2024년 태국의 티슈 및 위생용품 업계는 지속가능성, 프리미엄화, 편의성에 대한 소비자의 폭넓은 선호를 반영하여 눈에 띄는 변화를 겪을 것으로 예상됩니다. 전 세계적으로 친환경 및 재활용 제품에 대한 관심이 높아지면서 태국 소비자들은 지속 가능한 방식으로 조달된 원료부터 환경에 미치는 영향을 최소화한 포장재에 이르기까지 이러한 가치에 부합하는 제품을 찾고 있습니다. 티슈와 위생용품 역시 더 높은 품질과 혁신적인 제품에 대한 수요가 증가하고 있습니다.
이 보고서는 태국의 티슈 및 위생용품 시장을 조사했으며, 국가별 시장 규모와 형태에 대한 종합적인 가이드를 제공하며, 2020년에서 2024년까지의 최신 소매 판매 데이터를 제공하여 성장을 주도하는 부문을 식별할 수 있도록 도와줍니다. 주요 기업, 주요 브랜드를 식별하고 시장에 영향을 미치는 주요 요인(신제품 개발, 유통, 가격 문제 등)에 대한 전략적 분석을 제공하며, 2029년까지의 예측을 통해 시장이 어떻게 변화할 것인지를 보여줍니다.
목차
목차와 표 리스트
주요 요약
시장 지표
시장 데이터
면책사항
정보원
태국 생리 케어
주요 데이터 결과
2024년 발전
2024년은 월경 케어의 대폭적인 확대가 전망
지속가능성과 친환경 혁신에 집중
쾌적성 향상과 유통 확대
전망과 기회
안정적인 환경에서의 미래 성장 동력
경쟁 환경과 프리미엄 포지셔닝
소매업 혁신과 재사용성 채택
카테고리 데이터
태국의 기저귀/기저귀/팬츠
주요 데이터 결과
2024년 발전
쾌적성, 편리성, 지속가능성에 대한 수요 증가
통합 상황에서의 경쟁 심화
2024년에는 하이퍼마켓이 유통 업계를 선도
전망과 기회
프리미엄 품질과 접근성에 대한 투자
E-Commerce의 성장에 따라 리더십을 유지하는 대형 마트
가격 통제와 향후 동향을 예측
카테고리 데이터
태국의 성인용 요실금 용품 소매 판매
주요 데이터 결과
2024년 발전
성인 요실금 솔루션의 중요성 증가
변하는 소비자 수요 속에서 2024년 DSG International이 선도
성장 제약과 채널 다양화
전망과 기회
고령자 인구 증가와 향후 이익
변화하는 소매 업계 역학
경쟁 전망과 제품 혁신
카테고리 데이터
태국의 물티슈
주요 데이터 결과
2024년 발전
2024년 태국 물티슈 시장은 꾸준히 확대
Unicharm이 종합 선두를 유지, Lison Vision이 가장 빠르게 성장
유통 채널 전환
위생과 편리성에 대한 지속적인 관심
현대 무역의 진화하는 역할
혁신과 미래 경쟁
카테고리 데이터
태국의 외출시 티슈 및 위생
주요 데이터 결과
2024년 발전
위생과 지속가능성 향상
틈새 기회 포착
2024년에 AFH 티슈와 위생용품 전체의 유통을 비즈니스/업계가 주도
전망과 기회
고품질 제품에 대한 수요 증가
역동적인 경쟁과 관광 부활
재활용 재료에 대한 새로운 대처
카테고리 데이터
태국의 소매 티슈
주요 데이터 결과
2024년 발전
소비자 행동과 제품의 매력 변화
Kimberly-Clark이 리드, 자체브랜드가 확대
유통 전략과 소비자 우선순위
전망과 기회
높아지는 수요와 소비자 의식
현대 소매 채널의 지속적인 힘
지속적 혁신 및 지속가능성 노력
카테고리 데이터
LSH
영문 목차
영문목차
2024 saw notable shifts in Thailand's tissue and hygiene industry, reflecting broader consumer preferences for sustainability, premiumisation and convenience. As the global emphasis on eco-friendly and recycled goods gathers momentum, Thai consumers are increasingly seeking products that align with these values, from sustainably sourced raw materials to items packaged with minimal environmental impact. Tissue and hygiene has also experienced an upswing in demand for higher-quality, innovative so...
Euromonitor International's Tissue and Hygiene in Thailand report offers a comprehensive guide to the size and shape of the market at a national level. It provides the latest retail sales data 2020-2024, allowing you to identify the sectors driving growth. It identifies the leading companies, the leading brands and offers strategic analysis of key factors influencing the market - be they new product developments, distribution or pricing issues. Forecasts to 2029 illustrate how the market is set to change.
Product coverage: Away-from-Home Tissue and Hygiene, Retail Tissue and Hygiene, Rx/Reimbursement adult incontinence, Total Tissue and Hygiene.
Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.
Why buy this report?
Get a detailed picture of the Tissue and Hygiene market;
Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.
TABLE OF CONTENTS
List Of Contents And Tables
EXECUTIVE SUMMARY
Tissue and hygiene in 2024: The big picture
2024 key trends
Competitive landscape
Retail developments
What next for tissue and hygiene?
MARKET INDICATORS
Table 1 Birth Rates 2019-2024
Table 2 Infant Population 2019-2024
Table 3 Female Population by Age 2019-2024
Table 4 Total Population by Age 2019-2024
Table 5 Households 2019-2024
Table 6 Forecast Infant Population 2024-2029
Table 7 Forecast Female Population by Age 2024-2029
Table 8 Forecast Total Population by Age 2024-2029
Table 9 Forecast Households 2024-2029
MARKET DATA
Table 10 Retail Sales of Tissue and Hygiene by Category: Value 2019-2024
Table 11 Retail Sales of Tissue and Hygiene by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 12 NBO Company Shares of Retail Tissue and Hygiene: % Value 2020-2024
Table 13 LBN Brand Shares of Retail Tissue and Hygiene: % Value 2021-2024
Table 14 Penetration of Private Label in Retail Tissue and Hygiene by Category: % Value 2019-2024
Table 15 Distribution of Retail Tissue and Hygiene by Format: % Value 2019-2024
Table 16 Distribution of Retail Tissue and Hygiene by Format and Category: % Value 2024
Table 17 Forecast Retail Sales of Tissue and Hygiene by Category: Value 2024-2029
Table 18 Forecast Retail Sales of Tissue and Hygiene by Category: % Value Growth 2024-2029
DISCLAIMER
SOURCES
Summary 1 Research Sources
MENSTRUAL CARE IN THAILAND
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
2024 sees robust expansion for menstrual care
Focus on sustainability and green innovations
Advancing comfort and broadening distribution
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Future growth drivers in a stable environment
Competitive landscape and premium positioning
Transforming retail and embracing reusability
CATEGORY DATA
Table 19 Retail Sales of Menstrual Care by Category: Value 2019-2024
Table 20 Retail Sales of Menstrual Care by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 21 Retail Sales of Tampons by Application Format: % Value 2019-2024
Table 22 NBO Company Shares of Retail Menstrual Care: % Value 2020-2024
Table 23 LBN Brand Shares of Retail Menstrual Care: % Value 2021-2024
Table 24 Forecast Retail Sales of Menstrual Care by Category: Value 2024-2029
Table 25 Forecast Retail Sales of Menstrual Care by Category: % Value Growth 2024-2029
NAPPIES/DIAPERS/PANTS IN THAILAND
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
Rising demand for comfort, convenience and sustainability