세계의 크리에이터 이코노미 시장 규모, 점유율, 동향 분석 보고서 : 최종 용도별, 플랫폼 유형별, 크리에이티브 서비스별, 매출 채널별, 지역별, 부문 동향(2025-2033년)
Creator Economy Market Size, Share & Trends Analysis Report By End Use, By Platform Type (Video Streaming, Blogging Platform, Podcasting Platform), By Creative Service, By Revenue Channel, By Region, And Segment Forecasts, 2025 - 2033
상품코드 : 1790025
리서치사 : Grand View Research
발행일 : 2025년 07월
페이지 정보 : 영문 100 Pages
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한글목차

크리에이터 이코노미 시장 개요

세계 크리에이터 이코노미 시장 규모는 2024년 2,052억 5,000만 달러로 평가되었습니다. 2033년에는 1조 3,455억 4,000만 달러에 달하고, 2025-2033년 CAGR은 23.3%를 보일 것으로 예측됩니다. 시장 성장의 원동력은 개인화된 컨텐츠에 대한 수요 증가, 팬에 대한 직접적인 수익화, 개인이 컨텐츠 기업이가 될 수 있는 디지털 플랫폼의 보급입니다.

이 시장은 개인이 전 세계 시청자를 대상으로 직접 컨텐츠를 제작, 배포하고 수익을 창출할 수 있는 디지털 플랫폼의 도입에 의해 주도되고 있습니다. 소셜 미디어의 보급과 인플루언서 문화의 부상으로 크리에이터들은 강력한 개인 브랜드를 구축하고, 스폰서십, 구독, 제휴 마케팅을 통해 다양한 수입원을 확보할 수 있게 되었습니다. 컨텐츠 제작 도구의 기술적 향상과 세계 시장 접근이 용이해짐에 따라 신진 크리에이터의 진입장벽이 낮아지고, 기업이 정신과 창의성이 교차하는 역동적인 생태계가 구축되고 있습니다. 또한, 진정성 있고 개인화된 컨텐츠에 대한 소비자 수요 증가는 크리에이터 이코노미의 지속적인 혁신과 다양화를 촉진하고 시장 확대를 더욱 가속화하고 있습니다.

또한, 크리에이터의 독립성과 수익성을 높이는 수익화 모델과 플랫폼 기능의 지속적인 혁신이 성장을 견인하고 있습니다. AI 기반 툴의 통합이 진행됨에 따라 컨텐츠 제작, 시청자 참여, 데이터 분석이 자동화되어 크리에이터는 보다 효율적으로 컨텐츠를 확장하고 전략을 정교화할 수 있게 되었습니다. 또한, 브랜드와의 파트너십은 타겟 커뮤니티 내에서 더 높은 참여도를 창출하는 진정한 틈새 마이크로크리에이터에게 초점을 맞추고 있으며, 산업을 초월한 협업의 기회를 확대하고 있습니다. 소셜 인터랙션과 이커머스의 융합은 계속되고 있으며, 크리에이터들은 쇼핑 가능한 컨텐츠와 라이브 판매를 활용하여 시청자의 관심을 직접 수익으로 전환하고 있습니다.

또한, 전 세계적으로 인터넷 접속과 모바일 기기 사용이 증가하면서 크리에이터 이코노미의 확장성을 뒷받침하고 있습니다. 플랫폼은 크리에이터와 브랜드의 복잡한 요구에 부응하기 위해 분석력 향상, 커뮤니티 형성 기능, 크로스 플랫폼 전략으로 진화하고 있습니다. 블록체인, 디지털 소유권, 크리에이터 주도형 커머스의 발전은 수익과 시청자 관계의 새로운 모델을 제시하고 있습니다. 이러한 요소들이 결합되어 크리에이터 이코노미는 디지털 컨텐츠의 상황을 수십억 달러 규모의 산업으로 변화시키고, 시장의 지속적인 확장을 가능하게 할 것입니다.

목차

제1장 조사 방법과 범위

제2장 주요 요약

제3장 크리에이터 이코노미 시장 변수, 동향 및 범위

제4장 크리에이터 이코노미 시장 : 최종 용도별, 추정 및 동향 분석

제5장 크리에이터 이코노미 시장 : 플랫폼 유형별, 추정 및 동향 분석

제6장 크리에이터 이코노미 시장 : 크리에이티브 서비스별, 추정 및 동향 분석

제7장 크리에이터 이코노미 시장 : 매출 채널별, 추정 및 동향 분석

제8장 크리에이터 이코노미 시장 : 지역별, 추정 및 동향 분석

제9장 경쟁 구도

LSH
영문 목차

영문목차

Creator Economy Market Summary

The global creator economy market size was estimated at USD 205.25 billion in 2024 and is projected to reach USD 1,345.54 billion by 2033, growing at a CAGR of 23.3% from 2025 to 2033. The market growth is driven by the rising demand for personalized content, direct-to-fan monetization, and the widespread adoption of digital platforms that empower individuals to become content entrepreneurs.

The market is driven by adopting digital platforms that enable individuals to produce, distribute, and monetize content directly to audiences worldwide. Social media's penetration, combined with the rise of influencer culture, allows creators to build strong personal brands and diverse revenue streams through sponsorships, subscriptions, and affiliate marketing. Technological improvements in content creation tools and easier access to global markets have lowered barriers for emerging creators, establishing a dynamic ecosystem where entrepreneurship and creativity intersect. In addition, increasing consumer demand for authentic and personalized content encourages ongoing innovation and diversification within the creator economy, further accelerating market expansion.

Moreover, the growth is driven by continuous innovation in monetization models and platform features that enhance creator independence and profitability. Increasing integration of AI-powered tools automates content production, audience engagement, and data analytics, allowing creators to scale output and refine strategies more efficiently. In addition, brand partnerships are shifting focus toward authentic, niche micro-creators who generate higher engagement within targeted communities, expanding collaboration opportunities across industries. The blending of social interaction and e-commerce continues, as creators leverage shoppable content and live sales to convert audience attention directly into revenue.

Furthermore, increasing internet access and mobile device usage globally support the scalability of the creator economy, drawing diverse populations into creator ecosystems beyond traditional markets. Platforms are evolving with improved analytics, community-building features, and cross-platform strategies to meet the complex demands of creators and brands alike. Advances in blockchain, digital ownership, and creator-led commerce provide new models for revenue and audience relationships. Together, these factors enable the sustainable expansion of the market as the creator economy transforms the digital content landscape into a multi-billion-dollar industry.

Global Creator Economy Market Report Segmentation

This report forecasts revenue growth at global, regional, and country levels and provides an analysis of the latest industry trends in each of the sub-segments from 2021 to 2033. For this study, Grand View Research has segmented the global creator economy market report based on end use, platform type, creative service, revenue channel, and region:

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

Chapter 2. Executive Summary

Chapter 3. Creator Economy Market Variables, Trends, & Scope

Chapter 4. Creator Economy Market: End Use Estimates & Trend Analysis

Chapter 5. Creator Economy Market: Platform Type Estimates & Trend Analysis

Chapter 6. Creator Economy Market: Creative Service Estimates & Trend Analysis

Chapter 7. Creator Economy Market: Revenue Channel Estimates & Trend Analysis

Chapter 8. Creator Economy Market: Regional Estimates & Trend Analysis

Chapter 9. Competitive Landscape

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