
상품코드 : 1611702
리서치사 : Grand View Research
발행일 : 2024년 11월
페이지 정보 : 영문 150 Pages
 라이선스 & 가격 (부가세 별도)
US $ 4,950 ₩ 7,151,000
Unprintable PDF & Excel (Single User License) help
보고서 PDF 및 엑셀을 1인만 사용할 수 있는 라이선스입니다. 텍스트 등의 복사 및 붙여넣기, 인쇄는 불가능합니다.
US $ 5,950 ₩ 8,596,000
Printable PDF & Excel (5-User License) help
보고서 PDF 및 엑셀을 동일 기업 내 동일 부서에서 최대 5명까지 사용할 수 있는 라이선스입니다. 텍스트 등의 복사 및 붙여넣기, 인쇄는 가능합니다.
US $ 7,950 ₩ 11,486,000
Printable PDF & Excel (Enterprise License) help
PDF & Excel 보고서를 동일 기업(자회사 포함)의 모든 분이 이용할 수 있는 라이선스입니다. 텍스트 등의 복사 및 붙여넣기, 인쇄는 가능합니다. 인쇄물의 이용 범위는 파일의 이용 범위와 동일합니다.


ㅁ Add-on 가능: 고객의 요청에 따라 일정한 범위 내에서 Customization이 가능합니다. 자세한 사항은 문의해 주시기 바랍니다.

한글목차

가상 인플루언서 시장의 성장과 동향 :

Grand View Research, Inc.의 최신 리포트에 따르면 세계의 가상 인플루언서 시장 규모는 2025-2030년에 CAGR 40.8%를 기록하며, 2030년에는 458억 8,000만 달러에 달할 것으로 예측됩니다.

많은 잠재 고객층에 도달하면서 높은 투자수익률을 창출할 수 있는 독창적인 마케팅 전략을 채택하는 브랜드에 대한 선호도가 높아지면서 예측 기간 중 시장 성장을 가속할 것으로 예상됩니다. 또한 특히 인공지능 및 3D 모델링과 같은 분야의 기술 발전은 가상 인플루언서의 현실감과 기능성을 향상시키고 있습니다. 지속적인 발전으로 가상 인플루언서는 계속 진화하고, 점점 더 정교해지고, 청중에게 더욱 매력적으로 다가갈 것으로 예상됩니다.

가상 인플루언서는 브랜드가 특정 잠재고객에게 다가갈 수 있도록 도와 투자수익률을 높일 수 있습니다. 브랜드는 특정 계층을 타깃으로 하는 가상 인플루언서를 만드는 데 집중하고 있습니다. 브랜드는 가상 인플루언서와 함께 일하는 동안 숙박비, 여행비 및 기타 비용을 절약할 수 있으므로 실제 인플루언서에 비해 비용 효율적입니다. 또한 시청자에게 제공되는 인터랙티브하고 몰입감 있는 경험은 브랜드가 고객과 더 강력한 관계를 구축하는 데 도움이 되며, 예측 기간 중 시장을 확대할 수 있습니다.

또한 가상 인플루언서는 크리에이티브의 자유도가 높고 가격이 저렴하며 확장성이 뛰어나 적절한 고객을 타깃팅하는 데 도움이 되며, Prada S.p.A., Puma SE, YOOX Net-a-Porter Group S.p.A., Alibaba. com, Samsung Electronics Co. 등 인기 브랜드는 다양한 소셜미디어 플랫폼에서 제품을 홍보하기 위해 가상 인플루언서를 개발하고 있으며, 2023년 2월에는 화장품 회사 Maybelline New York이 자사의 마스카라 시리즈를 홍보하기 위해의 마스카라 시리즈를 홍보하기 위해 메이라는 가상 인플루언서를 출범시켜 향후 제품 출시를 지원할 예정입니다.

가상 인플루언서 시장 보고서 하이라이트

목차

제1장 조사 방법과 범위

제2장 개요

제3장 가상 인플루언서 시장 - 업계 전망

제4장 가상 인플루언서 시장 : 유형 추정·동향 분석

제5장 가상 인플루언서 시장 : 오퍼링 추정·동향 분석

제6장 가상 인플루언서 시장 : 최종 용도 추정·동향 분석

제7장 가상 인플루언서 시장 : 지역 추정·동향 분석

제8장 가상 인플루언서 시장 - 경쟁 구도

KSA
영문 목차

영문목차

Virtual Influencer Market Growth & Trends:

The global virtual influencer market size is expected to reach USD 45.88 billion by 2030, registering a CAGR of 40.8% from 2025 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. Increasing preference from brands to adopt unique marketing strategies that can reach a large potential customer base while generating higher returns on investment is expected to fuel the growth of the market over the forecast period. Moreover, technological progress, particularly in areas such as artificial intelligence and 3D modeling, enhances the realism and functionalities of virtual influencers. With ongoing advancements, it is anticipated that virtual influencers will continue to evolve, becoming increasingly sophisticated and attractive to audiences.

Virtual influencers improve investment returns as they help brands reach out to specific audiences. Brands focus on creating virtual influencers to target specific demographics. They are cost-effective compared to real-life influencers because brands can save on accommodation, travel, and other expenses while working with virtual influencers. In addition, the interactive and immersive experience offered to the audience helps brands build stronger connections with customers, which can augment the market over the forecast period.

Furthermore, virtual influencers provide a higher degree of creative freedom and affordable scalability, which helps to target the right customer. Popular brands, including Prada S.p.A., Puma SE, YOOX Net-a-Porter Group S.p.A., Alibaba.com, and Samsung Electronics Co., Ltd., have developed virtual influencers to promote their products on various social media platforms. In February 2023, Maybelline New York, a cosmetics company, launched their virtual influencer named May to promote their series of Mascara and will assist in future product launches.

Virtual Influencer Market Report Highlights:

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

Chapter 2. Executive Summary

Chapter 3. Virtual Influencer Market - Industry Outlook

Chapter 4. Virtual Influencer Market: Type Estimates & Trend Analysis

Chapter 5. Virtual Influencer Market: Offering Estimates & Trend Analysis

Chapter 6. Virtual Influencer Market: End Use Estimates & Trend Analysis

Chapter 7. Virtual Influencer Market: Regional Estimates & Trend Analysis

Chapter 8. Virtual Influencer Market - Competitive Landscape

(주)글로벌인포메이션 02-2025-2992 kr-info@giikorea.co.kr
ⓒ Copyright Global Information, Inc. All rights reserved.
PC버전 보기