일본의 리테일 애널리틱스 시장 보고서 : 컴포넌트, 기능, 도입 모드, 기업 규모, 지역별(2025-2033년)
Japan Retail Analytics Market Report by Component, Function, Deployment Mode, Enterprise Size, and Region 2025-2033
상품코드 : 1609754
리서치사 : IMARC
발행일 : On Demand Report
페이지 정보 : 영문 121 Pages
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한글목차

일본의 리테일 애널리틱스 시장의 시장 규모는 2024년에 5억 4,200만 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 시장이 2033년까지 7억 8,000만 달러에 달하며, 2025-2033년 4.1%의 성장률(CAGR)을 보일 것으로 예측하고 있습니다. 공급업체 실적 감시, 출하 추적, 물류·유통의 개선점 식별 등 공급망의 최적화를 지원하는 리테일 애널리틱스의 인기 증가가 주로 시장을 촉진하고 있습니다.

본 리포트에서 답변하는 주요 질문

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

제3장 개요

제4장 일본의 리테일 애널리틱스 시장 : 서론

제5장 일본의 리테일 애널리틱스 시장 구도

제6장 일본의 리테일 애널리틱스 시장 : 컴포넌트별 내역

제7장 일본의 리테일 애널리틱스 시장 : 기능별 내역

제8장 일본의 리테일 애널리틱스 시장 : 도입 모드별 내역

제9장 일본의 리테일 애널리틱스 시장 : 기업 규모별 내역

제10장 일본의 리테일 애널리틱스 시장 : 경쟁 구도

제11장 주요 기업의 개요

제12장 일본의 리테일 애널리틱스 시장 : 업계 분석

제13장 부록

KSA
영문 목차

영문목차

Japan retail analytics market size reached USD 542 Million in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 780 Million by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 4.1% during 2025-2033. The increasing popularity of retail analytics, which aid in optimizing supply chains by monitoring supplier performance, tracking shipments, and identifying areas for improvement in logistics and distribution, is primarily driving the market.

Retail analytics is the process of collecting and analyzing data from various aspects of a retail business to gain insights that can inform decision-making and improve overall performance. It involves using advanced techniques and tools to examine data related to sales, inventory, customer behavior, and more. By leveraging retail analytics, businesses can optimize their operations in several ways. They can identify trends in customer purchasing habits, allowing for more targeted marketing efforts and product recommendations. Inventory management becomes more efficient by predicting demand and avoiding overstock or stockouts. Pricing strategies can be fine-tuned based on competitive intelligence and consumer demand elasticity. Additionally, retail analytics aids in enhancing the customer experience. Retailers can personalize marketing campaigns and offers, optimize store layouts, and provide better customer service by understanding shopper preferences. In summary, retail analytics empowers retailers to make data-driven decisions that boost profitability, reduce costs, and enhance customer satisfaction, ultimately leading to a more competitive and successful business.

Japan Retail Analytics Market Trends:

The retail analytics market in Japan is experiencing robust growth, primarily driven by several interconnected factors. Firstly, the proliferation of e-commerce has generated an enormous volume of data, prompting retailers to adopt advanced analytics solutions. Additionally, the rising competition among retailers has intensified the need for data-driven decision-making, fostering the demand for analytics tools. Furthermore, the growing consumer expectations for personalized shopping experiences have pushed retailers to invest in analytics to understand and cater to individual preferences. Moreover, the widespread adoption of retail analytics, as it highlighted the importance of inventory optimization, demand forecasting, and supply chain management, is also creating a positive outlook for the market. In tandem with these drivers, the availability of cloud-based analytics solutions has democratized access to data analytics capabilities for retailers of all sizes. Simultaneously, the integration of artificial intelligence and machine learning algorithms into analytics platforms, which has enabled predictive and prescriptive analytics, is expected to drive the retail analytics market in Japan during the forecast period.

Japan Retail Analytics Market Segmentation:

Component Insights:

Function Insights:

Deployment Mode Insights:

Enterprise Size Insights:

Competitive Landscape:

The market research report has also provided a comprehensive analysis of the competitive landscape in the market. Competitive analysis such as market structure, key player positioning, top winning strategies, competitive dashboard, and company evaluation quadrant has been covered in the report. Also, detailed profiles of all major companies have been provided.

Key Questions Answered in This Report:

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

3 Executive Summary

4 Japan Retail Analytics Market - Introduction

5 Japan Retail Analytics Market Landscape

6 Japan Retail Analytics Market - Breakup by Component

7 Japan Retail Analytics Market - Breakup by Function

8 Japan Retail Analytics Market - Breakup by Deployment Mode

9 Japan Retail Analytics Market - Breakup by Enterprise Size

10 Japan Retail Analytics Market - Competitive Landscape

11 Profiles of Key Players

12 Japan Retail Analytics Market - Industry Analysis

13 Appendix

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