디지털 OOH(Out of Home) 광고: 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 전망(2024-2029년)
Digital Out of Home (OOH) Advertising - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)
상품코드:1433824
리서치사:Mordor Intelligence
발행일:2024년 02월
페이지 정보:영문
라이선스 & 가격 (부가세 별도)
ㅁ Add-on 가능: 고객의 요청에 따라 일정한 범위 내에서 Customization이 가능합니다. 자세한 사항은 문의해 주시기 바랍니다.
ㅁ 보고서에 따라 최신 정보로 업데이트하여 보내드립니다. 배송기일은 문의해 주시기 바랍니다.
한글목차
세계 디지털 OOH(Out of Home) 광고 시장 규모는 2024년 230억 6,000만 달러에 달할 것으로 예상되며, 2024-2029년 예측 기간 동안 CAGR 15.20%로 성장하여 2029년에는 467억 9,000만 달러에 달할 것으로 예상됩니다.
주요 하이라이트
디지털 OOH(Out of Home) 광고는 광고가 광범위한 시청자에게 도달할 수 있는 비용 효율적인 방법이기 때문에 그 활용이 두드러져 예측 기간 동안 시장 확장을 주도하고 있습니다.
또한, 전 세계 도시화의 발전과 인프라 개발은 예측 기간 동안 시장 성장을 촉진할 것으로 예상됩니다. 또한, 다양한 산업에서 옥외 광고에 대한 지출이 증가함에 따라 한 화면에 여러 개의 광고를 표시할 수 있다는 점에서 시장 확대가 촉진되고 있습니다.
디지털 OOH(Out of Home) 광고는 소비자들 사이에서 브랜드 인지도를 높이고 다른 채널의 브랜드 광고 캠페인을 보완하기 위해 광고 세계에서 인기를 얻고 있으며 시장 성장의 원동력이 될 것으로 예상됩니다. 또한, 사람들이 사무실이나 집 밖에서 보내는 시간이 길어짐에 따라 옥외 광고는 기업이 더 많은 사람들에게 정기적이고 신속하게 도달할 수 있도록 하여 예측 기간 동안 시장 성장을 촉진하고 있습니다.
COVID-19는 디지털 OOH(Out of Home) 광고 시장 확대에 상당한 영향을 미치고 있습니다. 대유행 기간 동안 주요 산업 전반에 걸쳐 디지털 사이니지 솔루션에 대한 수요 감소는 디지털 OOH(Out of Home) 광고 솔루션의 요구에 큰 영향을 미쳤습니다. 또한, 세계 각국 정부의 부분적 또는 전면적 봉쇄로 인한 유능한 인력 부족은 팬데믹 기간 동안 디지털 OOH(Out of Home) 광고 시장의 확장을 저해했습니다.
광고 비용의 변동은 디지털 OOH(Out of Home) 광고 시장의 성장을 저해할 수 있습니다.
디지털 OOH(Out of Home) 광고 시장 동향
교통수단, 디지털 OOH(Out of Home) 시장에서 큰 비중을 차지
여행자 관련 디지털 컨텐츠 및 정보에 대한 수요로 인해 플랫폼 상에서 키오스크, 빌보드, 간판 등 다양한 광고 모드를 통한 인터랙티브 광고가 전개되고 있으며, 교통 미디어 수익 증가에 큰 비중을 차지하고 있습니다.
그 결과, 모든 교통 수단을 통한 고객 참여라는 측면에서 소비자 행동에 변화가 일어나고, 기업은 고객의 마음속에 브랜드를 전략적으로 성장시킬 수 있게 되었습니다. 향후 3년 동안 잠재 고객들은 전통적인 미디어에서 점점 더 멀어질 것으로 예상됩니다.
유럽과 아시아태평양에서는 대중교통 인프라가 발달하고 밀집되어 있어 대중교통이 인구의 대부분이 선호하는 교통수단이 되었기 때문에 대중교통이 가장 두드러진 부문입니다.
공항은 여러 교통수단 중에서도 특히 일류 및 고급품 광고에 있어 매력적인 무대입니다. 공항은 수익을 창출할 수 있는 새로운 방법을 찾아야 하는 상황에 직면해 있습니다. 포스터와 같은 정적 디스플레이를 디지털 프리젠테이션으로 전환함으로써 공항은 한 회사뿐만 아니라 여러 스폰서를 제공할 수 있습니다. 이를 통해 수익이 크게 증가할 수 있습니다. 또한, 광고 파트너를 끌어들임으로써 공항은 새로운 광고 기술로 업데이트하는 데 드는 비용을 분담할 수 있습니다.
공항에 이어 철도에서도 디지털 OOH(Out of Home) 광고의 도입이 진행되고 있습니다. 신흥국 철도역의 스마트화에 대한 수요가 증가하면서 DOOH에 대한 수요가 증가하고 있습니다.
아시아태평양이 괄목할만한 성장세를 기록
아시아태평양은 전체 지역 중 인구가 가장 많은 지역입니다. 도시 인구의 증가와 구매력 향상으로 아시아태평양은 디지털 OOH 시장에서 가장 큰 성장 시장 중 하나로 여겨지고 있습니다.
아시아태평양 및 기타 신흥국 소비자들은 유럽과 미국의 소비자들을 따라 전통적인 미디어 채널에서 매력적인 디지털 미디어로 빠르게 전환하고 있습니다. 그 결과, 유럽과 미국, 특히 북미 지역이 시장에서 큰 영향력을 발휘하면서 이 지역 전체에서 디지털 OOH(Out of Home) 광고 시장이 성장하고 있습니다.
아시아태평양은 대중교통 인프라가 발달하고 인구밀도가 높아 많은 사람들이 대중교통을 선호하고 있습니다.
또한, 이 지역은 타임즈 인터넷과 상하이 미디어 그룹과 같은 로컬 플레이어가 지배하는 반면, JCDecaux와 같은 대형 플레이어도 이 지역에서 상당한 시장 점유율을 가지고 있습니다.
디지털 OOH(Out of Home) 광고 산업 개요
디지털 OOH(Out of Home) 광고 시장은 매우 세분화되어 있습니다. 이 산업은 여러 시장에서 사업을 운영하는 몇몇 대형 옥외 광고 미디어 기업과 한 개 또는 소수의 지역 시장에서 제한된 수의 조직을 운영하는 소규모 지역 기업으로 구성되어 있습니다.
2022년 1월 - Hivestack, 말레이시아에서 프로그래매틱 디지털 아웃오브홈(DOOH) 마켓플레이스 출시 - Hivestack은 전 세계 14개국의 GroupM 및 Dentsu 산하 Posterscope와 계약을 체결하고 이미 2021년 12월에 라이브 캠페인을 시작했습니다. 이들 대행사의 고객은 말레이시아 국내와 하이브스택의 프리미엄 세계 네트워크에서 데이터 기반 오디언스 타겟팅을 통해 캠페인을 시작할 수 있습니다. 또한, 하이브스택은 하이브스택 공급측 플랫폼(SSP)을 통해 BIG Tree, Seni Jaya, Spectrum, Laguna, Lantern Media, Sky Blue, Power Screen, WOW Media, Era Jaya, AOS Media 등 말레이시아에서 가장 크고 강력한 OOH/DOOH 미디어 소유주들을 확보하고 있습니다. 이들 미디어 소유자는 전 세계 광고주와 실시간으로 연결하여 프리미엄 DOOH 인벤토리에서 수익을 창출할 수 있습니다.
2021년 8월 - Airsqreen은 DOOH 광고 플랫폼을 발표했습니다. 이 간단한 기술은 광고주와 스크린 운영자를 연결하여 업계에 새로운 차원의 신뢰와 수익 잠재력을 제공합니다. Airsqreen은 실시간 검증을 통해 DOOH 광고에 완전한 투명성을 제공하고 새로운 운영 효율성을 창출하는 간단하고 비용 효율적인 솔루션을 만들었습니다.
기타 혜택:
엑셀 형식의 시장 예측(ME) 시트
3개월간 애널리스트 지원
목차
제1장 서론
조사 가정과 시장 정의
조사 범위
제2장 조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 시장 인사이트
밸류체인 분석
시장 개요
업계의 매력 - Porter's Five Forces 분석
공급 기업의 교섭력
구매자의 교섭력
신규 참여업체의 위협
대체품의 위협
경쟁 기업 간의 경쟁 관계
제5장 시장 역학
성장 촉진요인
공공 교통 인프라 증가
디지털 스크린 채용 증가
커넥티드 스크린에 의한 광고의 높은 유연성
성장 억제요인
높은 설치 비용과 유지보수 비용
제6장 시장 세분화
용도
빌보드
트랜짓
가두 시설
기타 용도
최종사용자
소매
헬스케어/의약품
금융 서비스
자동차
통신/유틸리티
정부기관
기타 최종사용자
지역
북미
미국
캐나다
유럽
독일
영국
스페인
프랑스
기타 유럽
아시아태평양
중국
인도
일본
싱가포르
한국
기타 아시아태평양
라틴아메리카
브라질
멕시코
칠레
기타 라틴아메리카
중동 및 아프리카
GCC
남아프리카공화국
기타 중동 및 아프리카
제7장 경쟁 상황
기업 개요
JCDecaux Group
Clear Channel Outdoor Holdings Inc.
BroadSign International LLC
OUTFRONT Media
Daktronics Inc.
Talon Outdoor Ltd
oOh!media Limited
QMS Media Limited
SevenOne Media GmbH
Stroer SE & Co. KGaA
Exterion Media Group
The Times Group
EyeMedia LLC
제8장 투자 분석
제9장 시장 전망
KSM
영문 목차
영문목차
The Digital Out of Home Advertising Market size is estimated at USD 23.06 billion in 2024, and is expected to reach USD 46.79 billion by 2029, growing at a CAGR of 15.20% during the forecast period (2024-2029).
Key Highlights
As digital out-of-home advertisements are a cost-effective way for commercials to reach a wide range of audiences, their utilization is significant and growing, driving market expansion during the forecast period.
Furthermore, increased urbanization and infrastructure development worldwide are expected to drive market growth during the forecast period. Again, growing expenditure on outdoor advertising by various industries is propelling market expansion because of its ability to show several advertisements on a single screen.
Digital outdoor advertising is getting popular in the advertising world since it raises brand awareness among consumers and complements the brand's advertising campaigns on other channels, which are expected to drive market growth. Furthermore, as people spend more time outside their offices and homes, out-of-home advertising allows companies to reach a large number of people regularly and quickly, boosting the market growth during the projection period.
COVID-19 has considerably impacted the expansion of the digital-out-of-home advertising market. During the pandemic, the decline in demand for digital signage solutions across key industries substantially influenced the need for digital out-of-home advertising solutions. Furthermore, the lack of a competent workforce owing to partial and total lockdown enacted by governments worldwide hampered the expansion of the digital out-of-house advertising market during a pandemic.
The volatility of the cost of advertising may hinder the growth of the digital out-of-home (OOH) advertising market.
Digital Out of Home (OOH) Advertising Market Trends
Transit Accounts for a Significant Share of Digital OOH Market
The demand for digital content and information relevant to travelers has resulted in interactive commercials via various modes of advertisement, such as Kiosks, billboards, and Signboards, on the platform, which contributes to a large share of the increase in transportation media revenues.
As a result, there has been a change in the behavior of consumers in terms of customer engagement across all means of transportation, allowing companies to grow their brands in the minds of their customers strategically. Over the next three years, this will drive potential customers away from traditional media.
Transit is the most prominent segment, as public transportation is the preferred mode of transportation for a large portion of the population in Europe and Asia-Pacific, owing to advanced and dense public transportation infrastructure.
Airports are an attractive setting for advertising, particularly for top-tier and luxury products, among numerous modes of transportation. Airports are under increasing pressure to find new techniques to generate revenue. By converting static displays like posters to digital presentations, airports may offer several sponsors instead of just one. This dramatically increases revenue. Additionally, by bringing in advertising partners, airports can share the cost burden of updating to new advertising technologies.
Following airports, railways have seen significant adoption of digital out-of-home advertising. The rising demand for smart railway stations in emerging economies is driving up demand for DOOH.
Asia Pacific to Register Significant Growth
The Asia Pacific has the largest population of all the regions. With an increase in the urban population and increased purchasing power, Asia-Pacific is considered to be one of the largest growing markets for the Digital and OOH market.
Consumers in Asia-Pacific and other emerging nations are following the footsteps of their western counterparts and are quickly migrating from traditional media channels to attractive digital mediums. This, in turn, is resulting in the growth of the digital out-of-home (OOH) advertising market across the region as the western counterparts, particularly the North American region, hold a significant presence in the market.
Transportation is the most dominant segment, as public transport has been the preferred option by a significant population in Asia-Pacific due to its advanced and high-density public transport infrastructure.
Moreover, the region is dominated by local players, like Times Internet and Shanghai Media Group, while major players, like JCDecaux also have considerable market share in this region.
Digital Out of Home (OOH) Advertising Industry Overview
The Digital Out of Home (OOH) Advertising Market is highly fragmented. The industry is comprised of several large outdoor advertising and media companies with operations in multiple markets, as well as the smaller, local companies operating a limited number of structures in one or a few of the local markets.
January 2022 - Hivestack has launched a programmatic digital out-of-home (DOOH) marketplace in Malaysia. Hivestack has announced agreements with GroupM in 14 countries worldwide and Dentsu-owned Posterscope, which has already activated a live campaign in December 2021. These agency customers may now utilize data-driven audience targeting to start campaigns both within Malaysia and throughout Hivestack's premium global network. Hivestack has also secured some of the largest and most powerful OOH/DOOH media owners in Malaysia through the Hivestack Supply Side Platform (SSP), including BIG Tree, Seni Jaya, Spectrum, Laguna, Lantern Media, Sky Blue, Power Screen, WOW Media, Era Jaya, and AOS Media. These media owners can monetize their premium DOOH inventory by connecting to a worldwide pool of advertisers in real time.
August 2021 - Airsqreen introduced an Advertising Platform for Digital Out-of-Home (DOOH) Advertising. This simple technology connects advertisers to screen operators, giving the industry a new level of confidence and revenue possibilities. Airsqreen created a simple, cost-effective solution that brings full transparency to DOOH advertising through real-time verification and creates new operational efficiencies.
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions & Market Definition
1.2 Scope of the Study
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET INSIGHTS
4.1 Value Chain Analysis
4.2 Market Overview
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
4.3.2 Bargaining Power of Buyers
4.3.3 Threat of New Entrants
4.3.4 Threat of Substitutes
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
5 MARKET DYNAMICS
5.1 Drivers
5.1.1 Increase in Public Transit Infrastructure
5.1.2 Increasing Adoption of Digital Screens
5.1.3 High Advertising Flexibility with Connected Screens