세계의 미디어 및 엔터테인먼트용 생성형 AI 시장(2025-2029년)
Global Generative AI in Media and Entertainment Market 2025-2029
상품코드 : 1792222
리서치사 : TechNavio
발행일 : 2025년 08월
페이지 정보 : 영문 252 Pages
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한글목차

미디어 및 엔터테인먼트용 생성형 AI 시장은 2024-2029년에 68억 1,770만 달러 증가하고, 예측기간 중 CAGR은 36.6%로 성장할 것으로 예측됩니다.

미디어 및 엔터테인먼트용 생성형 AI 시장의 전체적인 분석, 시장 규모·예측, 동향, 성장 촉진요인, 과제, 약 25개 벤더를 다룬 벤더 분석 등을 게재하고 있습니다.

현재의 시장 시나리오, 최신 동향 및 성장요인, 전체 시장 환경에 대한 최신 분석을 제공합니다. 몰입형 소비자 경험에 대한 수요 증가, 생산 효율성과 비용 최적화를 위한 경제적 요구, 컨텐츠 제작의 민주화 및 크리에이터 경제의 확산으로 시장이 주도하고 있습니다.

시장 범위
기준연도 2025년
종료연도 2029년
예측 기간 2025-2029년
성장 모멘텀 가속
전년대비 32%
CAGR 36.6%
증가액 68억 1,770만 달러

본 조사는 업계 주요 참여자들의 의견을 포함하여 1차 정보와 2차 정보를 객관적으로 조합하여 실시되었습니다. 이 보고서에는 주요 기업 분석과 함께 종합적인 시장 규모 데이터, 지역별 분석에 따른 부문, 공급업체 현황이 포함되어 있습니다. 보고서에는 과거 데이터와 예측 데이터가 있습니다.

이 보고서는 향후 수년간 미디어 및 엔터테인먼트 분야에서 생성형 AI 시장의 성장을 가속할 주요 요인 중 하나로 초개인화 및 동적 컨텐츠 생성의 부상을 꼽았습니다. 또한 고충실도 멀티모달 및 비디오 생성의 보급, 윤리적 거버넌스 및 상업적 권리 프레임워크의 강화는 시장의 큰 수요로 이어질 것입니다.

목차

제1장 개요

제2장 Technavio 분석

제3장 시장 구도

제4장 시장 규모

제5장 Five Forces 분석

제6장 시장 세분화 : 용도별

제7장 시장 세분화 : 기술별

제8장 시장 세분화 : 배포별

제9장 시장 세분화 : 제품별

제10장 고객 상황

제11장 지역별 상황

제12장 촉진요인·과제·기회·억제요인

제13장 경쟁 구도

제14장 경쟁 분석

제15장 부록

KSA
영문 목차

영문목차

The generative AI in media and entertainment market is forecasted to grow by USD 6,817.7 mn during 2024-2029, accelerating at a CAGR of 36.6% during the forecast period. The report on the generative AI in media and entertainment market provides a holistic analysis, market size and forecast, trends, growth drivers, and challenges, as well as vendor analysis covering around 25 vendors.

The report offers an up-to-date analysis regarding the current market scenario, the latest trends and drivers, and the overall market environment. The market is driven by escalating demand for immersive consumer experiences, economic imperatives driving production efficiency and cost optimization, and democratization of content creation and proliferation of creator economy.

Market Scope
Base Year2025
End Year2029
Series Year2025-2029
Growth MomentumAccelerate
YOY 202532%
CAGR36.6%
Incremental Value$6,817.7 mn

The study was conducted using an objective combination of primary and secondary information including inputs from key participants in the industry. The report contains a comprehensive market size data, segment with regional analysis and vendor landscape in addition to an analysis of the key companies. Reports have historic and forecast data.

Technavio's generative AI in media and entertainment market is segmented as below:

By Application

By Technology

By Deployment

By Product

By Geographical Landscape

This study identifies the ascendancy of hyper-personalization and dynamic content generation as one of the prime reasons driving the generative AI in media and entertainment market growth during the next few years. Also, proliferation of high-fidelity multimodal and video generation and solidification of ethical governance and commercial rights frameworks will lead to sizable demand in the market.

The report on the generative AI in media and entertainment market covers the following areas:

The robust vendor analysis is designed to help clients improve their market position, and in line with this, this report provides a detailed analysis of several leading generative AI in media and entertainment market vendors that include Adobe Inc., Amazon Web Services Inc., Anthropic, Autodesk Inc., Descript, Eleven Labs Inc., Epic Games Inc., Getty Images Holdings Inc., Google LLC, Hugging Face, Microsoft Corp., Midjourney, NVIDIA Corp., OpenAI, Pika, Runway AI Inc., Shutterstock Inc., Stability AI, and Synthesia Ltd.. Also, the generative AI in media and entertainment market analysis report includes information on upcoming trends and challenges that will influence market growth. This is to help companies strategize and leverage all forthcoming growth opportunities.

The publisher presents a detailed picture of the market by the way of study, synthesis, and summation of data from multiple sources by an analysis of key parameters such as profit, pricing, competition, and promotions. It presents various market facets by identifying the key industry influencers. The data presented is comprehensive, reliable, and a result of extensive primary and secondary research. The market research reports provide a complete competitive landscape and an in-depth vendor selection methodology and analysis using qualitative and quantitative research to forecast accurate market growth.

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Technavio Analysis

3 Market Landscape

4 Market Sizing

5 Five Forces Analysis

6 Market Segmentation by Application

7 Market Segmentation by Technology

8 Market Segmentation by Deployment

9 Market Segmentation by Product

10 Customer Landscape

11 Geographic Landscape

12 Drivers, Challenges, and Opportunity/Restraints

13 Competitive Landscape

14 Competitive Analysis

15 Appendix

(주)글로벌인포메이션 02-2025-2992 kr-info@giikorea.co.kr
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