베트남의 홈케어 시장은 소득 증가, 도시화, 위생에 대한 강한 관심으로 인해 2024년을 포함한 검토 기간 동안 소매 수량과 현재 금액이 안정적으로 성장했습니다. 정부에 따르면, 2024년 베트남의 평균 인플레이션율은 4.5% 미만을 유지한다는 목표를 달성하여 가처분 소득의 증가를 촉진하고 소비자의 구매력을 유지했습니다. 따라서 많은 사람들이 더 높은 품질, 더 효과적이고 더 편리한 제품을 요구하고 있습니다.
본 보고서는 베트남의 홈케어 시장에 대해 조사하고, 주요 기업, 주요 브랜드를 파악하고, 시장에 영향을 미치는 주요 요인(신제품 개발, 패키지 혁신, 경제/라이프스타일의 영향, 유통, 가격 문제 등)을 전략적으로 분석하고 있습니다. 또한, 2029년까지 예측을 하고 있습니다.
목차
목차 및 표 목록
주요 요약
시장 지표
시장 데이터
면책사항
정보 출처
베트남의 세탁 관리
주요 데이터 결과
2024년 발전
세탁 케어는 2024년을 포함한 조사 기간 동안 꾸준한 가치 성장세를 보이고 있습니다.
세계 브랜드가 주도하는 경쟁이 치열한 카테고리
2 in 1 세제와 유연제 제품은 향기 경쟁의 전장이 되고 있습니다.
전망과 기회
세탁용품은 분말세제에서 액체세제로의 전환이 진행되어 안정적인 성장이 예상됩니다.
새로운 혁신 기능은 앞으로도 세계 브랜드가 주도할 것으로 예상됩니다.
E-Commerce 플랫폼의 대형 포장 옵션과 무료 배송 쿠폰의 조합은 똑똑한 소비자를 끌어들일 것입니다.
카테고리 지표
카테고리 데이터
베트남 식기 세척
주요 데이터 결과
2024년 발전
조사 기간 동안 식기세척기 판매량과 판매액이 안정적으로 증가합니다.
식기세척기 분야에서 현지 브랜드의 강력한 경쟁력
베트남 시장에서의 Sunlight와 그 RhamnoClean 기술
전망과 기회
식기 세척은 예측 기간 동안 계속 성장할 것으로 예상됩니다.
소비자는 안전한 원료에 점점 더 많은 관심을 기울일 것입니다.
소매 E-Commerce는 계속 빠르게 성장할 것으로 예상됩니다.
카테고리 지표
카테고리 데이터
베트남 표면 관리
주요 데이터 결과
2024년 발전
위생 습관의 변화로 인해 표면 관리 분야는 검토 기간 동안 호조세를 보입니다.
표면 관리는 세계 브랜드부터 로컬 브랜드까지 경쟁력이 강합니다.
부가가치가 높은 주방 세제는 소비자들이 좋아합니다.
전망과 기회
표면 케어는 예측 기간 동안 지속적으로 크게 성장할 것으로 예상됩니다.
향기와 세정 효과는 앞으로도 중요하지만, 소비자들은 부가가치에 점점 더 많은 관심을 갖게 될 것입니다.
소비자 신뢰 구축 및 유통 확대
카테고리 데이터
베트남 표백제
주요 데이터 결과
2024년 발전
표백제 판매량은 조사 기간 내내 견조한 성장세를 보이고 있습니다.
환경 친화적인 원료와 소비자 피해 감소가 수요를 이끄는 주요 요인
표백제는 베트남의 다양한 소매 채널에서 널리 이용 가능합니다.
전망과 기회
연말연시 휴일과 바닥 관리로 표백제 수요가 계속 증가합니다.
식물 유래 향기 브랜드에 기회
로컬 브랜드, 특히 온라인 활동의 증가가 예상됩니다.
카테고리 데이터
베트남 화장실 관리
주요 데이터 결과
2024년 발전
소비자들이 가정 위생을 중시하는 가운데 화장실 관리 분야가 호조세를 보이고 있습니다.
소비자는 문지름을 최소화하는 강력한 제품을 원합니다.
Vim, 품질에 대한 명성 덕분에 화장실 관리 분야에서 선도적 지위 확대
전망과 기회
소비자에게는 빠르고 쉬운 청소와 기분 좋은 향기가 중요합니다.
현대 오프라인 식료품 소매업체와 소매 E-Commerce는 호조를 보일 것으로 예상됩니다.
특정 니즈를 충족시켜 소비자의 신뢰와 충성도를 높일 수 있습니다.
카테고리 데이터
베트남 연마재
주요 데이터 결과
2024년 발전
고급 신발을 유지하기 위한 고급 구두약에 대한 수요가 전체 구두약의 성장을 이끌었습니다.
소비자는 광택, 내구성, 사용 편의성을 겸비한 연마재를 원합니다.
젤 형태는 액체보다 더 실용적인 선택으로 간주됩니다.
전망과 기회
성장세는 지속될 것으로 예상되지만 가구와 금속 연마는 어려움을 겪을 것입니다.
마케팅 및 유통 확대가 성장에 기여할 수 있습니다.
연마를 단순화하는 다용도 제품은 우수한 성능을 발휘할 가능성이 높습니다.
카테고리 데이터
베트남 에어케어
주요 데이터 결과
2024년 발전
스프레이/에어로졸 방향제는 여전히 주류이며, 소비자들은 더 많은 기능을 요구하고 있습니다.
세계 브랜드가 주류를 이루고 있지만, 친환경적인 노력으로 좋은 성과를 거두고 있는 현지 브랜드도 있습니다.
소매 E-Commerce와 최신 오프라인 채널이 점점 더 인기를 얻고 있습니다.
전망과 기회
소비자 건강 우선순위가 성장을 주도합니다.
향기의 지속성은 여전히 중요한 요소입니다.
스토리텔링과 온라인 플랫폼은 소비자를 끌어들이는 수단이 될 수 있습니다.
카테고리 데이터
베트남 가정용 살충제
주요 데이터 결과
2024년 발전
뎅기열 감염 사례 지속, 가정용 살충제의 지속적인 성장 촉진
향기로운 제품과 무향 제품의 선호도는 카테고리별로 다릅니다.
소비자는 현대 유통 채널에서 신뢰할 수 있는 가정용 살충제를 구매하고 있습니다.
전망과 기회
뎅기열에 대한 우려로 성장세 지속 견인
부가가치가 높은 가정용 살충제는 높은 평가를 받을 가능성이 높습니다.
현대 소매 채널은 지역 소규모 식료품점을 희생시키면서 점유율을 계속 확대할 것입니다.
카테고리 데이터
KSM
영문 목차
영문목차
Home care in Vietnam saw steady retail volume and current value growth throughout the review period, including 2024, due to rising incomes, urbanisation, and a strong focus on hygiene. According to the government, in 2024 Vietnam's average inflation rate met the target of remaining below 4.5%, and this drove rising disposable incomes and maintained consumers' purchasing power. Many people therefore looked for higher quality, more effective, and more convenient products.
Euromonitor International's Home Care in Vietnam market report offers a comprehensive guide to the size and shape of the market at a national level. It provides the latest retail sales data (historic date range), allowing you to identify the sectors driving growth. It identifies the leading companies, the leading brands and offers strategic analysis of key factors influencing the market - be they new product developments, packaging innovations, economic/lifestyle influences, distribution or pricing issues. Forecasts to 2029 illustrate how the market is set to change.
Product coverage: Air Care, Bleach, Dishwashing, Home Insecticides, Laundry Care, Polishes, Surface Care, Toilet Care.
Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.
Why buy this report?
Get a detailed picture of the Home Care market;
Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.
TABLE OF CONTENTS
List Of Contents And Tables
EXECUTIVE SUMMARY
Home care in 2024: The big picture
2024 key trends
Competitive landscape
Retailing developments
What next for home care?
MARKET INDICATORS
Table 1 Households 2019-2024
MARKET DATA
Table 2 Sales of Home Care by Category: Value 2019-2024
Table 3 Sales of Home Care by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 4 NBO Company Shares of Home Care: % Value 2020-2024
Table 5 LBN Brand Shares of Home Care: % Value 2021-2024
Table 6 Penetration of Private Label in Home Care by Category: % Value 2019-2024
Table 7 Distribution of Home Care by Format: % Value 2019-2024
Table 8 Distribution of Home Care by Format and Category: % Value 2024
Table 9 Forecast Sales of Home Care by Category: Value 2024-2029
Table 10 Forecast Sales of Home Care by Category: % Value Growth 2024-2029
DISCLAIMER
SOURCES
Summary 1 Research Sources
LAUNDRY CARE IN VIETNAM
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
Laundry care experiences steady value growth throughout the review period, including in 2024
Competitive category led by global brands
2-in-1 detergent and fabric softener products have become a battleground for fragrance competition
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Laundry care projected to experience steady growth, with a stronger shift from powder to liquid detergents
New innovative features expected to continue to be led by global brands
Large packaging options on e-commerce platforms, combined with free shipping vouchers, set to attract savvy consumers
CATEGORY INDICATORS
Table 11 Household Possession of Washing Machines 2019-2024
CATEGORY DATA
Table 12 Sales of Laundry Care by Category: Value 2019-2024
Table 13 Sales of Laundry Care by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 14 Sales of Laundry Aids by Category: Value 2019-2024
Table 15 Sales of Laundry Aids by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 16 Sales of Laundry Detergents by Category: Value 2019-2024
Table 17 Sales of Laundry Detergents by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 18 Sales of In-Wash Spot and Stain Removers by Type: % Value Breakdown 2019-2024
Table 19 NBO Company Shares of Laundry Care: % Value 2020-2024
Table 20 LBN Brand Shares of Laundry Care: % Value 2021-2024
Table 21 NBO Company Shares of Laundry Aids: % Value 2020-2024
Table 22 LBN Brand Shares of Laundry Aids: % Value 2021-2024
Table 23 NBO Company Shares of Laundry Detergents: % Value 2020-2024
Table 24 LBN Brand Shares of Laundry Detergents: % Value 2021-2024
Table 25 Forecast Sales of Laundry Care by Category: Value 2024-2029
Table 26 Forecast Sales of Laundry Care by Category: % Value Growth 2024-2029
DISHWASHING IN VIETNAM
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
Volume and value growth are steady for dishwashing during the review period
Strong competitive presence of local brands in dishwashing
Sunlight and its RhamnoClean technology in the Vietnamese market
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Dishwashing set to continue to grow in the forecast period
Consumers will be increasingly focused on safe ingredients
Retail e-commerce expected to continue growing rapidly
CATEGORY INDICATORS
Table 27 Household Possession of Dishwashers 2019-2024
CATEGORY DATA
Table 28 Sales of Dishwashing by Category: Value 2019-2024
Table 29 Sales of Dishwashing by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 30 NBO Company Shares of Dishwashing: % Value 2020-2024
Table 31 LBN Brand Shares of Dishwashing: % Value 2021-2024
Table 32 Forecast Sales of Dishwashing by Category: Value 2024-2029
Table 33 Forecast Sales of Dishwashing by Category: % Value Growth 2024-2029
SURFACE CARE IN VIETNAM
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
Surface care grows well during the review period due to changing hygiene habits
Surface care is strongly competitive, from global to local brands
Kitchen cleaners with added value are appreciated by consumers
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Surface care expected to continue growing well over the forecast period
Fragrance and cleaning efficacy will remain essential, but consumers will be increasingly interested in added value
Building consumer trust, and expansion of distribution
CATEGORY DATA
Table 34 Sales of Surface Care by Category: Value 2019-2024
Table 35 Sales of Surface Care by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 36 Sales of Home Care Wipes and Floor Cleaning Systems by Category: Value 2019-2024
Table 37 Sales of Home Care Wipes and Floor Cleaning Systems by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 38 NBO Company Shares of Surface Care: % Value 2020-2024
Table 39 LBN Brand Shares of Surface Care: % Value 2021-2024
Table 40 NBO Company Shares of Home Care Wipes and Floor Cleaning Systems: % Value 2020-2024
Table 41 LBN Brand Shares of Home Care Wipes and Floor Cleaning Systems: % Value 2021-2024
Table 42 Forecast Sales of Surface Care by Category: Value 2024-2029
Table 43 Forecast Sales of Surface Care by Category: % Value Growth 2024-2029
BLEACH IN VIETNAM
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
Bleach volume sales show solid growth throughout the review period
Eco-friendly ingredients and reduced consumer harm are key factors driving demand
Bleach is widely available across various retail channels in Vietnam
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
The T?t holidays and floor care will continue to drive demand for bleach
Opportunities for plant-based brands with fragrances
Increased activity expected from local brands, particularly online
CATEGORY DATA
Table 44 Sales of Bleach: Value 2019-2024
Table 45 Sales of Bleach: % Value Growth 2019-2024
Table 46 NBO Company Shares of Bleach: % Value 2020-2024
Table 47 LBN Brand Shares of Bleach: % Value 2021-2024
Table 48 Forecast Sales of Bleach: Value 2024-2029
Table 49 Forecast Sales of Bleach: % Value Growth 2024-2029
TOILET CARE IN VIETNAM
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
Toilet care grows well, as consumers value household hygiene
Consumers seek strong products which minimise scrubbing
Vim extends its lead in toilet care thanks to a reputation for quality
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Quick, effortless cleaning and a pleasant fragrance will be important to consumers
Modern offline grocery retailers and retail e-commerce set to perform well
Addressing a specific need could increase consumer trust and loyalty
CATEGORY DATA
Table 50 Sales of Toilet Care by Category: Value 2019-2024
Table 51 Sales of Toilet Care by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 52 NBO Company Shares of Toilet Care: % Value 2020-2024
Table 53 LBN Brand Shares of Toilet Care: % Value 2021-2024
Table 54 Forecast Sales of Toilet Care by Category: Value 2024-2029
Table 55 Forecast Sales of Toilet Care by Category: % Value Growth 2024-2029
POLISHES IN VIETNAM
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
Demand for premium shoe polish to maintain high-end footwear drives overall growth for polishes
Consumers look for polishes which offer shine, durability, and ease of use
Gel format seen as a more practical choice than liquid
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Growth set to continue, but furniture and metal polish will struggle
Marketing and wider distribution could contribute to growth
Versatile products which simplify polishing likely to perform well
CATEGORY DATA
Table 56 Sales of Polishes by Category: Value 2019-2024
Table 57 Sales of Polishes by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 58 NBO Company Shares of Polishes: % Value 2020-2024
Table 59 LBN Brand Shares of Polishes: % Value 2021-2024
Table 60 Forecast Sales of Polishes by Category: Value 2024-2029
Table 61 Forecast Sales of Polishes by Category: % Value Growth 2024-2029
AIR CARE IN VIETNAM
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
Spray/aerosol air fresheners continues to dominate, and consumers look for more features
Global brands dominate, but some local brands perform well with an eco-friendly focus
Retail e-commerce and modern offline channels become increasingly popular
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Consumers' prioritisation of their wellbeing will drive growth
Scent durability will remain an important factor
Storytelling and online platforms could be ways to engage consumers
CATEGORY DATA
Table 62 Sales of Air Care by Category: Value 2019-2024
Table 63 Sales of Air Care by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 64 Sales of Air Care by Fragrance: Value Ranking 2022-2024
Table 65 NBO Company Shares of Air Care: % Value 2020-2024
Table 66 LBN Brand Shares of Air Care: % Value 2021-2024
Table 67 Forecast Sales of Air Care by Category: Value 2024-2029
Table 68 Forecast Sales of Air Care by Category: % Value Growth 2024-2029
HOME INSECTICIDES IN VIETNAM
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
Persistent dengue cases drive continued growth for home insecticides
Preference for fragranced and unscented products varies across categories
Consumers shop for trusted home insecticides in modern distribution channels
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Concern about dengue will drive continued growth
Home insecticides with added value likely to be valued
Modern retail channels set to continue to gain share at the expense of small local grocers
CATEGORY DATA
Table 69 Sales of Home Insecticides by Category: Value 2019-2024
Table 70 Sales of Home Insecticides by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 71 Sales of Spray/Aerosol Insecticides by Type: % Value 2019-2024
Table 72 NBO Company Shares of Home Insecticides: % Value 2020-2024
Table 73 LBN Brand Shares of Home Insecticides: % Value 2021-2024
Table 74 Forecast Sales of Home Insecticides by Category: Value 2024-2029
Table 75 Forecast Sales of Home Insecticides by Category: % Value Growth 2024-2029