2024년 싱가포르의 가정 및 원예 시장 규모는 2023년 성장률보다 낮은 지만, 소폭의 플러스 성장을 유지합니다. 기능적이고 세련된 가구에 대한 수요가 높아져, 젊은 주택 소유자는 컴팩트한 거주 공간용으로 커스터마이즈 가능하고 트렌드를 반영한 디자인을 요구하게 되었습니다.
본 보고서는 싱가포르의 가정 및 원예를 분석 및 예측한 Euromonitor International 시장 조사 보고서입니다. 최신 소매 판매 데이터(과거의 날짜 범위)를 제공하고 있으며, 성장을 가속하는 카테고리를 특정 할 수 있습니다. 출발, 소비자의 라이프 스타일, 시장 개척 루트, 가격 문제에 이르기까지 수요에 영향을 미치는 주요 요인의 전략적 분석도 실시했습니다.
적용 제품 : 개조 및 원예, 홈웨어, 홈 패니싱
데이터 범위: 시장 규모(분석 및 예측), 기업 점유율, 브랜드 점유율, 유통 데이터
이 보고서를 구입하는 이유
가정 및 원예 시장의 상세한 파악
성장분야를 특정하고 변화를 촉진하는 요인을 특정한다
경쟁 환경, 시장의 주요 진출기업, 주요 브랜드를 이해한다
5년간의 예측을 이용하여 시장의 향후 예측을 평가
Euromonitor International은 시장 조사 보고서, 비즈니스 참고서, 온라인 정보 시스템 출판에서 50년 이상의 실적을 보유하고 있습니다. 런던, 시카고, 싱가포르, 상하이, 빌뉴스, 두바이, 케이프타운, 산티아고, 시드니, 도쿄, 벵갈루루, 상파울루, 서울, 홍콩, 뒤셀도르프, 멕시코시티에 사무소를 두고 100개국에 분석가 네트워크를 보유한 이 회사는 독자적인 능력과 다양한 시장을 이해하고 정보 기반 전략 입안을 지원하는 신뢰할 수 있는 정보 자원을 개발하고 있습니다.
목차
목차 및 표 목록
주요 요약
시장 데이터
면책 조항
출처
싱가포르 원예
주요 데이터 결과
2024년 발전
공간 절약의 혁신과 지속가능성의 동향이 성장을 견인해, 싱가포르에서는 도시형 가드닝이 여전히 인기를 얻고 있습니다.
Bio-Flora는 진화하는 동향과의 강한 연계에 의해 리드를 유지
가정용품 전문점은 폭넓은 제품을 제공하는 것으로, 가장 강력한 유통 점유율을 유지
전망과 기회
도시 원예와 지속 가능한 디자인이 원예의 지속적인 매출을 견인
스마트 원예 기술은 싱가포르에서 보급되어 도시 주민에게 효율적이고 유지 보수의 수고가 적은 솔루션을 제공
싱가포르에서는 커뮤니티 가드닝이 기세를 늘려 협력, 지속가능성, 그리고 친환경 가드닝 제품 수요를 촉진
카테고리 데이터
싱가포르 가구
주요 데이터 결과
2024년 발전
싱가포르의 주택과 주방의 동향은 지속가능성, 공간 절약, 스마트한 디자인으로 이행
Ikea는 혁신성, 저렴한 가격, 지속가능성 덕분에 가정용 가구의 톱 기업의 지위를 유지
가정용품 전문업체가 가장 높은 유통 점유율을 유지
전망과 기회
모듈식 다기능 가구는 싱가포르의 컴팩트한 거주 공간에서의 공간 최적화의 트렌드를 촉진
브랜드가 합리적인 가격으로 고급품을 제공하는 것으로, 합리적인 가격의 고급 가구가 성장을 지지하게 된다
소셜 미디어나 계절의 동향에 뒷받침된 홈 액세서리나 인테리어가, 개인화된 인테리어를 추진
카테고리 데이터
싱가포르 주택 개조
주요 데이터 결과
2024년 발전
DIY 문화, 인공 목재 바닥재, 욕실 업그레이드가 기준선 매출을 지원하고 있습니다
Nippon Paint는 지속 가능한 혁신을 추진하고, 보쉬는 DIY 동향의 혜택을 받는다
주택 제품의 전문가와 E-Commerce가, 개인화된 품질 중시의 주택 개수를 추진
전망과 기회
퍼포먼스 레벨은 변동하며, 베이스 라인 수요는 계속할 전망
지속 가능한 도료와 개인화된 벽지가 혁신을 추진
싱가포르에서는 지속 가능한 바닥재가 보급되어 대나무, 코르크, 고급 비닐 타일이 인기를 모읍니다.
카테고리 데이터
싱가포르의 가정용품
주요 데이터 결과
2024년 발전
가정용품은 가정 요리의 동향과, 스타일리쉬하고 기능적인 키친 필수품 수요의 혜택을 받고 있다
Ikea가 선두를 유지해, 이위가는 친환경 제품과 AI 탑재의 쇼핑 툴의 혜택을 받고 있다
종합 소매점이나 백화점은 원스톱 쇼핑 체험을 제공함으로써 이익을 얻고 있다
전망과 기회
개인화된 다기능 음료용 식기는 성장이 예상되는 한편, 외식 산업에서는 식기가 환경 친화적인 선택지로 이행
스마트 키친 가전이 가정용품으로 더욱 인기
스마트한 위생 옵션은 효율을 요구하는 건강 지향의 소비자에게 어필
카테고리 데이터
JHS
영문 목차
영문목차
Home and garden maintained small positive value growth in Singapore in 2024, albeit at a lower rate of growth than seen in 2023. Positive drivers include evolving consumer preferences, lifestyle changes, and urbanisation. For example, the rise of hybrid work models has led to an increased demand for space-efficient, functional, and stylish furniture, with younger homeowners seeking customisable and trend-driven designs for their compact living spaces. Urban gardening and biophilic design have ga...
Euromonitor International's Home and Garden in Singapore report offers a comprehensive guide to the size and shape of market demand at a national level. It provides the latest retail sales data (historic date range), allowing you to identify the categories driving growth. It also identifies the leading companies and their brands, and offers strategic analysis of key factors influencing demand - from new product developments, consumer lifestyles, route to market and pricing issues. Forecasts to 2029 illustrate how market demand is expected to evolve in the medium-term
Product coverage: Home Improvement and Gardening, Homewares and Home Furnishings.
Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.
Why buy this report?
Get a detailed picture of the Home and Garden market;
Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.
Euromonitor International has over 50 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo, Bengaluru, Sao Paulo, Seoul, Hong Kong, Dusseldorf and Mexico City and a network of analysts in 100 countries, Euromonitor International has a unique capability and an understanding of diverse markets to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning. To learn more about how our research solutions can support you, contact your local Euromonitor International office.
TABLE OF CONTENTS
List Of Contents And Tables
EXECUTIVE SUMMARY
Home and garden in 2024: The big picture
2024 key trends
Competitive landscape
Retail developments
What next for home and garden?
MARKET DATA
Table 1 Sales of Home and Garden by Category: Value 2019-2024
Table 2 Sales of Home and Garden by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 3 NBO Company Shares of Home and Garden: % Value 2020-2024
Table 4 LBN Brand Shares of Home and Garden: % Value 2021-2024
Table 5 Penetration of Private Label in Home and Garden by Category: % Value 2019-2024
Table 6 Distribution of Home and Garden by Format: % Value 2019-2024
Table 7 Distribution of Home and Garden by Format and Category: % Value 2024
Table 8 Forecast Sales of Home and Garden by Category: Value 2024-2029
Table 9 Forecast Sales of Home and Garden by Category: % Value Growth 2024-2029
DISCLAIMER
SOURCES
Summary 1 Research Sources
GARDENING IN SINGAPORE
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
Urban gardening remains popular in Singapore, as space-saving innovations and sustainability trends drive growth
Bio-Flora maintains its lead thanks to its strong alignment with evolving trends
Home products specialists maintain the strongest distribution share, thanks to offering wide ranges of products
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Urban gardening and sustainable design drive ongoing sales in gardening
Smart gardening technology set to thrive in Singapore, offering efficient, low-maintenance solutions for urban dwellers
Community gardening gains momentum in Singapore, fostering collaboration, sustainability, and demand for eco-friendly gardening products
CATEGORY DATA
Table 10 Sales of Gardening by Category: Value 2019-2024
Table 11 Sales of Gardening by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 12 NBO Company Shares of Gardening: % Value 2020-2024
Table 13 LBN Brand Shares of Gardening: % Value 2021-2024
Table 14 Distribution of Gardening by Format: % Value 2019-2024
Table 15 Forecast Sales of Gardening by Category: Value 2024-2029
Table 16 Forecast Sales of Gardening by Category: % Value Growth 2024-2029
HOME FURNISHINGS IN SINGAPORE
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
Home and kitchen trends in Singapore shift towards sustainability, space-saving options, and smart designs,
Ikea maintains its leading company place in home furnishings, thanks to innovation, affordability, and sustainability
Home products specialists maintain the strongest distribution share
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Modular and multi-functional furniture fuel space optimisation trend in Singapore's compact living spaces
Affordable premium furniture set to support growth as brands deliver luxury at accessible prices
Home accessories and decor supported by social media and seasonal trends, driving personalised interiors
CATEGORY DATA
Table 17 Sales of Home Furnishings by Category: Value 2019-2024
Table 18 Sales of Home Furnishings by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 19 NBO Company Shares of Home Furnishings: % Value 2020-2024
Table 20 LBN Brand Shares of Home Furnishings: % Value 2021-2024
Table 21 LBN Brand Shares of Light Sources: % Value 2021-2024
Table 22 Distribution of Home Furnishings by Format: % Value 2019-2024
Table 23 Forecast Sales of Home Furnishings by Category: Value 2024-2029
Table 24 Forecast Sales of Home Furnishings by Category: % Value Growth 2024-2029
HOME IMPROVEMENT IN SINGAPORE
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
DIY culture, engineered wood flooring, and bathroom upgrades support baseline sales
Nippon Paint drives sustainable innovation, while Bosch benefits from DIY trends
Home product specialists and e-commerce drive personalised, quality-focussed home improvement
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Baseline demand set to continue, albeit at variable levels of performance
Sustainable paints and personalised wallpapers set to drive innovation
Sustainable flooring rises in Singapore, with bamboo, cork, and luxury vinyl tiles gaining popularity
CATEGORY DATA
Table 25 Sales of Home Improvement by Category: Value 2019-2024
Table 26 Sales of Home Improvement by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 27 NBO Company Shares of Home Improvement: % Value 2020-2024
Table 28 LBN Brand Shares of Home Improvement: % Value 2021-2024
Table 29 Distribution of Home Improvement by Format: % Value 2019-2024
Table 30 Forecast Sales of Home Improvement by Category: Value 2024-2029
Table 31 Forecast Sales of Home Improvement by Category: % Value Growth 2024-2029
HOMEWARES IN SINGAPORE
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
Homewares benefits from home-cooking trends and the demand for stylish and functional kitchen essentials
Ikea maintains its lead, while Iuiga benefits from its eco-friendly products and AI-powered shopping tools
General merchandise stores and department stores benefit from offering one-stop-shopping experiences
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Personalised and multifunctional beverageware tipped for growth, while dinnerware faces a shift toward eco-friendly options in foodservice
Smart kitchen appliances set to become more popular in homewares
Smart hygiene options appeal to health-conscious consumers seeking efficiency
CATEGORY DATA
Table 32 Sales of Homewares by Category: Value 2019-2024
Table 33 Sales of Homewares by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 34 Sales of Homewares by Material: % Value 2019-2024
Table 35 NBO Company Shares of Homewares: % Value 2020-2024
Table 36 LBN Brand Shares of Homewares: % Value 2021-2024
Table 37 Distribution of Homewares by Format: % Value 2019-2024
Table 38 Forecast Sales of Homewares by Category: Value 2024-2029
Table 39 Forecast Sales of Homewares by Category: % Value Growth 2024-2029