Global Cloud-based Contact Center Market 2025-2029
상품코드:1738202
리서치사:TechNavio
발행일:2025년 05월
페이지 정보:영문 202 Pages
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한글목차
클라우드 기반 컨택센터 시장은 2024-2029년 동안 1,212억 4,940만 달러 증가하고, 예측 기간 동안 CAGR 36.3%로 성장할 것으로 예측됩니다.
클라우드 기반 컨택센터 시장에 대해 조사 분석했으며, 시장 규모와 예측, 동향, 성장 촉진요인, 과제, 약 25개 벤더를 포함한 벤더 분석 등의 정보를 전해드립니다.
현재 시장 시나리오, 최신 동향 및 촉진요인, 전체 시장 환경에 대한 최신 분석을 제공합니다. 이 시장은 클라우드 기반 컨택센터의 채택 증가, 최종 고객에게 도달하는 채널의 증가, 개인화되고 합리적인 고객 대응에 대한 요구가 증가함에 따라 시장이 주도하고 있습니다.
시장 범위
기준 연도
2025년
종료 연도
2029
예측 기간
2025-2029년
성장 모멘텀
가속
전년비
26.8%
CAGR
36.3%
증가액
1,212억 4,940만 달러
이 조사는 업계 주요 참가자의 의견을 포함하여 1차 및 2차 정보를 객관적으로 조합하여 수행되었습니다. 보고서에는 주요 기업 분석, 종합적인 시장 규모 데이터, 지역별 분석에 따른 부문, 공급업체 현황이 포함되어 있습니다. 보고서에는 과거 데이터와 예측 데이터가 있습니다.
이 보고서는 소셜, 모바일, 분석, 클라우드(SMAC) 기술의 채택 증가가 향후 몇 년 동안 클라우드 기반 컨택센터 시장의 성장을 촉진하는 주요 이유 중 하나로 꼽았습니다. 또한, 맞춤형 솔루션을 제공하기 위한 AI의 통합과 고객 경험을 향상시키기 위한 분석의 활용은 시장의 큰 수요로 이어질 것입니다.
목차
제1장 주요 요약
시장 개요
제2장 Technavio 분석
가격·수명주기·고객 구입 바스켓·채용률·구입 기준 분석
인풋의 중요성과 차별화 요인
혼란 요인
성장 촉진요인과 과제의 영향
제3장 시장 상황
시장 생태계
시장 특징
밸류체인 분석
제4장 시장 규모
시장 정의
시장 부문 분석
시장 규모 2024년
시장 전망 2024-2029년
제5장 시장 규모 실적
클라우드 기반 컨택센터 세계 시장 2019-2023년
구성요소별 부문 분석 2019-2023년
전개별 부문 분석 2019-2023년
부문별 부문 분석 2019-2023년
지역별 부문 분석 2019-2023년
국가별 부문 분석 2019-2023년
제6장 정성 분석
AI의 영향 : 클라우드 기반 컨택센터 세계 시장
제7장 Five Forces 분석
Five Forces 요약
구매자의 교섭력
공급 기업의 교섭력
신규 참여업체의 위협
대체품의 위협
경쟁의 위협
시장 상황
제8장 시장 세분화 : 구성요소별
시장 부문
비교 : 구성요소별
솔루션 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
서비스 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
시장 기회 : 구성요소별
제9장 시장 세분화 : 전개별
시장 부문
비교 : 전개별
퍼블릭 클라우드 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
하이브리드 클라우드 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
프라이빗 클라우드 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
시장 기회 : 전개별
제10장 시장 세분화 : 부문별
시장 부문
비교 : 부문별
대기업 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
중소기업 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
시장 기회 : 부문별
제11장 고객 상황
고객 상황 개요
제12장 지역별 상황
지역별 세분화
지역별 비교
북미 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
유럽 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
아시아태평양 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
남미 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
중동 및 아프리카 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
미국 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
캐나다 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
중국 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
독일 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
영국 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
멕시코 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
프랑스 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
인도 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
브라질 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
이탈리아 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
시장 기회 : 지역 상황별
제13장 촉진요인, 과제, 기회, 억제요인
시장 성장 촉진요인
시장 과제
성장 촉진요인과 과제의 영향
시장 기회·억제요인
제14장 경쟁 구도
개요
경쟁 구도
혼란 상황
업계 리스크
제15장 경쟁 분석
기업 개요
기업 순위 지수
기업의 시장 포지셔닝
Alvaria Inc.
Amazon.com Inc.
Avaya LLC
Cisco Systems Inc.
Enghouse Systems Ltd.
Evolve IP LLC
Five9 Inc.
Genesys Telecommunications Laboratories Inc.
NICE Ltd.
Serenova LLC
Talkdesk Inc.
Twilio Inc.
Vonage Holdings Corp.
제16장 부록
ksm
영문 목차
영문목차
The cloud-based contact center market is forecasted to grow by USD 121,249.4 mn during 2024-2029, accelerating at a CAGR of 36.3% during the forecast period. The report on the cloud-based contact center market provides a holistic analysis, market size and forecast, trends, growth drivers, and challenges, as well as vendor analysis covering around 25 vendors.
The report offers an up-to-date analysis regarding the current market scenario, the latest trends and drivers, and the overall market environment. The market is driven by rising adoption of cloud-based contact centers, rising number of channels to reach end customers, and growing need for personalized and streamlined customer interactions.
Market Scope
Base Year
2025
End Year
2029
Series Year
2025-2029
Growth Momentum
Accelerate
YOY 2025
26.8%
CAGR
36.3%
Incremental Value
$121,249.4 mn
The study was conducted using an objective combination of primary and secondary information including inputs from key participants in the industry. The report contains a comprehensive market size data, segment with regional analysis and vendor landscape in addition to an analysis of the key companies. Reports have historic and forecast data.
Technavio's cloud-based contact center market is segmented as below:
By Component
Solutions
Services
By Deployment
Public cloud
Hybrid cloud
Private cloud
By Sector
Large enterprises
Small and medium enterprises (SMEs)
By Geographical Landscape
North America
Europe
APAC
South America
Middle East and Africa
This study identifies the increase in adoption of social, mobile, analytics, and cloud (SMAC) technologies as one of the prime reasons driving the cloud-based contact center market growth during the next few years. Also, incorporation of ai for providing customized solutions and use of analytics for enhancing customer experience will lead to sizable demand in the market.
The report on the cloud-based contact center market covers the following areas:
Cloud-Based Contact Center Market sizing
Cloud-Based Contact Center Market forecast
Cloud-Based Contact Center Market industry analysis
The robust vendor analysis is designed to help clients improve their market position, and in line with this, this report provides a detailed analysis of several leading cloud-based contact center market vendors that include 3CLogic Inc., 8x8 Inc., Alvaria Inc., Amazon.com Inc., Ameyo Pvt Ltd., Avaya LLC, Cisco Systems Inc., Enghouse Systems Ltd., Evolve IP LLC, Five9 Inc., Genesys Telecommunications Laboratories Inc., NICE Ltd., Nubitel, Redwood Technologies Group Ltd., RingCentral Inc., Serenova LLC, Talkdesk Inc., Twilio Inc., Vocalcom Group, and Vonage Holdings Corp.. Also, the cloud-based contact center market analysis report includes information on upcoming trends and challenges that will influence market growth. This is to help companies strategize and leverage all forthcoming growth opportunities.
The publisher presents a detailed picture of the market by the way of study, synthesis, and summation of data from multiple sources by an analysis of key parameters such as profit, pricing, competition, and promotions. It presents various market facets by identifying the key industry influencers. The data presented is comprehensive, reliable, and a result of extensive primary and secondary research. The market research reports provide a complete competitive landscape and an in-depth vendor selection methodology and analysis using qualitative and quantitative research to forecast accurate market growth.
Table of Contents
1 Executive Summary
1.1 Market overview
Executive Summary - Chart on Market Overview
Executive Summary - Data Table on Market Overview
Executive Summary - Chart on Global Market Characteristics
Executive Summary - Chart on Market By Geographical Landscape
Executive Summary - Chart on Market Segmentation by Component
Executive Summary - Chart on Market Segmentation by Deployment
Executive Summary - Chart on Market Segmentation by Sector
Executive Summary - Chart on Incremental Growth
Executive Summary - Data Table on Incremental Growth
Executive Summary - Chart on Company Market Positioning
2 Technavio Analysis
2.1 Analysis of price sensitivity, lifecycle, customer purchase basket, adoption rates, and purchase criteria
Analysis of price sensitivity, lifecycle, customer purchase basket, adoption rates, and purchase criteria
2.2 Criticality of inputs and Factors of differentiation
Overview on criticality of inputs and factors of differentiation
2.3 Factors of disruption
Overview on factors of disruption
2.4 Impact of drivers and challenges
Impact of drivers and challenges in 2024 and 2029
3 Market Landscape
3.1 Market ecosystem
Parent Market
Data Table on - Parent Market
3.2 Market characteristics
Market characteristics analysis
3.3 Value chain analysis
Value chain analysis
4 Market Sizing
4.1 Market definition
Offerings of companies included in the market definition
4.2 Market segment analysis
Market segments
4.3 Market size 2024
4.4 Market outlook: Forecast for 2024-2029
Chart on Global - Market size and forecast 2024-2029 ($ million)
Data Table on Global - Market size and forecast 2024-2029 ($ million)
Chart on Global Market: Year-over-year growth 2024-2029 (%)
Data Table on Global Market: Year-over-year growth 2024-2029 (%)
5 Historic Market Size
5.1 Global Cloud-Based Contact Center Market 2019 - 2023
Historic Market Size - Data Table on Global Cloud-Based Contact Center Market 2019 - 2023 ($ million)