Premium Messaging Market Report by Type, Tools, End User, and Region 2025-2033
상품코드:1819971
리서치사:IMARC
발행일:2025년 09월
페이지 정보:영문 136 Pages
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한글목차
세계 프리미엄 메시징 시장 규모는 2024년 806억 달러에 달했습니다. IMARC Group은 이 시장이 2033년까지 1,202억 달러에 달하고, 2025-2033년 연평균 성장률(CAGR)은 4.31%를 보일 것으로 전망하고 있습니다.
프리미엄 메시징이란, SMS(Short Message Service)를 자체 숏코드로 전송하는 서비스를 말합니다. SMS 구독에는 표준 메시징 요금 외에 추가 요금이 필요하며, 이 요금은 사용자의 휴대폰 크레딧에 청구됩니다. 이 서비스에서는 단축번호를 통해 길찾기, 퀴즈, 음악, 번역, 벨소리, 전화번호, 검색 결과, 콘테스트 게임, 채팅, 배경화면, 주가 등 다양한 정보와 서비스를 이용할 수 있습니다. 현재 이러한 서비스는 비행기 지연, 스포츠 경기 결과 등 주문형으로 정해진 빈도로 운영되고 있습니다.
프리미엄 메시징 시장 동향 :
모바일 가입자 수의 대폭적인 증가와 이중 인증의 급격한 채택은 시장에 긍정적인 영향을 미치는 주요 요인 중 하나입니다. 또한, 기업들은 현장 서비스 소프트웨어나 고객관계관리(CRM) 등의 용도에 상황별 커뮤니케이션을 통합한 클라우드 애플리케이션 프로그래밍 인터페이스(API)를 활용하고 있습니다. 이를 통해 사용자 등록, 고객과의 상호작용 강화, 보류 중인 서비스에 대한 상태 업데이트 전송을 전 세계적으로 지원하고 있습니다. 또한, 프리미엄 메시징은 자선 및 투표 활동에도 사용할 수 있습니다. 예를 들어, 가입자는 쉽게 SMS 메시지를 보내고, 자연재해 발생 시 기금을 기부하고, 어려운 사람들을 도울 수 있습니다. 또한, 일기예보, 교통정보, 역송전 등의 장점도 있습니다. 이와는 별개로, 병세가 악화됨에 따라 헬스케어 업계에서는 향후 예약에 대한 자동 알림과 번거로움 없는 커뮤니케이션을 위해 프리미엄 메시징의 활용이 확대되고 있습니다. 또한, 전 세계 은행, 금융 서비스 및 보험(BFSI) 부문에서는 직원과의 내부 및 외부 커뮤니케이션을 강화하고, 백엔드 IT 프로세스를 자동화하며, 고객과의 관계 및 서비스를 개선하기 위해 채택하고 있습니다.
The global premium messaging market size reached USD 80.6 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 120.2 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 4.31% during 2025-2033.
Premium messaging refers to a service wherein Short Message Service (SMS) is sent using a unique short code. Its subscription requires an additional fee compared to the standard messaging rate, which is billed into the user's mobile credits. It gives access to various information and services, including routes, quizzes, music, translations, ringtones, phone numbers, search results, contest games, chat sessions, background images, and stock exchange prices, using speed dial numbers. Nowadays, these services operate on-demand and at a predetermined frequency, such as flight delays and sports results.
Premium Messaging Market Trends:
A significant increase in the number of mobile subscribers, along with the surging adoption of two-factor authentication, represents one of the key factors positively influencing the market. Moreover, enterprises are utilizing cloud application programming interface (API) with embedded contextual communications for applications, such as field service software and customer relationship management (CRM). This is aiding in registering users, enhancing customer interaction, and sending status updates on pending services globally. In addition, premium messaging can be used for charity and voting activities. For instance, subscribers can easily send an SMS message to donate funds and help people in need during a natural disaster. It also provides the benefits of weather alerts, transport updates, and reverse charge phone calls. Apart from this, the rising prevalence of medical conditions is expanding the use of premium messaging in the healthcare industry for automatic reminders about upcoming appointments and hassle-free communication. Furthermore, it is employed in the banking, financial services, and insurance (BFSI) sector across the globe to enhance internal and external communications with staff, automate back-end IT processes, and improve customer relations and services.
Key Market Segmentation:
Breakup by Type:
A2P Messaging
P2A Messaging
Breakup by Tools:
Cloud API Messaging Platform
Traditional and Managed Messaging Services
Breakup by End User:
BFSI
Transport and Travelling
Healthcare
Media and Entertainment
Retail and E-Commerce
IT and Telecom
Government
Others
Breakup by Region:
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
Competitive Landscape:
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being AMD Telecom S.A., AT&T Inc., Comviva Technologies Limited (Tech Mahindra Limted), Infobip Ltd., Mavenir, Sinch, Syniverse Technologies LLC, Tata Communications Limited, Twilio Inc., Tyntec and Verizon Communications Inc.
Key Questions Answered in This Report
1.How big is the global premium messaging market?
2.What is the expected growth rate of the global premium messaging market during 2025-2033?
3.What are the key factors driving the global premium messaging market?
4.What has been the impact of COVID-19 on the global premium messaging market?
5.What is the breakup of the global premium messaging market based on the type?
6.What is the breakup of the global premium messaging market based on the tools?
7.What is the breakup of the global premium messaging market based on the end user?
8.What are the key regions in the global premium messaging market?
9.Who are the key players/companies in the global premium messaging market?