북미의 도로 화물 운송 시장 : 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)
North America Road Freight Transport - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)
상품코드:1692138
리서치사:Mordor Intelligence
발행일:2025년 03월
페이지 정보:영문
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북미의 도로 화물 운송 시장 규모는 2025년에 6,602억 달러로 추정되고, 2030년에는 7,973억 달러에 이를 전망이며, 예측 기간(2025-2030년) 중 CAGR 3.84%로 성장할 것으로 예측됩니다.
제조업과 도매 및 소매업이 도로화물 시장의 성장을 지지합니다.
트럭화물의 주요 견인역인 미국의 제조업 부문은 2024년 초에 확대 기조로 돌아가 산업 활동의 회복과 운송 서비스에 대한 수요 증가를 보여주고 있습니다. 게다가 제조품 수출은 2024년 5월의 1119억 달러에서 2024년 6월에는 1130억 달러에 이르렀습니다. 마찬가지로 2024년 상반기 제조품 수출은 6,580억 달러에 달해 전년 동기 대비 2.62% 증가했습니다. 제조업 수출의 호전은 도로 화물 수요 증가에 크게 기여하고 있습니다.
미국 정부는 2024년 7월 환경제품선언(EPD)을 개발하고 저탄소 건설 자재 사용을 추진하며 건설 업계의 지속가능성을 높이기 위해 1억 6,000만 달러의 보조금을 할당했습니다. 이 투자는 신축 부동산의 이산화탄소 배출량을 줄이고 2050년까지 순배출량을 제로로 만든다는 국가 목표를 지원하는 것을 목적으로 하고 있습니다. 미국은 콘크리트나 철강과 같은 탄소 집약형 재료의 EPD 추진에 주력하고 있습니다. 2023년에만 GSA의 파일럿 프로그램은 17,000개의 EPD를 만들었습니다. 업계가 저탄소 재료 사용으로 전환함에 따라 트럭 운송 업계에서는 이러한 특수 제품의 수송이 증가할 것으로 예상됩니다.
미국이 북미 트럭 운송 시장을 독점, 도로 인프라에 투자함으로써 추가 개선이 기대됩니다.
2022-2023년 북미의 도로 화물 운송 시장은 미국이 지배했습니다. 멕시코는 2022년에 미국의 최대 무역 상대국이 되었습니다. 북미의 주요 도로 화물 업무는 실질적으로 미국, 멕시코, 캐나다에서 이루어지고 있습니다. 2023년 1월의 국경을 넘는 화물 총액은 1,258억 달러로, 전년대비 10%의 성장을 기록했습니다. 트럭에 의한 화물 운송은 전체의 62% 가까이를 차지했습니다(금액 베이스). 디트로이트, 포트 휴런, 버펄로가 미국과 캐나다 간의 화물 운송으로 톱의 트럭항이며, 라레이드, 엘 파소, 오타이 메사가 멕시코내의 트럭항입니다.
향후 수년 안에 완성될 가능성이 있는 도로 인프라 프로젝트가 있어 트럭 운송 업계를 한층 더 향상시킬 것으로 예측됩니다. 이러한 프로젝트에는 캐나다의 고디 하우 국제 다리가 포함되어 미국과 캐나다 간의 운송 개선이 기대되고 있습니다. 미국에서는 피라미드 고속도로 개량이 제안되어 2025년까지 완성될 것으로 예측되고 있습니다. 주간 고속도로 680호선과 포장의 개수는 i-680 화물 운송의 기동성을 향상시키고 교통 시스템의 상태를 유지하며 시스템의 성능을 향상시킬 가능성이 있습니다. 대기업에 의한 전기 자동차에 대한 고액의 투자도 있습니다. 이 모든 요인이 앞으로 수년간의 도로 화물을 견인하게 됩니다.
북미의 도로 화물 운송 시장 동향
항만과 공급망을 강화하는 인프라 계획에 힘입어 미국은 이 지역의 GDP에 최대한 기여하고 있습니다.
효율적이고 안정적인 운송 시스템은 경제에 매우 중요합니다. 캐나다 정부는 National Trade Corridors Fund)를 통해 공급망 개선, 무역 장벽 감소, 향후 경제 기회를 위한 비즈니스 성장 촉진에 투자하고 있습니다. 2024년 5월, 교통부 장관은 이 기금 아래 19개 디지털 인프라 프로젝트에 최대 5,120만 달러를 출연하겠다고 발표했습니다. 캐나다 정부는 혁신적인 기술로 공급망을 강화하여 캐나다 국민의 신속화와 비용 절감을 목표로 합니다. 이 이니셔티브는 운송 병목현상이나 취약성, 항만 혼잡에 효과적으로 대처하기 위한 디지털 프로젝트에 대해 전국의 이해관계자와의 협력을 추진합니다.
미국에서는 인프라 개발과 전자상거래의 상승으로 운송 및 보관 부문의 고용이 증가할 것으로 예상되고 있습니다. 노동통계국(BLS)에 따르면 이 부문은 2022-2032년 매년 0.8%의 성장률로 성장하고 그 결과 그 기간 동안 57만 명 가까이의 고용이 증가할 것으로 예측되고 있습니다. 택배 및 메신저 산업은 창고 및 보관업과 함께 이 부문 예측 고용 증가의 약 80%에 크게 기여할 것으로 예상됩니다.
중동에서의 긴장 증가는 원유 공급에 영향을 미치며 이 지역에서 급격한 가격 상승이 예상됩니다.
대통령 선거를 앞둔 2024년 10월까지 미국의 휘발유 가격은 3년 이상 만에 1갤런당 3달러를 밑돌 것으로 예측됐습니다. 수요의 감퇴와 유가의 하락을 주된 원인으로 하는 이 연료 가격의 하락은, 인플레이션을 조장하는 비용 상승에 시달리고 있던 소비자에게 구원의 손길을 내밀었다. 이러한 개발은 카말라 해리스 부통령을 비롯한 민주당이 치솟는 휘발유 가격에 대한 공화당의 비판에 대처하는 데 도움이 된 것으로 보입니다. 2024년 9월 현재 휘발유 평균 가격은 갤런당 3.25달러로 전달부터 19센트 내렸고, 전년 동월 대비로는 58센트 내렸습니다.
2024년 캐나다의 오일 샌드 플랜트의 연간 유지보수는 보통 그대로 이루어질 전망입니다. 그러나 노조 간부들은 앨버타주의 2025년 턴어라운드 시즌에는 두 개의 신규 산업 프로젝트로 인한 노동력 부족이 발생할 것이라고 경고하고 있습니다. 앨버타주 생산자들은 매년 오일샌드 업그레이드 공장, 화력발전 프로젝트, 정유소의 중요한 유지보수를 위해 수천 명의 숙련 노동자를 고용하고 있습니다. 세계 4위의 산유국인 캐나다는 하루 490만 배럴의 원유의 약 3분의 2를 앨버타주 북부의 오일샌드에서 조달하고 있습니다. 이 부족으로 인해 2025년에는 연료 가격이 상승할 가능성이 있습니다.
북미의 도로 화물 운송 산업 개요
북미의 도로 화물 운송 시장은 단편화되고 있으며, 이 시장의 주요 기업은 C.H. Robinson, FedEx, J.B. Hunt Transport, Inc., Knight-Swift Transportation Holdings Inc. 및 Old Dominion Freight Line의 5사입니다(알파벳순 정렬).
기타 혜택 :
엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
3개월간의 애널리스트 서포트
목차
제1장 주요 요약 및 주요 조사 결과
제2장 보고서 제안
제3장 서문
조사의 전제조건 및 시장 정의
조사 범위
조사 방법
제4장 주요 산업 동향
경제 활동별 GDP 분포
경제 활동별 GDP 성장률
경제성과 및 프로파일
전자상거래 산업의 동향
제조업의 동향
운수 및 창고업의 GDP
물류 실적
도로 길이
수출 동향
수입 동향
연료 가격 동향
트럭 운송 비용
유형별 트럭 보유 대수
주요 트럭 공급업체
도로화물 톤수의 동향
도로화물 가격 동향
모달 점유율
인플레이션율
규제 프레임워크
밸류체인 및 유통 채널 분석
제5장 시장 세분화
최종 사용자 산업별
농업, 어업 및 임업
건설업
제조업
석유 및 가스, 광업, 채석업
도매 및 소매업
기타
수출처별
국내 화물
국제 화물
트럭 적재량별
모든 트랙 적재(FTL)
소구 화물(LTL)
컨테이너 수송별
컨테이너 수송
컨테이너 없음
거리별
장거리 수송
단거리 수송
상품 구성별
유체상품
고체상품
온도 제어별
비온도 제어
온도 제어
국가별
캐나다
멕시코
미국
기타 북미
제6장 경쟁 구도
주요 전략 동향
시장 점유율 분석
기업 상황
기업 프로파일
AP Moller-Maersk
ArcBest
CH Robinson
CMA CGM Group(including CEVA Logistics)
DHL Group
DSV A/S(De Sammensluttede Vognmaend af Air and Sea)
FedEx
JB Hunt Transport, Inc.
Knight-Swift Transportation Holdings Inc.
Landstar System Inc.
Old Dominion Freight Line
Ryder System, Inc.
Schneider National, Inc.
United Parcel Service of America, Inc.(UPS)
Werner Enterprises Inc.
XPO, Inc.
제7장 CEO에 대한 주요 전략적 질문
제8장 부록
세계 물류 시장 개요
개요
Porter's Five Forces 분석 프레임워크
세계 밸류체인 분석
시장 역학(시장 성장 촉진요인, 억제요인, 기회)
정보원 및 참고문헌
도표 일람
주요 인사이트
데이터 팩
용어집
환율
AJY
영문 목차
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The North America Road Freight Transport Market size is estimated at 660.2 billion USD in 2025, and is expected to reach 797.3 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 3.84% during the forecast period (2025-2030).
The manufacturing and wholesale & retail trade sectors support the growth of the road freight market
The United States manufacturing sector, a major driver of truck freight, returned to expansion in early 2024, signaling a recovery in industrial activity and increased demand for transportation services. Moreover, manufactured goods exports reached USD 113 billion in June 2024, up from USD 111.9 billion in May 2024. Similarly, in the first six months of 2024, manufactured goods exports reached USD 658 billion, up 2.62% compared to the same period last year. The upturn in manufacturing exports is significantly contributing to increased road freight demand.
In July 2024, the US government allocated USD 160 million in grants to develop environmental product declarations (EPDs) and advance the use of low-carbon construction materials, enhancing sustainability in the construction industry. This investment aims to cut the carbon footprint of new constructions, supporting the national goal of net-zero emissions by 2050. The US is focusing on advancing EPDs for carbon-intensive materials like concrete and steel. In 2023 alone, the GSA's pilot program created 17,000 EPDs. As the industry shifts towards using low-carbon materials, the trucking industry is expected to see a rise in the transportation of these specialized products.
United States dominates the North American trucking market, which is expected to improve further due to investments in road infrastructure
The US dominated the North American road freight transport market in 2022-2023. Mexico was the largest trade partner to the US in 2022. Substantially, major road freight operations in North America take place in the United States, Mexico, and Canada. The total trans-border freight amounted to USD 125.8 billion in January 2023, registering a growth of 10% YoY. Trucks moved nearly 62% of the total freight (in value). Detroit, Port Huron, and Buffalo are the top truck ports for the freight flows between the United States and Canada, while Laredo, El Paso, and Otay Mesa are the top truck ports within Mexico.
There are road infrastructure projects that may be completed in the coming years, which would further improve the trucking industry. These projects include the Gordie Howe International Bridge in Canada, which is expected to improve the transportation between the United States and Canada. In the United States, Pyramid Highway Improvement was proposed, which is forecast to be complete by 2025. The Interstate 680 Express Lane and Pavement Rehabilitation may improve the freight mobility of I-680, preserve the transportation system's condition, and improve system performance. There is also a substantial investment in electric vehicles by major companies. All these factors are set to drive the road freight in coming years.
North America Road Freight Transport Market Trends
The US dominates with maximum regional GDP contribution, fueled by an infrastructure program that boosts ports and supply chains
An efficient and reliable transportation system is crucial for the economy. Through the National Trade Corridors Fund, the Government of Canada invests in improving supply chains, reducing trade barriers, and fostering business growth for future economic opportunities. In May 2024, the Minister of Transport announced up to USD 51.2 million for 19 digital infrastructure projects under this fund. The Canadian government aims to enhance supply chains with innovative technologies to expedite and reduce costs for Canadians. This initiative will drive collaboration with stakeholders nationwide on digital projects to address transportation bottlenecks, vulnerabilities, and port congestion effectively.
In United States, infrastructure development and the rise of e-commerce are anticipated to boost employment in the transportation and storage sector. According to the Bureau of Labor Statistics (BLS), this sector is projected to grow at a rate of 0.8% annually from 2022 to 2032, resulting in the addition of nearly 570,000 jobs during that timeframe. The couriers and messengers industry, along with warehousing and storage, are expected to contribute significantly to about 80% of the sector's projected job growth.
Rising tensions in the Middle East are expected to affect crude oil supplies and lead to sudden price hikes in the region
By October 2024, just ahead of the presidential election, gasoline prices in the US were projected to dip below USD 3 a gallon for the first time in over 3 years. This decline in fuel prices, primarily driven by waning demand and decreasing oil prices, offered a reprieve to consumers who had been grappling with elevated costs contributing to inflation. Such a development could have bolstered Vice President Kamala Harris and other Democrats in addressing Republican critiques regarding soaring gas prices. As of September 2024, regular gas averaged USD 3.25 a gallon, marking a 19-cent drop from the previous month and a 58-cent YoY decrease.
Annual maintenance on Canada's oil sands plants in 2024 is expected to proceed normally. However, trade union officials warn of a labor shortage in Alberta's 2025 turnaround season due to two new industrial projects. Alberta producers annually hire thousands of skilled workers for essential maintenance on oil sands upgraders, thermal projects, and refineries. As the world's fourth-largest oil producer, Canada gets about two-thirds of its 4.9 million barrels per day of crude from the northern Alberta oil sands. This shortage might raise fuel prices in 2025.
North America Road Freight Transport Industry Overview
The North America Road Freight Transport Market is fragmented, with the major five players in this market being C.H. Robinson, FedEx, J.B. Hunt Transport, Inc., Knight-Swift Transportation Holdings Inc. and Old Dominion Freight Line (sorted alphabetically).
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS
2 REPORT OFFERS
3 INTRODUCTION
3.1 Study Assumptions & Market Definition
3.2 Scope of the Study
3.3 Research Methodology
4 KEY INDUSTRY TRENDS
4.1 GDP Distribution By Economic Activity
4.2 GDP Growth By Economic Activity
4.3 Economic Performance And Profile
4.3.1 Trends in E-Commerce Industry
4.3.2 Trends in Manufacturing Industry
4.4 Transport And Storage Sector GDP
4.5 Logistics Performance
4.6 Length Of Roads
4.7 Export Trends
4.8 Import Trends
4.9 Fuel Pricing Trends
4.10 Trucking Operational Costs
4.11 Trucking Fleet Size By Type
4.12 Major Truck Suppliers
4.13 Road Freight Tonnage Trends
4.14 Road Freight Pricing Trends
4.15 Modal Share
4.16 Inflation
4.17 Regulatory Framework
4.18 Value Chain & Distribution Channel Analysis
5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)
5.1 End User Industry
5.1.1 Agriculture, Fishing, and Forestry
5.1.2 Construction
5.1.3 Manufacturing
5.1.4 Oil and Gas, Mining and Quarrying
5.1.5 Wholesale and Retail Trade
5.1.6 Others
5.2 Destination
5.2.1 Domestic
5.2.2 International
5.3 Truckload Specification
5.3.1 Full-Truck-Load (FTL)
5.3.2 Less than-Truck-Load (LTL)
5.4 Containerization
5.4.1 Containerized
5.4.2 Non-Containerized
5.5 Distance
5.5.1 Long Haul
5.5.2 Short Haul
5.6 Goods Configuration
5.6.1 Fluid Goods
5.6.2 Solid Goods
5.7 Temperature Control
5.7.1 Non-Temperature Controlled
5.7.2 Temperature Controlled
5.8 Country
5.8.1 Canada
5.8.2 Mexico
5.8.3 United States
5.8.4 Rest of North America
6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Key Strategic Moves
6.2 Market Share Analysis
6.3 Company Landscape
6.4 Company Profiles
6.4.1 A.P. Moller - Maersk
6.4.2 ArcBest
6.4.3 C.H. Robinson
6.4.4 CMA CGM Group (including CEVA Logistics)
6.4.5 DHL Group
6.4.6 DSV A/S (De Sammensluttede Vognmaend af Air and Sea)
6.4.7 FedEx
6.4.8 J.B. Hunt Transport, Inc.
6.4.9 Knight-Swift Transportation Holdings Inc.
6.4.10 Landstar System Inc.
6.4.11 Old Dominion Freight Line
6.4.12 Ryder System, Inc.
6.4.13 Schneider National, Inc.
6.4.14 United Parcel Service of America, Inc. (UPS)