ASEAN의 크로스 보더 도로 화물 운송 시장 : 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)
ASEAN Cross Border Road Freight Transport - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)
상품코드:1692548
리서치사:Mordor Intelligence
발행일:2025년 03월
페이지 정보:영문
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한글목차
ASEAN의 크로스 보더 도로 화물 운송 시장 규모는 2025년에 433억 달러로 추정되고, 2030년에는 609억 2,000만 달러에 이르고, 예측 기간 중(2025-2030년) CAGR 7.07%로 성장할 것으로 예측됩니다.
싱가포르와 말레이시아는 동남아시아의 크로스 보더 전자상거래 시장의 약 50%를 차지합니다.
인도네시아의 제조업은 2022년에 5.01% 성장했습니다. 2023년 제조업의 성장률을 5.4-5.8%로 추정하고 있습니다.
향후 몇 년간 크로스 보더 전자상거래 시장의 성장이 도소매업의 최종 사용자 부문을 밀어올릴 것으로 예상됩니다. 이 시장은 크로스 보더 브랜드에 있어 큰 기회가 됩니다.
ASEAN 세관통과시스템(ACTS) 도입으로 국경을 넘은 도로화물 운송이 촉진될 전망입니다.
크로스 보더 쇼핑은 동남아시아에서 활발하며 베트남은 이 지역의 인터넷 소매 시장의 15%를 차지하고 태국에 이어 2번째입니다.
ASEAN 통관 운송 시스템(ACTS)의 도입은 작년 도로화물 시장에서 가장 중요한 개발 중 하나였습니다. ASEAN 공동체의 목표는 ACTS가 개발되어 2020년에 캄보디아, 라오스, 말레이시아, 싱가포르, 태국, 베트남에서 시작될 때 고려되었습니다.
ASEAN의 크로스 보더 도로 화물 운송 시장 동향
각국 정부의 인프라 건설 프로젝트에 뒷받침된 ASEAN 국가에 대한 직접 투자 증가로 경제 성장 견인
2024년 5월 일본 정부는 인도네시아 자카르타에 고속철도를 건설하기 위해 약 1,407억엔(9억 달러)의 대출을 발표했습니다. 이 동서 철도 프로젝트는 84.1km를 커버하며 2026년부터 2031년까지의 2기로 나누어 완성시킵니다. 이 새로운 철도선에는 열차나 신호 시스템에 일본의 기술이 채용됩니다.
2024년 2월 운수부는 태국 인프라를 강화하기 위해 2025년 말까지 약 150개의 운수 프로젝트에 188억 3,000만 달러를 투자할 계획을 발표했습니다. 2025년에는 57개의 신규 프로젝트가 계획되어 있어, 그 총액은 75억 9,000만 달러에 이릅니다. 이 구상에는 18의 고속도로 프로젝트, 9의 철도 프로젝트, 지역 항만 개발 계획이 포함되어, 이들은 모두, 미래 수송 및 저장 부문의 GDP에의 공헌을 강화하는 것을 목적으로 하고 있습니다.
이란 이스라엘 분쟁과 우크라이나 러시아 전쟁이 ASEAN 국가에 미치는 영향은 연료 가격 상승과 공급망 혼란을 초래했습니다.
인도네시아는 쉘과 셰브론이 최근 철수한 후 굴착과 탐사를 촉진하기 위해 2024년 석유 및 가스 부문에 대한 투자가 29% 증가할 것으로 예상하고 있습니다. 2024년에 예정된 투자의 40%를 거출할 예정입니다. 또한 2024년 초, 석유 및 가스성은 이란 이스라엘 분쟁에 의해 원유 가격이 1배럴당 100달러까지 상승할 가능성이 있음에도 불구하고, 가솔린 스탠드의 연료 가격은 적어도 2024년 6월까지 안정될 것으로 발표했습니다.
말레이시아에서는 앤왈 이브라힘 총리가 오랜 세월에 걸친 연료 보조금 제도의 개혁에 임한 일환으로 2024년 6월에 디젤 가격이 50% 이상 높아졌습니다.
ASEAN의 크로스 보더 도로 화물 운송 산업 개요
ASEAN의 크로스 보더 도로 화물 운송 시장은 단편화되어 있으며, 이 시장의 주요 기업은 Deutsche Bahn AG (DB Schenker 포함), DHL Group, Konoike Group (Konoike Transport Co., Ltd. 포함), Mitsui O.S.K. Lines and SF Express (KEX-SF)의 5개 기업입니다(알파벳순).
기타 혜택:
엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
3개월간의 애널리스트·지원
목차
제1장 주요 요약과 주요 조사 결과
제2장 보고서 제안
제3장 소개
조사의 전제조건과 시장 정의
조사 범위
조사 방법
제4장 주요 산업 동향
경제활동별 GDP 분포
경제활동별 GDP 성장률
경제성과 및 프로파일
전자상거래 산업의 동향
제조업의 동향
운수 및 창고업의 GDP
물류 실적
도로의 길이
수출 동향
수입 동향
연료 가격 동향
트럭 운송 비용
유형별 트럭 보유 대수
주요 트럭 공급업체
도로화물 톤수의 동향
도로화물 운임 동향
인플레이션율
규제 프레임워크
밸류체인과 유통채널 분석
제5장 시장 세분화
최종 사용자 산업
농업, 어업, 임업
건설업
제조업
석유 및 가스, 광업, 채석업
도소매업
기타
국가명
인도네시아
말레이시아
태국
베트남
기타 ASEAN 국가
제6장 경쟁 구도
주요 전략 동향
시장 점유율 분석
기업 상황
기업 프로파일
Deutsche Bahn AG(including DB Schenker)
DHL Group
Gemadept
Konoike Group(including Konoike Transport Co., Ltd.)
Mitsui OSK Lines
Profreight Group
SF Express(KEX-SF)
Tiong Nam Logistics Holdings Bhd
Yatfai
"K"Line Logistics, Ltd.
제7장 CEO에 대한 주요 전략적 질문
제8장 부록
세계 물류 시장 개요
개요
Porter's Five Forces 분석 프레임워크
세계 밸류체인 분석
시장 역학(시장 성장 촉진요인, 억제요인, 기회)
정보원과 참고문헌
도표 일람
주요 인사이트
데이터 팩
용어집
환율
JHS
영문 목차
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The ASEAN Cross Border Road Freight Transport Market size is estimated at 43.3 billion USD in 2025, and is expected to reach 60.92 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 7.07% during the forecast period (2025-2030).
Singapore and Malaysia account for about 50% of the cross-border e-commerce market in Southeast Asia
Indonesia's manufacturing industry grew by 5.01% in 2022. It was the strongest component of the country's economic growth in terms of productivity. Moreover, total exports from the industrial sector reached USD 206.35 billion in 2022, a 16.45% increase compared to the previous year. The Indonesian government estimated a 5.4-5.8% growth for the manufacturing industry in 2023. Similarly, Thailand's automotive industry has established itself as a major player in the global market, with auto parts and accessories accounting for a significant portion of its exports. As a result, the demand for cross-border services is increasing in the region.
In the coming years, the growth in the cross-border e-commerce market is expected to boost the wholesale and retail trade end-user segment. Vietnam has one of the fastest-growing cross-border e-commerce markets in the region, while Thailand's Industry 4.0 initiative promotes the importance of technological innovation for boosting economic growth. These markets offer significant opportunities for cross-border brands. The 'unbanked' population, primarily in Vietnam, is expected to grow by 57% in digital payments by 2025.
Implementation of the ASEAN Customs Transit System (ACTS) is expected to boost the cross-border road freight transport
Cross-border shopping is thriving in Southeast Asia, with Vietnam holding 15% of the region's internet retail market, second to Thailand. In December 2023, Idec Group Asia Vietnam began building a logistics and industrial warehouse in Bac Ninh province, investing USD 51.3 million. Covering 12 hectares, the warehouse will meet European standards, with features like a 5-ton/sq. m floor load capacity, NFPA-compliant fire protection, and a 10.9-meter clear height.
Implementing the ASEAN Customs Transit System (ACTS) has been one of the most significant developments in the road freight market in the last year. The ASEAN community's aims of doubling intra-ASEAN trade between 2017 and 2025 and cutting trade transaction costs by 10% in three years from 2017 were considered when the ACTS was developed and launched in 2020 in Cambodia, Laos, Malaysia, Singapore, Thailand, and Vietnam. The ACTS is expected to strengthen cross-border road freight in ASEAN countries during the forecast period.
ASEAN Cross Border Road Freight Transport Market Trends
Rising FDI in ASEAN countries supported by infrastructure construction projects by country governments driving economic growth
In May 2024, the Japanese government announced a loan of about JPY140.7 billion (USD 900 million) to build a high-speed rail line in Jakarta, Indonesia. The East-West rail project will cover 84.1 km and be completed in two phases, starting in 2026 and finishing by 2031. The new rail line will feature Japanese technology for trains and signaling systems. Such initiatives are expected to boost GDP contribution from transport and storage sector.
In February 2024, the Transport Ministry announced plans to invest USD 18.83 billion in around 150 transport projects by the end of 2025 to enhance Thailand's infrastructure. In 2024, 64 projects will commence, with an additional 31 projects valued at USD 11.23 billion in the pipeline. For 2025, there are 57 new projects planned, totaling USD 7.59 billion. These initiatives include 18 motorway projects, 9 railway projects, and plans for regional port development, all aimed at bolstering the transport and storage sector's contribution to GDP in the future.
Impact of the Iran-Israel conflict and Ukraine-Russia war on ASEAN countries led to increased fuel prices and supply chain disruptions
Indonesia expects a 29% increase in oil and gas sector investments in 2024 to boost drilling and exploration after Shell and Chevron's recent exits. This push is vital for Indonesia to counter a long-term decline in output amid rising financing challenges for fossil fuel projects. Foreign companies like Eni, Exxon Mobil, and BP will contribute 40% of 2024's planned investments. Also, in early 2024, the Ministry of Oil and Gas announced that fuel prices at gas stations will stay stable until at least June 2024, despite the Iran-Israel conflict potentially raising oil prices to USD 100 per barrel.
Diesel prices in Malaysia surged by over 50% in June 2024 as part of Prime Minister Anwar Ibrahim's efforts to reform the country's long-standing fuel subsidy system. The restructuring aimed to alleviate pressure on national finances by eliminating universal energy subsidies and focusing assistance on those most in need. This move also aims to address issues like the smuggling of subsidized diesel to neighboring countries, where it fetches higher prices.
ASEAN Cross Border Road Freight Transport Industry Overview
The ASEAN Cross Border Road Freight Transport Market is fragmented, with the major five players in this market being Deutsche Bahn AG (including DB Schenker), DHL Group, Konoike Group (including Konoike Transport Co., Ltd.), Mitsui O.S.K. Lines and SF Express (KEX-SF) (sorted alphabetically).
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS
2 REPORT OFFERS
3 INTRODUCTION
3.1 Study Assumptions & Market Definition
3.2 Scope of the Study
3.3 Research Methodology
4 KEY INDUSTRY TRENDS
4.1 GDP Distribution By Economic Activity
4.2 GDP Growth By Economic Activity
4.3 Economic Performance And Profile
4.3.1 Trends in E-Commerce Industry
4.3.2 Trends in Manufacturing Industry
4.4 Transport And Storage Sector GDP
4.5 Logistics Performance
4.6 Length Of Roads
4.7 Export Trends
4.8 Import Trends
4.9 Fuel Pricing Trends
4.10 Trucking Operational Costs
4.11 Trucking Fleet Size By Type
4.12 Major Truck Suppliers
4.13 Road Freight Tonnage Trends
4.14 Road Freight Pricing Trends
4.15 Inflation
4.16 Regulatory Framework
4.17 Value Chain & Distribution Channel Analysis
5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)
5.1 End User Industry
5.1.1 Agriculture, Fishing, and Forestry
5.1.2 Construction
5.1.3 Manufacturing
5.1.4 Oil and Gas, Mining and Quarrying
5.1.5 Wholesale and Retail Trade
5.1.6 Others
5.2 Country
5.2.1 Indonesia
5.2.2 Malaysia
5.2.3 Thailand
5.2.4 Vietnam
5.2.5 Rest of ASEAN
6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Key Strategic Moves
6.2 Market Share Analysis
6.3 Company Landscape
6.4 Company Profiles
6.4.1 Deutsche Bahn AG (including DB Schenker)
6.4.2 DHL Group
6.4.3 Gemadept
6.4.4 Konoike Group (including Konoike Transport Co., Ltd.)