독일의 도로 화물 운송 시장 : 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)
Germany Road Freight Transport - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)
상품코드:1692539
리서치사:Mordor Intelligence
발행일:2025년 03월
페이지 정보:영문
라이선스 & 가격 (부가세 별도)
ㅁ Add-on 가능: 고객의 요청에 따라 일정한 범위 내에서 Customization이 가능합니다. 자세한 사항은 문의해 주시기 바랍니다.
ㅁ 보고서에 따라 최신 정보로 업데이트하여 보내드립니다. 배송기일은 문의해 주시기 바랍니다.
한글목차
독일의 도로 화물 운송 시장 규모는 2025년 660억 4,000만 달러로 추정되며, 2030년에는 762억 3,000만 달러에 이르고, 예측 기간 중(2025-2030년) CAGR 2.91%로 성장할 것으로 예측됩니다.
독일에서는 2024년부터 건설생산이 회복되어 도로화물 서비스 수요를 견인할 것으로 예상됩니다.
적층 제조는 세계적으로 널리 보급되고 있습니다. 독일은 유럽 최대 시장으로 향후 수년간 최대 15%의 성장이 예상되고 있습니다. 요인이 되고 있습니다. 최근 몇 년, 적층 제조는 소비재나 보석품 등의 새로운 용도에도 퍼지고 있습니다.
인프라 프로젝트에 대한 정부 지출 증가는 건설 최종 사용자 부문의 성장을 가속할 것으로 예상됩니다.
독일 도로화물 운송 시장 동향
독일은 유럽 물류 및 운송을 선도하고 친환경 운송 모드에 초점을 맞춘 투자 이니셔티브가 증가하고 있습니다.
2024년 7월 독일 정부는 대형 차량용 급속 충전 네트워크를 구축하는 전국 프로젝트를 시작했습니다. 2030년까지 대형 도로 수송의 약 3분의 1을 전동식으로 하거나 합성 메탄이나 수소와 같은 전동식 연료를 이용하는 것을 목표로 하고 있습니다.
독일 정부는 환경 보호, 지속가능성 및 효율적인 운송을 촉진하기 위해 도로보다 철도에 투자할 의향입니다.
유럽 정비 시즌 종료로 독일 E5 가솔린 가격이 급락
2024년 5월 말, E5 가솔린 가격은 4월에 비해 대폭 하락해, 마지막 주에는 4.91달러/100L로 가격이 하락했습니다. 수입은 꾸준히 증가하고 있으며, 독일의 항만에서는 5월에 8,500b/d를 수입했지만, 수출은 3,700b/d로 감소했습니다.
독일의 소비자는 가장 빠른 물가 상승에 직면해, 연간 인플레이션율의 높이는 주로 러시아 우크라이나 전쟁 이후의 에너지와 식료품의 극단적인 상승에 기인합니다. 독일은 세계 최대의 천연 가스 수입국입니다. 30%가 노르웨이에서 13%가 네덜란드에서 수입됩니다. 또한 독일은 2027년 EU 배출권 거래에서 연료가격이 뛰어올라 예상하고 있습니다.
독일 도로화물 운송 산업 개요
독일의 도로화물 운송 시장은 단편화되어 있으며 이 시장의 주요 5개사는 DACHSER, Deutsche Bahn AG(DB Shanker 포함), DHL Group, Kuehne Nagel, United Parcel Service of America, Inc.(UPS)입니다.(알파벳순).
기타 혜택:
엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
3개월간의 애널리스트·지원
목차
제1장 주요 요약과 주요 조사 결과
제2장 보고서 제안
제3장 소개
조사의 전제조건과 시장 정의
조사 범위
조사 방법
제4장 주요 산업 동향
경제 활동별 GDP 분포
경제활동별 GDP 성장률
경제성과 및 프로파일
전자상거래 산업의 동향
제조업의 동향
운수 및 창고업의 GDP
물류 실적
도로의 길이
수출 동향
수입 동향
연료 가격 동향
트럭 운송 비용
유형별 트럭 보유 대수
주요 트럭 공급업체
도로화물 톤수의 동향
도로화물 가격 동향
모달 점유율
인플레이션율
규제 프레임워크
밸류체인과 유통채널 분석
제5장 시장 세분화
최종 사용자 산업
농업, 어업, 임업
건설업
제조업
석유 및 가스, 광업, 채석업
도소매업
기타
수출처
국내화물
국제화물
트럭 적재량
Full Truckload(FTL)
Less-than-truckload(LTL)
컨테이너 수송
컨테이너 수송
컨테이너 없음
거리
장거리 수송
단거리 수송
상품 구성
유체상품
고체상품
온도 제어
비온도 제어
온도 제어
제6장 경쟁 구도
주요 전략 동향
시장 점유율 분석
기업 상황
기업 프로파일
AP Moller-Maersk
DACHSER
Deutsche Bahn AG(including DB Schenker)
DHL Group
DSV A/S(De Sammensluttede Vognmaend af Air and Sea)
Expeditors International of Washington, Inc.
Kuehne Nagel
Raben Group
United Parcel Service of America, Inc.(UPS)
제7장 CEO에 대한 주요 전략적 질문
제8장 부록
세계 물류 시장 개요
개요
Porter's Five Forces 분석 프레임워크
세계 밸류체인 분석
시장 역학(시장 성장 촉진요인, 억제요인, 기회)
정보원과 참고문헌
도표 일람
주요 인사이트
데이터 팩
용어집
환율
JHS
영문 목차
영문목차
The Germany Road Freight Transport Market size is estimated at 66.04 billion USD in 2025, and is expected to reach 76.23 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 2.91% during the forecast period (2025-2030).
Construction output is expected to pick up from 2024 in Germany and drive the demand for road freight services
Additive manufacturing is becoming more popular worldwide. In Europe, additive manufacturing is expected to record a CAGR of 20.7% between 2023 and 2030. Germany is the largest market in Europe and is expected to grow up to 15% in the coming years. Several industries, such as aerospace, medical devices, transportation, and automotive, are the main growth drivers. In the last few years, additive manufacturing has been extended to new applications like consumer goods and jewelry. With the growth of additive manufacturing, road freight demand is expected to increase as well.
The increased government spending on infrastructure projects is expected to drive the growth of the construction end-user segment. Construction output is expected to pick up from 2024, supported by investments in the transport, renewable energy, housing, and manufacturing sectors. Moreover, the rise in agricultural exports is expected to support the agriculture, fishing, and forestry end-user segment. Organic agricultural production is expected to increase in the coming years as Germany's new coalition government aims to have 30% of the country's cultivated land under organic management by 2030.
Germany Road Freight Transport Market Trends
Germany leads European logistics and transportation, with rising investment initiatives focused on Eco-friendly mode of transport
In July 2024, the German government initiated a nationwide project to establish a fast-charging network tailored for heavy-duty vehicles. This initiative aligns with Berlin's ambitious goal to achieve a carbon-neutral transport sector by 2045. Despite a notable drop in greenhouse gas emissions in 2023, marking a 70-year low for Europe's largest economy, the transport segment has struggled to hit its environmental benchmarks. Germany is targeting that roughly one-third of its heavy road haulage will be electrically powered or utilize electrically produced fuels like synthetic methane or hydrogen by 2030.
The German government intends to invest more in rail than roads to promote environmental protection, sustainability, and effective transportation. In 2022, Deutsche Bahn, the federal government, and the local and regional governments invested roughly EUR 13.6 billion (USD 14.51 billion) in rail infrastructure. Lower Saxony, Hamburg, Bremen, Mecklenburg-Western Pomerania, and Schleswig-Holstein, together with DB, invested in modernizing their rail networks by 2030.
E5 gasoline prices in Germany dropped sharply due to end of maintenance season in Europe
At the end of May 2024, E5 gasoline prices dropped significantly compared to April, with prices USD 4.91/100L lower in the last week. This decline is due to the end of the maintenance season in Europe, leading to increased refinery production and rising imports. Gasoline imports from Amsterdam-Rotterdam-Antwerp to Germany have steadily risen, with German seaports receiving 8,500 b/d in May, while exports fell to 3,700 b/d. The oversupply and end of maintenance season are driving down E5 gasoline prices in Germany. Meanwhile, diesel prices in the south and east are causing market disruptions.
German consumers faced the fastest price rise, and the high annual inflation rate was primarily driven by extreme price increases for energy and groceries since the Russia-Ukraine War. Germany is among the world's biggest natural gas importers. Around 95% of its gas consumption is met by imports. In 2022, 55% of gas imports came from Russia, 30% from Norway, and 13% from the Netherlands. Moreover, Germany anticipates a fuel price jump from 2027 EU emissions trading. An increase of 38 cents per liter of petrol and around 3 cents per kilowatt hour of natural gas at the beginning of 2027 compared to 2026.
Germany Road Freight Transport Industry Overview
The Germany Road Freight Transport Market is fragmented, with the major five players in this market being DACHSER, Deutsche Bahn AG (including DB Schenker), DHL Group, Kuehne+Nagel and United Parcel Service of America, Inc. (UPS) (sorted alphabetically).
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS
2 REPORT OFFERS
3 INTRODUCTION
3.1 Study Assumptions & Market Definition
3.2 Scope of the Study
3.3 Research Methodology
4 KEY INDUSTRY TRENDS
4.1 GDP Distribution By Economic Activity
4.2 GDP Growth By Economic Activity
4.3 Economic Performance And Profile
4.3.1 Trends in E-Commerce Industry
4.3.2 Trends in Manufacturing Industry
4.4 Transport And Storage Sector GDP
4.5 Logistics Performance
4.6 Length Of Roads
4.7 Export Trends
4.8 Import Trends
4.9 Fuel Pricing Trends
4.10 Trucking Operational Costs
4.11 Trucking Fleet Size By Type
4.12 Major Truck Suppliers
4.13 Road Freight Tonnage Trends
4.14 Road Freight Pricing Trends
4.15 Modal Share
4.16 Inflation
4.17 Regulatory Framework
4.18 Value Chain & Distribution Channel Analysis
5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)
5.1 End User Industry
5.1.1 Agriculture, Fishing, and Forestry
5.1.2 Construction
5.1.3 Manufacturing
5.1.4 Oil and Gas, Mining and Quarrying
5.1.5 Wholesale and Retail Trade
5.1.6 Others
5.2 Destination
5.2.1 Domestic
5.2.2 International
5.3 Truckload Specification
5.3.1 Full-Truck-Load (FTL)
5.3.2 Less than-Truck-Load (LTL)
5.4 Containerization
5.4.1 Containerized
5.4.2 Non-Containerized
5.5 Distance
5.5.1 Long Haul
5.5.2 Short Haul
5.6 Goods Configuration
5.6.1 Fluid Goods
5.6.2 Solid Goods
5.7 Temperature Control
5.7.1 Non-Temperature Controlled
5.7.2 Temperature Controlled
6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Key Strategic Moves
6.2 Market Share Analysis
6.3 Company Landscape
6.4 Company Profiles
6.4.1 A.P. Moller - Maersk
6.4.2 DACHSER
6.4.3 Deutsche Bahn AG (including DB Schenker)
6.4.4 DHL Group
6.4.5 DSV A/S (De Sammensluttede Vognmaend af Air and Sea)
6.4.6 Expeditors International of Washington, Inc.
6.4.7 Kuehne+Nagel
6.4.8 Raben Group
6.4.9 United Parcel Service of America, Inc. (UPS)