인도의 티슈 및 위생용품 시장 규모는 소비자의 선호도의 진화, COVID-19 후의 위생 의식 증가, 전자상거래 플랫폼의 상승을 배경으로 소매와 AFH에서 모두 증가하여 2024년 현재 가치의 대폭적인 성장을 이루었습니다.
이 보고서는 인도 티슈 및 위생용품 시장을 조사했으며, 국가 수준 시장 규모와 모양에 대한 종합적인 가이드를 제공합니다. 2020년부터 2024년까지 최신 소매 판매 데이터를 제공하여 성장을 이끌어내는 분야를 파악할 수 있습니다. 주요 기업, 주요 브랜드를 파악하고 시장에 영향을 미치는 주요 요인(신제품 개발, 유통, 가격 문제 등)의 전략적 분석을 제공합니다. 2029년까지의 예측은 시장이 어떻게 변화하는지를 보여줍니다.
목차
목차 및 표 목록
주요 요약
2024년의 티슈 및 위생용품 : 전체상
2024년의 주요 동향
경쟁 구도
소매업 개발
티슈 및 위생용품의 향후는 어떻게 될까?
시장 지표
시장 데이터
면책사항
출처
인도의 월경 관리
주요 데이터 결과
2024년 발전
생리 빈곤이 여전히 우려되는 한편, 수건이 생리 케어의 주류가 되고 있습니다.
주요 브랜드의 Whisper는 사회적 영향을 우선하고, Stayfree는 제품 개선에 중점을 두고 있습니다.
건강 및 미용 전문점과 하이퍼마켓이 여전히 주요 유통 채널이며, 소매 E-Commerce가 성장합니다.
전망과 기회
예측기간 중에는 지속가능성과 저렴한 가격이 우선됩니다.
디지털화에 의해 생리 용품의 채널 판매는 하이브리드 모델에 의해 추진됩니다.
제품의 다양화와 지속가능성은 예측기간 중 성장동향이 될 것으로 예상됩니다.
카테고리 데이터
인도 기저귀 및 팬티
주요 데이터 결과
2024년 발전
기저귀 및 팬티 중에서도 주목받는 상품
MamyPoko는 지속적인 제품의 진화에 의해 프리미엄 브랜드로서의 지위를 확립
유통 채널의 선택에서의 최대 요인은 편리성
전망과 기회
일회용 기저귀 및 팬티가 더욱 보급될 전망
소매 E-Commerce를 통한 매출의 고성장이 예상되고, 구독 서비스가 트렌드가 될 것으로 예상
일회용 친환경 기저귀 및 팬티가 더욱 보급될 전망
카테고리 데이터
인도의 성인용 실금 용품 소매 판매
주요 데이터 결과
2024년 발전
인구의 고령화와 헬스케어의 향상에 의해 성인용 실금 용품 수요가 높아지고 있습니다.
브랜드는 편견을 불식하는 대처와 환경 친화적인 제품에 중점을 두고 있습니다.
오프라인 소매가 계속 주류인 한편, 소매 E-Commerce는 주로 도시에서 성장합니다.
전망과 기회
성인용 패드형 제품은 예측 기간중 계속해서 주류일 것입니다.
향후 몇 년간 소매 전자상거래가 성장의 주요 원동력이 될 것으로 예상됩니다.
예측 기간 중 성인용 실금 용품 소매 시장에서의 제품 개발에 중점이 맞춰질 것입니다.
카테고리 데이터
인도 물티슈
주요 데이터 결과
2024년 발전
아기 물티슈는 물티슈 중에서 여전히 주요 카테고리입니다.
소비자가 화학약품 미사용 원료를 우선하는 가운데, Himalaya가 물티슈를 선도합니다.
소매업 E-Commerce는 성장을 보이고 있지만, 기존 채널이 여전히 우세합니다.
전망과 기회
소비자가 유아의 위생을 우선하게 되어, 물티슈는 한층 더 성장할 전망입니다.
소비자가 편리성과 스피드를 우선하는 가운데, 퀵커머스는 아기 물티슈의 추가 성장을 전망하고 있다
친환경이며 다기능적인 혁신이 물티슈 트렌드로 확대될 가능성이 높습니다
카테고리 데이터
인도의 외출용 티슈 및 위생용품
주요 데이터 결과
2024년 발전
AFH 티슈는 시설이 고객의 안전을 우선하는 가운데 지속적인 성장을 이루고 있습니다.
AFH 성인 실금 케어 제품은 성장 궤도를 계속하고 있어, 유명 브랜드는 헬스 케어 시설에 대한 판매를 타겟으로 하고 있습니다.
브랜드는 소비자의 편리성과 안전성을 높이기 위해 스마트 테크놀로지의 통합에 중점을 두고 있습니다.
전망과 기회
공공장소나 의료시설의 위생에 대한 주목이 높아지는 가운데, AFH 티슈 및 위생용품은 한층 더 성장이 전망됩니다.
기업은 예측 기간 동안 대량 구매를 촉진하기 위해 전자상거래로 기울 것입니다.
AFH 티슈나 위생 제품에 지속가능성과 기술을 더욱 통합할 것입니다.
카테고리 데이터
인도 소매 조직
주요 데이터 결과
2024년 발전
도시의 가정에서의 사용에 의해 화장지 수요가 증가
Origami는 소매 조직의 여러 범주에서 여전히 주요 진출기업
인도의 소매 티슈에서는 하이브리드 유통 모델이 주류
전망과 기회
도시 인구 증가에 수반해, 소매 티슈는 더욱 성장할 전망
E-Commerce가 소매 티슈의 성장을 견인
제품의 특징과 건강과 환경에 대한 영향은 예측 기간 중 우선사항이 될 것
카테고리 데이터
JHS
영문 목차
영문목차
Tissue and hygiene in India experienced significant current value growth in 2024, with increases for both retail and AFH tissue and hygiene, driven by evolving consumer preferences, heightened hygiene awareness post-COVID-19, and the rise of e-commerce platforms.
Euromonitor International's Tissue and Hygiene in India report offers a comprehensive guide to the size and shape of the market at a national level. It provides the latest retail sales data 2020-2024, allowing you to identify the sectors driving growth. It identifies the leading companies, the leading brands and offers strategic analysis of key factors influencing the market - be they new product developments, distribution or pricing issues. Forecasts to 2029 illustrate how the market is set to change.
Product coverage: Away-from-Home Tissue and Hygiene, Retail Tissue and Hygiene, Rx/Reimbursement adult incontinence, Total Tissue and Hygiene.
Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.
Why buy this report?
Get a detailed picture of the Tissue and Hygiene market;
Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.
TABLE OF CONTENTS
List Of Contents And Tables
EXECUTIVE SUMMARY
Tissue and hygiene in 2024: The big picture
2024 key trends
Competitive landscape
Retail developments
What next for tissue and hygiene?
MARKET INDICATORS
Table 1 Birth Rates 2019-2024
Table 2 Infant Population 2019-2024
Table 3 Female Population by Age 2019-2024
Table 4 Total Population by Age 2019-2024
Table 5 Households 2019-2024
Table 6 Forecast Infant Population 2024-2029
Table 7 Forecast Female Population by Age 2024-2029
Table 8 Forecast Total Population by Age 2024-2029
Table 9 Forecast Households 2024-2029
MARKET DATA
Table 10 Retail Sales of Tissue and Hygiene by Category: Value 2019-2024
Table 11 Retail Sales of Tissue and Hygiene by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 12 NBO Company Shares of Retail Tissue and Hygiene: % Value 2020-2024
Table 13 LBN Brand Shares of Retail Tissue and Hygiene: % Value 2021-2024
Table 14 Penetration of Private Label in Retail Tissue and Hygiene by Category: % Value 2019-2024
Table 15 Distribution of Retail Tissue and Hygiene by Format: % Value 2019-2024
Table 16 Distribution of Retail Tissue and Hygiene by Format and Category: % Value 2024
Table 17 Forecast Retail Sales of Tissue and Hygiene by Category: Value 2024-2029
Table 18 Forecast Retail Sales of Tissue and Hygiene by Category: % Value Growth 2024-2029
DISCLAIMER
SOURCES
Summary 1 Research Sources
MENSTRUAL CARE IN INDIA
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
Towels dominates menstrual care, while period poverty remains a concern
Leading brand Whisper prioritises social impact, while Stayfree focuses on product improvement
Health and beauty specialists and hypermarkets remain the primary distribution channels, while retail e-commerce grows
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Sustainability and affordability will be priorities in the forecast period
Channel sales for menstrual care to be driven by hybrid model due to digitalisation
Product diversification and sustainability expected to be growing trends in the forecast period
CATEGORY DATA
Table 19 Retail Sales of Menstrual Care by Category: Value 2019-2024
Table 20 Retail Sales of Menstrual Care by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 21 Retail Sales of Tampons by Application Format: % Value 2019-2024
Table 22 NBO Company Shares of Retail Menstrual Care: % Value 2020-2024
Table 23 LBN Brand Shares of Retail Menstrual Care: % Value 2021-2024
Table 24 Forecast Retail Sales of Menstrual Care by Category: Value 2024-2029
Table 25 Forecast Retail Sales of Menstrual Care by Category: % Value Growth 2024-2029
NAPPIES/DIAPERS/PANTS IN INDIA
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
Product features the focus of attention within nappies/diapers/pants
MamyPoko positions itself as a premium brand thanks to continuous product advances
Convenience the leading factor for choice of distribution channel
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Disposable nappies/diapers/pants likely to gain further traction
High growth expected in sales via retail e-commerce, with subscription services an expected trend
Disposable eco-friendly nappies/diapers/pants likely to gain further traction
CATEGORY DATA
Table 26 Retail Sales of Nappies/Diapers/Pants by Category: Value 2019-2024
Table 27 Retail Sales of Nappies/Diapers/Pants by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 28 NBO Company Shares of Retail Nappies/Diapers/Pants: % Value 2020-2024
Table 29 LBN Brand Shares of Retail Nappies/Diapers/Pants: % Value 2021-2024
Table 30 Forecast Retail Sales of Nappies/Diapers/Pants by Category: Value 2024-2029
Table 31 Forecast Retail Sales of Nappies/Diapers/Pants by Category: % Value Growth 2024-2029
RETAIL ADULT INCONTINENCE IN INDIA
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
Ageing population and improved healthcare create demand for adult incontinence products
Brands focus on destigmatisation efforts and eco-friendly products
Offline retail continues to dominate, while retail e-commerce sees growth, mostly in urban areas
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Adult pad type products to continue dominating over the forecast period
Retail e-commerce expected to be a primary driver of growth in the coming years
A focus on product development within retail adult incontinence in the forecast period
CATEGORY DATA
Table 32 Sales of Retail Adult Incontinence by Category: Value 2019-2024
Table 33 Sales of Retail Adult Incontinence by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 34 NBO Company Shares of Retail Adult Incontinence: % Value 2020-2024
Table 35 LBN Brand Shares of Retail Adult Incontinence: % Value 2021-2024
Table 36 Forecast Sales of Retail Adult Incontinence by Category: Value 2024-2029
Table 37 Forecast Sales of Retail Adult Incontinence by Category: % Value Growth 2024-2029
WIPES IN INDIA
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
Baby wipes remains the dominant category within wipes
Himalaya leads wipes as chemical-free ingredients take priority for consumers
Retail e-commerce shows growth, while traditional channels continue to dominate
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Wipes set for further growth as consumers look to prioritise infant hygiene
Quick commerce set for further growth in baby wipes as consumers prioritise convenience and speed
Eco-friendly and multifunctional innovations likely to be a growing trend within wipes
CATEGORY DATA
Table 38 Retail Sales of Wipes by Category: Value 2019-2024
Table 39 Retail Sales of Wipes by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 40 NBO Company Shares of Retail Wipes: % Value 2020-2024
Table 41 LBN Brand Shares of Retail Wipes: % Value 2021-2024
Table 42 Forecast Retail Sales of Wipes by Category: Value 2024-2029
Table 43 Forecast Retail Sales of Wipes by Category: % Value Growth 2024-2029
AWAY-FROM-HOME TISSUE AND HYGIENE IN INDIA
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
AFH tissue experiences continued growth as establishments prioritise customer safety
AFH adult incontinence continues its growth trajectory, as notable brands continue targeting sales to healthcare facilities
Brands focus on integrating smart technology to facilitate consumer convenience and safety
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
AFH tissue and hygiene set for further growth as the focus on hygiene in public places and healthcare facilities grows
Businesses will look towards e-commerce to facilitate bulk purchases in the forecast period
Sustainability and technology to be further integrated into AFH tissue and hygiene products
CATEGORY DATA
Table 44 Sales of Away-From-Home Tissue and Hygiene by Category: Value 2019-2024
Table 45 Sales of Away-From-Home Tissue and Hygiene by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 46 Sales of Away-From-Home Paper Towels by Type: % Value 2019-2024
Table 47 Distribution of Away-From-Home Tissue and Hygiene by Format: % Value 2019-2024
Table 48 Distribution of Away-From-Home Tissue and Hygiene by Format and Category: % Value 2024
Table 49 Forecast Sales of Away-From-Home Tissue and Hygiene by Category: Value 2024-2029
Table 50 Forecast Sales of Away-From-Home Tissue and Hygiene by Category: % Value Growth 2024-2029
RETAIL TISSUE IN INDIA
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
Facial tissues sees demand boosted by usage in urban homes
Origami remains a major player in several retail tissue categories
Hybrid distribution model dominates retail tissue in India
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Retail tissue to experience further growth as the urban population set to grow
E-commerce set to drive growth for retail tissue
Product features and their effect on health and the environment to be a priority in the forecast period
CATEGORY DATA
Table 51 Retail Sales of Tissue by Category: Value 2019-2024
Table 52 Retail Sales of Tissue by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 53 NBO Company Shares of Retail Tissue: % Value 2020-2024
Table 54 LBN Brand Shares of Retail Tissue: % Value 2021-2024
Table 55 Forecast Retail Sales of Tissue by Category: Value 2024-2029
Table 56 Forecast Retail Sales of Tissue by Category: % Value Growth 2024-2029