A2P SMS 시장 규모 및 예측(2021-2031년) : 세계 및 지역 점유율, 동향, 성장 기회 - 분석 범위(종류별, 용도별, 기업 규모별, 업종별, 지역별)
A2P SMS Market Size and Forecast 2021 - 2031, Global and Regional Share, Trend, and Growth Opportunity Analysis Report Coverage: By Type, Application, Enterprise Size, Vertical, and Geography
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리서치사:The Insight Partners
발행일:2025년 03월
페이지 정보:영문 193 Pages
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A2P SMS 시장 규모는 2024년 734억 9,000만 달러로 2031년에는 938억 3,000만 달러에 달할 것으로 예상되며, A2P SMS 시장은 2025년부터 2031년까지 3.8%의 CAGR을 기록할 것으로 추정됩니다.
아시아태평양(APAC) A2P SMS 시장은 호주, 중국, 중국, 인도, 한국, 일본, 기타 아시아태평양으로 구분됩니다. 세계에서 가장 크고 역동적인 통신 시장 중 하나인 중국은 세계 A2P SMS 시장에서 중요한 역할을 하고 있습니다. 인구가 많을 뿐만 아니라 모바일 보급률도 매우 높아 모바일 메시징 서비스 이용이 보편화되어 있습니다. 또한, 기업들이 디지털 전환을 점점 더 많이 수용함에 따라 이 나라에서 A2P SMS에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 모바일 인터넷 사용의 급증과 모바일 상거래의 급격한 성장으로 인해 안전하고 신뢰할 수 있는 통신 채널이 필요하게 되었고, P2P SMS는 기업에게 중요한 메시징 솔루션 중 하나가 되었습니다. 인포빕은 세계 최고의 국제 통신 기업인 차이나 모바일 인터내셔널(CMI 말레이시아)의 자회사인 차이나 모바일 인터내셔널(CMI 말레이시아)과의 제휴를 발표했습니다. 이번 파트너십을 통해 Infobip과 CMI 말레이시아는 A2P SMS 트래픽을 교환하고 클라우드 솔루션을 활용하여 기업이 현재 서비스를 강화하고 고객 서비스를 개선할 수 있도록 지원할 예정입니다.
일본에서는 기업들은 (휴대폰 번호를 기반으로 한) 사용자 인증에 중점을 두고 청구 알림 및 알림 알림 알림을 보내고 있습니다. NTT 그룹의 ICT 솔루션 및 국제 통신 사업자인 NTT 커뮤니케이션즈 주식회사(NTT Com)는 기업이 해외 모바일 가입자에게 마케팅 및 인증 목적의 A2P SMS를 안전하고 짧은 경로로 전송할 수 있는 A2P SMS 국제 허브 서비스를 제공하고 있습니다. 인증 목적의 A2P SMS를 안전하고 짧은 경로로 전송할 수 있는 A2P SMS 국제허빙 서비스를 제공하고 있습니다. 또한, 미쓰비시 UFJ 파이낸셜 그룹(MUFG), 미쓰이스미토모 신탁은행, 미즈호 은행 등 일본 금융업계에서는 온라인 뱅킹 서비스의 안전성을 확보하기 위한 2단계 인증(2FA) 외에 거래 알림, 계좌 이용 상황 알림, 보안 관련 최신 정보 등을 위해 A2P SMS를 이용하고 있습니다.
용도별로는 푸시형 컨텐츠 서비스, 양방향 메시징 서비스, 프로모션 및 마케팅 캠페인, CRM 서비스, 인증 서비스, 기타로 분류됩니다. 2024년 A2P SMS 시장에서 가장 큰 점유율을 차지한 분야는 CRM 서비스 분야입니다. 고객관계관리(CRM) 서비스는 SMS를 커뮤니케이션 채널로 활용하여 고객과의 관계를 관리하고 강화하며, CRM 서비스에서 A2P SMS는 지원, 알림, 알림, 피드백 수집, 개인화된 제안 등 다양한 고객 접점 활동에 활용될 수 있습니다. SMS는 높은 오픈율로 기업이 고객과 효과적으로 소통할 수 있기 때문에 특히 가치가 높으며, A2P SMS는 실시간 지원 업데이트, 서비스 알림, 문제 해결 알림 등에 활용할 수 있습니다. 예를 들어, 기업은 고객에게 지원 티켓, 제품 수리, 서비스 요청 상태에 대한 최신 정보를 SMS로 보낼 수 있습니다. 자동화된 메시지는 고객의 문의가 처리되고 문제가 해결되었음을 알릴 수도 있습니다. 의료 서비스 제공자, 미용실, 서비스 기술자 등 고객의 예약이 필요한 기업은 A2P SMS를 통해 예약 확인서를 보낼 수 있습니다.
Twilio Inc, Sinch AB, Infobip Ltd, Telesign, C3ntro Telecom, Clickatell, Intergo Telecom Ltd, Concepto Movil LLC, Route Mobile, Tata Communications Ltd. 등이 A2P SMS 시장 보고서에 소개된 주요 기업들입니다. 또한, 시장과 그 생태계의 전체 그림을 파악하기 위해 다른 주요 기업들에 대한 조사 및 분석도 함께 이루어지고 있습니다.
전체 A2P SMS 시장 점유율은 1차 및 2차 정보를 모두 사용하여 계산되었으며, A2P SMS 시장과 관련된 질적 및 양적 정보를 얻기 위해 내부 및 외부 소스를 사용하여 철저한 2차 조사를 수행했습니다. 이 과정을 통해 모든 시장 부문에 대한 시장 개요와 예측을 얻을 수 있습니다. 또한, 데이터를 검증하고 분석적 인사이트를 얻기 위해 업계 관계자를 대상으로 여러 차례의 1차 인터뷰를 실시했습니다. 이 과정에는 부사장, 시장 개척 매니저, 시장 인텔리전스 매니저, 국내 영업 매니저 등 업계 전문가와 A2P SMS 시장을 전문으로 하는 평가 전문가, 연구 분석가, 주요 오피니언 리더 등 외부 컨설턴트들이 참여했습니다.
목차
제1장 소개
제2장 주요 요약
주요 인사이트
시장 매력
제3장 분석 방법
2차 조사
1차 조사
가설 책정
거시경제 요인 분석
기초 수치 개발
데이터 삼각측량
국가 레벨 데이터
제4장 A2P SMS 시장 상황
PEST 분석
생태계 분석
모바일 네트워크 사업자
A2P SMS 애그리게이터
규제기관/정부기관
최종사용자
밸류체인 벤더 리스트
제5장 A2P SMS 시장 : 주요 시장 역학
A2P SMS 시장 : 주요 시장 역학
시장 성장 촉진요인
휴대폰 보급률 증가
E-Commerce 보급
디지털 변혁의 급속한 진전
시장 성장 억제요인
사이버 보안에 대한 우려
시장 기회
은행·금융 서비스 인프라 확대
향후 동향
리치 커뮤니케이션 서비스 채용
성장 촉진요인과 억제요인의 영향
제6장 A2P SMS 시장 : 세계 시장 분석
A2P SMS 시장 매출(2021-2031년)
A2P SMS 시장 예측과 분석
제7장 A2P SMS 시장 분석 : 종류별
기존/매니지드
클라우드 API 메시징 플랫폼
제8장 A2P SMS 시장 분석 : 용도별
푸시형 컨텐츠 서비스
양방향 메시징 서비스
프로모션·마케팅 캠페인
CRM 서비스
인증 서비스
기타
제9장 A2P SMS 시장 분석 : 기업 규모별
중소기업
대기업
제10장 A2P SMS 시장 분석 : 업종별
BFSI
소매
미디어·엔터테인먼트
여행·운송
의료
기타
제11장 A2P SMS 시장 : 지역별 분석
북미
미국
캐나다
멕시코
유럽
독일
이탈리아
영국
프랑스
러시아
기타 유럽
아시아태평양
중국
일본
인도
한국
호주
기타 아시아태평양
중동 및 아프리카
사우디아라비아
아랍에미리트
남아프리카공화국
기타 중동 및 아프리카
중남미
브라질
아르헨티나
기타 중남미
제12장 경쟁 구도
히트맵 분석 : 주요 기업별
기업 포지셔닝과 집중도
제13장 업계 상황
시장 이니셔티브
제품 뉴스·기업 뉴스
사업 협력, 기업 인수합병(M&A)
제14장 기업 개요
Twilio Inc
Sinch AB
Infobip Ltd
Telesign
C3ntro Telecom
Clickatell
Intergo Telecom Ltd
Concepto Movil LLC
Tata Communications Ltd.
Route Mobile
제15장 부록
ksm
영문 목차
영문목차
The A2P SMS market size was valued at US$ 73.49 billion in 2024 and is anticipated to reach US$ 93.83 billion by 2031. The A2P SMS market is estimated to record a CAGR of 3.8% from 2025 to 2031.
The A2P SMS market in Asia Pacific (APAC) is segmented into Australia, China, India, South Korea, Japan, and the Rest of Asia Pacific. China, as one of the world's largest and most dynamic telecommunications markets, plays a significant role in the global A2P SMS market. Along with a wide population, the country registers an incredibly high mobile penetration, and the use of mobile messaging services has become popular in the country. Moreover, with businesses increasingly embracing digital transformation, the demand for A2P SMS has increased in the country. An upsurge in mobile internet usage and the rapid growth of mobile commerce result in the need for secure, reliable communication channels, making A2P SMS one of the key messaging solutions for enterprises. In February 2024, Infobip, a global cloud communications platform, announced a partnership with China Mobile International (Malaysia) Sdn. Bhd. (CMI Malaysia). CMI Malaysia is a subsidiary of China Mobile International, the world-leading international telecommunications company. With the partnership, Infobip and CMI Malaysia exchange A2P SMS traffic and leverage cloud solutions to help businesses solidify their current offerings and enhance customer service on both sides.
In Japan, businesses are emphasizing on user authentication (based on their mobile phone numbers) to send them billing notifications and reminder notifications. NTT Communications Corporation (NTT Com), the ICT solutions and international communications business within the NTT Group, provides an A2P SMS International Hubbing Service that enables enterprises to send A2P SMS for marketing and authentication purposes to mobile subscribers overseas via short, secure routes. Moreover, Japan's financial sector, including major banks such as Mitsubishi UFJ Financial Group (MUFG), Sumitomo Mitsui Trust Bank, and Mizuho Bank, uses A2P SMS for two-factor authentication (2FA) to secure online banking services, as well as for transaction alerts, account activity notifications, and security-related updates.
Based on application, the market is segmented into pushed content services, interactive messaging services, promotional and marketing campaigns, CRM services, authentication services, and others. The CRM services segment held the largest A2P SMS market share in 2024. Customer relationship management (CRM) services use SMS as a communication channel to manage and enhance customer relationships. A2P SMS in CRM services can be leveraged in various customer-facing activities such as support, notifications, reminders, feedback collection, and personalized offers; it is particularly valuable because SMS has high open rates and allows businesses to interact with customers effectively. A2P SMS can be used to provide real-time support updates, service alerts, or troubleshooting notifications. For instance, businesses can send customers SMS updates regarding the status of a support ticket, product repair, or service request. Automated messages can also notify customers when their inquiries are processed, and their issues are resolved. Businesses such as healthcare providers, salons, and service technicians that require customers to book appointments can use A2P SMS to send appointment confirmations.
Twilio Inc, Sinch AB, Infobip Ltd, Telesign, C3ntro Telecom, Clickatell, Intergo Telecom Ltd, Concepto Movil LLC, Route Mobile, and Tata Communications Ltd. are among the prominent players profiled in the A2P SMS market report. Several other major players were also studied and analyzed in the market to get a holistic view of the market and its ecosystem.
The overall A2P SMS market share has been derived using both primary and secondary sources. Exhaustive secondary research has been conducted using internal and external sources to obtain qualitative and quantitative information related to the A2P SMS market. The process also helps obtain an overview and forecast of the market with respect to all the market segments. Also, multiple primary interviews have been conducted with industry participants to validate the data and gain analytical insights. This process includes industry experts such as VPs, business development managers, market intelligence managers, and national sales managers, along with external consultants such as valuation experts, research analysts, and key opinion leaders, specializing in the A2P SMS market.
Table Of Contents
1. Introduction
1.1 The Insight Partners Research Report Guidance
1.2 Market Segmentation
2. Executive Summary
2.1 Key Insights
2.2 Market Attractiveness
3. Research Methodology
3.1 Secondary Research
3.2 Primary Research
3.2.1 Hypothesis formulation:
3.2.2 Macro-economic factor analysis:
3.2.3 Developing base number:
3.2.4 Data Triangulation:
3.2.5 Country level data:
4. A2P SMS Market Landscape
4.1 Overview
4.2 PEST Analysis
4.3 Ecosystem Analysis
4.3.1 Mobile Network Operators
4.3.2 A2P SMS Aggregators
4.3.3 Regulatory Bodies/Government Agencies
4.3.4 End Users
4.3.5 List of Vendors in the Value Chain
5. A2P SMS Market - Key Market Dynamics
5.1 A2P SMS Market - Key Market Dynamics
5.2 Market Drivers
5.2.1 Increase in Penetration of Mobile Phones
5.2.2 Proliferation of E-Commerce
5.2.3 Rapid Pace of Digital Transformation
5.3 Market Restraints
5.3.1 Cybersecurity Concerns
5.4 Market Opportunities
5.4.1 Expanding Banking and Financial Service Infrastructure