2024년 싱가포르의 티슈 및 위생용품 시장 규모는 2023년보다 약간 낮은 성장률이지만 여전히 건전한 수준으로 플러스를 유지했습니다. 이러한 소폭의 가치 하락은 2년간의 상승세 이후 다시 안정된 인플레이션 수준 하락에 기인한 것으로 보입니다. 그러나 전반적으로 티슈 및 위생용품의 모든 카테고리는 2024년에 긍정적인 매출을 기록했습니다.
이 보고서 "싱가포르의 티슈 및 위생용품"은 국가 수준 시장 규모와 모양에 대한 종합적인 가이드를 제공합니다. 당신은 주요 기업, 주요 브랜드를 식별하고 시장에 영향을 미치는 주요 요인(신제품 개발, 유통, 가격 문제 등)의 전략적 분석을 제공합니다.
대상 제품 : 가정용 티슈 및 위생용품 용품, 소매용 티슈 및 위생용품 용품, Rx/상환용 성인용요실금, 종합 티슈 및 위생용품 용품
데이터 범위 : 시장 규모(분석 및 예측), 기업 점유율, 브랜드 점유율, 유통 데이터
이 보고서를 구입하는 이유
티슈 및 위생용품 시장의 상세한 파악
성장분야를 특정하고 변화를 촉진하는 요인을 특정
경쟁 환경, 시장의 주요 진출기업, 주요 브랜드를 이해
5년간의 예측을 이용하여 시장이 어떻게 발전할 것으로 예측되는지를 평가
Euromonitor International은 시장 조사 보고서, 비즈니스 참고서, 온라인 정보 시스템 출판에서 50년 이상의 실적을 보유하고 있습니다. 런던, 시카고, 싱가포르, 상하이, 빌뉴스, 두바이, 케이프타운, 산티아고, 시드니, 도쿄, 벵갈루루, 상파울루, 서울, 홍콩, 뒤셀도르프, 멕시코시티에 지사를 두고 100개국에 애널리스트 네트워크를 보유한 유로모니터 인터내셔널은 다양한 시장에 대한 이해와 독보적인 역량을 바탕으로 정보에 기반한 전략 계획을 수립할 수 있는 신뢰할 수 있는 정보 자료를 개발할 수 있습니다.
목차
목차 및 표 목록
주요 요약
시장 지표
시장 데이터
면책사항
출처
싱가포르의 월경 관리
주요 데이터 결과
발전(2024년)
소비자는 월경 케어에 있어서 쾌적함과 안심감을 선택
환경에 배려한 제품에 대한 주목은 계속 높아지고 있습니다.
국내의 더운 기후 때문에 시원한 향기는 여전히 인기
전망과 기회
경제 개선에 따라 프리미엄화의 동향이 강해집니다.
환경 의식의 고조는 제품 개발에 지속적으로 영향
재사용 가능한 생리 용품 수요가 점점 높아집니다.
카테고리 데이터
싱가포르의 기저귀/기저귀/팬티
주요 데이터 결과
발전(2024년)
길거리가 좋은 추년이 아기 붐을 견인, 프리미엄화의 동향도 매출을 지지
환경에 배려한 부모는 아기를 위해 지속 가능한 해결책을 요구
싱가포르의 부모님을 위한 쇼핑 옵션이 풍부
전망과 기회
매출은 베이스라인 수요와 프리미엄화의 동향별 계속 지탱
에코 동향이 신제품 개발을 견인
소매 E-Commerce, 옴니채널 전략, 월경 무역은 계속 중요
카테고리 데이터
싱가포르의 성인용요실금 용품 소매
주요 데이터 결과
발전(2024년)
고령자 인구 증가와 기능성에 대한 수요에 의해 지속적인 성장
구독 서비스 기회 확대
지속가능성은 성인용요실금용품의 소매업에서 증가 경향
전망과 기회
국가의 인구 고령화는 남성이나 젊은 소비자용의 제품의 기회와 함께, 기본적인 수요를 지지
정부의 노인 홈 제공 계획은 소매 매출의 성장을 저해할 가능성
불리한 경제 상황에 의해 보다 많은 소비자가 프라이빗 브랜드나 소비자 직접 판매 서비스에 눈을 돌릴 가능성
카테고리 데이터
싱가포르의 물티슈
주요 데이터 결과
발전(2024년)
기능성은 성숙한 물티슈의 카테고리에 있어서의 차별화 요인
지속가능성을 중시하는 소비자는 환경 친화적인 대체품을 선택
스킨케어의 동향이 피부 친화적인 물티슈의 개발에 영향
전망과 기회
프리미엄화의 동향은 예측 기간 중의 가치 성장을 지지
브랜드가 소비자의 예산 요구에 부응하는 가운데, 양극화도 예상
싱가포르의 인구 고령화는 웨트 티슈 수요를 지원할 가능성
카테고리 데이터
싱가포르의 소매 티슈
주요 데이터 결과
발전(2024년)
소비자는 편리성과 기능적인 소매 티슈의 선택지를 요구
지속가능성의 동향은 소매 티슈에도 영향
온라인 쇼핑의 중요성은 계속 증대
전망과 기회
강화된 제품은 가격 상승을 정당화
프라이빗 브랜드도 양극화한 트렌드 중에서 인기를 유지
컴팩트한 포장와 다기능성은 앞으로도 동향이 될 전망
카테고리 데이터
싱가포르의 외출시 티슈 및 위생용품
주요 데이터 결과
발전(2024년)
소비자의 외출처에서의 라이프 스타일이 외출처에서의 티슈나 위생 용품의 매출을 증대
관광업의 회복에 의해 접객·서비스업에 있어서의 티슈 페이퍼 수요가 증가
고령자 헬스케어에 대한 정부의 지원에 의해 AFH 위생 용품의 가격이 저수준
전망과 기회
고부가가치 서비스 부문이 프리미엄화의 동향을 견인
효율성과 사용의 최적화는 계속적인 동향이 됩니다.
고령화가 진행됨에 따라 AFH 위생 용품 수요는 계속 증가
카테고리 데이터
KTH
영문 목차
영문목차
Tissue and hygiene maintained positive value sales in Singapore in 2024, at slightly lower rates of growth than seen in 2023, albeit still at a healthy level. This slight decline in value can be attributed to lowering levels of inflation, which have stabilised again after two years of elevations. Overall, however, all categories in tissue and hygiene experienced positive sales in 2024.
Euromonitor International's Tissue and Hygiene in Singapore report offers a comprehensive guide to the size and shape of the market at a national level. It provides the latest retail sales data 2020-2024, allowing you to identify the sectors driving growth. It identifies the leading companies, the leading brands and offers strategic analysis of key factors influencing the market - be they new product developments, distribution or pricing issues. Forecasts to 2029 illustrate how the market is set to change.
Product coverage: Away-from-Home Tissue and Hygiene, Retail Tissue and Hygiene, Rx/Reimbursement adult incontinence, Total Tissue and Hygiene.
Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.
Why buy this report?
Get a detailed picture of the Tissue and Hygiene market;
Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.
Euromonitor International has over 50 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo, Bengaluru, Sao Paulo, Seoul, Hong Kong, Dusseldorf and Mexico City and a network of analysts in 100 countries, Euromonitor International has a unique capability and an understanding of diverse markets to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning. To learn more about how our research solutions can support you, contact your local Euromonitor International office.
TABLE OF CONTENTS
List Of Contents And Tables
EXECUTIVE SUMMARY
Tissue and hygiene in 2024: The big picture
2024 key trends
Competitive landscape
Retail developments
What next for tissue and hygiene?
MARKET INDICATORS
Table 1 Birth Rates 2019-2024
Table 2 Infant Population 2019-2024
Table 3 Female Population by Age 2019-2024
Table 4 Total Population by Age 2019-2024
Table 5 Households 2019-2024
Table 6 Forecast Infant Population 2024-2029
Table 7 Forecast Female Population by Age 2024-2029
Table 8 Forecast Total Population by Age 2024-2029
Table 9 Forecast Households 2024-2029
MARKET DATA
Table 10 Retail Sales of Tissue and Hygiene by Category: Value 2019-2024
Table 11 Retail Sales of Tissue and Hygiene by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 12 NBO Company Shares of Retail Tissue and Hygiene: % Value 2020-2024
Table 13 LBN Brand Shares of Retail Tissue and Hygiene: % Value 2021-2024
Table 14 Penetration of Private Label in Retail Tissue and Hygiene by Category: % Value 2019-2024
Table 15 Distribution of Retail Tissue and Hygiene by Format: % Value 2019-2024
Table 16 Distribution of Retail Tissue and Hygiene by Format and Category: % Value 2024
Table 17 Forecast Retail Sales of Tissue and Hygiene by Category: Value 2024-2029
Table 18 Forecast Retail Sales of Tissue and Hygiene by Category: % Value Growth 2024-2029
DISCLAIMER
SOURCES
Summary 1 Research Sources
MENSTRUAL CARE IN SINGAPORE
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
Consumers opt for comfort and a sense of security in menstrual care
Growing attention to eco-conscious products continues
Cooling scents remain popular due to the hot climate in the country
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Premiumisation trends will become stronger in line with improving economy
Rising eco-awareness will continue to influence product developments
Reusable menstrual care set to become increasingly in demand
CATEGORY DATA
Table 19 Retail Sales of Menstrual Care by Category: Value 2019-2024
Table 20 Retail Sales of Menstrual Care by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 21 Retail Sales of Tampons by Application Format: % Value 2019-2024
Table 22 NBO Company Shares of Retail Menstrual Care: % Value 2020-2024
Table 23 LBN Brand Shares of Retail Menstrual Care: % Value 2021-2024
Table 24 Forecast Retail Sales of Menstrual Care by Category: Value 2024-2029
Table 25 Forecast Retail Sales of Menstrual Care by Category: % Value Growth 2024-2029
NAPPIES/DIAPERS/PANTS IN SINGAPORE
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
Auspicious Year of the Dragon drives baby boom, with sales also supported by premiumisation trends
Eco-conscious parents seek sustainable solutions for their babies
Multiple shopping options available for parents in Singapore
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Sales will remain supported by baseline demand and premiumisation trends
Eco trends will drive new product developments
Retail e-commerce, omnichannel strategies, and cross-border trade will remain relevant
CATEGORY DATA
Table 26 Retail Sales of Nappies/Diapers/Pants by Category: Value 2019-2024
Table 27 Retail Sales of Nappies/Diapers/Pants by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 28 NBO Company Shares of Retail Nappies/Diapers/Pants: % Value 2020-2024
Table 29 LBN Brand Shares of Retail Nappies/Diapers/Pants: % Value 2021-2024
Table 30 Forecast Retail Sales of Nappies/Diapers/Pants by Category: Value 2024-2029
Table 31 Forecast Retail Sales of Nappies/Diapers/Pants by Category: % Value Growth 2024-2029
RETAIL ADULT INCONTINENCE IN SINGAPORE
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
Continuous growth due to the increasing senior population and demand for functionality
Growing opportunities for subscription services
Sustainability is a growing trend in retail adult incontinence
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Country's ageing population will support baseline demand, with opportunities for products for men and younger consumers
Government initiative to offer nursing homes could hamper retail sales growth
Unfavourable economic situations could turn more consumers towards private label and direct-to-consumer services
CATEGORY DATA
Table 32 Sales of Retail Adult Incontinence by Category: Value 2019-2024
Table 33 Sales of Retail Adult Incontinence by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 34 NBO Company Shares of Retail Adult Incontinence: % Value 2020-2024
Table 35 LBN Brand Shares of Retail Adult Incontinence: % Value 2021-2024
Table 36 Forecast Sales of Retail Adult Incontinence by Category: Value 2024-2029
Table 37 Forecast Sales of Retail Adult Incontinence by Category: % Value Growth 2024-2029
WIPES IN SINGAPORE
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
Functionality serves as a differentiator in the mature category of wipes
Sustainably-minded consumers opt for green alternatives
Skincare trends influence developments in skin-kind wipes
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Premiumisation trends will support value growth over the forecast period
Polarisation also expected, as brands meet different consumer budgetary needs
Singapore's ageing population could help to support demand for wipes
CATEGORY DATA
Table 38 Retail Sales of Wipes by Category: Value 2019-2024
Table 39 Retail Sales of Wipes by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 40 NBO Company Shares of Retail Wipes: % Value 2020-2024
Table 41 LBN Brand Shares of Retail Wipes: % Value 2021-2024
Table 42 Forecast Retail Sales of Wipes by Category: Value 2024-2029
Table 43 Forecast Retail Sales of Wipes by Category: % Value Growth 2024-2029
RETAIL TISSUE IN SINGAPORE
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
Consumers seek convenience and functional retail tissue options
Sustainability trends also influence retail tissue
Online shopping continues to grow in significance
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Enhanced products justify price increases
Private label will also remain popular in a polarised trend
Compact packaging and multifunctionality will be ongoing trends
CATEGORY DATA
Table 44 Retail Sales of Tissue by Category: Value 2019-2024
Table 45 Retail Sales of Tissue by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 46 NBO Company Shares of Retail Tissue: % Value 2020-2024
Table 47 LBN Brand Shares of Retail Tissue: % Value 2021-2024
Table 48 Forecast Retail Sales of Tissue by Category: Value 2024-2029
Table 49 Forecast Retail Sales of Tissue by Category: % Value Growth 2024-2029
AWAY-FROM-HOME TISSUE AND HYGIENE IN SINGAPORE
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
Consumers' out-of-home lifestyles boost sales of away-from-home tissue and hygiene
Recovery in tourism boosts tissue demand in hospitality and services
Government assistance for elder healthcare keeps AFH hygiene prices low
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
High-value service sectors will drive premiumisation trends
Efficiency and optimisation of use will be ongoing trends
Ageing population will continue to drive demand for AFH hygiene products
CATEGORY DATA
Table 50 Sales of Away-From-Home Tissue and Hygiene by Category: Value 2019-2024
Table 51 Sales of Away-From-Home Tissue and Hygiene by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 52 Sales of Away-From-Home Paper Towels by Type: % Value 2019-2024
Table 53 Distribution of Away-From-Home Tissue and Hygiene by Format: % Value 2019-2024
Table 54 Distribution of Away-From-Home Tissue and Hygiene by Format and Category: % Value 2024
Table 55 Forecast Sales of Away-From-Home Tissue and Hygiene by Category: Value 2024-2029
Table 56 Forecast Sales of Away-From-Home Tissue and Hygiene by Category: % Value Growth 2024-2029