2024년 인도 가정 및 원예 시장 규모는 물가 상승 압력에 힘입어 소매 유통액으로 강력한 성장세를 기록했습니다. 가처분소득 증가, 도시화, 고품질, 내구성. 심미성이 뛰어난 상품에 대한 소비자 수요 증가 등의 요인에 따라 성장률은 2023년을 상회하고 있습니다. 가정용품 분야에서는 인도의 가정에서의 부엌의 문화적, 사회적 중요성, 건강 지향의 높아짐과 관심의 높아짐이 호조의 실적을 뒷받침했습니다.
유로모니터 인터내셔널 보고서 '인도의 가정 및 원예 시장'은 전국 수준 시장 수요 규모와 모양에 대한 종합적인 가이드를 제공합니다. 최신 소매 판매 데이터(과거 날짜 범위)를 제공하여 성장을 가속하는 카테고리를 식별할 수 있습니다. 또한 주요 기업과 그 브랜드를 파악하고 신제품 개발, 소비자 라이프 스타일, 시장 개척 경로, 가격 문제에 이르기까지 수요에 영향을 미치는 주요 요인의 전략적 분석도 실시했습니다. 2029년까지의 예측은 시장 수요가 중기적으로 어떻게 변하는지를 보여줍니다.
적용 제품 : 개조 및 원예, 홈웨어, 홈 패니싱
데이터 범위: 시장 규모(분석 및 예측), 기업 점유율, 브랜드 점유율, 유통 데이터
이 보고서를 구입하는 이유
가정 및 원예 시장의 상세한 파악
성장분야를 특정하고 변화를 촉진하는 요인을 특정
경쟁 환경, 시장의 주요 진출기업, 주요 브랜드를 이해
5년간의 예측을 이용하여 시장의 향후 예측을 평가
Euromonitor International은 시장 조사 보고서, 비즈니스 참고서, 온라인 정보 시스템 출판에서 50년 이상의 실적을 보유하고 있습니다. 런던, 시카고, 싱가포르, 상하이, 빌뉴스, 두바이, 케이프타운, 산티아고, 시드니, 도쿄, 벵갈루루, 상파울루, 서울, 홍콩, 뒤셀도르프, 멕시코 시티에 사무소를 두고, 세계 100개국에 분석가 네트워크를 보유한 이 회사는 독자적인 능력과 다양한 시장을 이해하고 정보 기반 전략 입안에 도움이 되는 신뢰할 수 있는 정보 자원을 개발하고 있습니다.
목차
목차 및 표 목록
주요 요약
시장 데이터
면책 조항
출처
인도 원예
주요 데이터 결과
2024년 발전
원예는 도시화, 환경 의식의 고조, 지속 가능하고 공간 효율이 좋은 솔루션의 인기에 의해 추진되고 있습니다.
Bosch는 혁신적이고 내구성있는 솔루션으로 선도하고 Ikea India는 저렴한 가격으로 지속 가능한 제품과 강력한 디지털 참여로 성공
홈 센터나 원예점은 전문적인 제품, 매력적인 체험, 원 스톱의 편리성을 제공하는 것으로 유통을 리드
전망과 기회
도시화와 지속 가능한 생활은 원예의 성장 기회를 촉진
인도의 원예에 영향을 미치는 소비자의 인구 통계
기술 혁신이 인도의 원예에 변화
카테고리 데이터
인도 가구
주요 데이터 결과
2024년 발전
인도에서는 가정용 가구가 번성하고, 실내에서의 생활이 주류로, 침대가 가장 활발한 퍼포먼스를 발휘
Godrej & Boyce가 홈 퍼니싱을 이끌고, 실라 폼은 강력한 전략적 캠페인의 혜택을 받습니다.
제품의 다양성, 개인화된 서비스, 전략적인 확대가 가정용품이나 가구점의 특징
전망과 기회
가정용 가구는 예측 기간 중에 대폭적인 개발과 성장이 예상됩니다.
가정용 가구의 성장은 중류계급 증가, 인프라 투자, 정부의 지원, 소매업의 근대화에 의해 촉진됩니다.
소비자의 기호와 라이프 스타일의 다양화가 가구 수요를 견인
카테고리 데이터
인도 주택 개조
주요 데이터 결과
2024년 발전
주택 개수는 가처분 소득 증가, 도시화, DIY 프로젝트나 환경 친화적인 솔루션의 인기의 고조로부터 혜택을 받고 있습니다.
Asian Paints는 강력한 고객 중시, 혁신, 폭넓은 서비스 네트워크를 통해 주택 개수를 리드
홈 센터는 투명한 가격 설정, 진짜 상품, 고객 대응의 서비스에 중점을 두고 있습니다.
전망과 기회
혁신과 에너지 효율이 높은 솔루션은 주택 개수 프로젝트의 매력을 높일 것으로 기대되고 있습니다.
가정에서의 스마트 기술은 기술의 진보, 가처분 소득 증가, 정부의 지원 정책에 의해 증가
환경 의식의 상승과 「보다 환경 친화적인」생활 공간에 수요가 높아지는 가운데, 환경 친화적인 주택 개수가 기세를 늘리고 있습니다.
카테고리 데이터
인도 가정용품
주요 데이터 결과
2024년 발전
경제 성장과 인도의 중류계급 확대로 고품질로 내구성이 있어 외형에도 아름다운 가정용품 수요가 높아지고 있습니다.
TTK Prestige가 리드하며, FnS International가 역동감을 보입니다.
전문 소매업체가 폭넓은 범위와 고품질의 제품을 제공함으로써 우위에 선다
전망과 기회
옴니채널 소매 전략에 의해 가정용품은 보다 폭넓은 층에 이용하기 쉬워집니다
소비자 체험을 향상시켜 현대의 라이프 스타일이나 기호에 응하기 위한 혁신과 하이테크 제품의 개발
소비자 수요, 지원적인 규제, 기술의 진보가, 지속 가능하고 생분해성의 가정 용품의 장기적인 성장을 가속
카테고리 데이터
JHS
영문 목차
영문목차
Home and garden in India registered strong growth in retail current value sales in 2024, supported by inflationary pressure on prices. Growth was faster than in 2023, driven by factors like rising disposable incomes, urbanisation and the rising consumer demand for high-quality, durable and aesthetically-pleasing products. Within homewares, a strong performance was fuelled by the cultural and social importance of the kitchen among Indian households, rising awareness of and interest in health-faci...
Euromonitor International's Home and Garden in India report offers a comprehensive guide to the size and shape of market demand at a national level. It provides the latest retail sales data (historic date range), allowing you to identify the categories driving growth. It also identifies the leading companies and their brands, and offers strategic analysis of key factors influencing demand - from new product developments, consumer lifestyles, route to market and pricing issues. Forecasts to 2029 illustrate how market demand is expected to evolve in the medium-term
Product coverage: Home Improvement and Gardening, Homewares and Home Furnishings.
Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.
Why buy this report?
Get a detailed picture of the Home and Garden market;
Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.
Euromonitor International has over 50 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo, Bengaluru, Sao Paulo, Seoul, Hong Kong, Dusseldorf and Mexico City and a network of analysts in 100 countries, Euromonitor International has a unique capability and an understanding of diverse markets to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning. To learn more about how our research solutions can support you, contact your local Euromonitor International office.
TABLE OF CONTENTS
List Of Contents And Tables
EXECUTIVE SUMMARY
Home and garden in 2024: The big picture
2024 key trends
Competitive landscape
Retail developments
What next for home and garden?
MARKET DATA
Table 1 Sales of Home and Garden by Category: Value 2019-2024
Table 2 Sales of Home and Garden by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 3 NBO Company Shares of Home and Garden: % Value 2020-2024
Table 4 LBN Brand Shares of Home and Garden: % Value 2021-2024
Table 5 Penetration of Private Label in Home and Garden by Category: % Value 2019-2024
Table 6 Distribution of Home and Garden by Format: % Value 2019-2024
Table 7 Distribution of Home and Garden by Format and Category: % Value 2024
Table 8 Forecast Sales of Home and Garden by Category: Value 2024-2029
Table 9 Forecast Sales of Home and Garden by Category: % Value Growth 2024-2029
DISCLAIMER
SOURCES
Summary 1 Research Sources
GARDENING IN INDIA
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
Gardening is driven by urbanisation, rising environmental awareness and the popularity of sustainable, space-efficient solutions
Bosch leads with innovative, durable solutions while Ikea India thrives through affordable, sustainable offerings and strong digital engagement
Home improvement and gardening stores lead distribution by offering specialised products, engaging experiences and one-stop convenience
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Urbanisation and sustainable living are set to drive growth opportunities in gardening
Consumer demographics to influence gardening in India
Technological innovations are set to transform gardening in India
CATEGORY DATA
Table 10 Sales of Gardening by Category: Value 2019-2024
Table 11 Sales of Gardening by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 12 NBO Company Shares of Gardening: % Value 2020-2024
Table 13 LBN Brand Shares of Gardening: % Value 2021-2024
Table 14 Distribution of Gardening by Format: % Value 2019-2024
Table 15 Forecast Sales of Gardening by Category: Value 2024-2029
Table 16 Forecast Sales of Gardening by Category: % Value Growth 2024-2029
HOME FURNISHINGS IN INDIA
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
Indoor living dominates with beds the most dynamic performer as home furnishings thrives in India
Godrej & Boyce heads home furnishings while Sheela Foam benefits from strong strategic campaigns
Product variety, personalised services and strategic expansion characterise homewares and home furnishing stores
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Home furnishings is poised for significant development and growth over the forecast period
Home furnishings' growth is set to be fuelled by a rising middle class, infrastructure investments, government support and retail modernisation
Diverse consumer preferences and lifestyles to drive the demand for furniture
CATEGORY DATA
Table 17 Sales of Home Furnishings by Category: Value 2019-2024
Table 18 Sales of Home Furnishings by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 19 NBO Company Shares of Home Furnishings: % Value 2020-2024
Table 20 LBN Brand Shares of Home Furnishings: % Value 2021-2024
Table 21 LBN Brand Shares of Light Sources: % Value 2021-2024
Table 22 Distribution of Home Furnishings by Format: % Value 2019-2024
Table 23 Forecast Sales of Home Furnishings by Category: Value 2024-2029
Table 24 Forecast Sales of Home Furnishings by Category: % Value Growth 2024-2029
HOME IMPROVEMENT IN INDIA
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
Home improvement benefits from increasing disposable incomes, urbanisation and the growing popularity of DIY projects and eco-friendly solutions
Asian Paints leads home improvement through a strong customer focus, innovation and wide service network
Home improvement stores focus on transparent pricing, authentic products and customer-facing services
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Innovations and energy-efficient solutions are expected to enhance the appeal of home improvement projects
Smart technology in homes is on the rise, driven by technological advancements, higher disposable incomes and supportive government policies
Eco-friendly home improvement gains momentum amidst rising environmental awareness and the demand for "greener" living spaces
CATEGORY DATA
Table 25 Sales of Home Improvement by Category: Value 2019-2024
Table 26 Sales of Home Improvement by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 27 NBO Company Shares of Home Improvement: % Value 2020-2024
Table 28 LBN Brand Shares of Home Improvement: % Value 2021-2024
Table 29 Distribution of Home Improvement by Format: % Value 2019-2024
Table 30 Forecast Sales of Home Improvement by Category: Value 2024-2029
Table 31 Forecast Sales of Home Improvement by Category: % Value Growth 2024-2029
HOMEWARES IN INDIA
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
Economic growth and India's expanding middle class drive the demand for high-quality, durable and aesthetically-pleasing homewares
TTK Prestige leads while FnS International provides dynamism
Specialist retailers dominate with a wide reach and quality product offer
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Omnichannel retail strategies are set to make homewares more accessible to a wider audience
Innovations and high-tech product developments to improve the consumer experience and cater to modern lifestyles and preferences
Consumer demand, supportive regulations and tech advancements to drive long-term growth for sustainable and biodegradable homewares
CATEGORY DATA
Table 32 Sales of Homewares by Category: Value 2019-2024
Table 33 Sales of Homewares by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 34 Sales of Homewares by Material: % Value 2019-2024
Table 35 NBO Company Shares of Homewares: % Value 2020-2024
Table 36 LBN Brand Shares of Homewares: % Value 2021-2024
Table 37 Distribution of Homewares by Format: % Value 2019-2024
Table 38 Forecast Sales of Homewares by Category: Value 2024-2029
Table 39 Forecast Sales of Homewares by Category: % Value Growth 2024-2029