아시아태평양의 하이브리드 전기자동차용 전지-시장 점유율 분석, 산업 동향, 성장 예측(2025-2030년)
Asia Pacific Hybrid Electric Vehicle Battery - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)
상품코드:1636520
리서치사:Mordor Intelligence
발행일:2025년 01월
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한글목차
아시아태평양의 하이브리드 전기자동차용 전지 시장 규모는 2025년에 68억 5,000만 달러로 추정되며, 예측 기간(2025-2030년)의 CAGR은 21.4%로, 2030년에는 180억 5,000만 달러에 도달할 것으로 예측됩니다.
주요 하이라이트
향후 몇 년간은 전기자동차(EV)의 보급이 진행되고 연비 향상 등의 요인도 함께 하이브리드 전기자동차용 전지 수요를 높일 것으로 예상됩니다.
반대로 원료의 매장량 한계가 하이브리드 전기자동차용 전지 시장의 성장에 큰 과제가 되고 있습니다.
그러나 에너지 밀도 향상, 충전 시간 단축, 안전 기능 강화, 수명 연장 등 전지 재료의 진보는 하이브리드 전기자동차용 전지 시장의 진출기업에 있어서 큰 기회가 되고 있습니다.
전기차 도입이 급증하고 있는 인도는 아시아태평양의 하이브리드 전기차용 전지 시장에서 가장 급성장하고 있는 지역이 될 전망입니다.
아시아태평양 하이브리드 전기자동차 전지 시장 동향
리튬 이온 전지 유형이 시장을 독점
아시아태평양의 리튬 이온 전기자동차 전지 시장은 기회와 도전이라는 매력적인 풍경을 제시합니다. 뛰어난 용량 대 중량비로 인해 리튬 이온 하이브리드 EV 전지는 다른 전지 기술보다 인기를 끌고 있습니다. 리튬 이온 하이브리드 EV 전지의 보급을 뒷받침하는 기타 요인으로는 성능 향상(긴 수명, 낮은 유지보수), 보존성 향상, 가격 저하 등이 있습니다.
리튬 이온 전지의 가격은 일반적으로 다른 전지보다 높습니다. 그러나 시장 전체의 주요 기업은 규모의 이점을 얻기 위한 투자와 성능 향상을 위해 연구개발 활동을 하고 경쟁을 격화시켜 리튬 이온 전지의 가격이 저하되고 있습니다.
전기자동차(EV)와 전지에너지저장시스템(BESS)의 평균 전지팩 가격이 상승하고 있기 때문에 전지 가격은 2023년에는 139달러/kWh까지 13% 이상 하락했습니다. 기술 혁신과 제조 강화로 전지 팩 가격은 더욱 감소하고 2025년에는 113달러/kWh, 2030년에는 80달러/kWh에 이를 것으로 예상됩니다.
또한 기술 발전, 생산 규모 확대, 공급망 효율 개선으로 리튬 이온 전지 가격이 꾸준히 떨어지고 있습니다. 이러한 요인은 지역 전체의 하이브리드 전기자동차 전지 생산에 긍정적인 영향을 미칩니다. 각 지역 정부는 하이브리드 EV용 첨단 리튬 이온 전지를 개발하기 위해 리튬 이온 전지에 많은 투자를 하고 있습니다.
예를 들어 중국은 2024년 5월 전기차(EV)와 하이브리드 자동차용 차세대 전지 기술 개발에 약 60억 위안(8억 4,500만 달러)을 투자할 예정입니다. ASSB는 고체를 이용해 기존의 리튬 이온 전지(LIB)를 개량한 신기술입니다. 기존 전지에 비해 발화나 폭발이 일어나기 어렵고, 에너지 밀도도 높습니다. 이러한 진보로 향후 수년간 하이브리드 차량용 선진 리튬 이온 전지 수요가 높아지면서 지역 전체의 전지 가격이 적극적으로 인하될 가능성이 높습니다.
또한 리튬 이온 전지와 하이브리드 전기자동차(HEV)용 전지의 개발과 채용에는 아시아태평양 정부의 시책이 중요한 역할을 하고 있습니다. 정부는 리튬 이온 전지 수요에 긍정적인 영향을 행사하고 지역 전체에서 하이브리드 EV를 촉진하는 몇 가지 조치를 시작했습니다.
예를 들어, 2023년 현재 호주 뉴사우스웨일즈 주 정부는 6만 8,750달러 이하로 판매되는 최초의 2만 5,000대의 EV에 대해 3,000달러의 리베이트를 제공하고 2030년까지 전 승용차를 전기자동차로 대체하는 것을 목표로 하고 있습니다. 빅토리아에서는 6만 8,740달러 이하의 EV 판매 대수 2만대에 대해 3,000달러의 보조금을 지급하고, 인지세의 면제도 실시했습니다. 이러한 노력으로 향후 수년간 국가 전체에서 하이브리드 EV의 생산과 수요가 가속화되고 예측 기간에는 리튬 이온 전지 수요가 높아질 가능성이 높습니다.
이러한 프로젝트와 투자로 인해 지역 전체에서 하이브리드 EV 생산이 증가하고 예측 기간 동안 리튬 이온 전지 수요가 증가할 가능성이 높습니다.
현저한 성장이 기대되는 인도
인도와 아시아태평양의 하이브리드 자동차·전기자동차(EV)용 전지 시장은 큰 성장을 이루고 있습니다. 인도를 포함한 아시아태평양의 많은 정부는 하이브리드 전기자동차의 도입을 촉진하는 조치를 시행하고 있습니다. 보조금, 세금 환불, 등록비 할인 등의 인센티브로 하이브리드 EV는 소비자에게 더욱 매력적입니다.
인도의 자동차 산업은 급속히 발전하고 있으며, 전기자동차와 하이브리드 자동차(EV와 HEV)에 큰 주목을 받고 있습니다. 하이브리드 자동차를 포함한 승용차의 판매량은 지난 몇 년간 지역 전체에서 크게 증가하고 있습니다. 예를 들어 인도자동차공업회(SIAM)에 따르면 2023년 인도의 승용차 판매량은 4,218만대로 2022년 대비 10.7% 증가했습니다. 이 판매 동향에는 하이브리드 승용차의 점유율이 크게 포함되어 있으며 하이브리드 승용차 수요는 이 기간 중에 대폭 상승하고 있어, 지역 전체에서 대폭 증가하고 있기 때문에 향후 수년간도 같은 경향을 따를 가능성이 높습니다.
게다가 지속가능한 첨단 이동성 솔루션에 대한 소비자 수요 증가는 자동차 제조업체들의 BEV 생산에 대한 투자를 촉진하고 있습니다. 공유형 및 자율형 전기 이동성 솔루션 시장의 확대는 이 수요를 더욱 뒷받침하고 있습니다.
예를 들어, 2024년 7월 Ola Electric은 인도의 타밀 나두에 있는 자사 시설에서 국산 리튬 이온 전지를 생산하기 위한 기가팩토리 건설 초기에 1억 달러를 투자한다고 발표했습니다. 동사는 내년 초까지 현재 한국과 중국에서 조달하고 있는 전지를 대신해 자사의 전지 셀로 전기자동차를 구동하는 것을 목표로 하고 있습니다. 이러한 투자로 EV 및 하이브리드 승용차용 리튬 이온 전지의 생산이 가속화되고 향후 수년간 지역 전체의 하이브리드 전지 수요가 높아질 가능성이 높습니다.
또한 인도 정부의 시책은 하이브리드 전기자동차(HEV)용 리튬 이온 전지의 개발과 채용에 중요한 역할을 하고 있습니다. 정부는 지역 전체에서 HEV를 촉진하기 위해 리튬 이온 전지 수요에 긍정적인 영향을 미치는 몇 가지 정책을 개시했습니다.
예를 들어 인도 정부는 2023년 시점에서 2030년까지 EV 판매량을 자가용 차량의 30%, 상용차의 70%, 이륜차와 삼륜차의 80%로 하는 목표를 설정하고 있습니다. 또한 정부는 1kWh 당 10,000루피(120달러)에서 1만5,000인도루피(180달러)의 보조금 혜택을 제공합니다. 이러한 노력은 리튬 이온 전지의 생산을 가속화하고 향후 몇 년동안 국가 전체의 HEV 수요를 충족시킬 것으로 예상됩니다.
이러한 프로젝트와 이니셔티브는 EV의 전지 에너지 저장 시스템을 위한 HEV 전지 솔루션의 실현 가능성과 중요성을 보여주며 내년에는 국가 전체 HEV 전지 수요를 높일 가능성이 높습니다.
아시아태평양 하이브리드 전기자동차 전지 산업 개요
아시아태평양의 하이브리드 자동차 전지 시장은 분할되어 있습니다. 주요 기업(순서부동)으로는 BYD Company Ltd, LG Energy Solution, Exide Industries Ltd, EnerSys, Panasonic Holdings Corporation 등이 있습니다.
기타 혜택
엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
3개월간의 애널리스트 서포트
목차
제1장 서론
조사 범위
시장의 정의
전제조건
제2장 주요 요약
제3장 조사 방법
제4장 시장 개요
서문
2029년까지 시장 규모와 수요 예측(단위 : 10억 달러)
최근 동향과 개발
정부의 규제와 시책
시장 역학
촉진요인
전기자동차(EV) 생산 증가
HEV의 높은 연비 효율
억제요인
원료 매장량 부족
공급망 분석
산업의 매력 - Porter's Five Forces 분석
공급기업의 협상력
소비자의 협상력
신규 참가업체의 위협
대체품의 위협 제품 및 서비스
경쟁 기업간 경쟁 관계
투자분석
제5장 시장 세분화
전지 유형
리튬 이온 전지
납축전지
나트륨 이온 전지
기타
차종
승용차
상용차
지역
중국
인도
일본
한국
말레이시아
태국
인도네시아
베트남
기타 아시아태평양
제6장 경쟁 구도
M&A, 합작사업, 제휴, 협정
주요 기업의 전략과 SWOT 분석
기업 개요
BYD Company Ltd
LG Energy Solution
EnerSys
Panasonic Holdings Corporation
Energizer
Exide Industries Ltd
Amara Raja Batteries Ltd
AMTE Power
Bharat Electronics Limited(BEL)
Gotion High tech Co Ltd
기타 유력 기업 목록
시장 순위/점유율 분석
제7장 시장 기회와 앞으로의 동향
전지 재료 기술의 진보
CSM
영문 목차
영문목차
The Asia Pacific Hybrid Electric Vehicle Battery Market size is estimated at USD 6.85 billion in 2025, and is expected to reach USD 18.05 billion by 2030, at a CAGR of 21.4% during the forecast period (2025-2030).
Key Highlights
In the coming years, the increasing adoption of electric vehicles (EVs), coupled with factors such as enhanced fuel efficiency, is set to boost the demand for hybrid electric vehicle batteries.
Conversely, a limited availability of raw material reserves poses a significant challenge to the growth of the hybrid electric vehicle battery market.
However, advancements in battery materials-such as heightened energy density, quicker charging times, enhanced safety features, and extended lifespan-present substantial opportunities for players in the hybrid electric vehicle battery market.
India, driven by its surging electric vehicle adoption, is poised to be the fastest-growing region in the Asia Pacific hybrid electric vehicle battery market.
Asia Pacific Hybrid Electric Vehicle Battery Market Trends
Lithium-Ion Battery Type Dominate the Market
The lithium-ion electric vehicle battery market across the Asia Pacific presents a fascinating landscape of opportunities and challenges. Due to their favorable capacity-to-weight ratio, lithium-ion hybrid EV batteries are gaining more popularity than other battery technologies. Other factors boosting their adoption include better performance (long life and low maintenance), better shelf life, and decreasing price.
The price of lithium-ion batteries is usually higher than that of other batteries. However, major players across the market have been investing to gain economies of scale and R&D activities to enhance their performance, increasing the competition and, in turn, resulting in declining prices of lithium-ion batteries.
Owing to the increasing average battery pack prices of electric vehicles (EV) and battery energy storage systems (BESS), the battery prices declined in 2023 to USD 139 /kWh, a decrease of over 13%. The trajectory of technological innovation and manufacturing enhancements is anticipated to decrease the battery pack prices further, projecting the price to reach USD 113/kWh in 2025 and USD 80/kWh in 2030.
Furthermore, the price of lithium-ion batteries has been steadily decreasing due to advancements in technology, increased production scale, and improved supply chain efficiencies. These factors positively impact the production of hybrid electric vehicle batteries across the region. Governments across the regions are significantly investing in lithium-ion batteries to develop advanced lithium-ion batteries for hybrid EVs.
For instance, in May 2024, China plans to invest around 6 billion yuan (USD 845 million) in developing next-generation battery technology for electrical vehicles (EVs) and hybrid vehicles. ASSBs are a new technology that improves on traditional lithium-ion batteries (LIBs) using a solid. They are less likely to catch fire or explode than conventional batteries and have higher energy density. Such advancements are likely to raise the demand for advanced lithium-ion batteries for hybrid vehicles in the coming years and positively reduce the battery price across the region.
Additionally, policies from governments across the Asia Pacific region play a significant role in the development and adoption of lithium-ion batteries and hybrid electric vehicle (HEV) batteries. The government launched several policies that positively impacted the demand for lithium-ion batteries and promoted hybrid EVs across the region.
For instance, as of 2023, the Australian government in New South Wales offers a USD 3,000 rebate for the first 25,000 EVs sold under USD 68,750 and aims for its entire passenger fleet to be electric by 2030. Victoria provides a USD 3,000 subsidy for the first 20,000 EVs sold under USD 68,740, along with stamp duty exemptions. Such initiatives are likely to accelerate the production and demand of hybrid EVs across the country in the coming years and are likely to raise the demand for lithium-ion batteries in the forecast period.
Such projects and investments are likely to increase hybrid EV production across the region, as well as the rising demand for lithium-ion batteries during the forecast period.
India Expected to have Significant Growth
The market for hybrid and electric vehicle (EV) batteries in India and the Asia-Pacific region is experiencing significant growth. Many governments in the Asia-Pacific region, including India, are implementing policies to promote the adoption of hybrid electric vehicles. Incentives such as subsidies, tax rebates, and reduced registration fees make hybrid EVs more attractive to consumers.
India's automotive industry is rapidly evolving, with a significant focus on electric and hybrid vehicles (EVs and HEVs). Passenger car sales, including hybrid cars, have been rising significantly across the region over the past few years. For instance, according to the Society of Indian Automobile Manufacturers (SIAM), in 2023, the sale of Passenger Vehicles in India was 42.18 million units, an increase of 10.7% compared to 2022. The sales include a significant share of hybrid passenger cars, which are rising significantly during the period and are likely to follow the same trend in the coming years as the demand for hybrid cars is rising significantly across the region.
Further, Increasing consumer demand for sustainable and advanced mobility solutions is driving automakers to invest in BEV production. A growing market for shared and autonomous electric mobility solutions further supports this demand.
For instance, in July 2024, Ola Electric announced an investment of USD 100 million in the initial phase of building its gigafactory to produce indigenous lithium-ion batteries at its facility in Tamil Nadu, a state in India. The company aims to power its electric vehicles with its battery cells by early next year, replacing the batteries currently sourced from Korea and China. Such investment is likely to accelerate the production of lithium-ion batteries for EVs and hybrid passenger vehicles and raise the demand for hybrid batteries across the region in the coming years.
Additionally, Indian government policies play a significant role in the development and adoption of lithium-ion batteries for hybrid electric vehicles (HEV). The government launched several policies that positively impacted the demand for lithium-ion batteries to promote HEVs across the region.
For instance, as of 2023, the Indian government set a target of EV sales accounting for 30% of private cars, 70% of commercial vehicles, and 80% of two and three-wheelers by 2030. Further, the government has also offered subsidy incentives from INR 10,000 per kWh (USD 120) to INR 15,000 per kWh (USD 180). Such initiatives are likely to accelerate the production of lithium-ion batteries and fulfill the demand for HEVs across the country in the coming years.
Such projects and initiatives showcase the feasibility and importance of HEV battery solutions for battery energy storage systems in EVs, which are likely to raise the demand for HEV batteries across the country in the coming year.
Asia Pacific Hybrid Electric Vehicle Battery Industry Overview
Asia Pacific hybrid electric vehicle battery market is fragmented. Some key players (not in particular order) are BYD Company Ltd, LG Energy Solution, Exide Industries Ltd, EnerSys, and Panasonic Holdings Corporation, among others.
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION
1.1 Scope of the Study
1.2 Market Definition
1.3 Study Assumptions
2 EXECUTIVE SUMMARY
3 RESEARCH METHODOLOGY
4 MARKET OVERVIEW
4.1 Introduction
4.2 Market Size and Demand Forecast in USD billion, till 2029
4.3 Recent Trends and Developments
4.4 Government Policies and Regulations
4.5 Market Dynamics
4.5.1 Drivers
4.5.1.1 The Increasing Electric Vehicle (EV) Production
4.5.1.2 High Fuel Efficiency of HEV
4.5.2 Restraints
4.5.2.1 Lack of Raw Material Reserves
4.6 Supply Chain Analysis
4.7 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.7.1 Bargaining Power of Suppliers
4.7.2 Bargaining Power of Consumers
4.7.3 Threat of New Entrants
4.7.4 Threat of Substitutes Products and Services
4.7.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.8 Investment Analysis
5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Battery Type
5.1.1 Lithium-ion Battery
5.1.2 Lead-Acid Battery
5.1.3 Sodium-ion Battery
5.1.4 Others
5.2 Vehicle Type
5.2.1 Passenger Cars
5.2.2 Commercial Vehicles
5.3 Geography
5.3.1 China
5.3.2 India
5.3.3 Japan
5.3.4 South Korea
5.3.5 Malaysia
5.3.6 Thailand
5.3.7 Indonesia
5.3.8 Vietnam
5.3.9 Rest of Asia-Pacific
6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Mergers and Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements
6.2 Strategies Adopted & SWOT Analysis for Leading Players
6.3 Company Profiles
6.3.1 BYD Company Ltd
6.3.2 LG Energy Solution
6.3.3 EnerSys
6.3.4 Panasonic Holdings Corporation
6.3.5 Energizer
6.3.6 Exide Industries Ltd
6.3.7 Amara Raja Batteries Ltd
6.3.8 AMTE Power
6.3.9 Bharat Electronics Limited (BEL)
6.3.10 Gotion High tech Co Ltd
6.4 List of Other Prominent Companies
6.5 Market Ranking/ Share Analysis
7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS
7.1 Technological Advancements in Battery Materials