인플레이션, 부동산 시장 하락, 소비심리 위축 등 경제적 어려움에도 불구하고 중국 홈케어 시장은 2024년에도 회복력을 보이며, 현재가치 기준 소매 성장률이 낮은 수준을 유지했습니다. 이러한 안정성은 홈케어 제품의 본질적인 특성과 소비자의 일상 생활에서 중요한 역할을 강조하고 있습니다.
본 보고서는 중국의 홈케어 시장에 대해 조사하고, 주요 기업, 주요 브랜드를 파악하고, 시장에 영향을 미치는 주요 요인(신제품 개발, 패키지 혁신, 경제/라이프스타일의 영향, 유통, 가격 문제 등)을 전략적으로 분석하고 있습니다. 또한, 2029년까지 예측을 하고 있습니다.
목차
목차 및 표 목록
주요 요약
시장 지표
시장 데이터
면책사항
정보 출처
중국 세탁 관리
주요 데이터 결과
2024년 발전
경제적 압력으로 인해 프리미엄화 둔화
틈새 및 전문 세탁 관리 제품의 등장
소셜 커머스의 폭발적인 성장, 주목받는 것은 Douyin
전망과 기회
세제 정제의 치열한 경쟁
혁신적인 소매 파트너십과 개인 브랜드 제품의 부상
가정용 세탁 장비와 세탁 관리 제품의 상호 작용
카테고리 지표
카테고리 데이터
중국 식기 세척
주요 데이터 결과
2024년 발전
수세식 설거지 성장 둔화, 자동식기 세척제 성장세 유지, 자동식기 세척제 강세
Liby는 광범위한 제품 포트폴리오로 손세탁 식기세척기 시장을 계속 선도하고 있습니다.
Finish의 강력한 브랜드 평판은 자동 식기세척기의 리더를 유지합니다.
전망과 기회
식기세척기의 보급 확대가 자동 식기세척기의 성장을 견인할 가능성이 높습니다.
위생과 안전에 대한 인식이 높아지면서 천연 성분을 사용한 제품의 인기가 높아지고 있습니다.
세분화된 소비자 그룹을 타깃으로 합니다.
카테고리 지표
카테고리 데이터
중국 표면 관리
주요 데이터 결과
2024년 발전
2023년 감소 후 2024년 성장으로 회복하는 표면 관리
세정 효과와 더불어 부가가치 기능으로 다양한 소비자 니즈 충족
관심사 기반 E-Commerce는 2024년에도 성장 모멘텀을 유지
전망과 기회
다기능, 편리하고 향기로운 제품은 앞으로도 계속 인기를 끌 것으로 보입니다.
소비자의 다양한 수요는 세분화된 청소 수요로 인해 표면 관리 제품의 세분화를 촉진할 것으로 예상됩니다.
Shanghai Johnson은 광범위한 포트폴리오와 번들 판매로 표면 관리 분야에서 선두를 유지하고 있습니다.
카테고리 데이터
중국 표백제
주요 데이터 결과
2024년 발전
표백제 수요량 감소는 매출 감소로 이어집니다.
경쟁 상황이 안정적이고, 신규 브랜드 진입이 적고, 제품 혁신이 부족합니다.
표백제 온라인 구매 비율이 빠르게 증가하고 있습니다.
전망과 기회
표백제는 2년간의 매출 감소 후, 보합세 유지 전망
다기능 제품은 표백제에 강력한 경쟁을 가져올 수 있습니다.
카테고리 데이터
중국 화장실 관리
주요 데이터 결과
2024년 발전
위생에 대한 인식이 높아지면서 화장실 관리의 성장 촉진
향기는 화장실 관리의 주류로 계속되고 있습니다.
미스터 머슬의 다양한 제품과 높은 명성은 화장실 관리 분야에서 최고의 자리를 유지합니다.
전망과 기회
저수조 내 장비는 계속 견조한 성장세를 이어갈 것으로 예상됩니다.
경쟁 심화로 인해 화장실용 액체 세제/거품 세제 성장 둔화
예측 기간 동안 소매 E-Commerce가 더욱 확산될 가능성이 높습니다.
카테고리 데이터
중국 연마재
주요 데이터 결과
2024년 발전
2024년에도 연마재 수요는 감소 추세
연마재 업계의 경쟁 상황은 안정적이며, 온라인 브랜드는 관심 기반 E-Commerce를 활용하여 더 많은 성장을 목표로 하고 있습니다.
연마재 소매 E-Commerce 점유율이 더욱 확대
전망과 기회
가구용 왁스와 신발용 왁스에 대한 수요는 계속 감소할 것으로 예상됩니다.
바닥 연마재 수요는 예측 기간 동안 보합세를 보일 것으로 예상됩니다.
카테고리 데이터
중국 에어케어
주요 데이터 결과
2024년 발전
시장의 압력에도 불구하고 에어케어는 꾸준히 성장하고 있습니다.
차량용 방향제로 '자동차 냄새' 현상을 해결합니다.
향기는 소비자를 끌어들이는 중요한 요소이며, 중국 전통 향기가 점점 더 인기를 끌고 있습니다.
전망과 기회
차량용 방향제는 앞으로도 공기청정제의 성장을 견인할 것으로 예상됩니다.
다기능성과 저렴한 가격은 공기 관리 제품의 미래가 될 가능성이 높습니다.
AI를 활용한 새로운 에어 케어 제품 개발
카테고리 데이터
중국 가정용 살충제
주요 데이터 결과
2024년 발전
2024년에도 가정용 살충제 감소는 계속됩니다.
자연, 안전, 스마트는 전기 살충제의 주요 개발 동향입니다.
가정용 살충제 경쟁 구도가 분산되고 있습니다.
전망과 기회
예측 기간 동안 가정용 살충제 수요는 부진할 것으로 예상됩니다.
개인용 기피제는 가정용 살충제의 성장을 위협할 수 있습니다.
예측 기간 동안 가정용 살충제 제품 혁신 부족
카테고리 데이터
KSM
영문 목차
영문목차
Despite facing economic challenges such as inflation, the slide of the real estate market, and declining consumer confidence, home care in China demonstrated resilience in 2024, seeing low retail current value growth. This stability underscores the essential nature of home care products, and their significant role in consumers' daily life.
Euromonitor International's Home Care in China market report offers a comprehensive guide to the size and shape of the market at a national level. It provides the latest retail sales data (historic date range), allowing you to identify the sectors driving growth. It identifies the leading companies, the leading brands and offers strategic analysis of key factors influencing the market - be they new product developments, packaging innovations, economic/lifestyle influences, distribution or pricing issues. Forecasts to 2029 illustrate how the market is set to change.
Product coverage: Air Care, Bleach, Dishwashing, Home Insecticides, Laundry Care, Polishes, Surface Care, Toilet Care.
Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.
Why buy this report?
Get a detailed picture of the Home Care market;
Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.
TABLE OF CONTENTS
List Of Contents And Tables
EXECUTIVE SUMMARY
Home care in 2024: The big picture
2024 key trends
Competitive landscape
Retailing developments
What next for home care?
MARKET INDICATORS
Table 1 Households 2019-2024
MARKET DATA
Table 2 Sales of Home Care by Category: Value 2019-2024
Table 3 Sales of Home Care by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 4 NBO Company Shares of Home Care: % Value 2020-2024
Table 5 LBN Brand Shares of Home Care: % Value 2021-2024
Table 6 Penetration of Private Label in Home Care by Category: % Value 2019-2024
Table 7 Distribution of Home Care by Format: % Value 2019-2024
Table 8 Distribution of Home Care by Format and Category: % Value 2024
Table 9 Forecast Sales of Home Care by Category: Value 2024-2029
Table 10 Forecast Sales of Home Care by Category: % Value Growth 2024-2029
DISCLAIMER
SOURCES
Summary 1 Research Sources
LAUNDRY CARE IN CHINA
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
Premiumisation slows amidst economic pressures
Rise of niche and specialised laundry care products
Explosive growth of social commerce, with the spotlight on Douyin
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
The high-stakes competition in detergent tablets
The rise of innovative retail partnerships and private label products
The interplay between home laundry appliances and laundry care products
CATEGORY INDICATORS
Table 11 Household Possession of Washing Machines 2019-2024
CATEGORY DATA
Table 12 Sales of Laundry Care by Category: Value 2019-2024
Table 13 Sales of Laundry Care by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 14 Sales of Laundry Aids by Category: Value 2019-2024
Table 15 Sales of Laundry Aids by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 16 Sales of Laundry Detergents by Category: Value 2019-2024
Table 17 Sales of Laundry Detergents by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 18 Sales of In-Wash Spot and Stain Removers by Type: % Value Breakdown 2019-2024
Table 19 NBO Company Shares of Laundry Care: % Value 2020-2024
Table 20 LBN Brand Shares of Laundry Care: % Value 2021-2024
Table 21 NBO Company Shares of Laundry Aids: % Value 2020-2024
Table 22 LBN Brand Shares of Laundry Aids: % Value 2021-2024
Table 23 NBO Company Shares of Laundry Detergents: % Value 2020-2024
Table 24 LBN Brand Shares of Laundry Detergents: % Value 2021-2024
Table 25 Forecast Sales of Laundry Care by Category: Value 2024-2029
Table 26 Forecast Sales of Laundry Care by Category: % Value Growth 2024-2029
DISHWASHING IN CHINA
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
Slow growth for hand dishwashing, while automatic dishwashing powders sustains stronger momentum
Liby continues to dominate hand dishwashing with its wide product portfolio
Strong brand reputation of Finish maintains its lead in automatic dishwashing
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Further penetration of dishwashers likely to drive growth for automatic dishwashing
Rising awareness of hygiene and safety will ensure the popularity of products with natural ingredients
Targeting segmented consumer groups
CATEGORY INDICATORS
Table 27 Household Possession of Dishwashers 2019-2024
CATEGORY DATA
Table 28 Sales of Dishwashing by Category: Value 2019-2024
Table 29 Sales of Dishwashing by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 30 NBO Company Shares of Dishwashing: % Value 2020-2024
Table 31 LBN Brand Shares of Dishwashing: % Value 2021-2024
Table 32 Forecast Sales of Dishwashing by Category: Value 2024-2029
Table 33 Forecast Sales of Dishwashing by Category: % Value Growth 2024-2029
SURFACE CARE IN CHINA
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
Surface care rebounds to growth in 2024, following decline in 2023
In addition to cleaning efficacy, added-value functions meet diverse consumer needs
Interest-based e-commerce maintains its growth momentum in 2024
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Multifunctional, convenient, and fragranced products set to continue to gain traction
Diversified consumer demand expected to drive the segmentation of surface care products due to targeted cleaning needs
Shanghai Johnson maintains its lead in surface care due to a wide portfolio, and bundle sales
CATEGORY DATA
Table 34 Sales of Surface Care by Category: Value 2019-2024
Table 35 Sales of Surface Care by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 36 Sales of Home Care Wipes and Floor Cleaning Systems by Category: Value 2019-2024
Table 37 Sales of Home Care Wipes and Floor Cleaning Systems by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 38 NBO Company Shares of Surface Care: % Value 2020-2024
Table 39 LBN Brand Shares of Surface Care: % Value 2021-2024
Table 40 NBO Company Shares of Home Care Wipes and Floor Cleaning Systems: % Value 2020-2024
Table 41 LBN Brand Shares of Home Care Wipes and Floor Cleaning Systems: % Value 2021-2024
Table 42 Forecast Sales of Surface Care by Category: Value 2024-2029
Table 43 Forecast Sales of Surface Care by Category: % Value Growth 2024-2029
BLEACH IN CHINA
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
Declining volume demand for bleach also leads to drop in value sales
Competitive landscape remains stable, with fewer new brands entering, and a lack of product innovation
The share of online purchases of bleach is increasing rapidly
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Bleach expected to maintain flat sales following two years of decline
Multifunctional products may offer strong competition to bleach
CATEGORY DATA
Table 44 Sales of Bleach: Value 2019-2024
Table 45 Sales of Bleach: % Value Growth 2019-2024
Table 46 NBO Company Shares of Bleach: % Value 2020-2024
Table 47 LBN Brand Shares of Bleach: % Value 2021-2024
Table 48 Forecast Sales of Bleach: Value 2024-2029
Table 49 Forecast Sales of Bleach: % Value Growth 2024-2029
TOILET CARE IN CHINA
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
Hygiene awareness drives growth for toilet care
Fragrance continues to be a main trend in toilet care
Mr Muscle's wide offering and strong reputation maintains its lead in toilet care
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
In-cistern devices likely to continue its strong growth momentum
Slower growth for toilet liquids/foam, due to rising competition
Further penetration likely for retail e-commerce in the forecast period
CATEGORY DATA
Table 50 Sales of Toilet Care by Category: Value 2019-2024
Table 51 Sales of Toilet Care by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 52 NBO Company Shares of Toilet Care: % Value 2020-2024
Table 53 LBN Brand Shares of Toilet Care: % Value 2021-2024
Table 54 Forecast Sales of Toilet Care by Category: Value 2024-2029
Table 55 Forecast Sales of Toilet Care by Category: % Value Growth 2024-2029
POLISHES IN CHINA
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
Continued decline in demand for polishes in 2024
Competitive landscape remains stable in polishes, with online brands leveraging interest-based e-commerce for further growth
A further share increase for retail e-commerce in polishes
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Continued decline in demand expected for furniture polish and shoe polish
Demand for floor polish set to remain flat in the forecast period
CATEGORY DATA
Table 56 Sales of Polishes by Category: Value 2019-2024
Table 57 Sales of Polishes by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 58 NBO Company Shares of Polishes: % Value 2020-2024
Table 59 LBN Brand Shares of Polishes: % Value 2021-2024
Table 60 Forecast Sales of Polishes by Category: Value 2024-2029
Table 61 Forecast Sales of Polishes by Category: % Value Growth 2024-2029
AIR CARE IN CHINA
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
Steady growth for air care, despite market pressures
Tackling the "stinky car" phenomenon with car air fresheners
Fragrance is a crucial factor for attracting consumers, with traditional Chinese scents increasingly popular
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Car air fresheners expected to continue to drive growth in air care
Multifunctionality and affordability likely to be the future of air care products
AI-powered creation of new air care products
CATEGORY DATA
Table 62 Sales of Air Care by Category: Value 2019-2024
Table 63 Sales of Air Care by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 64 Sales of Air Care by Fragrance: Value Ranking 2022-2024
Table 65 NBO Company Shares of Air Care: % Value 2020-2024
Table 66 LBN Brand Shares of Air Care: % Value 2021-2024
Table 67 Forecast Sales of Air Care by Category: Value 2024-2029
Table 68 Forecast Sales of Air Care by Category: % Value Growth 2024-2029
HOME INSECTICIDES IN CHINA
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
Continued decline for home insecticides in 2024
Natural, safe and smart are the main development trends in electric insecticides
Fragmented competitive landscape in home insecticides
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Weak demand expected for home insecticides during the forecast period
Personal repellents may be a threat to growth for home insecticides
Lack of product innovation within home insecticides in the forecast period
CATEGORY DATA
Table 69 Sales of Home Insecticides by Category: Value 2019-2024
Table 70 Sales of Home Insecticides by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 71 Sales of Spray/Aerosol Insecticides by Type: % Value 2019-2024
Table 72 NBO Company Shares of Home Insecticides: % Value 2020-2024
Table 73 LBN Brand Shares of Home Insecticides: % Value 2021-2024
Table 74 Forecast Sales of Home Insecticides by Category: Value 2024-2029
Table 75 Forecast Sales of Home Insecticides by Category: % Value Growth 2024-2029