세계의 식물성 지방 첨가 분유(FFMP) 시장 : 제품 유형별, 유통 채널별, 지역별(2025-2033년)
Fat-filled Milk Powder Market by Product Type (Fat Filled Milk Powder 26%, Instant Fat Filled Milk Powder 26%, Fat Filled Milk Powder 28%, Instant Fat Filled Milk Powder 28%), Distribution Channel (B2B, B2C), and Region 2025-2033
상품코드:1675647
리서치사:IMARC
발행일:2025년 03월
페이지 정보:영문 141 Pages
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한글목차
식물성 지방 첨가 분유(FFMP) 세계 시장 규모는 2024년 59억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 이 시장이 2033년까지 99억 달러에 달하고, 2025-2033년 5.72%의 연평균 성장률(CAGR)을 보일 것으로 전망하고 있습니다. 유제품 수요 증가, 식음료(F&B) 산업에서 제품 사용 증가, 최근 첨단 생산 기술 개발이 시장을 주도하는 주요 요인입니다.
FFMP는 탈지분유와 팜유, 코코넛유, 콩기름 등 다양한 식물성 지방을 혼합하여 제조되는 진하고 크리미한 제품을 말합니다. 칼로리, 탄수화물, 단백질, 비타민D, 칼슘, 기타 미네랄이 풍부하게 함유되어 있습니다. 요리, 베이커리, 제과, 음료, 사료, 유아용 조제분유, 영양제, 유제품 등에 광범위하게 사용됩니다. 일반 분유에 비해 FFMP는 영양가가 높고, 유통기한이 길며, 기능성이 우수합니다. FFMP는 또한 맛과 향을 향상시키고, 식감을 개선하고, 전체 식품의 맛을 향상시키며, 낮은 콜레스테롤, 뼈와 치아 강화, 포만감 증가, 근육량 유지, 골다공증 및 심혈관 질환(CVD) 위험 감소 등 여러 가지 건강상의 이점을 가지고 있습니다.
FFMP 시장 동향 :
대중의 건강 지향성 증가로 인한 유제품 수요 증가는 시장 성장을 가속하는 중요한 요인 중 하나이며, FFMP는 부드럽고 크림 같은 질감으로 요구르트, 치즈, 아이스크림, 버터, 향료 우유 등에 널리 사용되고 있습니다. 이 외에도 유통기한이 길고, 보관이 용이하며, 사용이 편리하여 제품에 널리 채택되고 있는 것도 성장을 가속하는 요인입니다. 또한, 케이크, 쿠키, 과자, 페이스트리, 초콜릿, 디저트, 빵, 수프, 수프, 소스, 그레이비 소스, 딥, 면류, 인스턴트 식품을 제조하는 식음료(F&B) 산업에서 제품 사용이 증가하고 있는 것도 시장 성장에 탄력을 받고 있습니다. 또한, 최근 분무 건조와 같은 첨단 제조 기술의 개발로 안정적인 형태, 용해성, 분산성을 갖춘 고품질 FFMP를 생산할 수 있게 되면서 시장 성장에 긍정적인 영향을 미치고 있습니다. 이와 더불어, 영양 섭취를 늘리고, 면역 체계를 강화하고, 눈 건강을 개선하고, 전반적인 건강을 증진시키기 위해 철분, 아연, 비타민 A와 같은 추가 영양소를 강화한 강화 FFMP의 도입은 시장 성장에 긍정적인 영향을 미치고 있습니다. 또한, 송아지, 돼지, 가금류의 에너지 공급원 및 소화하기 쉬운 영양소로서 동물사료에 대한 제품 사용이 확대되고 있는 것도 시장 성장에 기여하고 있습니다. 기타 요인으로는 소비자의 지출 능력 증가, 광범위한 연구개발(R&D) 활동, 전자상거래 플랫폼을 통한 제품 접근성 향상, 클린 라벨 제품에 대한 수요 증가 등이 시장 성장을 가속할 것으로 예상됩니다.
본 보고서에서 다룬 주요 질문
세계 FFMP 시장은 지금까지 어떻게 성장해 왔는가?
세계 FFMP 시장 성장 촉진요인, 저해요인, 기회요인은 무엇인가?
각 촉진요인, 억제요인, 기회가 세계 FFMP 시장에 미치는 영향은?
주요 지역 시장은?
가장 매력적인 FFMP 시장은 어느 국가인가?
제품 유형별 시장 분석은?
FFMP 시장에서 가장 매력적인 제품 유형은?
유통 채널별 시장 현황은?
FFMP 시장에서 가장 매력적인 유통 채널은?
세계 FFMP 시장 경쟁 구도는?
세계 FFMP 시장의 주요 기업은?
목차
제1장 서문
제2장 조사 범위와 조사 방법
조사 목적
이해관계자
데이터 소스
1차 정보
2차 정보
시장 추정
보텀업 접근
톱다운 접근
조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 서론
개요
주요 업계 동향
제5장 세계의 FFMP 시장
시장 개요
시장 실적
COVID-19의 영향
시장 예측
제6장 시장 분석 : 제품 유형별
FFMP 26%
Instant FFMP 26%
FFMP 28%
Instant FFMP 28%
제7장 시장 분석 : 유통 채널별
B2B
주요 부문
유제품
베이커리 제품
제과
아이스크림
기타
B2C
제8장 시장 분석 : 지역별
북미
미국
캐나다
아시아태평양
중국
일본
인도
한국
호주
인도네시아
기타
유럽
독일
프랑스
영국
이탈리아
스페인
러시아
기타
라틴아메리카
브라질
멕시코
기타
중동 및 아프리카
시장 분석 : 국가별
제9장 성장 촉진요인 및 억제요인과 기회
개요
성장 촉진요인
성장 억제요인
기회
제10장 밸류체인 분석
제11장 Porter의 Five Forces 분석
개요
바이어의 교섭력
공급 기업의 교섭력
경쟁 정도
신규 진출업체의 위협
대체품의 위협
제12장 가격 분석
제13장 경쟁 구도
시장 구조
주요 기업
주요 기업 개요
Alpen Food Group B.V
Bonilait Proteines
CP Ingredients Limited(GOBIA GROUP LIMITED)
Dairygold Co-Operative Society Limited
Dana Dairy Group
Fitsa Group
Fonterra Ltd
Foodexo
Hoogwegt International
Lactalis Ingredients
Lakeland Diaries
Polindus
Prolac
Vreugdenhil Dairy Foods
LSH
영문 목차
영문목차
The global fat-filled milk powder market size reached USD 5.9 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 9.9 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 5.72% during 2025-2033. The rising demand for dairy products, increasing product utilization in the food and beverage (F&B) industry, and the recent development of advanced production techniques represent some of the key factors driving the market.
Fat-filled milk powder refers to a thick, creamy product produced by blending skimmed milk powder with various vegetable fat, such as palm, coconut, and soybean oils. It is highly rich in calories, carbohydrates, proteins, vitamin D, calcium, and other minerals. It is widely used in cooking, bakery, confectionery, beverages, animal feed, infant formula, nutritional supplements, and dairy products. As compared to regular milk powder, fat-filled milk powder is highly nutritious, offers a longer shelf-life, and provides better functionalities. It also increases the flavor and aroma, improves texture, and enhances the overall taste of food products. Fat-filled milk powder is also low in cholesterol and offers several health benefits, such as strengthening bones and teeth, increasing satiety, maintaining muscle mass, and reducing the risk of osteoporosis and cardiovascular diseases (CVDs).
Fat-filled Milk Powder Market Trends:
The rising demand for dairy products due to increasing health consciousness among the masses is one of the key factors propelling the market growth. Fat-filled Milk Powder is widely used in yogurt, cheese, ice creams, butter, and flavored milk, owing to its smooth and creamy texture. In addition to this, the widespread product adoption due to its long shelf-life, easy storage, and convenient use is acting as another growth-inducing factor. Furthermore, the increasing product utilization in the food and beverage (F&B) industry to produce cakes, cookies, pastries, chocolate, desserts, bread, soup, sauces, gravies, dips, noodles, and instant meals is providing an impetus to the market growth. Additionally, the recent development of advanced production techniques, such as spray drying, to produce high-quality fat-filled milk powder with consistent form, solubility, and dispersibility is positively influencing the market growth. Besides this, the introduction of fortified fat-filled Milk Powder, which is enriched with additional nutrients, such as iron, zinc, and vitamin A, to increase nutrient intake, strengthen the immune system, improve eye health, and promote overall wellness is favoring the market growth. Moreover, the growing product utilization in animal feeds as an energy source and easily digestible nutrient for calves, pigs, and poultry is supporting the market growth. Other factors, including rising expenditure capacities of consumers, extensive research and development (R&D) activities, easy product availability across e-commerce platforms, and the growing demand for clean-label products, are anticipated to drive the market growth.
Key Market Segmentation:
Product Type Insights:
Fat Filled Milk Powder 26%
Instant Fat Filled Milk Powder 26%
Fat Filled Milk Powder 28%
Instant Fat Filled Milk Powder 28%
Distribution Channel Insights:
B2B
Dairy Products
Bakery Products
Confectionaries
Ice Cream
Others
B2C
Regional Insights:
North America
United States
Canada
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Asia Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The report has also provided a comprehensive analysis of all the major regional markets, which include North America (the United States and Canada); Europe (Germany, France, the United Kingdom, Italy, Spain, Russia, and others); Asia Pacific (China, Japan, India, South Korea, Australia, Indonesia, and others); Latin America (Brazil, Mexico, and others); and the Middle East and Africa. According to the report, North America was the largest market for fat-filled milk powder. Some of the factors driving the North America fat-filled milk powder market included rising expenditure capacities of consumers, increasing health consciousness among the masses, and rapid technological advancements.
Competitive Landscape:
The report has also provided a comprehensive analysis of the competitive landscape in the global fat-filled milk powder market. Detailed profiles of all major companies have also been provided. Some of the companies covered include Alpen Food Group B.V, Bonilait Proteines, CP Ingredients Limited (GOBIA GROUP LIMITED), Dairygold Co-Operative Society Limited, Dana Dairy Group, Fitsa Group, Fonterra Ltd, Foodexo, Hoogwegt International, Lactalis Ingredients, Lakeland Diaries, Polindus, Prolac, Vreugdenhil Dairy Foods, etc. Kindly note that this only represents a partial list of companies, and the complete list has been provided in the report.
Key Questions Answered in This Report:
How has the global fat-filled milk powder market performed so far, and how will it perform in the coming years?
What are the drivers, restraints, and opportunities in the global fat-filled milk powder market?
What is the impact of each driver, restraint, and opportunity on the global fat-filled milk powder market?
What are the key regional markets?
Which countries represent the most attractive fat-filled milk powder market?
What is the breakup of the market based on the product type?
Which is the most attractive product type in the fat-filled milk powder market?
What is the breakup of the market based on the distribution channel?
Which is the most attractive distribution channel in the fat-filled milk powder market?
What is the competitive structure of the global fat-filled milk powder market?
Who are the key players/companies in the global fat-filled milk powder market?
Table of Contents
1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Fat-filled Milk Powder Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Product Type
6.1 Fat Filled Milk Powder 26%
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Instant Fat Filled Milk Powder 26%
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Fat Filled Milk Powder 28%
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Instant Fat Filled Milk Powder 28%
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Distribution Channel
7.1 B2B
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Key Segments
7.1.2.1 Dairy Products
7.1.2.2 Bakery Products
7.1.2.3 Confectionaries
7.1.2.4 Ice Cream
7.1.2.5 Others
7.1.3 Market Forecast
7.2 B2C
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Region
8.1 North America
8.1.1 United States
8.1.1.1 Market Trends
8.1.1.2 Market Forecast
8.1.2 Canada
8.1.2.1 Market Trends
8.1.2.2 Market Forecast
8.2 Asia-Pacific
8.2.1 China
8.2.1.1 Market Trends
8.2.1.2 Market Forecast
8.2.2 Japan
8.2.2.1 Market Trends
8.2.2.2 Market Forecast
8.2.3 India
8.2.3.1 Market Trends
8.2.3.2 Market Forecast
8.2.4 South Korea
8.2.4.1 Market Trends
8.2.4.2 Market Forecast
8.2.5 Australia
8.2.5.1 Market Trends
8.2.5.2 Market Forecast
8.2.6 Indonesia
8.2.6.1 Market Trends
8.2.6.2 Market Forecast
8.2.7 Others
8.2.7.1 Market Trends
8.2.7.2 Market Forecast
8.3 Europe
8.3.1 Germany
8.3.1.1 Market Trends
8.3.1.2 Market Forecast
8.3.2 France
8.3.2.1 Market Trends
8.3.2.2 Market Forecast
8.3.3 United Kingdom
8.3.3.1 Market Trends
8.3.3.2 Market Forecast
8.3.4 Italy
8.3.4.1 Market Trends
8.3.4.2 Market Forecast
8.3.5 Spain
8.3.5.1 Market Trends
8.3.5.2 Market Forecast
8.3.6 Russia
8.3.6.1 Market Trends
8.3.6.2 Market Forecast
8.3.7 Others
8.3.7.1 Market Trends
8.3.7.2 Market Forecast
8.4 Latin America
8.4.1 Brazil
8.4.1.1 Market Trends
8.4.1.2 Market Forecast
8.4.2 Mexico
8.4.2.1 Market Trends
8.4.2.2 Market Forecast
8.4.3 Others
8.4.3.1 Market Trends
8.4.3.2 Market Forecast
8.5 Middle East and Africa
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Breakup by Country
8.5.3 Market Forecast
9 Drivers, Restraints, and Opportunities
9.1 Overview
9.2 Drivers
9.3 Restraints
9.4 Opportunities
10 Value Chain Analysis
11 Porters Five Forces Analysis
11.1 Overview
11.2 Bargaining Power of Buyers
11.3 Bargaining Power of Suppliers
11.4 Degree of Competition
11.5 Threat of New Entrants
11.6 Threat of Substitutes
12 Price Analysis
13 Competitive Landscape
13.1 Market Structure
13.2 Key Players
13.3 Profiles of Key Players
13.3.1 Alpen Food Group B.V
13.3.1.1 Company Overview
13.3.1.2 Product Portfolio
13.3.2 Bonilait Proteines
13.3.2.1 Company Overview
13.3.2.2 Product Portfolio
13.3.3 CP Ingredients Limited (GOBIA GROUP LIMITED)
13.3.3.1 Company Overview
13.3.3.2 Product Portfolio
13.3.4 Dairygold Co-Operative Society Limited
13.3.4.1 Company Overview
13.3.4.2 Product Portfolio
13.3.4.3 SWOT Analysis
13.3.5 Dana Dairy Group
13.3.5.1 Company Overview
13.3.5.2 Product Portfolio
13.3.6 Fitsa Group
13.3.6.1 Company Overview
13.3.6.2 Product Portfolio
13.3.7 Fonterra Ltd
13.3.7.1 Company Overview
13.3.7.2 Product Portfolio
13.3.7.3 Financials
13.3.7.4 SWOT Analysis
13.3.8 Foodexo
13.3.8.1 Company Overview
13.3.8.2 Product Portfolio
13.3.9 Hoogwegt International
13.3.9.1 Company Overview
13.3.9.2 Product Portfolio
13.3.10 Lactalis Ingredients
13.3.10.1 Company Overview
13.3.10.2 Product Portfolio
13.3.11 Lakeland Diaries
13.3.11.1 Company Overview
13.3.11.2 Product Portfolio
13.3.12 Polindus
13.3.12.1 Company Overview
13.3.12.2 Product Portfolio
13.3.13 Prolac
13.3.13.1 Company Overview
13.3.13.2 Product Portfolio
13.3.14 Vreugdenhil Dairy Foods
13.3.14.1 Company Overview
13.3.14.2 Product Portfolio
Kindly note that this only represents a partial list of companies, and the complete list has been provided in the report.