도로 화물 서비스 시장 기회, 성장 촉진요인, 산업 동향 분석, 예측(2025-2034년)
Road Freight Services Market Opportunity, Growth Drivers, Industry Trend Analysis, and Forecast 2025 - 2034
상품코드:1708238
리서치사:Global Market Insights Inc.
발행일:2025년 03월
페이지 정보:영문 190 Pages
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한글목차
세계의 도로 화물 서비스 시장은 2024년에 2조 2,000억 달러로 평가되며, 2025-2034년에 CAGR 5.2%로 성장할 것으로 예측됩니다.
이러한 강력한 성장은 주로 광범위한 도로망, 고속도로, 첨단 물류센터 등 교통 인프라의 지속적인 강화에 기인합니다. 우회도로 개발, 산업 및 항만 지역 인근의 물류 허브 확대 등 인프라에 대한 지속적인 투자로 운송 시간 단축, 차량 운행 비용 절감, 공급망 효율화를 실현하고 있습니다. 또한 E-Commerce의 급격한 성장에 따른 신속한 배송에 대한 수요의 급증은 도로 화물 서비스 확대에 크게 기여하고 있습니다. 다양한 산업 분야의 기업이 신속하고 효율적인 운송에 대한 의존도가 높아짐에 따라 도로화물 시장은 역동적으로 성장하고 있습니다. 기업이 물류 업무에서 속도와 비용 효율성을 우선시함에 따라 이러한 변화는 앞으로도 계속될 것으로 예측됩니다.
차종별로는 대형 트럭, 소형 상용차(LCV), 중형 트럭으로 구분되며, 2024년에는 대형 트럭이 시장 점유율의 50%를 차지하여 2034년까지 매년 5%의 안정적인 CAGR을 유지할 것으로 예측됩니다. 이러한 트럭은 장거리 화물, 특히 대규모 운송이 필요한 건설 및 제조와 같은 산업에서 매우 중요합니다. 대형 트럭의 높은 점유율은 장거리에서 상당한 양의 화물을 처리할 수 있는 견고하고 높은 용량의 차량에 대한 수요가 증가하고 있음을 보여줍니다. 반면, LCV와 중형 트럭은 단거리 및 중거리 운송의 효율성, 특히 도시 및 교외 지역에서의 효율성으로 인해 안정적인 수요가 지속되고 있습니다.
시장 범위
시작연도
2024년
예측연도
2025-2034년
시작 금액
2조 2,000억 달러
예상 금액
3조 4,200억 달러
CAGR
5.2%
화물 운송 목적지별로 보면 시장은 국내와 국제로 구분되며, 2024년에는 단거리 및 중거리 운송 수요로 인해 국내 도로 화물 서비스 분야가 83%의 점유율을 차지할 것으로 예측됩니다. 국내 시장은 적시 배송, 낮은 운영 비용, 다양한 업종에 대한 유연한 물류 솔루션의 혜택을 누리고 있습니다. 이 부문은 도시화, 산업화, E-Commerce 증가로 인해 효율적인 국내 물류 및 배송 서비스에 대한 수요가 증가함에 따라 큰 성장세를 보이고 있습니다.
지역적 이점 측면에서 아시아태평양 도로 화물 서비스 시장은 2024년 세계 시장 점유율의 45%를 차지할 것으로 예측됩니다. 이 지역의 강력한 제조거점은 탄탄한 국내 소비와 잘 구축된 물류 네트워크와 결합하여 도로화물 서비스 시장의 주요 기업으로 자리 매김하고 있습니다. 중국의 도로 화물 서비스의 성장은 특히 주목할 만합니다. 고속도로 및 스마트 물류 허브 개발과 같은 정부 지원 인프라 프로젝트가 중국의 물류 역량을 지속적으로 강화하여 향후 수년간 지속적인 시장 성장의 발판을 마련하고 있기 때문입니다.
목차
제1장 조사 방법과 조사 범위
제2장 개요
제3장 업계 인사이트
에코시스템 분석
공급업체 상황
트럭 운송 회사/캐리어
물류 서비스 프로바이더(LSP)
화물 브로커
테크놀러지 프로바이더
지원 서비스
이익률 분석
테크놀러지와 혁신 전망
특허 분석
주요 뉴스&구상
규제 상황
영향요인
촉진요인
도로망, 고속도로, 물류 허브에 대한 정부 투자
온라인 쇼핑의 급증과 E-Commerce 붐
텔레매틱스, GPS 추적, AI에 의한 루트 최적화의 채택
국제 무역 협정의 증가와 국경간 E-Commerce의 추진
전기 트럭과 저연비 트럭으로의 이동
업계의 잠재적 리스크 & 과제
연료 가격의 변동
도시화와 불충분한 도로 인프라
성장 가능성 분석
Porter의 산업 분석
PESTEL 분석
제4장 경쟁 구도
서론
기업 점유율 분석
경쟁 포지셔닝 매트릭스
전략 전망 매트릭스
제5장 시장 추산·예측 : 서비스별, 2021-2034년
주요 동향
풀 트럭로드(FTL)
LTL(Less-than-truckload)
익스프레스·소포 서비스
전용 계약 운송(DCC)
인터모달 운송
제6장 시장 추산·예측 : 차량별, 2021-2034년
주요 동향
소형 상용차(LCV)
중형 트럭
대형 트럭
제7장 시장 추산·예측 : 발송지별, 2021-2034년
주요 동향
국내
해외
제8장 시장 추산·예측 : 최종 용도별, 2021-2034년
주요 동향
소매·E-Commerce
자동차
식품 및 음료
의약품·헬스케어
산업·제조업
화학·위험물
제9장 시장 추산·예측 : 지역별, 2021-2034년
주요 동향
북미
미국
캐나다
유럽
영국
독일
프랑스
이탈리아
스페인
러시아
북유럽
아시아태평양
중국
인도
일본
한국
뉴질랜드
동남아시아
라틴아메리카
브라질
멕시코
아르헨티나
중동 및 아프리카
UAE
사우디아라비아
남아프리카공화국
제10장 기업 개요
C.H. Robinson
CEVA Logistics
CJ Logistics Corporation
DB Schenker
DHL Logistics
DSV
FedEx
Geodis
J.B. Hunt Transport Services
Kerry Logistics Network Limited
Knight-Swift Transportation
Kuehne+Nagel
Nippon Express
Ryder System
Schneider National
TNT Express
UPS Supply Chain Solutions
Werner Enterprises
XPO Logistics
YRC Worldwide
KSA
영문 목차
영문목차
The Global Road Freight Services Market was valued at USD 2.2 trillion in 2024 and is projected to grow at a CAGR of 5.2% from 2025 to 2034. This robust growth is primarily driven by the ongoing enhancements in transportation infrastructure, including extensive road networks, highways, and advanced logistics centers. The continuous investment in infrastructure, such as the development of bypasses and the expansion of logistics hubs near industrial and port zones, has resulted in reduced transit times, lower vehicle operating costs, and increased supply chain efficiency. Furthermore, the surge in demand for quicker deliveries, fueled by the rapid expansion of e-commerce, has contributed significantly to the expansion of road freight services. As businesses across various industries increasingly rely on swift and efficient transportation, the road freight market is experiencing dynamic growth. This shift is expected to continue as businesses prioritize speed and cost-efficiency in their logistics operations.
The market is segmented by vehicle type, with heavy-duty trucks, light commercial vehicles (LCVs), and medium-duty trucks. In 2024, heavy-duty trucks accounted for 50% of the market share and are expected to maintain a steady CAGR of 5% annually until 2034. These trucks are crucial for long-haul freight, particularly for industries such as construction and manufacturing that require large-scale transportation. The large share of heavy-duty trucks is indicative of the growing demand for robust and capable vehicles that can handle substantial loads over extended distances. On the other hand, LCVs and medium-duty trucks continue to see consistent demand due to their efficiency in short- and medium-distance deliveries, especially in urban and suburban areas.
Market Scope
Start Year
2024
Forecast Year
2025-2034
Start Value
$2.2 Trillion
Forecast Value
$3.42 Trillion
CAGR
5.2%
When looking at freight destinations, the market is divided into domestic and international categories. In 2024, the domestic road freight services segment dominated with a share of 83%, driven by the need for short- and medium-distance transportation. The domestic market benefits from timely deliveries, lower operating costs, and flexible logistics solutions that cater to a wide variety of industries. This segment is experiencing significant growth due to the rise in urbanization, industrialization, and e-commerce, which has led to an increasing demand for efficient logistics and delivery services within countries.
In terms of geographical dominance, the Asia-Pacific Road Freight Services Market held 45% of the global market share in 2024. The region's strong manufacturing base, coupled with robust domestic spending and well-established logistics networks, has positioned it as a key player in the road freight services market. The growth of China's road freight services is particularly noteworthy, as government-backed infrastructure projects, such as the development of expressways and smart logistics hubs, continue to strengthen the country's logistics capacity and position it for sustained market growth in the coming years.
Table of Contents
Chapter 1 Methodology & Scope
1.1 Research design
1.1.1 Research approach
1.1.2 Data collection methods
1.2 Base estimates and calculations
1.2.1 Base year calculation
1.2.2 Key trends for market estimates
1.3 Forecast model
1.4 Primary research & validation
1.4.1 Primary sources
1.4.2 Data mining sources
1.5 Market definitions
Chapter 2 Executive Summary
2.1 Industry 3600 synopsis, 2021 - 2034
Chapter 3 Industry Insights
3.1 Industry ecosystem analysis
3.2 Supplier landscape
3.2.1 Trucking companies/carriers
3.2.2 Logistics service providers (LSPs)
3.2.3 Freight brokers
3.2.4 Technology providers
3.2.5 Supporting services
3.3 Profit margin analysis
3.4 Technology & innovation landscape
3.5 Patent analysis
3.6 Key news & initiatives
3.7 Regulatory landscape
3.8 Impact forces
3.8.1 Growth drivers
3.8.1.1 Government investments in road networks, expressways, and logistics hubs
3.8.1.2 The surge in online shopping and e-commerce boom
3.8.1.3 Adoption of telematics, GPS tracking, and AI-driven route optimization
3.8.1.4 Increasing international trade agreements and cross-border e-commerce drive
3.8.1.5 The shift toward electric and fuel-efficient trucks
3.8.2 Industry pitfalls & challenges
3.8.2.1 Fluctuations in fuel prices
3.8.2.2 Urbanization and inadequate road infrastructure