2024년 중국에서는 티슈 및 위생용품이 현재 금액 기준으로 성장했으며 소매 티슈와 AFH 티슈 및 위생용품 모두에서 증가했습니다. 소매 티슈와 위생은 경기의 역풍, 소비자의 기호의 변화, 카테고리 특유의 원동력이 섞여 있기 때문에 낮은 성장에 머물고 있습니다. 경기 회복의 발걸음은 여전히 둔하고 소비자의 소비 패턴이 부진합니다. 티슈 및 위생용품은 대부분의 소비자에게 필수품으로 여겨지고 있지만, 가격에 대한 감도가 높아져 소비자의 소비 의욕을 감퇴시켰습니다.
이 보고서는 중국의 티슈 및 위생용품 시장을 조사했으며, 국가 수준 시장 규모와 모양에 대한 종합적인 가이드를 제공합니다. 2020년부터 2024년까지 최신 소매 판매 데이터를 제공하여 성장을 이끌어내는 분야를 파악할 수 있습니다. 주요 기업, 주요 브랜드를 파악하고 시장에 영향을 미치는 주요 요인(신제품 개발, 유통, 가격 문제 등)의 전략적 분석을 제공합니다. 2029년까지의 예측은 시장이 어떻게 변화하는지를 보여줍니다.
목차
목차 및 표 목록
주요 요약
티슈와 위생 : 전체상(2024년)
주요 동향(2024년)
경쟁 구도
소매업의 발전
티슈와 위생의 향후는 어떻게 될까
시장 지표
시장 데이터
면책사항
출처
중국의 월경 케어
주요 데이터 결과
발전(2024년)
슬림/씬/초박형 타월은 월경 케어의 주요 성장 동력이었습니다.
월경 케어는 여전히 단편화된 카테고리였습니다.
팬티형 타월은 더 많은 사용 시나리오로의 보급과 확장 덕분에 계속해서 빠르게 성장했습니다.
전망과 기회
날개가 없는 슬림/씬/초박형 수건이 계속 성장을 견인할 것으로 전망됩니다.
월경 케어 브랜드에 있어서, 제품 품질의 향상은 중요한 전략이 될 것입니다.
소비자에게 비용 효율을 제공하는 프라이빗 브랜드의 월경 케어가 등장할 것입니다.
카테고리 데이터
중국 기저귀/기저귀/팬티
주요 데이터 결과
발전(2024년)
출생률의 저하와 경제 감속에 의해 종이 기저귀·팬티 수요가 감소했습니다.
국내 브랜드는 계속 우수한 성과를 거두었습니다.
소매 E-Commerce는 종이 기저귀/기저귀/팬티의 주요 유통 채널이었습니다.
전망과 기회
일회용 팬티는 종이 기저귀, 기저귀, 팬티의 주요 성장 원동력이 될 것으로 예상됩니다.
기저귀/기저귀/팬티 매출의 계절성 약화가 예상됩니다.
다양한 사용 시나리오나 기능성에 근거해 기저귀/기저귀/팬티가 더욱 다양화됩니다.
카테고리 데이터
중국의 성인용 요실금 용품 소매
주요 데이터 결과
발전(2024년)
소비자가 보다 저렴한 대체품을 요구함에 따라, 성인용 요실금 용품의 소매 판매는 감속했습니다.
점점 더 많은 현지 브랜드가 가벼운 성인의 요실금 제품을 발매했습니다.
성인용 요실금용품의 소매 판매는 매우 세분화되었습니다.
전망과 기회
지식이 증가하고 부끄러움이 줄어들면서 역동적인 성장을 이룰 것으로 예측됩니다.
다양한 사용 시나리오와 기능에 근거한, 성인용 요실금 용품의 소매에 있어서의 다양한 제품이 개발될 것으로 전망됩니다.
편안함으로 풀업과 오픈 테이프 형식이 중국에서 점점 인기가 높아지고 있습니다.
카테고리 데이터
중국 와이프
주요 데이터 결과
발전(2024년)
순수 와이프의 성장에 의해 범용 와이프는 성장을 유지했습니다.
물티슈는 위생과 쾌적성에 의해 견조한 성장을 유지했습니다.
Hengan Fujian Holding이 선두를 유지해 허난이상이 급상승했습니다.
전망과 기회
출생률의 저하에 의해 베이비 와이프 수요는 계속 감소할 것으로 전망됩니다.
소매 E-Commerce의 점유율은 앞으로도 상승할 것으로 추정됩니다.
집 밖에서의 활동 증가에 의해 포켓 사이즈의 물티슈의 인기가 높아질 것으로 예상됩니다.
카테고리 데이터
중국 소매 티슈
주요 데이터 결과
발전(2024년)
경제적인 과제에도 불구하고 회복력 있는 성장세를 보였습니다.
경쟁의 역학 변화 : 가격 경쟁에서 전략적 합병
유통의 변화 : E-Commerce와 편의점의 대두
전망과 기회
혁신과 프리미엄화 : 소매 티슈 제품의 미래
프라이빗 브랜드와 인스턴트 리테일 : 점유율을 둘러싼 새로운 전장
소비자의 기호를 바꾸는 기술의 진보
카테고리 데이터
중국의 외출시 티슈 및 위생용품
주요 데이터 결과
발전(2024년)
접객 업계의 회복이 성장을 견인하지만, AFH 티슈 제품은 여전히 재량적 지출을 유지했습니다.
AFH 성인 요실금은 다이나믹한 성장을 유지했습니다.
전망과 기회
경제의 불확실성과 소비자 행동의 변화가 미래 수요를 형성할 것으로 예상됩니다.
브랜드와 제조업체가 AFH 전용의 요실금 제품을 발매할 예정입니다.
카테고리 데이터
KTH
영문 목차
영문목차
Tissue and hygiene saw growth in China in current value terms in 2024, with increases for both retail and AFH tissue and hygiene. Retail tissue and hygiene saw only a low increase, driven by a mix of economic headwinds, shifting consumer preferences, and category-specific dynamics. The trajectory of economic recovery remained sluggish, leading to subdued consumer spending patterns. While tissue and hygiene products are considered essential by most consumers, increased price sensitivity drove con...
Euromonitor International's Tissue and Hygiene in China report offers a comprehensive guide to the size and shape of the market at a national level. It provides the latest retail sales data 2020-2024, allowing you to identify the sectors driving growth. It identifies the leading companies, the leading brands and offers strategic analysis of key factors influencing the market - be they new product developments, distribution or pricing issues. Forecasts to 2029 illustrate how the market is set to change.
Product coverage: Away-from-Home Tissue and Hygiene, Retail Tissue and Hygiene, Rx/Reimbursement adult incontinence, Total Tissue and Hygiene.
Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.
Why buy this report?
Get a detailed picture of the Tissue and Hygiene market;
Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.
TABLE OF CONTENTS
List Of Contents And Tables
EXECUTIVE SUMMARY
Tissue and hygiene in 2024: The big picture
2024 key trends
Competitive landscape
Retail developments
What next for tissue and hygiene?
MARKET INDICATORS
Table 1 Birth Rates 2019-2024
Table 2 Infant Population 2019-2024
Table 3 Female Population by Age 2019-2024
Table 4 Total Population by Age 2019-2024
Table 5 Households 2019-2024
Table 6 Forecast Infant Population 2024-2029
Table 7 Forecast Female Population by Age 2024-2029
Table 8 Forecast Total Population by Age 2024-2029
Table 9 Forecast Households 2024-2029
MARKET DATA
Table 10 Retail Sales of Tissue and Hygiene by Category: Value 2019-2024
Table 11 Retail Sales of Tissue and Hygiene by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 12 NBO Company Shares of Retail Tissue and Hygiene: % Value 2020-2024
Table 13 LBN Brand Shares of Retail Tissue and Hygiene: % Value 2021-2024
Table 14 Penetration of Private Label in Retail Tissue and Hygiene by Category: % Value 2019-2024
Table 15 Distribution of Retail Tissue and Hygiene by Format: % Value 2019-2024
Table 16 Distribution of Retail Tissue and Hygiene by Format and Category: % Value 2024
Table 17 Forecast Retail Sales of Tissue and Hygiene by Category: Value 2024-2029
Table 18 Forecast Retail Sales of Tissue and Hygiene by Category: % Value Growth 2024-2029
DISCLAIMER
SOURCES
Summary 1 Research Sources
MENSTRUAL CARE IN CHINA
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
Slim/thin/ultra-thin towels are still the main driver of growth for menstrual care
Menstrual care remains a fragmented category
Pant-format towels continue to see rapid growth thanks to further penetration and expansion into more usage scenarios
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Slim/thin/ultra-thin towels without wings set to continue to drive growth
Improving product quality will be a key strategy for menstrual care brands
Private label menstrual care products emerge to provide consumers with cost-effectiveness
CATEGORY DATA
Table 19 Retail Sales of Menstrual Care by Category: Value 2019-2024
Table 20 Retail Sales of Menstrual Care by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 21 Retail Sales of Tampons by Application Format: % Value 2019-2024
Table 22 NBO Company Shares of Retail Menstrual Care: % Value 2020-2024
Table 23 LBN Brand Shares of Retail Menstrual Care: % Value 2021-2024
Table 24 Forecast Retail Sales of Menstrual Care by Category: Value 2024-2029
Table 25 Forecast Retail Sales of Menstrual Care by Category: % Value Growth 2024-2029
NAPPIES/DIAPERS/PANTS IN CHINA
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
Declining birth rate and economic slowdown drive decline for nappies/diapers/pants
Domestic brands continue to outperform
Retail e-commerce is still the key distribution channel for nappies/diapers/pants
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Disposable pants expected to be the main growth driver in nappies/diapers/pants
Weakening of seasonality of sales in nappies/diapers/pants
Further diversification in nappies/diaper/pants based on different usage scenarios and functionality
CATEGORY DATA
Table 26 Retail Sales of Nappies/Diapers/Pants by Category: Value 2019-2024
Table 27 Retail Sales of Nappies/Diapers/Pants by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 28 NBO Company Shares of Retail Nappies/Diapers/Pants: % Value 2020-2024
Table 29 LBN Brand Shares of Retail Nappies/Diapers/Pants: % Value 2021-2024
Table 30 Forecast Retail Sales of Nappies/Diapers/Pants by Category: Value 2024-2029
Table 31 Forecast Retail Sales of Nappies/Diapers/Pants by Category: % Value Growth 2024-2029
RETAIL ADULT INCONTINENCE IN CHINA
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
Retail adult incontinence decelerates as consumers look for cheaper alternatives
More and more local brands launch light adult incontinence products