인도네시아의 가정 및 원예 시장은 2024년 급속한 도시화, 정부 주도의 주택 프로젝트, 주거 환경의 업그레이드를 요구하는 중간층 증가를 배경으로 견조한 성장을 기록했습니다. 가드닝은 도시 주민들이 밀집 도시에서의 지속 가능성, 건강, 공기의 질을 촉진하기 위해 옥상이나 발코니에서의 가드닝을 받아들이고 있어 지속적인 관심을 끌고 있습니다.
이 보고서는 인도네시아의 가정 및 원예를 분석하고 예측한 시장 조사 보고서입니다. 최신 소매 판매 데이터(과거 날짜 범위)를 제공하고 있으며, 성장을 촉진하는 카테고리를 특정할 수 있습니다. 또, 주요 기업과 그 브랜드를 특정해, 신제품 개발, 소비자의 라이프 스타일, 시장 개척 루트, 가격 문제에 이르기까지, 수요에 영향을 주는 주요한 요인의 전략적 분석도 제공하고 있습니다. 2029년까지의 예측은 시장의 수요가 중기적으로 어떻게 변화하는지를 보여줍니다.
적용 제품 : 개조 및 원예, 홈웨어, 홈 퍼니싱
데이터 범위: 시장 규모(분석 및 예측), 기업 점유율, 브랜드 점유율, 유통 데이터
이 보고서를 구입하는 이유
가정 및 원예 시장의 상세한 파악
성장 분야를 특정하고 변화를 촉진하는 요인을 특정
경쟁 환경, 시장의 주요 진출기업, 주요 브랜드
5년간의 예측을 이용해, 시장의 향후의 예측을 평가합니다.
목차
목차 및 표 목록
주요 요약
시장 데이터
면책사항
출처
인도네시아 원예
주요 데이터 결과
2024년 발전
인도네시아에서는 건강과 지속가능성 동향에 의해 도시 원예 및 바이오필릭 디자인이 활발해지고 있습니다.
Ace Hardware는 품질, 지속가능성, 혁신성으로 2024년에도 원예업계의 1위 유지
소비자의 편의성 향상에 대한 수요에 의해 슈퍼마켓과 전자상거래가 가장 활발한 유통 채널
전망 및 기회
인도네시아에서는 환경 친화적인 노력 및 도시화의 진전으로 원예 수요가 급증했습니다.
다양한 소비자층이 인도네시아의 원예 동향에 영향을 미칩니다.
기술 혁신에 의해 인도네시아의 원예는 보다 환경친화적이고 효율적인 성장으로 변화
카테고리 데이터
인도네시아의 가구
주요 데이터 결과
2024년 발전
도시화의 진전과 다기능 가구 수요에 의해 가정용 가구는 꾸준히 성장
Signify Indonesia는 혁신과 지속가능성을 선도하고, Massindo Group은 전략적 이니셔티브를 통해 역동적으로 성장
옴니채널 전략 및 디지털 도입이 가정용 가구의 유통에 영향을 미칩니다.
전망 및 기회
주택 투자와 관광 붐에 의해 가정용 가구는 2026년에 회복할 전망
예측 기간 중 인도네시아의 인테리어 동향은 문화적 영향별로 형성됩니다.
혁신이 홈 퍼니싱의 장래의 성장을 견인
카테고리 데이터
인도네시아의 주택 개조
주요 데이터 결과
2024년 발전
주택 개수의 성장은 주택 프로젝트, 지속가능성의 동향, DIY 문화 고조에 의해 추진
Satya Langgeng Sentosa는 바닥재 분야에서의 강력한 프레즌스에 지지되어, 세분화된 경쟁 구도에서 선두를 유지
DIY 문화, 편리성, 디지털 혁신이 쇼핑 습관을 바꾸면서, 주택 리폼의 유통은 다양화
전망 및 기회
도시화와 새로운 자본이 주택 리폼의 꾸준한 성장을 견인해, 바닥재는 한층 더 강력한 성장을 기록할 전망
주택 사정의 변화에 의해 지역 시장에서 다양한 주택 개수 솔루션 수요 변화
스마트 혁신이 인도네시아 주택 리폼의 미래를 바꿉니다.
카테고리 데이터
인도네시아 가정용품
주요 데이터 결과
2024년 발전
세련되고 공간 절약, 그리고 지속 가능한 솔루션에 대한 수요가 2024년 가정용품 성장을 견인했습니다.
Maxim and Lock & Lock은 저렴한 가격, 혁신성, 라이프 스타일의 매력을 통해 성장을 추진
소비자가 채널을 넘어 편리성, 가치, 다양성을 요구함에 따라, 가정용품의 유통은 진화
전망 및 기회
세련된 자기 표현과 사교적인 식사 습관이 인도네시아에서의 식기의 융성을 견인
환경을 배려한 소재와 디자인을 통해 현지 시장의 가정용품을 재구축하는 지속가능성
스마트하고 안전하고 원활한 혁신이 인도네시아의 가정용품의 미래를 바꿀 전망입니다.
카테고리 데이터
AJY
영문 목차
영문목차
In 2024, home and garden in Indonesia recorded solid value growth, fuelled by rapid urbanisation, government-led housing projects, and a growing middle class seeking to upgrade their living environments. Gardening experienced ongoing interest as urban residents embraced rooftop and balcony gardening to promote sustainability, wellness, and air quality in dense cities, while home improvement gained momentum alongside the DIY culture and digital retail access, supported by expanded offerings from...
Euromonitor International's Home and Garden in Indonesia report offers a comprehensive guide to the size and shape of market demand at a national level. It provides the latest retail sales data (historic date range), allowing you to identify the categories driving growth. It also identifies the leading companies and their brands, and offers strategic analysis of key factors influencing demand - from new product developments, consumer lifestyles, route to market and pricing issues. Forecasts to 2029 illustrate how market demand is expected to evolve in the medium-term
Product coverage: Home Improvement and Gardening, Homewares and Home Furnishings.
Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.
Why buy this report?
Get a detailed picture of the Home and Garden market;
Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.
Euromonitor International has over 50 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo, Bengaluru, Sao Paulo, Seoul, Hong Kong, Dusseldorf and Mexico City and a network of analysts in 100 countries, Euromonitor International has a unique capability and an understanding of diverse markets to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning. To learn more about how our research solutions can support you, contact your local Euromonitor International office.
TABLE OF CONTENTS
List Of Contents And Tables
EXECUTIVE SUMMARY
Home and garden in 2024: The big picture
2024 key trends
Competitive landscape
Retail developments
What next for home and garden?
MARKET DATA
Table 1 Sales of Home and Garden by Category: Value 2019-2024
Table 2 Sales of Home and Garden by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 3 NBO Company Shares of Home and Garden: % Value 2020-2024
Table 4 LBN Brand Shares of Home and Garden: % Value 2021-2024
Table 5 Penetration of Private Label in Home and Garden by Category: % Value 2019-2024
Table 6 Distribution of Home and Garden by Format: % Value 2019-2024
Table 7 Distribution of Home and Garden by Format and Category: % Value 2024
Table 8 Forecast Sales of Home and Garden by Category: Value 2024-2029
Table 9 Forecast Sales of Home and Garden by Category: % Value Growth 2024-2029
DISCLAIMER
SOURCES
Summary 1 Research Sources
GARDENING IN INDONESIA
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
Urban gardening and biophilic design thrive in Indonesia due to health and sustainability trends
Ace Hardware retains lead of gardening in 2024, driven by quality, sustainability and innovation
Supermarkets and e-commerce most dynamic distribution channels due to consumer demand for greater convenience
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Surge in demand for gardening in Indonesia driven by eco-friendly practices and rising urbanisation
Diverse consumer demographics influence gardening trends in Indonesia
Tech innovations transform gardening in Indonesia for greener, more efficient growth
CATEGORY DATA
Table 10 Sales of Gardening by Category: Value 2019-2024
Table 11 Sales of Gardening by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 12 NBO Company Shares of Gardening: % Value 2020-2024
Table 13 LBN Brand Shares of Gardening: % Value 2021-2024
Table 14 Distribution of Gardening by Format: % Value 2019-2024
Table 15 Forecast Sales of Gardening by Category: Value 2024-2029
Table 16 Forecast Sales of Gardening by Category: % Value Growth 2024-2029
HOME FURNISHINGS IN INDONESIA
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
Steady growth for home furnishings due to rising urbanisation and demand for multifunctional furniture
Signify Indonesia leads with innovation and sustainability, while Massindo Group grows dynamically through strategic initiatives
Omnichannel strategies and digital adoption influence distribution of home furnishings
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Home furnishings set for rebound in 2026, driven by housing investments and tourism boom
Cultural influences set to shape home decor trends in Indonesia over forecast period
Innovation takes centre stage to drive future growth in home furnishings
CATEGORY DATA
Table 17 Sales of Home Furnishings by Category: Value 2019-2024
Table 18 Sales of Home Furnishings by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 19 NBO Company Shares of Home Furnishings: % Value 2020-2024
Table 20 LBN Brand Shares of Home Furnishings: % Value 2021-2024
Table 21 LBN Brand Shares of Light Sources: % Value 2021-2024
Table 22 Distribution of Home Furnishings by Format: % Value 2019-2024
Table 23 Forecast Sales of Home Furnishings by Category: Value 2024-2029
Table 24 Forecast Sales of Home Furnishings by Category: % Value Growth 2024-2029
HOME IMPROVEMENT IN INDONESIA
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
Home improvement's growth is driven by housing projects, sustainability trends and rising DIY culture
Satya Langgeng Sentosa retains lead of fragmented competitive landscape, supported by strong presence in floor covering
Distribution of home improvement diversifies as DIY culture, convenience, and digital innovation reshape shopping habits
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Urbanisation and new capital to drive steady growth in home improvement, with floor covering set to record further dynamic growth
Housing shifts reshape demand for diverse home improvement solutions in local market
Smart innovation set to transform the future of home improvement in Indonesia
CATEGORY DATA
Table 25 Sales of Home Improvement by Category: Value 2019-2024
Table 26 Sales of Home Improvement by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 27 NBO Company Shares of Home Improvement: % Value 2020-2024
Table 28 LBN Brand Shares of Home Improvement: % Value 2021-2024
Table 29 Distribution of Home Improvement by Format: % Value 2019-2024
Table 30 Forecast Sales of Home Improvement by Category: Value 2024-2029
Table 31 Forecast Sales of Home Improvement by Category: % Value Growth 2024-2029
HOMEWARES IN INDONESIA
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
Demand for stylish, space-saving and sustainable solutions drives growth of homewares in 2024
Maxim and Lock & Lock drive growth through affordability, innovation and lifestyle appeal
Distribution of homewares evolves as consumers seek convenience, value and variety across channels
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Stylish self-expression and social dining habits drive dinnerware's rise in Indonesia
Sustainability to reshape homewares in local market through eco-conscious materials and design
Smart safe and seamless innovation set to transform future of homewares in Indonesia
CATEGORY DATA
Table 32 Sales of Homewares by Category: Value 2019-2024
Table 33 Sales of Homewares by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 34 Sales of Homewares by Material: % Value 2019-2024
Table 35 NBO Company Shares of Homewares: % Value 2020-2024
Table 36 LBN Brand Shares of Homewares: % Value 2021-2024
Table 37 Distribution of Homewares by Format: % Value 2019-2024
Table 38 Forecast Sales of Homewares by Category: Value 2024-2029
Table 39 Forecast Sales of Homewares by Category: % Value Growth 2024-2029