 
		AI를 활용한 혁신이 차별화를 창출하고, 가치 제안을 강화
API 기반 솔루션은 기업이 지금까지 익숙했던 통신 구매 및 도입 방식과 크게 다른 경우가 많습니다. 그 가치는 비즈니스 커뮤니케이션 용도를 더욱 풍부하게 만들고 비즈니스 워크플로우에 보다 긴밀하게 통합할 수 있는 강력한 툴 세트를 제공하는 데 있습니다. 예를 들어 어떤 기업은 고객이 비즈니스 번호의 단문 메시지 서비스(SMS)를 통해 직원들과 소통할 수 있도록 할 수 있습니다. 기존 온프레미스 UC 플랫폼이 SMS를 지원하지 않는 경우, CPaaS 프로바이더를 활용하면 기존 커뮤니케이션 툴의 통합 또는 오버레이로 문자 메시지를 사용할 수 있습니다. 이 사례에서 기업은 CPaaS 프로바이더를 활용하여 음성 프로바이더 및 선호하는 UC 공급업체와의 기존 관계를 유지하면서 CPaaS 프로바이더를 활용하여 고객과의 대화 기능의 격차를 해소하고 있습니다.
다른 클라우드 기반 서비스와 마찬가지로 대부분의 CPaaS 솔루션은 API 기반 음성, 비디오 및 메시지 서비스를 안전하게 지원하는 데 필요한 적절한 통신 및 네트워크 인프라를 구축하는 데 필요한 자본 지출(CapEx)에 대한 매력적인 운영 비용(OpEx)을 제공합니다. OpEx)를 제공합니다. 또한 중요한 점은 클라우드 기반 CPaaS는 API 호출 또는 분 단위의 요금으로 제공되므로 기업은 소비하는 서비스의 정확한 양을 지불할 수 있다는 점입니다. 이는 수요 수준이 다양하거나 계절에 따라 비즈니스 활동이 급증하는 조직에게 특히 매력적인 가치 제안입니다. 클라우드 아키텍처 고유의 확장성 또한 CPaaS의 장점으로, 기업은 용도와 업무 프로세스에 따라 필요한 만큼 또는 필요한 만큼만 공급자의 API 지향 서비스를 이용할 수 있습니다.
프로그래머블 통신 솔루션, 특히 CPaaS(Communications Platform as a Service) 서비스는 기업 의사결정권자들 사이에서 인지도가 높아지면서 기존(독립) 개발자와 기업 개발자 모두의 요구를 충족시킬 수 있는 시장으로 꾸준히 성장하고 있습니다. 꾸준한 성장세를 보이고 있습니다.
프로그래머블 통신 시장은 2020년에 급성장했는데, 이는 접촉 추적 및 커브사이드 픽업과 같은 완전히 새로운 이용 사례를 지원하기 위한 요구사항으로 인해 모든 규모의 기업이 비즈니스 프로세스와 고객 참여를 다시 생각하게 되었기 때문입니다.
현재 CPaaS의 주요 가치 제안인 비즈니스 커뮤니케이션 용도를 더욱 풍부하게 만들고 비즈니스 워크플로우에 보다 긴밀하게 통합할 수 있는 강력한 툴 세트를 제공하는 것은 거의 모든 조직이 추진하고 있는 지속적인 디지털 혁신 노력과 완벽하게 일치합니다. 완벽하게 일치합니다.
그 결과, 세계 CPaaS 시장은 고성장 단계에 접어들었고, 많은 경쟁업체들이 연간 두 자릿수 성장률을 기록하고 있습니다.
급격한 성장의 원동력은 다음과 같습니다. :
이 조사에는 2024년에 실시된 Frost & Sullivan의 IT 의사결정자 조사 데이터가 포함되어 있으며, 최종사용자 조직의 우선순위에 대한 인사이트을 얻을 수 있습니다.
이 조사는 또한 다음을 이해하는 것을 목표로합니다. :
저자Elka Popova
AI-Powered Innovation Creates Differentiation and Boosts Value Propositions
API-based solutions often represent a significant departure from how businesses have become accustomed to purchasing and deploying communications. Their value lies in providing a powerful toolset to make business communications applications richer and more tightly integrated within business workflows. For example, an organization may choose to allow its customers to communicate with employees using short messaging services (SMS) on business numbers. If the organization's existing on-premises UC platform does not support SMS, the business can leverage a CPaaS provider to enable text messaging as an integration or overlay of existing communications tools. In this example, the business maintains the existing relationship with its voice providers and its preferred UC vendor while leveraging a CPaaS provider to address a gap in customer interaction capabilities.
Like other cloud-based services, most CPaaS solutions offer businesses a compelling operating expense (OpEx) alternative to capital expenditures (CapEx) to deploy the appropriate communications and network infrastructure needed to securely support API-driven voice, video, and messaging services. Also important, cloud-based CPaaS offerings are priced at published per-API call or per-minute rates, enabling businesses to pay for the exact amount of services they consume. This is a particularly compelling value proposition for organizations with varying levels of demand or seasonal spikes in business activity. The inherent scalability of cloud architectures also benefits CPaaS, enabling businesses to consume as much or as little of a provider's API-directed services as needed by their application or work process.
Programmable communications solutions, particularly communications platform as a service (CPaaS) offerings, have been experiencing steady growth owing to increasing awareness among enterprise decision makers and the market's ability to serve the needs of both traditional (i.e., independent) and enterprise developers.
The programmable communications market received a jumpstart in 2020 as requirements to support brand-new use cases, such as contact tracing and curbside pickup, pushed businesses of all sizes to rethink business processes and customer engagement.
Today, the key value proposition of CPaaS-providing a powerful toolset to make business communications applications richer and more tightly integrated within business workflows-is perfectly aligned with the ongoing digital transformation efforts being undertaken by nearly every organization.
As a result, the global CPaaS market is in a high-growth stage, with many of the contenders in the market reporting annual double-digit growth rates.
The steep growth trajectory is driven by:
This study includes data from a 2024 Frost & Sullivan IT decision-maker survey conducted to gain insights on the following end-user organizations' priorities:
The survey also aimed to understand:
Authored by: Elka Popova