2024년 인도네시아의 티슈 및 위생용품 시장 규모는 주로 종이 기저귀/기저귀/팬티의 급격한 감소로 인해 현재 판매액보다 감소했습니다. 일반적으로 저성장 요인은 공급망, 원재료 비용 및 환율 변동에 영향을 미치는 세계 경제 문제로 인해 발생했습니다. 2023년부터 2024년 초에 인도네시아의 실업률은 상승했고 중간 소득 가구 수는 계속 감소하고 소비 마인드는 감소했습니다.
이 보고서는 인도네시아의 티슈 및 위생용품 시장을 조사했으며, 국가 수준 시장 규모와 모양에 대한 종합적인 가이드를 제공합니다. 2020년부터 2024년까지의 최신 소매 판매 데이터를 제공하여 성장을 이끌어내는 분야를 파악할 수 있습니다. 주요 기업, 주요 브랜드를 파악하고 시장에 영향을 미치는 주요 요인(신제품 개발, 유통, 가격 문제 등)의 전략적 분석을 제공합니다. 2029년까지의 예측은 시장이 어떻게 변화하는지를 보여줍니다.
목차
목차 및 표 목록
주요 요약
티슈와 위생용품 : 전체상(2024년)
주요 동향(2024년)
경쟁 구도
소매업의 발전
티슈와 위생의 향후는 어떻게 될까
시장 지표
시장 데이터
면책사항
출처
인도네시아의 월경 케어
주요 데이터 결과
발전(2024년)
월경 케어는 2024년에 견조한 가치 성장을 기록했습니다.
Uni-Charm은 Kao와 Softex에 앞서 고도로 통합된 분야에서 계속 선두를 달렸습니다.
E-Commerce는 편의점에 이어, 2024년도 상승세를 이어갔습니다.
전망과 기회
예측 기간 중 인도네시아의 월경 케어는 견조한 성장이 예상됩니다.
E-Commerce는 급성장이 예측되지만, 편의점이 계속 우세합니다.
지속가능성의 트렌드는 기세를 늘리고 있지만 가격은 여전히 결정적인 요인이 될 전망입니다.
카테고리 데이터
인도네시아 기저귀/기저귀/팬티
주요 데이터 결과
발전(2024년)
소비자 신뢰감의 저하에 의해 2024년에는 종이 기저귀/기저귀/팬티의 매출이 더욱 감소했습니다.
Uni-Charm이 선두를 유지, Lucky Mom은 계속 성장세를 보였습니다.
전자상거래는 주요 유통 채널로서 편의점과 점유율을 겨루면서 급속하게 성장했습니다.
전망과 기회
출생률의 저하에도 불구하고 앞으로 몇 년간 이 범주는 대폭 성장할 것으로 예상됩니다.
참가 기업은 소비자와 교류하기 위해 소셜 미디어 플랫폼을 이용할 기회가 늘어날 것으로 전망됩니다.
혁신은 중요하지만 가격도 여전히 중요한 사항입니다.
카테고리 데이터
인도네시아의 성인용 요실금 용품 소매 판매
주요 데이터 결과
발전(2024년)
성인용 요실금 용품의 소매 판매는 조사 기간의 초에 비해 낮은 성장을 보였습니다.
2024년 고도로 통합된 경쟁 구도에서 Softex가 선두를 차지했습니다.
편의점은 2024년도 성인용 소매업의 요실금 시장으로서 존속했습니다.
전망과 기회
향후 수년간 인도네시아의 인구 고령화에 의해 이 카테고리의 성장은 크게 촉진될 것으로 예상됩니다.
E-Commerce는 계속 성장이 예상되지만, 편의점이 여전히 선택되는 채널로 남아 있을 것으로 예측됩니다.
비교적 미성숙한 제품 분야에 있어서의 새로운 혁신의 여지가 상당할 것으로 전망됩니다.
카테고리 데이터
인도네시아의 물티슈
주요 데이터 결과
발전(2024년)
팬데믹 후 소비자의 위생 행동 변화로 범용 물티슈가 혜택을 받았습니다.
Mitu는 폭넓은 브랜드 인지도와 소비자의 충성심을 획득해 업계를 리드했습니다.
편의성과 지속적인 가격 감도 덕분에, 전자상거래는 급속히 성장했습니다.
전망과 기회
향후 수년간 물티슈의 운명은 호전될 것으로 예상됩니다.
앞으로 몇 년간 전자상거래는 견조하게 성장할 것으로 예측됩니다.
지속가능성과 피부건강이 물티슈의 중요한 동향이 될 것으로 전망됩니다.
카테고리 데이터
인도네시아 소매 티슈
주요 데이터 결과
발전(2024년)
인도네시아의 소매 티슈는 2024년에 완만하게 성장했습니다.
Paseo는 대표 축구 팀과의 제휴에 의해 인지도가 높아져 혜택을 받았습니다.
슈퍼마켓은 계속 선두이지만, 2024년에는 E-Commerce에 점유율을 빼앗겼습니다.
전망과 기회
예측 기간 중의 소매 티슈의 전망은 낙관적입니다.
E-Commerce는 계속 상승세에 있지만, 인도네시아인은 여전히 실점포를 중시합니다.
편리성과 자연 식품은 관심을 모으지만, 가격이 관건입니다.
카테고리 데이터
인도네시아의 외출시 티슈와 위생용품
주요 데이터 결과
발전(2024년)
관광 붐이 2024년, 외출처에서의 티슈나 위생용품의 성장을 뒷받침했습니다.
고령화 사회는 특히 AFH 성인 요실금의 카테고리 성장을 지원했습니다.
제조업체의 우선 사항이 그 밖에 있기 때문에 혁신은 한정되어 있었습니다.
전망과 기회
도시화와 인구의 고령화가 예측 기간 중의 카테고리의 성장을 지원할 것으로 예상됩니다.
유행 후의 관광업의 회복에 수반해, 호레카는 AFH 티슈와 위생용품의 판매로 계속 우위에 설 것으로 예측됩니다.
지속가능성의 추세는 계속 기세를 늘리지만 경쟁력 있는 가격 설정이 중요해질 것으로 전망됩니다.
카테고리 데이터
KTH
영문 목차
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In 2024, tissue and hygiene in Indonesia registered a decline in current value sales, mainly driven by a sharper decrease in nappies/diapers/pants. In general, slow growth factors arose from global economic issues that impacted supply chains, the cost of materials, and fluctuating exchange rates. During 2023 and early 2024, the unemployment rate in the country increased, and the number of middle-income households continued to decline, lowering consumer confidence. Many Indonesians responded by d...
Euromonitor International's Tissue and Hygiene in Indonesia report offers a comprehensive guide to the size and shape of the market at a national level. It provides the latest retail sales data 2020-2024, allowing you to identify the sectors driving growth. It identifies the leading companies, the leading brands and offers strategic analysis of key factors influencing the market - be they new product developments, distribution or pricing issues. Forecasts to 2029 illustrate how the market is set to change.
Product coverage: Away-from-Home Tissue and Hygiene, Retail Tissue and Hygiene, Rx/Reimbursement adult incontinence, Total Tissue and Hygiene.
Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.
Why buy this report?
Get a detailed picture of the Tissue and Hygiene market;
Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.
TABLE OF CONTENTS
List Of Contents And Tables
EXECUTIVE SUMMARY
Tissue and hygiene in 2024: The big picture
2024 key trends
Competitive landscape
Retail developments
What next for tissue and hygiene?
MARKET INDICATORS
Table 1 Birth Rates 2019-2024
Table 2 Infant Population 2019-2024
Table 3 Female Population by Age 2019-2024
Table 4 Total Population by Age 2019-2024
Table 5 Households 2019-2024
Table 6 Forecast Infant Population 2024-2029
Table 7 Forecast Female Population by Age 2024-2029
Table 8 Forecast Total Population by Age 2024-2029
Table 9 Forecast Households 2024-2029
MARKET DATA
Table 10 Retail Sales of Tissue and Hygiene by Category: Value 2019-2024
Table 11 Retail Sales of Tissue and Hygiene by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 12 NBO Company Shares of Retail Tissue and Hygiene: % Value 2020-2024
Table 13 LBN Brand Shares of Retail Tissue and Hygiene: % Value 2021-2024
Table 14 Penetration of Private Label in Retail Tissue and Hygiene by Category: % Value 2019-2024
Table 15 Distribution of Retail Tissue and Hygiene by Format: % Value 2019-2024
Table 16 Distribution of Retail Tissue and Hygiene by Format and Category: % Value 2024
Table 17 Forecast Retail Sales of Tissue and Hygiene by Category: Value 2024-2029
Table 18 Forecast Retail Sales of Tissue and Hygiene by Category: % Value Growth 2024-2029
DISCLAIMER
SOURCES
Summary 1 Research Sources
MENSTRUAL CARE IN INDONESIA
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
Menstrual care enjoys robust value growth in 2024
Uni-Charm continues to lead in a highly consolidated field ahead of Kao and Softex
E-commerce continues its upward trajectory in 2024, hot on the heels of convenience stores
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Robust growth expected for menstrual care in Indonesia over the forecast period
Rapid growth predicted for e-commerce, but convenience stores will continue to hold sway
Sustainability trend gains traction, but price will remain the deciding factor
CATEGORY DATA
Table 19 Retail Sales of Menstrual Care by Category: Value 2019-2024
Table 20 Retail Sales of Menstrual Care by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 21 Retail Sales of Tampons by Application Format: % Value 2019-2024
Table 22 NBO Company Shares of Retail Menstrual Care: % Value 2020-2024
Table 23 LBN Brand Shares of Retail Menstrual Care: % Value 2021-2024
Table 24 Forecast Retail Sales of Menstrual Care by Category: Value 2024-2029
Table 25 Forecast Retail Sales of Menstrual Care by Category: % Value Growth 2024-2029
NAPPIES/DIAPERS/PANTS IN INDONESIA
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
Further decline for nappies/diapers/pants in 2024 as consumer confidence is dented
Uni-Charm retains the lead, but Lucky Mom enjoys ongoing growth
E-commerce continues to enjoy rapid growth as it vies for share with convenience stores as the leading distribution channel
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Significant growth expected for the category in the years ahead despite faltering birth rate
Players will increasingly engage on social media platforms to engage with consumers
Innovation will be important, but price will remain key
CATEGORY DATA
Table 26 Retail Sales of Nappies/Diapers/Pants by Category: Value 2019-2024
Table 27 Retail Sales of Nappies/Diapers/Pants by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 28 NBO Company Shares of Retail Nappies/Diapers/Pants: % Value 2020-2024
Table 29 LBN Brand Shares of Retail Nappies/Diapers/Pants: % Value 2021-2024
Table 30 Forecast Retail Sales of Nappies/Diapers/Pants by Category: Value 2024-2029
Table 31 Forecast Retail Sales of Nappies/Diapers/Pants by Category: % Value Growth 2024-2029
RETAIL ADULT INCONTINENCE IN INDONESIA
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
Growth for retail adult incontinence remains low compared to earlier in the review period
Softex leads in a highly consolidated competitive landscape in 2024
Convenience stores remains for retail adult incontinence in 2024
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Category growth will be significantly driven by Indonesia's ageing population in the coming years
E-commerce will continue to see growth, but convenience stores will remain the channel of choice
Significant scope for further innovation in a relatively immature product area
CATEGORY DATA
Table 32 Sales of Retail Adult Incontinence by Category: Value 2019-2024
Table 33 Sales of Retail Adult Incontinence by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 34 NBO Company Shares of Retail Adult Incontinence: % Value 2020-2024
Table 35 LBN Brand Shares of Retail Adult Incontinence: % Value 2021-2024
Table 36 Forecast Sales of Retail Adult Incontinence by Category: Value 2024-2029
Table 37 Forecast Sales of Retail Adult Incontinence by Category: % Value Growth 2024-2029
WIPES IN INDONESIA
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
General-purpose wipes benefits from shift in consumer hygiene behaviour, post-pandemic
Mitu enjoys widespread brand recognition and consumer loyalty to lead the field
E-commerce growth continues apace thanks to the convenience factor and ongoing price sensitivity
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Turnaround of fortunes expected for wipes in the years ahead
Solid growth expected for e-commerce in the years ahead
Sustainability and skin health set to become significant trends in wipes
CATEGORY DATA
Table 38 Retail Sales of Wipes by Category: Value 2019-2024
Table 39 Retail Sales of Wipes by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 40 NBO Company Shares of Retail Wipes: % Value 2020-2024
Table 41 LBN Brand Shares of Retail Wipes: % Value 2021-2024
Table 42 Forecast Retail Sales of Wipes by Category: Value 2024-2029
Table 43 Forecast Retail Sales of Wipes by Category: % Value Growth 2024-2029
RETAIL TISSUE IN INDONESIA
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
Moderate growth for retail tissue in Indonesia in 2024
Paseo benefits from raised awareness after partnership with national football team
Supermarkets continues to lead but loses share to e-commerce in 2024
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Optimistic outlook for retail tissue over the forecast period
E-commerce will continue its upward trajectory, but Indonesians will still value brick-and-mortar stores
Convenience and natural products will attract interest, but price will be key
CATEGORY DATA
Table 44 Retail Sales of Tissue by Category: Value 2019-2024
Table 45 Retail Sales of Tissue by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 46 NBO Company Shares of Retail Tissue: % Value 2020-2024
Table 47 LBN Brand Shares of Retail Tissue: % Value 2021-2024
Table 48 Forecast Retail Sales of Tissue by Category: Value 2024-2029
Table 49 Forecast Retail Sales of Tissue by Category: % Value Growth 2024-2029
AWAY-FROM-HOME TISSUE AND HYGIENE IN INDONESIA
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
Tourism boom supports growth of away-from-home tissue and hygiene in 2024
Ageing population supports category growth, particularly AFH adult incontinence
Limited innovation as manufacturers' priorities lie elsewhere
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Urbanisation and ageing population will support category growth over the forecast period
Horeca will continue to dominate sales of AFH tissue and hygiene as tourism enjoys post-pandemic recovery
Sustainability trend will continue to gain traction, but competitive pricing will be vital
CATEGORY DATA
Table 50 Sales of Away-From-Home Tissue and Hygiene by Category: Value 2019-2024
Table 51 Sales of Away-From-Home Tissue and Hygiene by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 52 Sales of Away-From-Home Paper Towels by Type: % Value 2019-2024
Table 53 Distribution of Away-From-Home Tissue and Hygiene by Format: % Value 2019-2024
Table 54 Distribution of Away-From-Home Tissue and Hygiene by Format and Category: % Value 2024
Table 55 Forecast Sales of Away-From-Home Tissue and Hygiene by Category: Value 2024-2029
Table 56 Forecast Sales of Away-From-Home Tissue and Hygiene by Category: % Value Growth 2024-2029