프리미엄 메시징 시장 보고서 : 유형, 툴, 최종사용자, 지역별(2025-2033년)
Premium Messaging Market Report by Type, Tools, End User, and Region 2025-2033
상품코드 : 1819971
리서치사 : IMARC
발행일 : 2025년 09월
페이지 정보 : 영문 136 Pages
 라이선스 & 가격 (부가세 별도)
US $ 2,999 ₩ 4,329,000
PDF & Excel (Single User License) help
PDF & Excel 보고서를 1명만 이용할 수 있는 라이선스입니다. 인쇄 불가능하며, 텍스트 등의 Copy&Paste도 불가능합니다.
US $ 3,999 ₩ 5,773,000
PDF & Excel (5 User License) help
PDF & Excel 보고서를 동일 기업의 5명까지 이용할 수 있는 라이선스입니다. 텍스트 등의 Copy&Paste가 불가능합니다. 인쇄는 5부까지 가능하며, 인쇄물의 이용 범위는 PDF 이용 범위와 동일합니다.
US $ 4,999 ₩ 7,217,000
PDF & Excel (Corporate License) help
PDF & Excel 보고서를 동일 기업의 5명까지 이용할 수 있는 라이선스입니다. 텍스트 등의 Copy&Paste가 불가능합니다. 인쇄는 5부까지 가능하며, 인쇄물의 이용 범위는 PDF 이용 범위와 동일합니다.


ㅁ Add-on 가능: 고객의 요청에 따라 일정한 범위 내에서 Customization이 가능합니다. 자세한 사항은 문의해 주시기 바랍니다.

한글목차

세계 프리미엄 메시징 시장 규모는 2024년 806억 달러에 달했습니다. IMARC Group은 이 시장이 2033년까지 1,202억 달러에 달하고, 2025-2033년 연평균 성장률(CAGR)은 4.31%를 보일 것으로 전망하고 있습니다.

프리미엄 메시징이란, SMS(Short Message Service)를 자체 숏코드로 전송하는 서비스를 말합니다. SMS 구독에는 표준 메시징 요금 외에 추가 요금이 필요하며, 이 요금은 사용자의 휴대폰 크레딧에 청구됩니다. 이 서비스에서는 단축번호를 통해 길찾기, 퀴즈, 음악, 번역, 벨소리, 전화번호, 검색 결과, 콘테스트 게임, 채팅, 배경화면, 주가 등 다양한 정보와 서비스를 이용할 수 있습니다. 현재 이러한 서비스는 비행기 지연, 스포츠 경기 결과 등 주문형으로 정해진 빈도로 운영되고 있습니다.

프리미엄 메시징 시장 동향 :

모바일 가입자 수의 대폭적인 증가와 이중 인증의 급격한 채택은 시장에 긍정적인 영향을 미치는 주요 요인 중 하나입니다. 또한, 기업들은 현장 서비스 소프트웨어나 고객관계관리(CRM) 등의 용도에 상황별 커뮤니케이션을 통합한 클라우드 애플리케이션 프로그래밍 인터페이스(API)를 활용하고 있습니다. 이를 통해 사용자 등록, 고객과의 상호작용 강화, 보류 중인 서비스에 대한 상태 업데이트 전송을 전 세계적으로 지원하고 있습니다. 또한, 프리미엄 메시징은 자선 및 투표 활동에도 사용할 수 있습니다. 예를 들어, 가입자는 쉽게 SMS 메시지를 보내고, 자연재해 발생 시 기금을 기부하고, 어려운 사람들을 도울 수 있습니다. 또한, 일기예보, 교통정보, 역송전 등의 장점도 있습니다. 이와는 별개로, 병세가 악화됨에 따라 헬스케어 업계에서는 향후 예약에 대한 자동 알림과 번거로움 없는 커뮤니케이션을 위해 프리미엄 메시징의 활용이 확대되고 있습니다. 또한, 전 세계 은행, 금융 서비스 및 보험(BFSI) 부문에서는 직원과의 내부 및 외부 커뮤니케이션을 강화하고, 백엔드 IT 프로세스를 자동화하며, 고객과의 관계 및 서비스를 개선하기 위해 채택하고 있습니다.

본 보고서에서 다룬 주요 질문

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 서론

제5장 세계의 프리미엄 메시징 시장

제6장 시장 분석 : 유형별

제7장 시장 분석 : 툴별

제8장 시장 분석 : 최종사용자별

제9장 시장 분석 : 지역별

제10장 SWOT 분석

제11장 밸류체인 분석

제12장 Porter의 Five Forces 분석

제13장 가격 분석

제14장 경쟁 구도

LSH
영문 목차

영문목차

The global premium messaging market size reached USD 80.6 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 120.2 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 4.31% during 2025-2033.

Premium messaging refers to a service wherein Short Message Service (SMS) is sent using a unique short code. Its subscription requires an additional fee compared to the standard messaging rate, which is billed into the user's mobile credits. It gives access to various information and services, including routes, quizzes, music, translations, ringtones, phone numbers, search results, contest games, chat sessions, background images, and stock exchange prices, using speed dial numbers. Nowadays, these services operate on-demand and at a predetermined frequency, such as flight delays and sports results.

Premium Messaging Market Trends:

A significant increase in the number of mobile subscribers, along with the surging adoption of two-factor authentication, represents one of the key factors positively influencing the market. Moreover, enterprises are utilizing cloud application programming interface (API) with embedded contextual communications for applications, such as field service software and customer relationship management (CRM). This is aiding in registering users, enhancing customer interaction, and sending status updates on pending services globally. In addition, premium messaging can be used for charity and voting activities. For instance, subscribers can easily send an SMS message to donate funds and help people in need during a natural disaster. It also provides the benefits of weather alerts, transport updates, and reverse charge phone calls. Apart from this, the rising prevalence of medical conditions is expanding the use of premium messaging in the healthcare industry for automatic reminders about upcoming appointments and hassle-free communication. Furthermore, it is employed in the banking, financial services, and insurance (BFSI) sector across the globe to enhance internal and external communications with staff, automate back-end IT processes, and improve customer relations and services.

Key Market Segmentation:

Breakup by Type:

Breakup by Tools:

Breakup by End User:

Breakup by Region:

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being AMD Telecom S.A., AT&T Inc., Comviva Technologies Limited (Tech Mahindra Limted), Infobip Ltd., Mavenir, Sinch, Syniverse Technologies LLC, Tata Communications Limited, Twilio Inc., Tyntec and Verizon Communications Inc.

Key Questions Answered in This Report

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

5 Global Premium Messaging Market

6 Market Breakup by Type

7 Market Breakup by Tools

8 Market Breakup by End User

9 Market Breakup by Region

10 SWOT Analysis

11 Value Chain Analysis

12 Porters Five Forces Analysis

13 Price Analysis

14 Competitive Landscape

(주)글로벌인포메이션 02-2025-2992 kr-info@giikorea.co.kr
ⓒ Copyright Global Information, Inc. All rights reserved.
PC버전 보기