디지털 화물 중개 시장 규모, 점유율, 동향 분석 보고서 : 운송 유형별, 서비스 유형별, 고객 유형별, 최종 사용자 산업별, 지역별, 부문별 예측(2025-2030년)
Digital Freight Brokerage Market Size, Share & Trends Analysis Report By Transportation Mode (Road Freight, Rail Freight), By Service Type, By Customer Type, By End-user Industry, By Region, And Segment Forecasts, 2025 - 2030
상품코드 : 1701370
리서치사 : Grand View Research
발행일 : 2025년 03월
페이지 정보 : 영문 130 Pages
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한글목차

디지털 화물 중개 시장 동향

세계의 디지털 화물 중개 시장 규모는 2024년에 58억 7,000만 달러에 달했으며, 2025-2030년에 걸쳐 CAGR 27.3%를 나타낼 것으로 예측됩니다.

오늘날 기존 화물 중개업은 실시간 추적 부족, 예측 불가능한 가격 변동, 수작업으로 인한 비효율성, 용량 제약 등 여러 과제에 직면하고 있습니다. 라인 플랫폼이나 앱 등의 기술을 이용하여 화물주와 운송 회사를 연결하는 화물 중개 모델로 입찰, 예약, 출하 실행 등의 프로세스를 자동화하고, 보다 효율적이고 실시간 화물 매칭을 목표로 합니다.

국경을 넘은 화물 운송과 복합 일관 운송의 성장은 디지털 화물 중개 산업의 주요 원동력이 되고 있습니다. 디지털 화물 중개 플랫폼은 실시간 추적, 자동화된 통관 문서화, AI 기반 경로 최적화를 제공하여 다양한 운송 수단 간의 원활한 전환을 지원합니다. 예를 들어, 2024년 11월, 슈나이더 내셔널(미국)은 CSX(미국) 및 CPKC(캐나다)와 협력하여 미국 남동부와 멕시코 간 새로운 복합운송 서비스를 출시했습니다.

전자상거래와 온디맨드 배송의 대두는 디지털 화물 중개 산업의 큰 원동력이 되고 있습니다. 2024년 전자상거래 총 매출액은 1조 1,926억 달러였으며, 2023년부터 8.1% 증가했습니다.

규제의 복잡성과 무역 시책은 안전 보장과 무역의 표준화에 필수적입니다. 그리고 혼란을 최소화해야 합니다. 다양한 국가의 운송법, 관세 규정 및 환경 규제를 준수하는 것은 지연, 벌금 및 운영 비용 증가로 이어질 수 있습니다.USMCA의 규제는 보다 엄격한 노동법, 지역별 내용 요건, 세관의 단속을 부과하고 있어, 국경을 넘은 화물 운송 업무에 직접 영향을 미치고 있습니다. 또한 미국 연방 교통안전국(FMCSA)은 운행 시간을 제한하는 전자 운행 기록 장치(ELD) 사용을 의무화하여 배송업체가 엄격한 규정 준수 조치를 준수해야 하므로 운영 비용이 증가하고 운전자의 유연성이 저하됩니다.

화물 수요의 변동과 과도한 운송 능력은 물류 및 운송회사에 있어서 큰 과제입니다. 이로 인해 수익성이 떨어지고 일부 운송 회사는 적자 관리와 시장에서 완전히 철수해야합니다. 파업의 상승을 초래할 수 있습니다. 이러한 변동성은 시장 안정성을 방해하며 플랫폼의 신뢰성에도 영향을 미칩니다. 지력을 제공하기 때문에 디지털 화물 운송 플랫폼은 수익성을 보장하기 위해 많은 양의 거래에 의존하며 예측 불가능한 수요주기로 인해 수익 성장이 안정되지 않을 수 있습니다.

목차

제1장 조사 방법과 범위

제2장 주요 요약

제3장 디지털 화물 중개 시장 변수, 동향, 범위

제4장 디지털 화물 중개 시장 : 운송 유형별, 추정·동향 분석

제5장 디지털 화물 중개 시장 : 서비스 유형별, 추정·동향 분석

제6장 디지털 화물 중개 시장 : 고객 유형별, 추정·동향 분석

제7장 디지털 화물 중개 시장 : 최종 사용자 산업별, 추정·동향 분석

제8장 디지털 화물 중개 시장 : 지역별, 추정·동향 분석

제9장 경쟁 구도

KTH
영문 목차

영문목차

Digital Freight Brokerage Market Trends:

The global digital freight brokerage market size is estimated at USD 5.87 billion in 2024 and is projected to grow at a CAGR of 27.3% from 2025 to 2030. Today, traditional freight brokerage faces several challenges, such as a lack of real-time tracking, unpredictable pricing fluctuations, inefficiencies due to manual processes, and capacity constraints. To overcome such challenges companies are focusing on digital freight brokerage solutions by leveraging automation, AI, and real-time data analytics. Digital freight brokerage is a freight brokerage model that uses technology, often online platforms or apps, to connect shippers with carriers, automating processes such as tendering, booking, and shipment execution, and aiming for more efficient and real-time freight matching. This modern approach is widely used across industries such as retail, manufacturing, and e-commerce, where fast and efficient logistics are crucial.

Growth in cross-border & intermodal freight transport is a key driver of the digital freight brokerage industry. As global trade expands, businesses face challenges such as customs delays, inefficient coordination between transport modes, and high costs associated with cross-border freight. Digital freight brokerage platforms offer real-time tracking, automated customs documentation, and AI-powered route optimization, enabling seamless transitions between different modes of transport. Major companies are increasingly focusing on expanding intermodal and cross-border capabilities to enhance supply chain resilience. For instance, in November 2024, Schneider National, Inc. (U.S.) launched a new intermodal service between the Southeast U.S. and Mexico in collaboration with CSX (U.S.) and CPKC (Canada). This service eliminates border delays common in trucking, ensuring faster, more secure freight movement, which aligns with the benefits provided by digital freight brokerage solutions.

The rise of e-commerce and on-demand deliveries is a significant driver of the digital freight brokerage industry. The rapid growth of e-commerce is driving demand for faster, more flexible, and cost-effective shipping solutions. Digital freight brokerage platforms enable instant carrier sourcing, reduce transit times, and improve delivery efficiency. According to The Census Bureau of the Department of Commerce, total e-commerce sales for 2024 were estimated at USD 1,192.6 billion, reflecting an 8.1% increase from 2023, while total retail sales grew by only 2.8%. This rapid e-commerce expansion has heightened the increasing reliance on advanced freight solutions to handle growing shipment volumes efficiently.

Regulatory complexities and trade policies are essential for security and trade standardization. However, it creates operational hurdles for freight companies, requiring them to invest in compliance management and digital solutions to streamline processes and minimize disruptions. Compliance with different countries' transportation laws, customs regulations, and environmental mandates can lead to delays, fines, and increased operational costs. For instance, United States-Mexico-Canada Agreement (USMCA) regulations impose stricter labor laws, regional content requirements, and customs enforcement, directly affecting cross-border freight operations. In addition, The FMCSA (Federal Motor Carrier Safety Administration) mandates the use of Electronic Logging Devices (ELDs), which limits driving hours, requiring carriers to adhere to strict compliance measures, which increases operational costs and reduces driver flexibility.

Fluctuations in freight demand and excess carrier capacity present significant challenges for logistics and transportation companies. When demand is low, there are more available trucks than shipments, leading to intense competition among carriers and driving freight rates down. This reduces profitability and forces some carriers to operate at a loss or exit the market entirely. Conversely, when demand spikes, there may not be enough carrier capacity to meet shipping needs, causing delays and higher transportation costs for shippers. This volatility disrupts market stability and affects platform reliability, as inconsistent pricing and availability can deter both shippers and carriers. In addition, digital freight platforms rely on large volumes of transactions for profitability, and unpredictable demand cycles can make revenue growth inconsistent.

Global Digital Freight Brokerage Market Report Segmentation

This report forecasts revenue growth at global, regional, and country levels and provides an analysis of the latest industry trends in each of the sub-segments from 2018 to 2030. For this study, Grand View Research has segmented the global digital freight brokerage market report based on transportation mode, service type, customer type, end-user industry, and region:

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

Chapter 2. Executive Summary

Chapter 3. Digital Freight Brokerage Market Variables, Trends, & Scope

Chapter 4. Digital Freight Brokerage Market: Transportation Mode Estimates & Trend Analysis

Chapter 5. Digital Freight Brokerage Market: Service Type Estimates & Trend Analysis

Chapter 6. Digital Freight Brokerage Market: By Customer Type Estimates & Trend Analysis

Chapter 7. Digital Freight Brokerage Market: End-User Industry Estimates & Trend Analysis

Chapter 8. Digital Freight Brokerage Market: Regional Estimates & Trend Analysis

Chapter 9. Competitive Landscape

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