필리핀의 홈케어 시장 규모는 2023년에 예외적인 성장률을 보인 후 성장률이 떨어졌지만, 2024년에는 소매수량 기준에서도 현행 금액 기준으로 성장을 유지했습니다. 그러나 모든 카테고리가 성장을 유지하며 성장률에 큰 차이가 없습니다. 2024년 업계는 변혁기를 맞이하여 경제적 압력 속에서 시장 점유율보다 이익을 선호하는 기업을 특징으로 합니다. 인플레이션이 소비자 지출에 영향을 미치는 가운데 브랜드는 시장 점유율보다 이익을 강조합니다.
이 보고서는 필리핀의 홈케어 시장을 조사했으며, 주요 기업, 주요 브랜드를 파악하고 시장에 영향을 미치는 주요 요인(신제품 개척, 패키지 혁신, 경제/라이프 스타일 영향, 유통, 가격 문제 등)을 전략적으로 분석합니다. 또, 2029년까지의 예측을 실시했습니다.
목차
목차 및 표 목록
주요 요약
시장 지표
시장 데이터
면책 조항
출처
필리핀 세탁 관리
주요 데이터 결과
2024년 발전
아기 용품 및 저자극성 세탁 케어 제품 라인의 성장
고형 세제에 계속 의존하는 농촌
챔피언 브랜드의 확대와 소규모 참가 기업의 대두
전망과 기회
도시 지역에서 액체 세제의 인기 상승
가처분 소득 증가에 의해 소비자 선택에 있어서 편리성의 중요성이 높아짐
고급품의 욕구에도 불구하고, 가격에 대한 민감함이 존재
카테고리 표시기
카테고리 데이터
필리핀 식기 세척
주요 데이터 결과
2024년 발전
제조업체가 수도권에서 식기 세척기를 도입
화장실과 자동 식기 세척의 경쟁이 격화
인플레이션에서 가격 민감성
전망과 기회
자동 식기 세척기는 느리지만 꾸준히 성장할 것으로 예상된다
브랜드 포화 속에서의 독특한 마케팅 전략
식기 세척 제품의 유통채널로 성장하고 있는 소매 전자상거래
카테고리 표시기
카테고리 데이터
필리핀 표면 관리
주요 데이터 결과
2024년 발전
다목적 클리너의 견인에 의해 표면 케어가 성장을 유지
Mr Muscle은 필리핀에서 신뢰받는 브랜드이며, 선두를 탈환
FDA 규제에 의해 신규 참가가 방해되어 톱 브랜드가 우세
전망과 기회
연마제는 다면 세정제 등의 연마력이 낮은 제품에 점유율을 빼앗길 전망
소매 전자상거래별 구입의 확대
Unilever의 Z세대 참여와 플라스틱 사용 삭감을 위한 전략적 움직임
카테고리 데이터
필리핀 표백제
주요 데이터 결과
2024년 발전
표백제의 대용량 팩이 인기
표백제 브랜드는 디지털 광고와 콜라보레이션에 주력
Zonrox는 부드럽게 다목적으로 사용할 수 있는 제품으로 표백제의 혁신을 일으킴
전망과 기회
필리핀인의 탈색하지 않는 표백제에 대한 의식 고조
전자상거래 플랫폼은 새로운 브랜드를 소개하는 수단
항균 효과와 향기가 주요 판매 포인트
카테고리 데이터
필리핀 화장실 관리
주요 데이터 결과
2024년 발전
대기업 브랜드가 저수조 내 장치와 림 블록을 도입
인플레이션의 혜택을 받는 낮은 가격 제공 기업
Clorox가 표백제 베이스의 화장실용 세제를 발매
전망과 기회
림 블록과 저수조 내 장치의 미디어 노출 증가
COVID-19 후의 청결 기준이 추가 진입을 촉진
다기능 화장실 케어 제품의 매력
카테고리 데이터
필리핀 연마제
주요 데이터 결과
2024년 발전
신발은 소비자의 변화하는 요구에 적응하는 기업이 늘어나 견조한 성장을 유지
경쟁의 제한에 의한 연마제의 독점
전자상거래에 의한 브랜드와 프라이빗 라벨의 대두
전망과 기회
금속 연마제는 틈새 카테고리로 남아 있지만 성장 잠재력이 있는 제품
합리적인 가격의 제품이나 번들 오퍼를 제공해 인플레이션 압력에 적응
소셜 미디어 마케팅 격차 활용
카테고리 데이터
필리핀 에어케어
주요 데이터 결과
2024년 발전
계속되는 젤 방향제의 우위성
저변에서 시작된 전기 방향제의 부상
도시 교통이 차의 방향제에 미치는 영향에 대응
전망과 기회
전기 디퓨저의 인지도 향상
새로운 브랜드가 전자상거래의 트렌드를 활용
건강 지향의 소비자를 향한 연구 개발별 혁신
카테고리 데이터
필리핀의 가정용 살충제
주요 데이터 결과
2024년 발전
마케팅의 초점을 건강의식으로 옮겨 성장을 유지
지방 시장에 대한 접근성 향상
Baygon의 혁신성과 사회적 관련성에 대한 주력
전망과 기회
도시화와 인구동태의 변화에 대응
건강 리스크와 환경 문제에 대처
여러 유형의 곤충에 대처하기 위한 제품을 중시
카테고리 데이터
KTH
영문 목차
영문목차
Home care in the Philippines maintained growth in both retail volume and current value terms in 2024, although rates of increase were lower after a year of exceptional growth in 2023. However, all categories maintained growth, with no significant differences in growth rates. The industry witnessed a transformative phase in 2024, characterised by players prioritising profits over market share amidst economic pressures. With inflation impacting consumer spending, brands increasingly focused on val...
Euromonitor International's Home Care in Philippines market report offers a comprehensive guide to the size and shape of the market at a national level. It provides the latest retail sales data (historic date range), allowing you to identify the sectors driving growth. It identifies the leading companies, the leading brands and offers strategic analysis of key factors influencing the market - be they new product developments, packaging innovations, economic/lifestyle influences, distribution or pricing issues. Forecasts to 2029 illustrate how the market is set to change.
Product coverage: Air Care, Bleach, Dishwashing, Home Insecticides, Laundry Care, Polishes, Surface Care, Toilet Care.
Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.
Why buy this report?
Get a detailed picture of the Home Care market;
Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.
TABLE OF CONTENTS
List Of Contents And Tables
EXECUTIVE SUMMARY
Home care in 2024: The big picture
2024 key trends
Competitive landscape
Retailing developments
What next for home care?
MARKET INDICATORS
Table 1 Households 2019-2024
MARKET DATA
Table 2 Sales of Home Care by Category: Value 2019-2024
Table 3 Sales of Home Care by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 4 NBO Company Shares of Home Care: % Value 2020-2024
Table 5 LBN Brand Shares of Home Care: % Value 2021-2024
Table 6 Penetration of Private Label in Home Care by Category: % Value 2019-2024
Table 7 Distribution of Home Care by Format: % Value 2019-2024
Table 8 Distribution of Home Care by Format and Category: % Value 2024
Table 9 Forecast Sales of Home Care by Category: Value 2024-2029
Table 10 Forecast Sales of Home Care by Category: % Value Growth 2024-2029
DISCLAIMER
SOURCES
Summary 1 Research Sources
LAUNDRY CARE IN THE PHILIPPINES
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
Growth of baby and hypoallergenic laundry care product lines
Continued reliance on bar detergents, especially in rural areas
The expansion of the Champion brand, and the rise of smaller players
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Rising popularity of liquid detergents in urban areas
Increased disposable incomes will drive importance of convenience in consumer choice
Despite the desire for premium products, price sensitivity will remain
CATEGORY INDICATORS
Table 11 Household Possession of Washing Machines 2019-2024
CATEGORY DATA
Table 12 Sales of Laundry Care by Category: Value 2019-2024
Table 13 Sales of Laundry Care by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 14 Sales of Laundry Aids by Category: Value 2019-2024
Table 15 Sales of Laundry Aids by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 16 Sales of Laundry Detergents by Category: Value 2019-2024
Table 17 Sales of Laundry Detergents by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 18 Sales of In-Wash Spot and Stain Removers by Type: % Value Breakdown 2019-2024
Table 19 NBO Company Shares of Laundry Care: % Value 2020-2024
Table 20 LBN Brand Shares of Laundry Care: % Value 2021-2024
Table 21 NBO Company Shares of Laundry Aids: % Value 2020-2024
Table 22 LBN Brand Shares of Laundry Aids: % Value 2021-2024
Table 23 NBO Company Shares of Laundry Detergents: % Value 2020-2024
Table 24 LBN Brand Shares of Laundry Detergents: % Value 2021-2024
Table 25 Forecast Sales of Laundry Care by Category: Value 2024-2029
Table 26 Forecast Sales of Laundry Care by Category: % Value Growth 2024-2029
DISHWASHING IN THE PHILIPPINES
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
Manufacturers introduce dishwashers in metro areas
Increased competition in both hand and automatic dishwashing
Price sensitivity amidst inflation
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Slow but steady growth anticipated for automatic dishwashing