세계의 엔터프라이즈 스트리밍 미디어 시장 규모, 점유율, 동향 분석 보고서 : 전개 형태별, 기업 규모별, 용도별, 솔루션별, 미디어 서비스별, 최종 용도별, 지역별, 부문 예측(2025-2030년)
Enterprise Streaming Media Market Size, Share & Trends Analysis Report By Deployment (On-premise, Cloud), By Enterprise Size, By Application, By Solution, By Media Service, By End-use, By Region, And Segment Forecasts, 2025 - 2030
상품코드:1701290
리서치사:Grand View Research
발행일:2025년 03월
페이지 정보:영문 100 Pages
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엔터프라이즈 스트리밍 미디어 시장의 성장과 동향 :
Grand View Research, Inc.의 최신 조사에 따르면, 세계 엔터프라이즈 스트리밍 미디어 시장 규모는 2025년부터 2030년까지 10.7%의 연평균 복합 성장률(CAGR)로 확대되어 2030년에는 714억 7,000만 달러에 달할 것으로 예측됩니다.
인터넷 보급률이 증가함에 따라 다국적 기업(MNC)은 회의, 컨퍼런스, 제품 프레젠테이션, 고객과의 소통 및 기타 기업 커뮤니케이션을 수행하기 위한 효과적인 대체 도구로 스트리밍 미디어 솔루션을 채택하고 있습니다. 따라서 맞춤형 인터랙티브 접근 방식을 통한 컨텐츠 배포가 촉진되고 있습니다.
다양한 업종의 기업들이 지리적으로 분산된 직원 및 전략적 사업부와의 커뮤니케이션 및 컨텐츠 배포를 위해 첨단 엔터프라이즈 스트리밍 미디어 솔루션을 도입하고 있습니다. 이 솔루션을 통해 기업은 커뮤니케이션 비용을 절감하고 프레젠테이션과 상호작용의 품질을 향상시킬 수 있습니다. 또한 직원들을 위한 맞춤형 교육 모듈을 개발 및 제공할 수 있습니다. 기업의 인사팀은 웹캐스팅을 통해 직원들에게 교육 프로그램 및 기술 개발 과정을 제공합니다.
대부분의 기업들은 서비스 제공 모델을 개선하고 빠르게 변화하는 비즈니스 환경에서 효과적으로 경쟁하기 위해 엔터프라이즈 스트리밍 미디어 솔루션을 도입하고 있습니다. 정부 기관과 교육 기관도 전통적인 교실 기반 인프라가 없는 원격지에 있는 학생들에게 온라인 학습 과정을 제공하기 위해 엔터프라이즈 스트리밍 미디어를 활용하고 있습니다.
예를 들어, 인도 정부는 2017년 7월 무료 온라인 교육 플랫폼 'SWAYAM'을 출시했습니다. 이 플랫폼은 전인도기술교육위원회(AICTE)와 마이크로소프트(MHRD)의 협력으로 개발되었으며, SWAYAM은 약 80,000시간의 학습과 대학원, 학교, 학부, 법학, 공학 및 기타 전문 과정을 포함한 2,000개의 코스를 호스팅할 수 있습니다.
엔터프라이즈 스트리밍 미디어 시장 보고서 하이라이트
온프레미스 시장은 2024년 매출 점유율 60.7%를 차지하며 시장을 장악했습니다.
대기업 부문은 2024년 매출 점유율에서 가장 큰 비중을 차지하며 시장을 독점했습니다.
교육 및 개발 분야는 확장 가능한 직원 교육 솔루션에 대한 수요 증가에 힘입어 2024년 가장 큰 매출 점유율을 차지하며 시장을 장악했습니다..
웹 회의 분야는 2024년 가장 큰 매출 점유율을 차지하며 시장을 장악했습니다.
전문 서비스 분야는 2024년 엔터프라이즈 스트리밍 미디어 산업에서 가장 큰 매출 점유율을 차지했습니다.
은행, 금융서비스 및 보험(BFSI) 분야는 안전한 영상 통신 솔루션의 채택 증가로 인해 2024년 가장 큰 매출 점유율을 차지했습니다.
목차
제1장 조사 방법과 범위
제2장 주요 요약
제3장 엔터프라이즈 스트리밍 미디어 시장 변수, 동향, 범위
시장 계통 전망
시장 역학
시장 성장 촉진요인 분석
시장 성장 억제요인 분석
비즈니스 환경 분석
업계 분석 - Porter의 Five Forces 분석
PESTLE 분석
제4장 엔터프라이즈 스트리밍 미디어 시장 : 전개 비즈니스 분석
전개 시장 점유율, 2024년 및 2030년
전개 부문 대시보드
시장 규모와 예측 및 동향 분석(전개 형태별, 2018-2030년)
온프레미스
클라우드
제5장 엔터프라이즈 스트리밍 미디어 시장 : 기업 규모 비즈니스 분석
기업 규모별 시장 점유율, 2024년 및 2030년
기업 규모 부문 대시보드
시장 규모와 예측 및 동향 분석(기업 규모별, 2018-2030년)
중소기업
대기업
제6장 엔터프라이즈 스트리밍 미디어 시장 : 용도 비즈니스 분석
용도 시장 점유율, 2024년 및 2030년
용도 부문 대시보드
시장 규모, 예측, 동향 분석(용도별, 2018-2030년)
팀 협업 및 지식 이전
코퍼레이트 커뮤니케이션
트레이닝 및 개발
마케팅
기타
제7장 엔터프라이즈 스트리밍 미디어 시장 : 솔루션 비즈니스 분석
솔루션 시장 점유율, 2024년 및 2030년
솔루션 부문 대시보드
시장 규모, 예측, 동향 분석(솔루션별, 2018-2030년)
비디오 회의
비디오 컨텐츠 관리
웹 캐스트
웹 회의
제8장 엔터프라이즈 스트리밍 미디어 시장 : 미디어 서비스 비즈니스 분석
미디어 서비스 시장 점유율, 2024년과 2030년
미디어 서비스 부문 대시보드
시장 규모와 예측 및 동향 분석(미디어 서비스별, 2018-2030년)
전문 서비스
매니지드 서비스
지원 및 유지관리
제9장 엔터프라이즈 스트리밍 미디어 시장 : 최종 용도 비즈니스 분석
최종 용도 시장 점유율, 2024년 및 2030년
최종 용도 부문 대시보드
시장 규모, 예측, 동향 분석(최종 용도별, 2018-2030년)
은행, 금융서비스 및 보험(BFSI)
헬스케어
제조업
정부
IT 및 통신
미디어 및 엔터테인먼트
소매
기타
제10장 엔터프라이즈 스트리밍 미디어 시장 : 지역 추정·동향 분석
지역별 시장 점유율 분석, 2024년 및 2030년
지역 시장 대시보드
시장 규모와 예측 동향 분석, 2018-2030년까지 :
북미
국가별, 2018년-2030년
미국
캐나다
멕시코
유럽
국가별, 2018년-2030년
영국
독일
프랑스
아시아태평양
일본
중국
인도
한국
호주
라틴아메리카
국가별, 2018년-2030년
브라질
중동 및 아프리카
국가별, 2018년-2030년
남아프리카공화국
사우디아라비아
아랍에미리트
제11장 경쟁 구도
참여 기업 개요
기업 시장 현황 분석
기업 분류
전략 매핑
기업 개요/리스트
Avaya LLC
Adobe
Apple Inc.
Spirent Communications
Hive Streaming
Streambox
Wowza Media Systems, LLC.
Haivision Systems Inc.
Microsoft
HP Development Company, LP
Cisco Systems, Inc.
IBM Corporation
LSH
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Enterprise Streaming Media Market Growth & Trends:
The global enterprise streaming media market size is expected to reach USD 71.47 billion by 2030, expanding at a CAGR of 10.7% from 2025 to 2030, according to a new study conducted by Grand View Research, Inc. Increase in internet penetration has enabled multi-national companies (MNCs) to adopt streaming media solutions as an effective alternative tool for conducting meetings, conferences, product presentations, client interactions, and other corporate communication. Thus, facilitating content delivery with a customized and interactive approach.
Companies across varied verticals are focusing on deploying advanced enterprise streaming media solutions to communicate and deliver content to geographically dispersed workforce and strategic business units. The solutions enable companies to reduce communication costs and improve the quality of presentation and interaction. It also enables companies to develop and deliver customized training modules for their employees. Human resource teams of companies are using webcasting to offer training programs and skill development courses to employees.
Most companies are deploying enterprise streaming media solutions to improve their service delivery models and to effectively compete in the rapidly evolving business environment. Government agencies and educational institutions are also using enterprise streaming media to deliver online learning courses to students located in remote locations that lack conventional classroom-based infrastructure.
For instance, the Government of India launched SWAYAM, a free online education platform in July 2017. The platform was developed by the All India Council for Technical Education (AICTE) and the Ministry of Human Resource Development (MHRD) with the assistance of Microsoft Corporation. SWAYAM is capable of hosting approximately 80,000 hours of learning and 2,000 courses that include postgraduate, school, undergraduate, law, engineering, and other professional courses.
Enterprise Streaming Media Market Report Highlights:
The on-premises segment dominated the market with a 60.7% revenue share in 2024, attributed to its strong security, data control, and seamless integration with existing IT systems.
The large enterprise segment dominated the market with the largest revenue share in 2024, driven by high demand for advanced video streaming solutions that support global operations.
The training & development segment dominated the market with the largest revenue share in 2024, fueled by the increasing need for scalable employee training solutions.
The web conferencing segment dominated the market with the largest revenue share in 2024, fueled by widespread enterprise adoption of virtual collaboration tools.
The professional service segment dominated the enterprise streaming media industry with the largest revenue share in 2024, which can be attributed to the growing need for expert consultation and deployment support.
The BFSI segment dominated the market with the largest revenue share in 2024, driven by the increasing adoption of secure video communication solutions.
Table of Contents
Chapter 1. Methodology and Scope
1.1. Market Segmentation & Scope
1.2. Segment Definitions
1.2.1. Deployment
1.2.2. Enterprise Size
1.2.3. Application
1.2.4. Solution
1.2.5. Media Service
1.2.6. End use
1.3. Estimates and Forecast Timeline
1.4. Research Methodology
1.5. Information Procurement
1.5.1. Purchased Database
1.5.2. GVR's Internal Database
1.5.3. Secondary Sources
1.5.4. Primary Research
1.6. Information Analysis
1.6.1. Data Analysis Models
1.7. Market Formulation & Data Visualization
1.8. Model Details
1.8.1. Commodity Flow Analysis
1.9. List of Secondary Sources
1.10. Objectives
Chapter 2. Executive Summary
2.1. Market Snapshot
2.2. Segment Snapshot
2.3. Competitive Landscape Snapshot
Chapter 3. Enterprise Streaming Media Market Variables, Trends, & Scope
3.1. Market Lineage Outlook
3.2. Market Dynamics
3.2.1. Market Driver Analysis
3.2.2. Market Restraint Analysis
3.3. Business Environment Analysis
3.3.1. Industry Analysis - Porter's Five Forces Analysis
3.3.1.1. Supplier Power
3.3.1.2. Buyer Power
3.3.1.3. Substitution Threat
3.3.1.4. Threat of New Entrants
3.3.1.5. Competitive Rivalry
3.3.2. PESTLE Analysis
Chapter 4. Enterprise Streaming Media Market: Deployment Business Analysis
4.1. Deployment Market Share, 2024 & 2030
4.2. Deployment Segment Dashboard
4.3. Market Size & Forecasts and Trend Analysis, by Deployment, 2018 to 2030 (USD Billion)