정부기관의 워크플로우 개선을 위한 고도통신 및 협업 솔루션의 활용(2024년)
Leveraging Advanced Communications and Collaboration Solutions to Improve Workflows in Government Organizations, 2024
상품코드 : 1540742
리서치사 : Frost & Sullivan
발행일 : 2024년 08월
페이지 정보 : 영문 77 Pages
 라이선스 & 가격 (부가세 별도)
US $ 4,950 ₩ 7,201,000
Web Access (Regional License) help
Frost & Sullivan의 웹사이트 로그인 패스워드가 발행되며, PDF를 다운로드 받는 형태로 제공될 예정입니다. PDF 보고서를 동일 사업장에서 모든 분들이 이용할 수 있는 라이선스입니다. 인쇄 가능하며 인쇄물의 이용 범위는 PDF 이용 범위와 동일합니다


한글목차

워크 스타일의 변화와 시민 서비스 향상의 필요성이 도입을 뒷받침

시민과 조직의 요구가 증가하고 변화함에 따라 정부의 역할은 계속 진화하고 있습니다. 디지털 기술의 도입은 변화의 속도를 가속화하고 있으며, 정부는 사용자 중심의 커뮤니케이션과 협업 경험을 창출함으로써 사용자에게 서비스 제공을 개선하기 위해 디지털 기술을 신속하게 도입하는 것이 요구되고 있습니다. 여기에는 온라인 서비스 확대, 시민 참여를 위한 모바일 애플리케이션 활용, 정책 결정 및 자원 배분에 도움이 되는 데이터 분석을 위한 인공지능(AI) 탐구 등이 포함됩니다.

정부기관에서 변화하고 있는 것은 대외적인 교환만이 아닙니다. 정부 기관에서는 원격 근무이 일반적입니다. 민간조직과 마찬가지로 정부기관도 근무형태와 직장환경 변화에 적응해야 합니다. 자동화의 도입은 이 과정에서 중요한 동향입니다. 자동화에는 종이 양식을 온라인 애플리케이션으로 대체하는 것부터 데이터 검증 및 의사 결정에 고급 소프트웨어를 사용하는 것까지 모든 것이 포함됩니다.

통합 커뮤니케이션 협업(UCC) 도구는 정부 기관의 기능을 변화시키는 역할을 합니다. 이러한 도구는 직원의 내부 커뮤니케이션에 그치지 않고 다음과 같은 용도로 활용됩니다. :

정부 부서는 UCC 솔루션을 제공하는 공급업체에게 광대한 시장입니다. 그러나 이 분야의 이질성을 인식하는 것은 매우 중요합니다. 정부 수준(지방, 주, 국가)에 따라 UCC 솔루션의 요구 및 도입률이 달라집니다.

기술의 도입은 많은 이점을 초래하지만 과제도 남아 있습니다. 새로운 기술을 기존 워크플로우에 통합하는 것은 복잡할 수 있습니다. 견고한 데이터 보안 및 규정 준수를 보장하는 것이 가장 중요합니다. 시민들에 대한 행정 서비스의 얼굴이 되는 최전선 직원들에게 효과적인 커뮤니케이션과 협업을 위한 적절한 도구와 인프라를 장비하는 것은 여전히 개선을 위한 중요한 분야입니다.

AI를 활용한 자동화와 CPAaS(Communication Platform as a Service)와 같은 새로운 기술은 정부 업무를 더욱 합리화하고 서비스 제공을 개선할 수 있는 엄청난 가능성을 지니고 있습니다. 디지털 전환을 도입함으로써 정부는 보다 효율적이고 시민 중심의 미래를 창조할 수 있습니다.

목차

조사 목적, 조사 기법, 정의

주요 조사 결과 개요

정부 부문 개요

정부 IT 및 통신 부문의 과제

UCC 도입 상황

CPaaS API 투자 계획

작업 공간 및 작업 스타일의 진화

프런트 워커 지원

주목받는 AI

UCC 솔루션 예산

UCC 솔루션 선택 및 구매 요인

부록

다음 단계

AJY
영문 목차

영문목차

Changes in Work Styles and the Need to Improve Services for Citizens Drive Adoption

The role of government continues to evolve as the needs of citizens and organizations grow and change. The adoption of digital technologies is accelerating the pace of change, placing pressure on governments to rapidly adopt digital technologies to improve the delivery of services for users by creating user-centric communication and collaboration experiences. This includes expanding online services, leveraging mobile applications for citizen engagement, and exploring artificial intelligence (AI) for data analysis to inform policy decisions and resource allocation.

It is not just external interactions that are changing with government organizations. Remote work has become more commonplace in government agencies. Similar to private sector organizations, government agencies are having to adapt to changing working patterns and work environments. The adoption of automation is a key trend in this process. Automation can encompass anything from replacing paper forms with online applications to using sophisticated software for data validation and decision-making.

Unified communications and collaboration (UCC) tools play a transformative role in how government agencies function. These tools go beyond internal staff communication and are being utilized for:

The government sector presents a vast market for vendors offering UCC solutions. However, it is crucial to recognize the heterogeneity within this sector. Different government levels (local, state, and national) have varying needs and adoption rates of UCC solutions.

While technology adoption offers numerous benefits, challenges remain. Integrating new technologies with existing workflows can be complex. Ensuring robust data security and compliance with regulations is paramount. Equipping frontline workers-often the face of government services to citizens-with the right tools and infrastructure to effectively communicate and collaborate remains a critical area for improvement.

Emerging technologies like AI-powered automation and communications platform as a service (CPaaS) hold immense potential for further streamlining government operations and improving service delivery. By embracing digital transformation, governments can strive to create a more efficient, citizen-centric future.

Table of Contents

Research Objectives, Methodology, and Definitions

Summary of Key Findings

Government Sector Overview

Government IT/Telecom Department Challenges

UCC Adoption Status

CPaaS and API Investment Plans

Workspace and Work Style Evolution

Support for Frontline Workers

AI in the Spotlight

UCC Solution Budgets

UCC Solution Selection and Purchase Factors

Appendix

Next Steps

(주)글로벌인포메이션 02-2025-2992 kr-info@giikorea.co.kr
ⓒ Copyright Global Information, Inc. All rights reserved.
PC버전 보기