Energy Bar Market Report by Type, Nature, Distribution Channel, and Region 2025-2033
상품코드:1702082
리서치사:IMARC
발행일:2025년 04월
페이지 정보:영문 139 Pages
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한글목차
IMARC Group은 2024년 에너지바 세계 시장 규모가 39억 달러에 달했으며, 2025-2033년 5.68%의 연평균 성장률(CAGR)을 기록하여 2033년에는 65억 달러에 이를 것으로 예측했습니다. 건강 지향 증가, 휴대가 간편한 스낵 옵션에 대한 수요 증가, 식물성 식단의 인기 증가, 맛의 다양화, 전략적 마케팅에 대한 관심 증가, 전 세계 소매 채널을 통한 광범위한 제품 가용성 등으로 인해 시장이 활기를 띠고 있습니다.
에너지바는 통곡물 시리얼, 귀리, 그래놀라, 퀴노아, 씨앗, 말린 과일로 만든 건강보조식품 바입니다. 비타민, 미네랄, 단백질, 식이섬유, 포화지방, 탄수화물이 강화되어 영양 부족을 보충하는 데 도움이 됩니다. 몸에 필요한 영양소를 공급하여 즉각적으로 에너지를 보충하고 피로를 예방합니다. 또한 식욕을 억제하고 하루 섭취 칼로리를 줄여 체중 감량에도 도움이 됩니다. 이 외에도 규칙적이고 적당한 섭취는 뼈와 근육 강화, 혈당 유지, 정신 선명도 향상, 면역 체계 강화 등 다양한 건강상의 이점을 제공합니다. 현재 화이트 초콜릿, 다크 초콜릿, 꿀, 귀리, 땅콩, 캐슈넛, 아몬드, 캐슈넛, 아몬드 맛이 있습니다.
에너지바 시장 동향 :
스포츠, 피트니스 및 레크리에이션 활동 참여자 증가는 에너지바 수요를 자극하는 중요한 요인 중 하나입니다. 또한, 개인들의 건강에 대한 인식이 높아지고 에너지바와 같은 건강하고 영양가 높은 간식에 대한 선호도가 높아지면서 시장 성장을 가속하고 있습니다. 헬스장, 에어로빅 교실, 피트니스 센터의 확장도 시장 성장을 가속하고 있습니다. 또한, 급속한 도시화, 전 세계 노동 인구 증가, 개인의 빠르게 변화하는 라이프 스타일은 편리한 간식 옵션에 대한 수요를 촉진하고 있습니다. 또한, 주요 제품 제조업체들은 제품 포트폴리오를 확장하고 수익성을 높이기 위해 글루텐 프리, 저지방, 저칼로리, 저칼로리, 유기농 제품의 변형을 도입하고 있습니다. 또한, 소셜 미디어 플랫폼과 매력적인 패키지를 통한 마케팅 전략과 판촉 활동에도 주력하고 있습니다. 이와는 별도로 슈퍼마켓, 대형마트, 편의점, 식료품점, 전자상거래 플랫폼 등 오프라인 및 온라인 유통 채널의 확장은 이 업계에서 사업을 운영하는 주요 업체들에게 유리한 성장 기회를 제공합니다.
본 보고서에서 다룬 주요 질문
2024년 세계 에너지바 시장 규모는?
2025-2033년 에너지바 세계 시장 성장률은?
세계 에너지바 시장을 이끄는 주요 요인은?
코로나19가 세계 에너지바 시장에 미치는 영향은?
세계 에너지바 시장의 성격별 분류는?
세계 에너지바 시장의 유통 채널별 분포는?
세계 에너지바 시장의 주요 지역은?
세계 에너지바 시장의 주요 기업은?
목차
제1장 서문
제2장 조사 범위와 조사 방법
조사 목적
이해관계자
데이터 소스
1차 정보
2차 정보
시장 추정
보텀업 접근
톱다운 접근
조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 서론
개요
주요 업계 동향
제5장 세계의 에너지바 시장
시장 개요
시장 실적
COVID-19의 영향
시장 예측
제6장 시장 분석 : 유형별
단백질바
영양바
시리얼바
섬유바
제7장 시장 분석 : 유래별
오가닉
기존
제8장 시장 분석 : 유통 채널별
슈퍼마켓 및 하이퍼마켓
편의점
전문점
온라인 소매점
기타
제9장 시장 분석 : 지역별
북미
미국
캐나다
아시아태평양
중국
일본
인도
한국
호주
인도네시아
기타
유럽
독일
프랑스
영국
이탈리아
스페인
러시아
기타
라틴아메리카
브라질
멕시코
기타
중동 및 아프리카
시장 내역 : 국가별
제10장 SWOT 분석
개요
강점
약점
기회
위협
제11장 밸류체인 분석
제12장 Porter의 Five Forces 분석
개요
바이어의 교섭력
공급 기업의 교섭력
경쟁 정도
신규 진출업체의 위협
대체품의 위협
제13장 가격 분석
제14장 경쟁 구도
시장 구조
주요 기업
주요 기업 개요
Clif Bar & Company
EAT Anytime
Fullwell Mill Limited
General Mills Inc.
Kellogg Company
Kind LLC(Mars Incorporated)
NuGo Nutrition
OTE Sports Ltd
PowerBar
Probar LLC
Quest Nutrition(The Simply Good Foods Company)
Your Bar Factory
LSH
영문 목차
영문목차
The global energy bar market size reached USD 3.9 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 6.5 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 5.68% during 2025-2033. The market is thriving due to the rising health consciousness, increasing demand for convenient and portable snack options, growing popularity of plant-based diets, introduction of diversification in flavors, escalating focus on strategic marketing, and widespread product availability across retail channels across the globe.
An energy bar is a supplemental food bar made from whole grain cereals, oats, granola, quinoa, seeds, and dried fruits. It is fortified with vitamins, minerals, protein, fiber, saturated fat, and carbohydrates, which help fill nutritional gaps. It provides instant energy and prevents fatigue by delivering essential nutrients to the body. It also aids in weight loss by curbing appetite and reducing the daily calorie intake. Besides this, its regular and moderate consumption offers numerous health benefits, such as strengthening bones and muscles, maintaining glycemic levels, improving mental clarity, and boosting the immune system. At present, they are available in white and dark chocolate, honey, rolled oats, peanuts, cashew nuts, and almonds flavors.
Energy Bar Market Trends:
The increasing participation of individuals in sports, physical fitness, and recreational activities represent one of the key factors catalyzing the demand for energy bars as they provide post-workout nutrition to repair minor muscle tears and build new muscle tissue. In addition, the rising health consciousness among individuals and their shifting preferences toward healthy and nutritious snacking options like energy bars is impelling the market growth. The expansion of gyms, aerobic classes, and fitness centers is also strengthening the market growth. In addition, rapid urbanization, increasing global working population, and the fast-paced lifestyle of individuals are driving the demand for convenient snacking options. Furthermore, leading product manufacturers are introducing gluten-free, low-fat, low-calorie, and organic product variants to expand their product portfolio and increase profitability. They are also focusing on marketing strategies and promotional activities through social media platforms and attractive packaging. Apart from this, the expansion of offline and online distribution channels, such as supermarkets, hypermarkets, convenience stores, grocery stores, and e-commerce platforms, is offering lucrative growth opportunities to key players operating in the industry.
Key Market Segmentation:
Breakup by Type:
Protein Bar
Nutrition Bar
Cereal Bar
Fiber Bar
Breakup by Nature:
Organic
Conventional
Breakup by Distribution Channel:
Supermarkets/Hypermarkets
Convenience Stores
Specialty Stores
Online Retail Stores
Others
Breakup by Region:
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
Competitive Landscape:
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Clif Bar & Company, EAT Anytime, Fullwell Mill Limited, General Mills Inc., Kellogg Company, Kind LLC (Mars Incorporated), NuGo Nutrition, OTE Sports Ltd, PowerBar, Probar LLC, Quest Nutrition (The Simply Good Foods Company) and Your Bar Factory.
Key Questions Answered in This Report
1.What was the size of the global energy bar market in 2024?
2.What is the expected growth rate of the global energy bar market during 2025-2033?
3.What are the key factors driving the global energy bar market?
4.What has been the impact of COVID-19 on the global energy bar market?
5.What is the breakup of the global energy bar market based on the nature?
6.What is the breakup of the global energy bar market based on the distribution channel?
7.What are the key regions in the global energy bar market?
8.Who are the key players/companies in the global energy bar market?
Table of Contents
1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Energy Bar Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Type
6.1 Protein Bar
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Nutrition Bar
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Cereal Bar
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Fiber Bar
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Nature
7.1 Organic
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Conventional
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Distribution Channel
8.1 Supermarkets/Hypermarkets
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Convenience Stores
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Specialty Stores
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Online Retail Stores
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
8.5 Others
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Region
9.1 North America
9.1.1 United States
9.1.1.1 Market Trends
9.1.1.2 Market Forecast
9.1.2 Canada
9.1.2.1 Market Trends
9.1.2.2 Market Forecast
9.2 Asia-Pacific
9.2.1 China
9.2.1.1 Market Trends
9.2.1.2 Market Forecast
9.2.2 Japan
9.2.2.1 Market Trends
9.2.2.2 Market Forecast
9.2.3 India
9.2.3.1 Market Trends
9.2.3.2 Market Forecast
9.2.4 South Korea
9.2.4.1 Market Trends
9.2.4.2 Market Forecast
9.2.5 Australia
9.2.5.1 Market Trends
9.2.5.2 Market Forecast
9.2.6 Indonesia
9.2.6.1 Market Trends
9.2.6.2 Market Forecast
9.2.7 Others
9.2.7.1 Market Trends
9.2.7.2 Market Forecast
9.3 Europe
9.3.1 Germany
9.3.1.1 Market Trends
9.3.1.2 Market Forecast
9.3.2 France
9.3.2.1 Market Trends
9.3.2.2 Market Forecast
9.3.3 United Kingdom
9.3.3.1 Market Trends
9.3.3.2 Market Forecast
9.3.4 Italy
9.3.4.1 Market Trends
9.3.4.2 Market Forecast
9.3.5 Spain
9.3.5.1 Market Trends
9.3.5.2 Market Forecast
9.3.6 Russia
9.3.6.1 Market Trends
9.3.6.2 Market Forecast
9.3.7 Others
9.3.7.1 Market Trends
9.3.7.2 Market Forecast
9.4 Latin America
9.4.1 Brazil
9.4.1.1 Market Trends
9.4.1.2 Market Forecast
9.4.2 Mexico
9.4.2.1 Market Trends
9.4.2.2 Market Forecast
9.4.3 Others
9.4.3.1 Market Trends
9.4.3.2 Market Forecast
9.5 Middle East and Africa
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Breakup by Country
9.5.3 Market Forecast
10 SWOT Analysis
10.1 Overview
10.2 Strengths
10.3 Weaknesses
10.4 Opportunities
10.5 Threats
11 Value Chain Analysis
12 Porters Five Forces Analysis
12.1 Overview
12.2 Bargaining Power of Buyers
12.3 Bargaining Power of Suppliers
12.4 Degree of Competition
12.5 Threat of New Entrants
12.6 Threat of Substitutes
13 Price Analysis
14 Competitive Landscape
14.1 Market Structure
14.2 Key Players
14.3 Profiles of Key Players
14.3.1 Clif Bar & Company
14.3.1.1 Company Overview
14.3.1.2 Product Portfolio
14.3.2 EAT Anytime
14.3.2.1 Company Overview
14.3.2.2 Product Portfolio
14.3.3 Fullwell Mill Limited
14.3.3.1 Company Overview
14.3.3.2 Product Portfolio
14.3.4 General Mills Inc.
14.3.4.1 Company Overview
14.3.4.2 Product Portfolio
14.3.4.3 Financials
14.3.4.4 SWOT Analysis
14.3.5 Kellogg Company
14.3.5.1 Company Overview
14.3.5.2 Product Portfolio
14.3.5.3 Financials
14.3.5.4 SWOT Analysis
14.3.6 Kind LLC (Mars Incorporated)
14.3.6.1 Company Overview
14.3.6.2 Product Portfolio
14.3.7 NuGo Nutrition
14.3.7.1 Company Overview
14.3.7.2 Product Portfolio
14.3.8 OTE Sports Ltd
14.3.8.1 Company Overview
14.3.8.2 Product Portfolio
14.3.9 PowerBar
14.3.9.1 Company Overview
14.3.9.2 Product Portfolio
14.3.10 Probar LLC
14.3.10.1 Company Overview
14.3.10.2 Product Portfolio
14.3.11 Quest Nutrition (The Simply Good Foods Company)