세계의 컨택센터 시장(2025-2029년)
Global Contact Center Market 2025-2029
상품코드 : 1645396
리서치사 : TechNavio
발행일 : 2025년 01월
페이지 정보 : 영문 200 Pages
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한글목차

컨택센터 시장은 2024-2029년에 2,316억 달러, 예측 기간 중 CAGR은 10.9% %로 성장할 것으로 예측됩니다. 컨택센터 시장의 전체적인 분석, 시장 규모·예측, 동향, 성장 촉진요인, 과제, 약 25개 벤더를 다룬 벤더 분석 등을 게재하고 있습니다.

현재의 시장 시나리오, 최신 동향 및 성장요인, 시장 환경 전반에 대한 최신 분석을 제공합니다. 기업의 운영 비용 절감에 대한 관심, 효과적인 매출 창출을 위한 CRM 개선의 필요성, 컨택센터로의 양방향 음성 응답(IVR) 통합 등이 시장을 주도하고 있습니다.

시장 범위
기준연도 2025년
종료연도 2029년
예측 기간 2025-2029년
성장 모멘텀 가속
전년 대비 2025년 9.5%
CAGR 10.9%
증분액 2,316억 달러

이 보고서는 향후 수년간 컨택센터 시장의 성장을 가속하는 주요 이유 중 하나로 챗봇을 비즈니스에 통합하여 더 나은 처리 시간을 달성하기 위한 챗봇의 통합을 꼽고 있습니다. 또한 클라우드 기반 컨택센터의 채택이 증가하고, 맞춤형 솔루션을 제공하기 위해 컨택센터에 AI를 통합하는 것이 시장의 큰 수요로 이어질 것으로 예상됩니다.

목차

제1장 개요

제2장 Technavio의 분석

제3장 시장 구도

제4장 시장 규모

제5장 시장 규모 실적

제6장 정성 분석

제7장 Five Forces 분석

제8장 시장 세분화 : 유형별

제9장 시장 세분화 : 도입별

제10장 고객 상황

제11장 지역별 상황

제12장 촉진요인·과제·기회·억제요인

제13장 경쟁 구도

제14장 경쟁 분석

제15장 부록

KSA
영문 목차

영문목차

The contact center market is forecasted to grow by $ 231.6 bn during 2024-2029, accelerating at a CAGR of 10.9% during the forecast period. The report on the contact center market provides a holistic analysis, market size and forecast, trends, growth drivers, and challenges, as well as vendor analysis covering around 25 vendors.

The report offers an up-to-date analysis regarding the current market scenario, the latest trends and drivers, and the overall market environment. The market is driven by focus on reducing operating costs of businesses, necessity to improve crm for effective revenue generation, and integration of interactive voice response (IVR) into contact centers.

Market Scope
Base Year2025
End Year2029
Series Year2025-2029
Growth MomentumAccelerate
YOY 20259.5%
CAGR10.9%
Incremental Value$231.6 bn

Technavio's contact center market is segmented as below:

By Type

By Deployment

By Geographical Landscape

This study identifies the integration of chatbots into businesses for better turnaround times as one of the prime reasons driving the contact center market growth during the next few years. Also, rising adoption of cloud-based contact centers and incorporation of ai into contact centers for providing customized solutions will lead to sizable demand in the market.

The report on the contact center market covers the following areas:

The robust vendor analysis is designed to help clients improve their market position, and in line with this, this report provides a detailed analysis of several leading contact center market vendors that include 8x8 Inc., ALE International, Alphabet Inc., Alvaria Inc., Amazon.com Inc., Ameyo Pvt Ltd., Atos SE, Avaya LLC, Cisco Systems Inc., Enghouse Systems Ltd., Five9 Inc., Genesys Telecommunications Laboratories Inc., Mitel Networks Corp., NEC Corp., NICE Ltd., SAP SE, Vocalcom Group, Vonage Holdings Corp., Zendesk Inc., and ZTE Corp.. Also, the contact center market analysis report includes information on upcoming trends and challenges that will influence market growth. This is to help companies strategize and leverage all forthcoming growth opportunities.

The study was conducted using an objective combination of primary and secondary information including inputs from key participants in the industry. The report contains a comprehensive market and vendor landscape in addition to an analysis of the key vendors.

The publisher presents a detailed picture of the market by the way of study, synthesis, and summation of data from multiple sources by an analysis of key parameters such as profit, pricing, competition, and promotions. It presents various market facets by identifying the key industry influencers. The data presented is comprehensive, reliable, and a result of extensive primary and secondary research. The market research reports provide a complete competitive landscape and an in-depth vendor selection methodology and analysis using qualitative and quantitative research to forecast accurate market growth.

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Technavio Analysis

3 Market Landscape

4 Market Sizing

5 Historic Market Size

6 Qualitative Analysis

7 Five Forces Analysis

8 Market Segmentation by Type

9 Market Segmentation by Deployment

10 Customer Landscape

11 Geographic Landscape

12 Drivers, Challenges, and Opportunity/Restraints

13 Competitive Landscape

14 Competitive Analysis

15 Appendix

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