유럽의 리테일 애널리틱스 시장 : 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)
Europe Retail Analytics - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)
상품코드:1636589
리서치사:Mordor Intelligence
발행일:2025년 01월
페이지 정보:영문
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한글목차
유럽의 리테일 애널리틱스 시장은 예측 기간 동안 CAGR 20.76%를 기록할 전망입니다.
주요 하이라이트
이 지역에서 리테일 애널리틱스를 활용하는 원동력은 고객 행동에 대한 구체적이고 실용적인 인사이트를 얻는 것입니다. 리테일 애널리틱스 서비스는 소비자 각자에게 맞는 고려 사항을 제공하도록 설계되었습니다. 기업은 소비자 요구의 변화와 고객 로열티를 둘러싼 소매업체 간의 경쟁 격화에 대응하여 고객의 기업 참여를 장기화하는 데이터 중심의 리테일 애널리틱스 솔루션을 이용하고 있습니다. 소매업의 예측 분석을 통해 소매업체는 고객 데이터를 평가하고 고객의 욕구를 예측할 수 있습니다.
또한 고객 중심의 관점에서 리테일 애널리틱스 전략의 도입은 온라인 채널 전반에서 원활한 소비자 경험을 창출하고 자동화하는 데 필요한 리소스와 기술을 기업에 제공하는 것을 목표로 합니다. 고객관계관리(CRM) 시스템을 도입하는 소매기업이 늘어나면서 고객체험이 향상되고 있습니다. 또한 IoT, POS, RFID 및 기타 스마트 장치의 사용 확대로 인해 엄청난 양의 데이터가 생성되고 소매 업체는 이러한 데이터를 활용하여 고객의 구매 선호도와 숨겨진 고객 인사이트를 찾을 수 있습니다. 그 결과 소매업체는 주로 고객 경험 향상에 주력하게 되고 리테일 애널리틱스 서비스 및 소프트웨어에 대한 수요는 향후 수년간 단번에 높아질 것으로 예상됩니다.
소매업체의 주요 자원은 상품 재고 및 선반 공간 배분입니다. 애널리틱스는 적절한 고객에게 적절한 위치에서 적절한 시점에서 적절한 수량의 제품 제공을 결정하기 위한 애널리틱스의 활용을 의미합니다. 마이크로 레벨 분석과 구색 계획의 관점에서 이 동향은 현재 소매 업계에서 지속적인 프로세스가 되고 있습니다. 선반 공간 관리는 상점에서 고객의 선호와 다양한 구색이 재무에 미치는 영향과 관련하여 연구되었습니다.
예를 들어, 유럽의 신흥 기업인 Trax Ltd.와 Roamler는 소비자 포장 상품(CPG) 기업에 점포 감사 서비스를 제공하기 위해 제휴했습니다. 기업은 항상 선반 사진을 촬영하고 선반 상황에 대한 인사이트를 제공합니다. 이를 통해 선반에서 상품의 재고 상황을 개선할 수 있으며, 가맹점은 적시에 인사이트를 얻고 구매자의 경험을 개선하기 위한 의사 결정을 내릴 수 있습니다.
의사결정 지원 시스템(DSS)과 같은 비즈니스 인텔리전스 툴을 통해 유럽 기업들은 스트레스 테스트와 매출 예측을 만들 수 있게 되었습니다. DSS를 활용함으로써 기업은 감응도 분석을 실시하여 봉쇄 가능성이나 직원의 병 등 외부 변수가 업무에 미치는 영향을 평가할 수 있습니다. 데이터 중심의 의사 결정을 선호하는 기업은 애널리틱스나 비즈니스 인텔리전스를 사용하지 않는 기업보다 위기 관리를 강화하고 회복을 가속화할 것으로 기대할 수 있습니다.
리테일 애널리틱스 시장 동향
클라우드 부문이 시장을 견인하는 요인 중 하나
소매업체가 애널리틱스와 BI를 클라우드에서 수행하는 데는 여러 가지 이유와 경제적 이점이 있습니다. 그 중 일부는 24시간 365일의 인프라 독립적 클라우드 환경의 가용성, BI 구성 요소 배포 시간 단축, 요구 사항에 따른 인프라 확장 및 축소 유연성, 인프라 조달 비용 효과 등을 포함합니다. 또한 라이선스 비용이 많이 들고 모바일 및 웹 기반 원격 액세스를 지원하여 데이터베이스에 대한 액세스를 제어하여 사용자의 보안을 확보하고 분석을 수행할 수 있습니다.
A&BI 플랫폼의 총 소유 비용(TOC)을 아는 것은 중요한 고려 사항입니다. 외부 클라우드 호스팅과 비교하여 인프라 라이선스 및 지원의 내부 비용을 검증하는 비용 비교를 평가해야 합니다. SaaS의 경우 일부 요인으로 인해 총 소유 비용이 일반적으로 낮아집니다. 첫째, 일부 SaaS 솔루션에는 여러 사용자가 소프트웨어의 기반이 되는 인프라를 공유할 수 있는 다중 테넌트 플랫폼이 있습니다. 공유 플랫폼에서도 사용자는 개인적인 개별 정보를 유지합니다. 둘째, SaaS 분석 및 BI 플랫폼은 소프트웨어를 실행하기 위해 기업 서버, 하드웨어 및 IT 리소스가 필요하지 않습니다.
SaaS의 A&BI 플랫폼은 자동화되어 있으며 즉시 사용할 수 있으므로 전개에 소요되는 시간이 크게 단축됩니다. SaaS는 표준 웹 브라우저를 통해 액세스할 수 있으므로 학습 곡선이 단축되고 채용률이 높아집니다. SaaS 솔루션은 직관적이고 셀프 서비스이며 친숙해지므로 모든 사용자가 액세스할 수 있습니다. 반면에 온프레미스 A&BI 인프라 구축에는 일반적으로 몇 개월이 걸리며 인사이트를 추출하려면 교육을 받은 직원이 필요합니다.
온프레미스 솔루션에 대한 클라우드 솔루션의 이점은 클라우드 전개를 크게 촉진할 것으로 예상됩니다. 데이터 중심의 의사결정을 지지하는 기업은 애널리틱스나 비즈니스 인텔리전스를 이용하지 않는 기업보다 위기관리를 강화하고 회복을 앞당길 것으로 기대됩니다.
Eurostat에 따르면 2021년에도 전자 메일 및 파일 스토리지를 위한 클라우드 사용은 여전히 널리 보급되어 있으며 클라우드 컴퓨팅을 사용하는 조직의 각각 79%와 66%가 이러한 유형의 클라우드 서비스를 구매하고 있다고 보고했습니다. 2020년에 비해 전자 메일, 오피스 소프트웨어, 회계 및 재무 용도의 클라우드 이용은 완만하게 증가했습니다(이메일과 오피스 소프트웨어에서 +3% 포인트, 회계 용도에서 +2% 포인트). 다른 클라우드 서비스의 채용률은 비교적 일정했습니다.
프랑스는 크게 성장할 것으로 예상
프랑스 소매업체는 직원 정보부터 재고 세부사항, 공급업체 데이터, 고객 구매 행동에 이르기까지 방대한 양의 정보를 관리해야 합니다. 모든 상호작용과 데이터 포인트가 소매 비즈니스를 보다 효율적이고 성공적으로 이끌 수 있는 기회입니다. Microsoft의 BI 도구인 Power BI는 이러한 데이터 포인트를 기록하고 고객 동향을 그래픽으로 표현하여 실용적인 인사이트를 생성할 수 있도록 지원합니다. 따라서 소매업체는 BI 데이터를 활용하여 개인화를 통해 효과적인 고객 타겟팅을 수행할 수 있습니다.
또한, 전자상거래의 급속한 상승으로 비즈니스 인텔리전스는 사용자가 전자상거래 상점과 상호 작용하는 방식을 추적할 수 있습니다. 이 정보를 통해 고객의 쇼핑 경험과 서비스 경험을 더욱 향상시킬 수 있습니다. 또한 전자상거래에서는 비즈니스 인텔리전스를 활용하여 소매업체가 고객의 행동에 따라 현명하고 효율적인 의사 결정을 내릴 수 있습니다. 이 데이터는 실시간으로 확인할 수 있으므로 기업은 가격 조정 및 상품 제공 변경을 신속하게 수행할 수 있습니다.
게다가 Eurostat에 따르면 2021년 프랑스에서 온라인 쇼핑을 한 사람들 중 34%가 조사 전 3개월에 한 번 두 번 갔다고 합니다. 나머지 3분의 2는 이 기간에 3회 이상 온라인 쇼핑을 이용합니다.
Retail-Index에 따르면 프랑스 소매 시장에는 2021년 2월 현재 20개 이상의 카테고리에 걸쳐 382개의 소매 업체가 있습니다. 의류 산업에는 130개 이상의 상점이 있으며, 그 중 52개 회사는 신발과 가죽 제품의 판매를 전문으로 합니다. 식품소매업에 특화된 소매기업은 28개사였습니다.
타겟팅된 오퍼와 예측 분석을 통해 프랑스 소매업체는 모든 고객에게 매우 세밀하고 맞춤형 오퍼를 개발할 수 있습니다. 예를 들어, 소매업체는 구매 빈도를 높이는 인센티브를 제공하는 쿠폰을 제공함으로써 매장에서의 경험을 개인화하고 구매를 촉진할 수 있습니다. 예측 분석은 고객의 업셀 및 크로스셀에 활용할 수 있습니다.
리테일 애널리틱스 산업 개요
유럽의 리테일 애널리틱스 시장 보고서에서 사업을 전개하는 주요 기업은 SAP SE, Oracle Corporation, Qlik Technologies, Inc., Zoho Corporation, IBM Corporation, Retail Next, Inc., Alteryx, Inc., Tableau Software, Inc., Adobe Systems Incorporated, Microstrategy, Inc., Prevedere Software, Inc. 국내 기업입니다.
2022년 11월, RetailNext는 유럽과 아시아의 풋 트래픽 모니터링 플랫폼을 확장하기 위해 시장 조사 회사 Ipsos에서 영국의 라이벌 Retail Performance 인수를 발표했습니다. 소매 넥스트는 이 인수에 대해 영국 및 유럽의 소매 인텔리전스 분야에서 전략적 확대라고 설명합니다. 이 회사의 현재 모니터링 업무는 50개국의 4,500개 이상의 소매점포에서 연간 10억 명 이상의 소비자 방문을 기록하고 있습니다.
2022년 9월 차세대 디지털 서비스와 컨설팅의 세계 기업인 인포시스는 Microsoft의 클라우드 포 리테일과 제휴했습니다. 이 제휴를 통해 소매업체는 소비자 경험을 재구성하고 프로세스를 새로 고치고 클라우드와 데이터를 통해 시스템을 빠르게 증폭할 수 있습니다. Infosys의 소매 기업용 클라우드 솔루션 및 업계 서비스는 Microsoft Cloud for Retail 파트너로 제공되며 Infosys Cobalt의 Microsoft Cloud 제품을 보완합니다.
기타 혜택 :
엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
3개월간의 애널리스트 서포트
목차
제1장 서론
조사의 전제조건 및 시장 정의
조사 범위
제2장 조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 시장 역학
시장 개요
시장 성장 촉진요인
예측 분석 중시의 고조
데이터량의 지속적 증가
매출 예측에 대한 수요 증가
억제요인
신흥 지역의 일반적인 인식과 전문 지식의 부족
표준화와 통합 문제
업계 밸류체인 분석
업계의 매력도-Porter's Five Forces 분석
신규 진입업자의 위협
구매자의 협상력
공급기업의 협상력
대체품의 위협
경쟁 기업간 경쟁 관계의 강도
제5장 시장 세분화
전개 모드별
온프레미스
클라우드
유형별
솔루션(분석, 시각화 툴, 데이터 관리 등)
서비스(통합, 지원 및 컨설팅)
모듈 유형별
전략 및 계획(매크로 동향, KPI, 가치 분석)
마케팅(가격 설정, 로열티, 부문 분석)
재무관리(회계관리)
점포 오퍼레이션(부정 검지, 노동력 분석)
머천다이징(구색 최적화, 쇼퍼 패스 분석)
공급망 관리(재고, 벤더, 수급 모델링)
기타 모듈 유형
비즈니스 유형별
중소기업
대규모 조직
국가별
영국
독일
프랑스
기타 국가
제6장 경쟁 구도
기업 프로파일
SAP SE
Oracle Corporation
Qlik Technologies, Inc.
Zoho Corporation
IBM Corporation
Retail Next, Inc.
Alteryx, Inc.
Tableau Software, Inc.
Adobe Systems Incorporated
Microstrategy, Inc.
Prevedere Software, Inc.
Targit
Pentaho Corporation
ZAP Business Intelligence
Fuzzy Logix
제7장 투자 분석
최근 M&A
투자 전망
제8장 유럽 리테일 애널리틱스 시장의 향후 동향
AJY
영문 목차
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The Europe Retail Analytics Market is expected to register a CAGR of 20.76% during the forecast period.
Key Highlights
The driving factor for using retail analytics in the region is that it provides tangible and practical insights into customer behavior. Retail analytics services are designed to give each consumer tailored attention. Companies have used data-driven retail analytics solutions that keep customers engaged with the company for a longer period in response to changing consumer needs and increasing rivalry among retailers for customer loyalty. Retail predictive analytics allows retailers to evaluate customer data and anticipate client wants and desires.
Furthermore, from a customer-centric standpoint, implementing a retail analytics strategy is intended to offer businesses the resources and technology required to create and automate seamless consumer experiences across online channels. Customer experiences are improving as more retailers implement customer relationship management (CRM) systems. Furthermore, the increased use of IoT, POS, RFID and other smart devices generates enormous data, which merchants can utilize to find client buying preferences and hidden customer insights. As a result, retailers primarily focus on improving customer experience, which is expected to immediately drive demand for retail analytics services and software in the coming years.
A retailer's primary resources are product inventory and shelf space allotment. It refers to the use of analytics to decide product offers in the right place, at the right time, and in the appropriate quantity for the right customers. In terms of micro-level analysis and assortment planning, this trend has now become a constant process in the retail industry. Shelf space management is being studied in relation to client preferences in the store and the financial impact of various assortments.
For instance, Trax Ltd. and Roamler, two European startups, have joined forces to provide shop auditing services to consumer packaged goods (CPG) corporations. Companies constantly capture shelf photos and provide insights about shelf conditions. It improves product availability on the shelf and enables merchants to get timely insights and make decisions to improve shopper experiences.
Business intelligence tools like decision support systems (DSS) have allowed companies in Europe to produce stress tests and sales forecasts, which are significantly used to assess a company's ability to operate under challenging economic scenarios. Utilizing DSS, companies can perform sensitivity analyses to evaluate the impacts of external variables, such as a possible lockdown or employee sickness, on their operations. Companies that favor data-driven decision-making are more expected to manage the crisis better and recover faster than businesses that do not use analytics and business intelligence.
Retail Analytics Market Trends
Cloud Segment is One of the Factors Driving the Market
There are various reasons and financial benefits for retailers to have their analytics and BI on the cloud. Some of them are the 24x7 availability of the cloud environment without any infrastructure dependency, the reduction of the time taken to deploy BI components, the flexibility of scaling up or scaling down the infrastructure based on the requirement, and the cost-effectiveness in terms of infrastructure procurement. Additionally, the massive spending on licenses and the support of mobile and web-based remote access to control database access ensure user security and perform analytics.
Knowing the Total Cost of Ownership (TOC) of the A&BI platform is a significant consideration. A cost comparison that examines the internal costs of infrastructure licensing and support compared to external cloud hosting must be assessed. With SaaS, the total cost of ownership is typically lower due to several factors. First, some SaaS solutions are multitenant platforms that allow several users to share the software's underlying infrastructure. Even though it could be a shared platform, users retain their private and separate information. Second, SaaS analytics and BI platforms don't need the business's servers, hardware, or IT resources to get the software up and running.
Because SaaS A&BI platforms are automated and ready to use, they have significantly less implementation time- typically a matter of days. SaaS is accessible via standard web browsers, resulting in reduced learning curves and higher adoption rates. Because SaaS solutions are intuitive, self-service, and approachable, they are accessible to all users. On the other hand, implementation of on-premise A&BI infrastructure generally takes months and requires trained employees to extract insights.
The advantages of cloud solutions over on-premise solutions are expected to drive cloud deployment significantly. Companies that favor data-driven decision-making are expected to manage the crisis better and recover faster than businesses that do not use analytics and business intelligence.
According to Eurostat, In 2021, the usage of the cloud for e-mail and file storage was still prevalent, with 79% and 66% of organizations utilizing cloud computing, respectively, reporting purchasing these sorts of cloud services. Compared to 2020, the use of e-mail, office software, and accounting and financial apps in the cloud increased moderately (+3 % points for both e-mail and office software and +2% points for accounting applications). The adoption of other forms of cloud services remained relatively constant.
France is Expected to Observe Significant Growth
Retail businesses in France have to manage an enormous amount of information, from employee information to inventory details and supplier data to customer buying behavior. Every interaction and data point offers an opportunity to make the retail business more efficient and successful. Microsoft's Power BI, a BI tool, records these data points and helps generate actionable insights via its graphical representations of customer trends. Retailers can thus leverage BI data for effectively targeting customers through personalization.
Moreover, with the rapid rise of e-commerce, business intelligence can track how users interact with e-commerce stores. This information can further enhance the customer shopping and service experience. E-commerce also allows retailers to make smart, efficient decisions based on customer behavior with business intelligence. This data can be viewed in real-time, enabling businesses to adjust prices or alter merchandise offerings quickly.
Further, according to Eurostat, among people shopping online in France in 2021, 34 % did so once or twice in the three months before the survey. The remaining two-thirds engaged in this activity three or more times during this period.
According to Retail-Index, The French retail market had 382 separate retailer enterprises across over 20 categories as of February 2021. There were over 130 different stores in the garment industry, with 52 specializing in selling footwear and leather goods. Twenty-eight retail enterprises focused on the food retail sector.
Targeted offers and predictive analytics enable merchants in France to develop highly personalized offers to all their customers at a very granular level. For instance, retailers can personalize the in-store experience by providing offers to incentivize frequent buying to drive more purchases, thereby achieving higher sales across all their channels. Predictive analytics can be used to upsell or cross-sell a customer.
Retail Analytics Industry Overview
The major players operating in the European retail analytics market report are SAP SE, Oracle Corporation, Qlik Technologies, Inc., Zoho Corporation, IBM Corporation, Retail Next, Inc., Alteryx, Inc., Tableau Software, Inc., Adobe Systems Incorporated, Microstrategy, Inc., Prevedere Software, Inc., Targit, Pentaho Corporation, ZAP Business Intelligence, Fuzzy Logix, among other domestic players.
In November 2022, RetailNext announced the acquisition of U.K. rival Retail Performance from market research firm Ipsos to expand its foot-traffic-monitoring platform in Europe and Asia. RetailNext described the transaction as a strategic expansion in the United Kingdom and Europe's retail intelligence area. The company's current monitoring operations log more than 1 billion consumer visits annually across over 4,500 retail locations in 50 countries.
In September 2022, Infosys, a global player in next-generation digital services and consulting, partnered with Microsoft Cloud for Retail. Retail organizations will be able to rapidly reimagine consumer experiences, refresh processes, and amplify systems with cloud and data due to this partnership. Infosys cloud solutions and industry services for retailers would be made available as a Microsoft Cloud for Retail partners, complementing Microsoft Cloud products within Infosys Cobalt.
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.2.1 Increased Emphasis on Predictive Analysis
4.2.2 Sustained Increase in Volume of Data
4.2.3 Growing Demand for Sales Forecasting
4.3 Restraints
4.3.1 Lack of General Awareness and Expertise in Emerging Regions
4.3.2 Standardization and Integration Issues
4.4 Industry Value Chain Analysis
4.5 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.5.1 Threat of New Entrants
4.5.2 Bargaining Power of Buyers
4.5.3 Bargaining Power of Suppliers
4.5.4 Threat of Substitute Products
4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Mode of Deployment
5.1.1 On-Premise
5.1.2 Cloud
5.2 By Type
5.2.1 Solutions (Analytics, Visualization Tools, Data Management, etc.)
5.2.2 Services (Integration, Support & Consulting)
5.3 By Module Type
5.3.1 Strategy & Planning (Macro Trends, KPI, Value Analysis)
5.3.2 Marketing (Pricing, Loyalty and Segment Analysis)
5.3.3 Financial Management (Accounts Management)
5.3.4 Store Operations (Fraud Detection, Workforce Analytics)